El PSPV lamenta que el ‘desbloquege’ del Fons de Cooperació ‘arriba sis mesos tard’

VALLÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El portaveu del grup socialista a la Diputació de València i sotssecretari del PSPV, Carlos Fernández Bielsa, ha celebrat el “desbloqueig” del Fons de Cooperació Municipal anunciat este dilluns pel govern provincial encara que considera que “arriba sis mesos tard” ja que el seu grup l’estava reivindicant “des de principis d’any”.

Bielsa ha criticat en un comunicat “els sis mesos de tardança, que han generat greus problemes en les finances de molts ajuntaments per a acabar, passada la mitat de l’any, transferint uns diners amb els mateixos criteris que s’aplicaven la passada legislatura”.

“L’anunci del govern provincial no només ens dona la raó sinó que evidencia el desgovern i la inacció de l’executiu provincial com s’ha pogut comprovar”, ha apuntat el portaveu socialista a la Diputació, que ha afegit que la majoria dels ajuntaments “ja havien rebut l’any passat per les dates 60 milions pels zero euros d’enguany”.

Ara, “comencen a desbloquejar el fons però és una decisió que arriba molt tard” ha retret, i ha atribuït la situació al fet que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, “no creu en el Fons de Cooperació i per això ho va recórrer quan presidia la Diputació d’Alacant”.

Bielsa ha reclamat que s’amplien fins als 80 milions les transferències als ajuntaments “com es va fer l’any passat i tal com s’ha acordat a la pròpia Diputació” i ha exigit que es realitze un pla específic perquè els municipis més xicotets “no isquen perjudicats”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Catalá defén el reforç de personal a València i nega boicot a la regularització d’immigrants

María José Catalá sosté que l'Ajuntament de València està reforçant personal per a la regularització d'immigrants i rebutja les acusacions de boicot del PSOE.

Bernabé acusa a Catalá d’aïllar-se i embossar la gestió de la regularització de migrants

Pilar Bernabé critica que María José Catalá s'ha quedat sola i ha reaccionat tard i malament davant el reforç de personal municipal per al procés de regularització extraordinària de migrants.

Arkadia Space desenrotllarà el sistema de propulsió de l’avió espacial reutilitzable VORTEX-D

Arkadia Space ha sigut seleccionada per Dassault Aviation per a dissenyar i subministrar el sistema de propulsió del demostrador espacial reutilitzable VORTEX-D, reforçant el seu paper en el sector aeroespacial europeu.

El exgerente del PSOE nega que les xistorres anaren bitllets de 500 o 200 euros

El exgerente del PSOE, Mariano Moreno, nega que el partit manejara bitllets de 500 o 200 euros i defén el control intern sobre l'efectiu en el juí del cas Koldo i els contractes de màscares.

Esquerra Unida impulsa una candidatura unitària perquè Mónica Oltra opte a l’Alcaldia de València en 2027

Esquerra Unida de València aposta per una candidatura unitària d'esquerres per a les municipals de 2027 i recolza el pas avant de Mónica Oltra per a disputar l'Alcaldia.

Detinguts a Orihuela amb 400 caderneres amuntegades per a la seua venda il·legal a França

La Policia Nacional deté a Orihuela a dos hòmens que transportaven 400 caderneres amuntegades en dotze gàbies, presumptament capturats a Lorca i amb destinació a la venda il·legal a França.

Valenciaport reduïx el tonatge però millora ingressos i benefici en el primer trimestre

Valenciaport va moure 18,6 milions de tones de mercaderies, un 3,3% menys interanual, però va elevar els seus ingressos un 2,6% i el seu resultat d'explotació un 27% gràcies al control del gasto.

Avís groc per fort onatge en el litoral sud d’Alacant este dimecres

La Aemet activa per a este dimecres l'avís groc per fenòmens costaners en el litoral sud d'Alacant, amb vent del nord-est i ones de fins a 3 metres.