17.3 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

El PSPV lamenta que el ‘desbloquege’ del Fons de Cooperació ‘arriba sis mesos tard’

VALLÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El portaveu del grup socialista a la Diputació de València i sotssecretari del PSPV, Carlos Fernández Bielsa, ha celebrat el “desbloqueig” del Fons de Cooperació Municipal anunciat este dilluns pel govern provincial encara que considera que “arriba sis mesos tard” ja que el seu grup l’estava reivindicant “des de principis d’any”.

Bielsa ha criticat en un comunicat “els sis mesos de tardança, que han generat greus problemes en les finances de molts ajuntaments per a acabar, passada la mitat de l’any, transferint uns diners amb els mateixos criteris que s’aplicaven la passada legislatura”.

“L’anunci del govern provincial no només ens dona la raó sinó que evidencia el desgovern i la inacció de l’executiu provincial com s’ha pogut comprovar”, ha apuntat el portaveu socialista a la Diputació, que ha afegit que la majoria dels ajuntaments “ja havien rebut l’any passat per les dates 60 milions pels zero euros d’enguany”.

Ara, “comencen a desbloquejar el fons però és una decisió que arriba molt tard” ha retret, i ha atribuït la situació al fet que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, “no creu en el Fons de Cooperació i per això ho va recórrer quan presidia la Diputació d’Alacant”.

Bielsa ha reclamat que s’amplien fins als 80 milions les transferències als ajuntaments “com es va fer l’any passat i tal com s’ha acordat a la pròpia Diputació” i ha exigit que es realitze un pla específic perquè els municipis més xicotets “no isquen perjudicats”.

Últimes notícies

Morals: el derbi és un partit especial i tenim l’oportunitat de fer història

José Luis Morales va subratllar que el València-Llevant del divendres a Mestalla és un dol diferent en el qual la classificació passa a un segon pla. Calero va elogiar el treball de Corberán en un acte previ al partit.

Gayà anticipa un derbi molt disputat i confia que caiga del costat del València

El capità del València va advertir que el derbi davant el Llevant serà molt disputat i que es decidirà per detalls. Corberán va celebrar el ple de Mestalla com un plus d'energia.

La Fiscalia situa a Koldo García com a alter ego de Ábalos i sol·licita penes de fins a 24 anys

Anticorrupció presenta les seues conclusions: definix a Koldo García com a alter ego i testaferro de José Luis Ábalos i descriu un repartiment de rols amb Víctor de Aldama. L'escrit detalla gestions més enllà dels contractes de màscares i demana penes de fins a 24 anys de presó

L’IVAM rescata a la generació que va trencar amb el sorollismo i va renovar l’art valencià

L'IVAM ha presentat 'Atrevir-se a més. València abans de l'art normatiu. 1947-1960', amb més de 200 obres de 50 artistes que van qüestionar l'academicisme i el sorollismo. La mostra reivindica el seu paper en la modernització artística dels anys cinquanta.

Bernabé urgix a actuar en l’IES Campanar per greus deficiències després de confirmar-se un cas de legionel·la

Bernabé ha exigit a la Generalitat i a l'Ajuntament intervindre d'urgència en l'IES Campanar per deficiències acumulades i un cas de legionel·la. Sanitat ha indicat que no hi ha cap cas confirmat de pneumònia per legionel·la en el centre.

La matinada més freda de la tardor en la Comunitat: -5,9 °C a Morella

La matinada ha sigut la més freda de la tardor en la Comunitat Valenciana, amb -5,9 °C a Morella i 49 estacions sota zero. En la costa, les mínimes han oscil·lat entre 9 i 13 °C.

Les obres del centre comercial de Turianova a València arrancaran a principis de 2026

Infinity, el futur complex de Turianova, iniciarà les obres a inicis de 2026, amb dos anys de treballs, 500 milions d'inversió i fins a 9.000 ocupacions previstes.

Catalá nega que Vox demanara renunciar a la ZBE per a facilitar a Pérez Llorca

L'alcaldessa ha rebutjat que la ZBE de València siga una moneda de canvi en la negociació autonòmica i ha defés mantindre el calendari per a no perdre fons europeus.