El TSJCV admet el recurs de l’Ajuntament per la falta d’aportació de cabals hídrics a l’Albufera

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Sala del contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha admès a tràmit el recurs contenciós-administratiu presentat per l’Ajuntament de València contra la falta d’aportació de cabals hídrics al llac de l’Albufera, segons han confirmat fonts municipals.

En una interlocutòria, consultat per Europa Press i davant del qual no cap recurs algun, el TSJCV exposa que no dona lloc a declarar inadmissible el recurs interposat pel consistori per «falta d’activitat administrativa impugnable».

El consistori va interposar recurs contra el «incompliment» de la normativa del pla hidrològic de la demarcació del Xúquer consistent en la posada a la disposició del llac de l’Albufera dels cabals establits per a la campanya 2023-2024. Llavors la Sala va suscitar d’ofici la possibilitat d’inadmissió del recurs i va demanar al·legacions a l’advocat de l’Estat i al de l’Ajuntament.

El primer, en nom i representació de la Confederació Hidrogràfica del Jucar (CHJ), es va adherir a la proposta de la possible inadmissibilitat del mateix en validar la resposta donada per l’Oficina de Planificació Hidrològica al requeriment formulat, en el sentit de «no concórrer inactivitat», per «haver sigut aportats els cabals exigibles».

Mentre, l’Ajuntament es va oposar a l’arxiu en considerar que el debat sobre el compliment o no per part de la CHJ de l’aportació dels cabals previstos «no constituïx una qüestió que haja de resoldre’s en seu d’admissibilitat, sinó que constituïx el fons del recurs, això és, la concurrència o no d’inactivitat», i argumentava que l’Administració demandada «reconeix que es tracta d’un mandat que establix obligació de fer, directament exigible».

No obstant això, la Sala atén les al·legacions presentades pel consistori i argumenta que procedix l’admissió del recurs, «amb prossecució de les actuacions».

L’Ajuntament de València va ordenar el juliol passat a l’assessoria jurídica municipal l’inici d'»accions judicials» contra el Govern, en concret contra el Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, per la seua «inactivitat» i «consegüent incompliment» respecte a «les aportacions hídriques, l’aportació del cabal ecològic, al llac de l’Albufera».

«Han sigut incomplerts, traspassant tots els terminis», va afirmar el portaveu de l’equip de govern, Juan Carlos Caballero, que va prometre que el consistori de la capital valenciana «va a actuar amb totes les ferramentes que té a la seua disposició, legals i judicials per a defensar el llac de l’Albufera i la supervivència» de l'»entorn natural més preuat» de València.

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.