El TSJCV ordena a un col·legi impartir a una alumna un mínim del 25% de classes en castellà com a llengua vehicular

La mesura és cautelar mentre es tramita el recurs interposat pel pare de l’estudiant

VALÈNCIA, 27 (EUROPA PRESS)

La secció quarta de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha ordenat a l’Administració valenciana que adopte les mesures «necessàries» perquè una alumna d’un centre educatiu de la localitat valenciana del Puig i les seues companyes de classe reben un ensenyament bilingüe en la qual el castellà siga utilitzat com a llengua vehicular en almenys el 25% de l’horari lectiu.

El tribunal ha estimat així la mesura cautelar instada pel pare de l’alumna que cursa Secundària en el centre educatiu. La interlocutòria, datada divendres passat, no és ferma i pot ser recorreguda en súplica en el termini de cinc dies.

La Sala ha adoptat aquesta decisió mentre es tramita el recurs contenciós-administratiu interposat pel recurrent el passat 19 de febrer, en aplicació del principi ‘fumus boni iuris’ o aparença del bon dret.

El pare justificava la seua petició cautelar en la «evident» aparença de bon dret de les seues pretensions, en la «inexistència» de greus perjudicis per a l’interès general i, per contra, al·legava una «greu pertorbació» no només del seu interès «sinó dels interessos públics i de tercers en cas de no atorgament de les mesures cautelars sol·licitades».

Per la seua banda, la Generalitat va manifestar, entre altres aspectes, que no s’havia acreditat que s’haguera produït un dany d’impossible o de difícil reparació.

El tribunal, després d’estudiar el cas, ha decidit estimar la petició del pare de l’alumna. Sobre aquest tema, assenyala que acull la mesura amb caràcter provisional «dins del limitat àmbit que incumbeix als incidents de naturalesa cautelar i sense prejutjar el que en el seu moment es decidisca en sentència definitiva».

Justifica la decisió en la prevalença en aquest cas en concret del requisit de ‘fumus boni iuris’, o aparença de bon dret; i en jurisprudència del Tribunal Suprem, que indica que aquestes mesures solen requerir la presència d’un ‘fumus boni iuris fundat’, com és aquest cas en concret.

Finalment al·ludeix al que es disposa en l’article 13.4 de la Llei 4/2018, de 21 de febrer, que regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià: «Amb l’objectiu d’evitar la segregació de l’alumnat, del projecte lingüístic de centre aplicarà la mateixa distribució del temps curricular en cadascuna de les llengües vehiculessis a tot l’alumnat del mateix curs».

Amb tot, com sol·licitava el pare de l’alumna, el tribunal ordena que s’aplique l’ensenyament bilingüe a l’estudiant i als seus companys del mateix curs.

Últimes notícies

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.

Torrent i Atzeneta es reparteixen els punts en un duel molt intens

Torrent CF i Atzeneta UE han empatat 1-1 en un partit molt intens al San Gregorio, amb gols de Luispa i Ferran de penal. El conjunt torrentí ha acabat amb deu jugadors però ha salvat un punt en els minuts finals.

Morant promet un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent

Diana Morant ha promés a Alacant un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent, amb propostes en vivenda, sanitat i educació. La líder del PSPV-PSOE ha reivindicat l’autonomia del projecte socialista valencià i ha criticat el PP i Vox.

Tiroteig en Albal entre familiars amb dos detinguts i un ferit lleu

Dos membres d’una mateixa família han sigut detinguts després d’un tiroteig este dissabte a Albal, on un d’ells ha resultat ferit lleu. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies dels fets, que van tindre lloc en un edifici de l’avinguda Cortes Valencianas.

Un tiroteig entre dos clans a Alzira deixa un mort i tres ferits

Un tiroteig entre dos clans familiars al barri de l'Alquerieta, a Alzira, ha deixat un home mort i tres persones ferides de bala. La Policia Nacional ha detingut quatre membres d'una de les famílies implicades.

Diumenge amb més calor i possibles ruixats al litoral nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un dia bàsicament assolellat, amb màximes en lleuger ascens i possibilitat de ruixats al litoral nord d’Alacant fins al migdia.