10.7 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

El PSPV critica que es convoque ‘tard i malament’ i ‘amb un 0% executat’ la Comissió de Capital Verda Europea

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La regidora socialista a l’Ajuntament de València Elisa Valía ha criticat que el govern municipal “ha tornat a convocar tard i malament” la comissió de seguiment de la Capital Verda Europea que se celebrarà finalment este dijous “perquè ni s’ha realitzat en termini ni ha aportat cap tipus de documentació sobre els projectes escomesos”.

La regidora qüestiona, en un comunicat, que la convocatòria s’haja realitzat després que els socialistes denunciaren que s’havia incomplit el termini de convocatòria després de l’última reunió.

“Després de denunciar des del Partit Socialista que María José Catalá tenia el mateix interès a convocar la comissió de la Capitalitat Verda que en la pròpia Capitalitat, és a dir, cap, se’ns torna a convocar sense documentació probablement perquè és molt dur enviar un balanç per escrit on es diga que les àrees relacionades directament amb la capitalitat té una execució d’inversions del 0% a la fi de juny”, ha manifestat.

La representant socialista, en este sentit, ha explicat que no s’ha executat ni un sol euro de les inversions previstes en el que portem d’any “ni en la Regidoria de Parcs i Jardins ni en Agricultura ni en Platges ni en cap de les àrees que es troben en mans de la ultradreta negacionista”.

“Tampoc s’han materialitzat inversions en altres àrees relacionades amb la Capital Verda Europea que estan en mans del PP com a Millora Climàtica, Eficiència Energètica o Neteja i Residus”, ha detallat Elisa Valía.

“Les àrees que gestiona el PP no estan millor que les de Vox perquè tampoc han aconseguit executar ni un sol euro dels quals havien previst en els pressupostos municipals”, ha assegurat.

En este sentit, ha qualificat de “desastrós” el balanç de gestió del govern que lidera la ‘popular’ María José Catalá, “que dedica més temps als embolics interns del govern que a ocupar-se de les necessitats que té la ciutat i els valencians i valencianes”, ha finalitzat.

Últimes notícies

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.

Martínez Mus fixa 2026 per a tindre en marxa el 100% del Pla Endavant postdana

El vicepresident tercer ha assegurat que en el primer semestre de 2026 estaran iniciades totes les actuacions del Pla Endavant després de la dana de 2024. Ha detallat inversions en depuració, transport i medi ambient i ha obert un encreuament de retrets amb l'oposició en Les Corts.