El TSJCV admet el recurs de l’Ajuntament per la falta d’aportació de cabals hídrics a l’Albufera

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Sala del contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha admès a tràmit el recurs contenciós-administratiu presentat per l’Ajuntament de València contra la falta d’aportació de cabals hídrics al llac de l’Albufera, segons han confirmat fonts municipals.

En una interlocutòria, consultat per Europa Press i davant del qual no cap recurs algun, el TSJCV exposa que no dona lloc a declarar inadmissible el recurs interposat pel consistori per «falta d’activitat administrativa impugnable».

El consistori va interposar recurs contra el «incompliment» de la normativa del pla hidrològic de la demarcació del Xúquer consistent en la posada a la disposició del llac de l’Albufera dels cabals establits per a la campanya 2023-2024. Llavors la Sala va suscitar d’ofici la possibilitat d’inadmissió del recurs i va demanar al·legacions a l’advocat de l’Estat i al de l’Ajuntament.

El primer, en nom i representació de la Confederació Hidrogràfica del Jucar (CHJ), es va adherir a la proposta de la possible inadmissibilitat del mateix en validar la resposta donada per l’Oficina de Planificació Hidrològica al requeriment formulat, en el sentit de «no concórrer inactivitat», per «haver sigut aportats els cabals exigibles».

Mentre, l’Ajuntament es va oposar a l’arxiu en considerar que el debat sobre el compliment o no per part de la CHJ de l’aportació dels cabals previstos «no constituïx una qüestió que haja de resoldre’s en seu d’admissibilitat, sinó que constituïx el fons del recurs, això és, la concurrència o no d’inactivitat», i argumentava que l’Administració demandada «reconeix que es tracta d’un mandat que establix obligació de fer, directament exigible».

No obstant això, la Sala atén les al·legacions presentades pel consistori i argumenta que procedix l’admissió del recurs, «amb prossecució de les actuacions».

L’Ajuntament de València va ordenar el juliol passat a l’assessoria jurídica municipal l’inici d'»accions judicials» contra el Govern, en concret contra el Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, per la seua «inactivitat» i «consegüent incompliment» respecte a «les aportacions hídriques, l’aportació del cabal ecològic, al llac de l’Albufera».

«Han sigut incomplerts, traspassant tots els terminis», va afirmar el portaveu de l’equip de govern, Juan Carlos Caballero, que va prometre que el consistori de la capital valenciana «va a actuar amb totes les ferramentes que té a la seua disposició, legals i judicials per a defensar el llac de l’Albufera i la supervivència» de l'»entorn natural més preuat» de València.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.