12.6 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

El Senat d’Argentina aprova la reforma estavella de Milei en mig de les protestes

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El Senat d’Argentina ha aprovat este dimecres per una diferència mínima la Llei Bases, reforma estrela del president argentí, Javier Milei, en una jornada marcada per una vaga general i tensions a les portes del Congrés, on les forces de seguretat han reprimit als manifestants que protestaven per la mesura.

Després de diverses modificacions, la votació s’ha saldat amb 36 vots a favor, 36 en contra i zero abstencions, per la qual cosa la vicepresidenta del país, Victoria Villarruel, que presidix el Senat, ha sigut l’encarregada de desempatar votant afirmativament, segons ha informat la Cambra baixa a través del seu perfil en la xarxa social X.

El text, de més de 200 articles, és una versió reduïda de la Llei Ómnibus, i tornarà al Parlament perquè reba el vistiplau definitiu. La legislació inclou una controvertida reforma laboral i la privatització de certes empreses públiques, la qual cosa ha generat gran polèmica i rebuig entre els sindicats.

Últimes notícies

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.

El jutjat certifica el pagament de l’aparcament de Vilaplana a les 19.48 el dia de la DANA

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha verificat els registres del pàrquing: Vilaplana va pagar a les 19.48 i va retirar el seu cotxe a les 19.51 el 29 d'octubre. La certificació fixa una cronologia que s'acararà amb els testimoniatges i peticions de l'acusació.