15.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

El València Basket guarda silencie sobre el seu viatge a Israel per seguretat

El València Basket iniciarà este dimecres el seu viatge a Israel per a mesurar-se el dijous al Hapoel Tel Aviv i no informarà com és habitual sobre el desplaçament. El club ha decidit no difondre dades de l’itinerari, l’estada ni el pla de retorn, una mesura presa per motius de seguretat.

L’equip arriba a la cita després de jugar el dimarts a Istanbul davant el Anadolu Efes, amb derrota per 107-90, i afronta la trobada del dijous a les 20.00 a Tel Aviv. Amb tot just dos dies entre compromisos, la planificació se centra en minimitzar riscos i temps d’exposició.

Seguretat reforçada i hermetisme

Com ocorre des que al desembre es van reprendre els partits a Israel, el València Basket comptarà amb un desplegament de seguretat reforçat. Este protocol inclou prioritat en aeroports, escorta en els trasllats per carretera i seguretat privada en l’allotjament, mesures que busquen reduir desplaçaments innecessaris i concentrar a la delegació en entorns controlats.

El club no ha fet públic el seu pla de vol ni si realitzarà escales per a cobrir la ruta des de Turquia. La falta de connexions directes entre Turquia i Israel ja va obligar a ajornar al 3 de març el Hapoel-Paris Basketball previst per al 9 de gener, per la qual cosa les alternatives logístiques, en cas d’existir, queden fora del focus fins al tancament de l’expedició.

Tampoc s’ha concretat si l’equip pernoctarà a Tel Aviv o a Jerusalem —a una hora de distància— ni si realitzarà entrenaments previs i on. Evitar la difusió d’horaris i localitzacions sensibles forma part de la mateixa estratègia de prudència.

En el precedent de desembre, quan va jugar a Jerusalem davant el Maccabi Tel Aviv sota paràmetres similars, no va haver-hi incidències abans de la trobada, però durant el partit el club va denunciar insults i un clima hostil cap al seu tècnic Pedro Martínez. L’Eurolliga va sancionar llavors al Maccabi amb 10.000 euros, un antecedent que reforça la decisió de mantindre un perfil baix en esta gira.

A principis de setmana, el mitjà israelià Sports5 va apuntar que el xoc podria disputar-se fora d’Israel per la tensió entre este país i l’Iran. Ni el club ni l’Eurolliga van confirmar eixe escenari i este dimarts es va donar per fet que el dol es jugarà en el Menora Mivtachim Arena de Tel Aviv, com estava previst.

Últimes notícies

Banda de València, volteig de campanes i pirotècnia celebraran els 600 anys del Micalet

La plaça de la Reina acollirà el diumenge 8 de febrer un concert de la Banda Simfònica Municipal amb 'L'Obertura 1812', volteig del Micalet i pirotècnia. La cita commemora la finalització de la torre en 1426 i s'emmarca a València Music City.

Compromís impulsa una campanya per a defendre que la vivenda és un dret, no un negoci

Compromís ha llançat una campanya en la Comunitat Valenciana per a situar la vivenda com a dret i no com a negoci, amb accions al carrer i un paquet de mesures. La coalició reclama valentia política i proposa limitar lloguers, ampliar el parc públic i regular els pisos turístics.

El PP reclama en Les Corts agilitzar el pagament de les ajudes per la DANA

El PP ha registrat en Les Corts una iniciativa perquè el Govern agilitze els pagaments de les ajudes per la DANA del 29 d'octubre de 2024. La formació sosté que només s'ha abonat el 8% i exigix desbloquejar els fons europeus.

Diana Morant acusa a Martínez Mus de mentir sobre la Rodalia valenciana

Diana Morant ha acusat a Vicente Martínez Mus d'usar la hipèrbole i la mentida en criticar el Pla de Rodalia. Ha defés 1.700 milions d'inversió i una execució superior al 80%.

La Generalitat denuncia que el Pla de Rodalia va tancar 2025 amb només un 38% d’obres executades

El Consell xifra en un 38% l'execució del Pla de Rodalia 2017-2025 i reclama culminar les obres, definir un nou pla i reforçar servicis pel 'col·lapse' de la C3.

La Generalitat detecta falta de dades en expedients d’adjudicataris de VPP a Alacant

La Generalitat ha trobat documentació incompleta en part dels 140 expedients d'adjudicataris de VPP a la Platja de Sant Joan. Revisarà cas per cas i estudia mesures per a evitar irregularitats i possibles especulacions.

Pérez Llorca destaca a Berlín el lideratge del sector agroalimentari valencià després del rècord d’exportacions

La Comunitat Valenciana ha batut en 2025 el seu rècord exportador agroalimentari amb 10.197 milions. Des de Fruit Logistica, Pérez Llorca ha defés ajudes i regles justes.

Benetússer i Cheste s’alien per a optar a 6,3 milions en la reconstrucció postdana

Benetússer i Cheste presentaran junts els seus projectes a la convocatòria Edil Dana després de la DANA de 2024. Si s'aprova, rebran 6,3 milions per a obres clau.