El TSJCV admet el recurs de l’Ajuntament per la falta d’aportació de cabals hídrics a l’Albufera

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Sala del contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha admès a tràmit el recurs contenciós-administratiu presentat per l’Ajuntament de València contra la falta d’aportació de cabals hídrics al llac de l’Albufera, segons han confirmat fonts municipals.

En una interlocutòria, consultat per Europa Press i davant del qual no cap recurs algun, el TSJCV exposa que no dona lloc a declarar inadmissible el recurs interposat pel consistori per «falta d’activitat administrativa impugnable».

El consistori va interposar recurs contra el «incompliment» de la normativa del pla hidrològic de la demarcació del Xúquer consistent en la posada a la disposició del llac de l’Albufera dels cabals establits per a la campanya 2023-2024. Llavors la Sala va suscitar d’ofici la possibilitat d’inadmissió del recurs i va demanar al·legacions a l’advocat de l’Estat i al de l’Ajuntament.

El primer, en nom i representació de la Confederació Hidrogràfica del Jucar (CHJ), es va adherir a la proposta de la possible inadmissibilitat del mateix en validar la resposta donada per l’Oficina de Planificació Hidrològica al requeriment formulat, en el sentit de «no concórrer inactivitat», per «haver sigut aportats els cabals exigibles».

Mentre, l’Ajuntament es va oposar a l’arxiu en considerar que el debat sobre el compliment o no per part de la CHJ de l’aportació dels cabals previstos «no constituïx una qüestió que haja de resoldre’s en seu d’admissibilitat, sinó que constituïx el fons del recurs, això és, la concurrència o no d’inactivitat», i argumentava que l’Administració demandada «reconeix que es tracta d’un mandat que establix obligació de fer, directament exigible».

No obstant això, la Sala atén les al·legacions presentades pel consistori i argumenta que procedix l’admissió del recurs, «amb prossecució de les actuacions».

L’Ajuntament de València va ordenar el juliol passat a l’assessoria jurídica municipal l’inici d'»accions judicials» contra el Govern, en concret contra el Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, per la seua «inactivitat» i «consegüent incompliment» respecte a «les aportacions hídriques, l’aportació del cabal ecològic, al llac de l’Albufera».

«Han sigut incomplerts, traspassant tots els terminis», va afirmar el portaveu de l’equip de govern, Juan Carlos Caballero, que va prometre que el consistori de la capital valenciana «va a actuar amb totes les ferramentes que té a la seua disposició, legals i judicials per a defensar el llac de l’Albufera i la supervivència» de l'»entorn natural més preuat» de València.

Últimes notícies

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.

Els farmacèutics de València hauran de repetir les eleccions del Micof pel vot per correu

La Mesa Electoral del Col·legi de Farmacèutics de València ha anul·lat els comicis del 10 de maig i ha ordenat repetir la votació per irregularitats en el vot per correu denunciades per dues candidatures.

Les famílies afectades per l’incendi de Campanar tindran ajudes al lloguer fins a 2026

La Generalitat ha acordat ampliar a un tercer any, fins a finals de 2026, les ajudes al lloguer per a les persones propietàries que van perdre la seua vivenda habitual en l’incendi de Campanar. El nou decret preveu 550.000 euros addicionals i permetrà cobrir fins a dotze mensualitats més.

Cinema Jove obri la 41a edició amb la sàtira sueca ‘The Patron’ i una gala musical trilingüe

Cinema Jove inaugura este divendres la 41a edició amb una gala musical, participativa i trilingüe, seguida de l’estrena del thriller suec ‘The Patron’, una sàtira social sobre el món de l’art i les classes socials.

Dispositiu especial a València per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents i 65 sanitaris

València ha organitzat un ampli dispositiu per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents policials, 65 professionals sanitaris, punts violeta i un hospital de campanya a les platges del nord i del sud.