10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

El PSPV critica que es convoque ‘tard i malament’ i ‘amb un 0% executat’ la Comissió de Capital Verda Europea

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La regidora socialista a l’Ajuntament de València Elisa Valía ha criticat que el govern municipal “ha tornat a convocar tard i malament” la comissió de seguiment de la Capital Verda Europea que se celebrarà finalment este dijous “perquè ni s’ha realitzat en termini ni ha aportat cap tipus de documentació sobre els projectes escomesos”.

La regidora qüestiona, en un comunicat, que la convocatòria s’haja realitzat després que els socialistes denunciaren que s’havia incomplit el termini de convocatòria després de l’última reunió.

“Després de denunciar des del Partit Socialista que María José Catalá tenia el mateix interès a convocar la comissió de la Capitalitat Verda que en la pròpia Capitalitat, és a dir, cap, se’ns torna a convocar sense documentació probablement perquè és molt dur enviar un balanç per escrit on es diga que les àrees relacionades directament amb la capitalitat té una execució d’inversions del 0% a la fi de juny”, ha manifestat.

La representant socialista, en este sentit, ha explicat que no s’ha executat ni un sol euro de les inversions previstes en el que portem d’any “ni en la Regidoria de Parcs i Jardins ni en Agricultura ni en Platges ni en cap de les àrees que es troben en mans de la ultradreta negacionista”.

“Tampoc s’han materialitzat inversions en altres àrees relacionades amb la Capital Verda Europea que estan en mans del PP com a Millora Climàtica, Eficiència Energètica o Neteja i Residus”, ha detallat Elisa Valía.

“Les àrees que gestiona el PP no estan millor que les de Vox perquè tampoc han aconseguit executar ni un sol euro dels quals havien previst en els pressupostos municipals”, ha assegurat.

En este sentit, ha qualificat de “desastrós” el balanç de gestió del govern que lidera la ‘popular’ María José Catalá, “que dedica més temps als embolics interns del govern que a ocupar-se de les necessitats que té la ciutat i els valencians i valencianes”, ha finalitzat.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.