El PSPV lamenta que el ‘desbloquege’ del Fons de Cooperació ‘arriba sis mesos tard’

VALLÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El portaveu del grup socialista a la Diputació de València i sotssecretari del PSPV, Carlos Fernández Bielsa, ha celebrat el «desbloqueig» del Fons de Cooperació Municipal anunciat este dilluns pel govern provincial encara que considera que «arriba sis mesos tard» ja que el seu grup l’estava reivindicant «des de principis d’any».

Bielsa ha criticat en un comunicat «els sis mesos de tardança, que han generat greus problemes en les finances de molts ajuntaments per a acabar, passada la mitat de l’any, transferint uns diners amb els mateixos criteris que s’aplicaven la passada legislatura».

«L’anunci del govern provincial no només ens dona la raó sinó que evidencia el desgovern i la inacció de l’executiu provincial com s’ha pogut comprovar», ha apuntat el portaveu socialista a la Diputació, que ha afegit que la majoria dels ajuntaments «ja havien rebut l’any passat per les dates 60 milions pels zero euros d’enguany».

Ara, «comencen a desbloquejar el fons però és una decisió que arriba molt tard» ha retret, i ha atribuït la situació al fet que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, «no creu en el Fons de Cooperació i per això ho va recórrer quan presidia la Diputació d’Alacant».

Bielsa ha reclamat que s’amplien fins als 80 milions les transferències als ajuntaments «com es va fer l’any passat i tal com s’ha acordat a la pròpia Diputació» i ha exigit que es realitze un pla específic perquè els municipis més xicotets «no isquen perjudicats».

Últimes notícies

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.

Rescatades dues pateres amb 24 migrants davant la costa d’Alacant i detinguts dos patrons

Salvament Marítim ha rescatat 24 migrants en dues pateres davant la costa d’Alacant entre diumenge i dimarts, quatre d’ells menors, i la Policia Nacional ha detingut dos adults com a presumptes patrons.

Kameron Taylor continuarà al Valencia Basket com a mínim fins 2028

El Valencia Basket ha ampliat i millorat el contracte de l’aler nord-americà Kameron Taylor, clau en l’última temporada, fins a la campanya 2027-28.

Bolaños defensa la regularització d’immigrants i assegura que el decret és sòlid

Félix Bolaños manté la seua confiança absoluta en el decret de regularització d’immigrants, tot i la possible consulta del Suprem al Tribunal de Justícia de la UE. El ministre insistix que la norma respecta el dret europeu i rebutja que genere un efecte crida.

El Elche inicia la pretemporada amb quatre absències destacades al Martínez Valero

El Elche ha començat la pretemporada amb proves mèdiques al Martínez Valero sense Osorio, Affengruber, Sangaré ni Diaby, absents per diversos motius. El nou tècnic, Martín Anselmi, ha tingut la primera presa de contacte amb la plantilla.

Un nou silló ergonòmic acosta el bany a la mar a persones amb paràlisi cerebral al Cabanyal

La platja del Cabanyal ha estrenat una prova pilot amb un silló ergonòmic adaptat a cadires amfíbies per facilitar el bany a persones amb paràlisi cerebral, en un projecte pioner en Europa impulsat per l'Ajuntament de València.

Pérez Llorca assegura que els pressupostos autonòmics tiraran avant “quasi amb tota seguretat”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que els pressupostos de la Comunitat Valenciana s’aprovaran quasi amb tota seguretat després del debat d’esmenes. També ha defensat el recurs del Consell contra el decret estatal de regularització de persones migrades i ha apel·lat al respecte a la justícia.

Tres detinguts a Alcoi per tindre segrestades dos dones durant més de tres mesos per un deute de droga

La Policia Nacional ha detingut tres jòvens a Alcoi acusats de retindre durant més de tres mesos una dona de 47 anys i la seua tia de 82 per un deute relacionat amb drogues.