El TSJCV admet el recurs de l’Ajuntament per la falta d’aportació de cabals hídrics a l’Albufera

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Sala del contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha admès a tràmit el recurs contenciós-administratiu presentat per l’Ajuntament de València contra la falta d’aportació de cabals hídrics al llac de l’Albufera, segons han confirmat fonts municipals.

En una interlocutòria, consultat per Europa Press i davant del qual no cap recurs algun, el TSJCV exposa que no dona lloc a declarar inadmissible el recurs interposat pel consistori per “falta d’activitat administrativa impugnable”.

El consistori va interposar recurs contra el “incompliment” de la normativa del pla hidrològic de la demarcació del Xúquer consistent en la posada a la disposició del llac de l’Albufera dels cabals establits per a la campanya 2023-2024. Llavors la Sala va suscitar d’ofici la possibilitat d’inadmissió del recurs i va demanar al·legacions a l’advocat de l’Estat i al de l’Ajuntament.

El primer, en nom i representació de la Confederació Hidrogràfica del Jucar (CHJ), es va adherir a la proposta de la possible inadmissibilitat del mateix en validar la resposta donada per l’Oficina de Planificació Hidrològica al requeriment formulat, en el sentit de “no concórrer inactivitat”, per “haver sigut aportats els cabals exigibles”.

Mentre, l’Ajuntament es va oposar a l’arxiu en considerar que el debat sobre el compliment o no per part de la CHJ de l’aportació dels cabals previstos “no constituïx una qüestió que haja de resoldre’s en seu d’admissibilitat, sinó que constituïx el fons del recurs, això és, la concurrència o no d’inactivitat”, i argumentava que l’Administració demandada “reconeix que es tracta d’un mandat que establix obligació de fer, directament exigible”.

No obstant això, la Sala atén les al·legacions presentades pel consistori i argumenta que procedix l’admissió del recurs, “amb prossecució de les actuacions”.

L’Ajuntament de València va ordenar el juliol passat a l’assessoria jurídica municipal l’inici d'”accions judicials” contra el Govern, en concret contra el Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, per la seua “inactivitat” i “consegüent incompliment” respecte a “les aportacions hídriques, l’aportació del cabal ecològic, al llac de l’Albufera”.

“Han sigut incomplerts, traspassant tots els terminis”, va afirmar el portaveu de l’equip de govern, Juan Carlos Caballero, que va prometre que el consistori de la capital valenciana “va a actuar amb totes les ferramentes que té a la seua disposició, legals i judicials per a defensar el llac de l’Albufera i la supervivència” de l'”entorn natural més preuat” de València.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.

Benidorm estrena un quadre de comandament per a controlar l’impacte ambiental del turisme

Benidorm llança un projecte pilot que crea un quadre de comandament digital per a mesurar i comparar l'impacte ambiental del sector hoteler, amb la finalitat d'impulsar un turisme més sostenible.