El TSJCV admet el recurs de l’Ajuntament per la falta d’aportació de cabals hídrics a l’Albufera

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Sala del contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha admès a tràmit el recurs contenciós-administratiu presentat per l’Ajuntament de València contra la falta d’aportació de cabals hídrics al llac de l’Albufera, segons han confirmat fonts municipals.

En una interlocutòria, consultat per Europa Press i davant del qual no cap recurs algun, el TSJCV exposa que no dona lloc a declarar inadmissible el recurs interposat pel consistori per «falta d’activitat administrativa impugnable».

El consistori va interposar recurs contra el «incompliment» de la normativa del pla hidrològic de la demarcació del Xúquer consistent en la posada a la disposició del llac de l’Albufera dels cabals establits per a la campanya 2023-2024. Llavors la Sala va suscitar d’ofici la possibilitat d’inadmissió del recurs i va demanar al·legacions a l’advocat de l’Estat i al de l’Ajuntament.

El primer, en nom i representació de la Confederació Hidrogràfica del Jucar (CHJ), es va adherir a la proposta de la possible inadmissibilitat del mateix en validar la resposta donada per l’Oficina de Planificació Hidrològica al requeriment formulat, en el sentit de «no concórrer inactivitat», per «haver sigut aportats els cabals exigibles».

Mentre, l’Ajuntament es va oposar a l’arxiu en considerar que el debat sobre el compliment o no per part de la CHJ de l’aportació dels cabals previstos «no constituïx una qüestió que haja de resoldre’s en seu d’admissibilitat, sinó que constituïx el fons del recurs, això és, la concurrència o no d’inactivitat», i argumentava que l’Administració demandada «reconeix que es tracta d’un mandat que establix obligació de fer, directament exigible».

No obstant això, la Sala atén les al·legacions presentades pel consistori i argumenta que procedix l’admissió del recurs, «amb prossecució de les actuacions».

L’Ajuntament de València va ordenar el juliol passat a l’assessoria jurídica municipal l’inici d'»accions judicials» contra el Govern, en concret contra el Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, per la seua «inactivitat» i «consegüent incompliment» respecte a «les aportacions hídriques, l’aportació del cabal ecològic, al llac de l’Albufera».

«Han sigut incomplerts, traspassant tots els terminis», va afirmar el portaveu de l’equip de govern, Juan Carlos Caballero, que va prometre que el consistori de la capital valenciana «va a actuar amb totes les ferramentes que té a la seua disposició, legals i judicials per a defensar el llac de l’Albufera i la supervivència» de l'»entorn natural més preuat» de València.

Últimes notícies

València afronta un avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus

La Comunitat Valenciana està entre els territoris més afectats per l’onada de calor, amb avís roig a la província de València i avisos per altes temperatures i tempestes en diversos punts del país, segons Aemet.

Nit tòrrida a la Comunitat: Alcoi registra una mínima de 29,6 graus

La passada matinada ha deixat mínimes de fins a 29,6 graus a Alcoi i valors per damunt dels 25 graus en moltes localitats de la Comunitat Valenciana, en una nova nit tòrrida abans d’un nou episodi de calor intens i prolongat.

S’ensorra un edifici de tres plantes a Benetússer després d’evacuar tots els veïns

Un edifici de tres plantes al carrer Las Américas de Benetússer s’ha ensorrat de matinada després que els veïns foren evacuats en detectar-se esquerdes i sorolls, sense causar ferits.

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.