El PSPV critica que es convoque ‘tard i malament’ i ‘amb un 0% executat’ la Comissió de Capital Verda Europea

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La regidora socialista a l’Ajuntament de València Elisa Valía ha criticat que el govern municipal «ha tornat a convocar tard i malament» la comissió de seguiment de la Capital Verda Europea que se celebrarà finalment este dijous «perquè ni s’ha realitzat en termini ni ha aportat cap tipus de documentació sobre els projectes escomesos».

La regidora qüestiona, en un comunicat, que la convocatòria s’haja realitzat després que els socialistes denunciaren que s’havia incomplit el termini de convocatòria després de l’última reunió.

«Després de denunciar des del Partit Socialista que María José Catalá tenia el mateix interès a convocar la comissió de la Capitalitat Verda que en la pròpia Capitalitat, és a dir, cap, se’ns torna a convocar sense documentació probablement perquè és molt dur enviar un balanç per escrit on es diga que les àrees relacionades directament amb la capitalitat té una execució d’inversions del 0% a la fi de juny», ha manifestat.

La representant socialista, en este sentit, ha explicat que no s’ha executat ni un sol euro de les inversions previstes en el que portem d’any «ni en la Regidoria de Parcs i Jardins ni en Agricultura ni en Platges ni en cap de les àrees que es troben en mans de la ultradreta negacionista».

«Tampoc s’han materialitzat inversions en altres àrees relacionades amb la Capital Verda Europea que estan en mans del PP com a Millora Climàtica, Eficiència Energètica o Neteja i Residus», ha detallat Elisa Valía.

«Les àrees que gestiona el PP no estan millor que les de Vox perquè tampoc han aconseguit executar ni un sol euro dels quals havien previst en els pressupostos municipals», ha assegurat.

En este sentit, ha qualificat de «desastrós» el balanç de gestió del govern que lidera la ‘popular’ María José Catalá, «que dedica més temps als embolics interns del govern que a ocupar-se de les necessitats que té la ciutat i els valencians i valencianes», ha finalitzat.

Últimes notícies

La Generalitat vol mantindre els contractes d’emergència mentre duren les seqüeles de les catàstrofes

El comissionat per a la Recuperació, Raúl Mérida, reclama contractes d’emergència més àgils i flexibilitat per a ajuntaments i afectats per la dana, així com una nova alerta negra per a catàstrofes.

Cinc detinguts a l’Alacantí per explotar repartidors en una empresa de paqueteria

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa que explotava repartidors estrangers en situació irregular a Elda, Petrer, Monòver i Sax, amb jornades abusives i sous precaris.

Més de 9.000 docents ja coneixen la seua comissió de servici per al curs 2026-27

Educació ha avançat un mes la resolució provisional de les comissions de servici per al curs 2026-2027, amb 9.042 destinacions assignades, la majoria a la província de València.

L’aeroport de Castelló arranca 2026 amb rècord de passatgers i més rutes internacionals

L’aeroport de Castelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 148.009 passatgers, un 9 % més que l’any anterior, i amb la xifra més alta de rutes regulars des que funciona la infraestructura.

Xavi Albert agafa el timó del Valencia Basket masculí per a dos temporades

El Valencia Basket ha confirmat Xavi Albert com a entrenador principal de la primera plantilla masculina per a les dos pròximes temporades, després de l’eixida de Pedro Martínez al Real Madrid.

Cinc detinguts en desmantellar quatre punts de venda de droga a Sueca i Riola

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones i ha desarticulat quatre punts de venda de cocaïna i marihuana a Sueca i Riola, on la droga es venia fins i tot a menors.

Arresten a Novelda un fugitíu alemany reclamat amb dos ordres europees de detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys sobre el qual pesaven dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l’ordre públic. El tribunal ha ordenat la seua llibertat amb mesures cautelars i ha intervingut la furgoneta en què circulava, també reclamada per Alemanya.

Detingut a Novelda un fugitiu alemany reclamat amb dues Ordres Europees de Detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys amb dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l'ordre públic, després d’un control de vehicles on també han intervingut la furgoneta en què viatjava.