El PSPV critica que es convoque ‘tard i malament’ i ‘amb un 0% executat’ la Comissió de Capital Verda Europea

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La regidora socialista a l’Ajuntament de València Elisa Valía ha criticat que el govern municipal «ha tornat a convocar tard i malament» la comissió de seguiment de la Capital Verda Europea que se celebrarà finalment este dijous «perquè ni s’ha realitzat en termini ni ha aportat cap tipus de documentació sobre els projectes escomesos».

La regidora qüestiona, en un comunicat, que la convocatòria s’haja realitzat després que els socialistes denunciaren que s’havia incomplit el termini de convocatòria després de l’última reunió.

«Després de denunciar des del Partit Socialista que María José Catalá tenia el mateix interès a convocar la comissió de la Capitalitat Verda que en la pròpia Capitalitat, és a dir, cap, se’ns torna a convocar sense documentació probablement perquè és molt dur enviar un balanç per escrit on es diga que les àrees relacionades directament amb la capitalitat té una execució d’inversions del 0% a la fi de juny», ha manifestat.

La representant socialista, en este sentit, ha explicat que no s’ha executat ni un sol euro de les inversions previstes en el que portem d’any «ni en la Regidoria de Parcs i Jardins ni en Agricultura ni en Platges ni en cap de les àrees que es troben en mans de la ultradreta negacionista».

«Tampoc s’han materialitzat inversions en altres àrees relacionades amb la Capital Verda Europea que estan en mans del PP com a Millora Climàtica, Eficiència Energètica o Neteja i Residus», ha detallat Elisa Valía.

«Les àrees que gestiona el PP no estan millor que les de Vox perquè tampoc han aconseguit executar ni un sol euro dels quals havien previst en els pressupostos municipals», ha assegurat.

En este sentit, ha qualificat de «desastrós» el balanç de gestió del govern que lidera la ‘popular’ María José Catalá, «que dedica més temps als embolics interns del govern que a ocupar-se de les necessitats que té la ciutat i els valencians i valencianes», ha finalitzat.

Últimes notícies

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.

La Comunitat Valenciana es manté quarta en matriculacions de turismes al juliol amb el 8,4 %

Les matriculacions de turismes han tingut un repartiment desigual per autonomies al juliol. La Comunitat Valenciana s’ha situat en quarta posició, amb el 8,4 % de les vendes i 8.573 vehicles.

Així demana Marina Mercant extremar la seguretat per vore l’eclipsi en barco

Marina Mercant ha llançat una sèrie de recomanacions perquè les embarcacions que isquen a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost des de la mar, especialment davant la costa de la Comunitat Valenciana, ho facen amb la màxima seguretat possible i tornen als ports de manera escalonada.

Com vore des de València l’eclipsi total de sol del 12 d’agost amb total seguretat

L’astrònoma Amelia Ortiz explica com observar l’eclipsi total de sol del 12 d’agost des de València amb ulleres homologades i mètodes de projecció casolans, un fenomen que no es repetirà al segle XXI.

Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut prop de 900 cançons per a la sisena edició del Benidorm Fest 2027, després d’un procés de 115 dies que ha avançat el calendari per a millorar la planificació. Ara la corporació triarà almenys 16 temes, ampliables fins a 20, i podria convidar artistes de prestigi.

Benetússer rebrà 1,78 milions per a recuperar quatre instal·lacions malmeses per la dana

El ple de l’Ajuntament de Benetússer ha aprovat quatre projectes de reconstrucció en edificis municipals danyats per la dana, finançats amb 1,78 milions d’euros del Ministeri de Política Territorial.

Més de 16.600 llauradors valencians cobraran 13,7 milions per fertilitzants al setembre

El Ministeri d'Agricultura ingressarà la primera setmana de setembre 13,78 milions d'euros a 16.615 agricultors valencians per l'ajuda extraordinària a fertilitzants, dins d'un paquet estatal de quasi 495 milions. Altres 9.362 productors de tot Espanya continuen pendents de tràmits per poder cobrar.
FILMOTECA D'ESTIU