El PSPV lamenta que el ‘desbloquege’ del Fons de Cooperació ‘arriba sis mesos tard’

VALLÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El portaveu del grup socialista a la Diputació de València i sotssecretari del PSPV, Carlos Fernández Bielsa, ha celebrat el «desbloqueig» del Fons de Cooperació Municipal anunciat este dilluns pel govern provincial encara que considera que «arriba sis mesos tard» ja que el seu grup l’estava reivindicant «des de principis d’any».

Bielsa ha criticat en un comunicat «els sis mesos de tardança, que han generat greus problemes en les finances de molts ajuntaments per a acabar, passada la mitat de l’any, transferint uns diners amb els mateixos criteris que s’aplicaven la passada legislatura».

«L’anunci del govern provincial no només ens dona la raó sinó que evidencia el desgovern i la inacció de l’executiu provincial com s’ha pogut comprovar», ha apuntat el portaveu socialista a la Diputació, que ha afegit que la majoria dels ajuntaments «ja havien rebut l’any passat per les dates 60 milions pels zero euros d’enguany».

Ara, «comencen a desbloquejar el fons però és una decisió que arriba molt tard» ha retret, i ha atribuït la situació al fet que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, «no creu en el Fons de Cooperació i per això ho va recórrer quan presidia la Diputació d’Alacant».

Bielsa ha reclamat que s’amplien fins als 80 milions les transferències als ajuntaments «com es va fer l’any passat i tal com s’ha acordat a la pròpia Diputació» i ha exigit que es realitze un pla específic perquè els municipis més xicotets «no isquen perjudicats».

Últimes notícies

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.