13.4 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

El PSPV lamenta que el ‘desbloquege’ del Fons de Cooperació ‘arriba sis mesos tard’

VALLÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El portaveu del grup socialista a la Diputació de València i sotssecretari del PSPV, Carlos Fernández Bielsa, ha celebrat el “desbloqueig” del Fons de Cooperació Municipal anunciat este dilluns pel govern provincial encara que considera que “arriba sis mesos tard” ja que el seu grup l’estava reivindicant “des de principis d’any”.

Bielsa ha criticat en un comunicat “els sis mesos de tardança, que han generat greus problemes en les finances de molts ajuntaments per a acabar, passada la mitat de l’any, transferint uns diners amb els mateixos criteris que s’aplicaven la passada legislatura”.

“L’anunci del govern provincial no només ens dona la raó sinó que evidencia el desgovern i la inacció de l’executiu provincial com s’ha pogut comprovar”, ha apuntat el portaveu socialista a la Diputació, que ha afegit que la majoria dels ajuntaments “ja havien rebut l’any passat per les dates 60 milions pels zero euros d’enguany”.

Ara, “comencen a desbloquejar el fons però és una decisió que arriba molt tard” ha retret, i ha atribuït la situació al fet que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, “no creu en el Fons de Cooperació i per això ho va recórrer quan presidia la Diputació d’Alacant”.

Bielsa ha reclamat que s’amplien fins als 80 milions les transferències als ajuntaments “com es va fer l’any passat i tal com s’ha acordat a la pròpia Diputació” i ha exigit que es realitze un pla específic perquè els municipis més xicotets “no isquen perjudicats”.

Últimes notícies

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló i desallotgen una finca

Diverses explosions en clavegueres del centre de Castelló han obligat a desallotjar una finca. No hi ha ferits i els danys són superficials, segons fonts oficials.

L’Athletic respira amb un 4-2 i deixa tocat al Llevant

L'Athletic es va imposar 4-2 al Llevant després de jugar els visitants amb deu per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va firmar un doblet i el final va ser d'infart.

L’Athletic torna a guanyar dos mesos després amb un 4-2 que frena al Llevant

L'Athletic va véncer 4-2 al Llevant en San Mamés després de jugar amb superioritat des del 17 per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va fer doblet i Serrano va decidir en l'afegit.

Raúl García Pierna guanya l’última etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana

El corredor de Movistar es va imposar en la quinta i última jornada i va explicar que l'escamot va permetre la fugida. És el seu primer triomf amb l'equip i el primer de l'any per a Espanya.