12.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

El Vaticà prepara el Conclave amb el tancament de la Capella Sixtina

El Vaticà tancarà la seua emblemàtica Capella Sixtina a partir del pròxim 28 d’abril com a part dels preparatius per al proper Conclave, en el qual es decidirà qui serà el nou Papa després de la recent mort de Francisco.

Fonts dels Museus Vaticans han confirmat que l’espai estarà tancat “per necessitats del Conclave”. No obstant això, encara no s’ha fet oficial la data d’inici d’aquest procés. La Capella Sixtina, que rep més de cinc milions de visitants anualment, es convertirà en el centre de les deliberacions cardenalícies.

Durant el Conclave, els cardenals convocats es reuniran a la capella amb estrictes normes de secret. A més, es col·locarà una ximenera a la teulada per indicar el resultat de les votacions, que s’expressarà mitjançant fum: fum negre si no hi ha elecció i fum blanc si ja s’ha triat el nou Pontífex.

Després de la defunció del Papa Francisco, s’ha activat un protocol establert per a assegurar la continuïtat en el lideratge de l’Església Catòlica. Les regles actuals estan detallades en la Constitució Apostòlica ‘Universi Dominici Gregis’, implementada per Joan Pau II i posteriorment modificada per Benedict XVI.

La selecció del nou Papa haurà de tenir lloc entre els 15 i 20 dies posteriors a la mort de Francisco, i només podran participar en les votacions els cardenals menors de 80 anys. Les votacions es realitzaran de manera secreta i en dos torns: un al matí i un altre a la vesprada. Un candidat necessita obtenir almenys dos terços dels vots per ser elegit com a nou Bisbe de Roma.

Un cop triat el nou Papa, la fumata blanca farà públic el final del Conclave. En aquest moment, el cardinal Dominique Mamberti pronunciarà la famosa frase “Habemus Papam” en llatí, presentant així oficialment al nou Pontífex davant dels fidels reunits a la Basílica de Sant Pere. La seu vacant conclourà així amb l’elecció del nou líder religiós.

Últimes notícies

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.

50 soldats de la Brigada Canàries XVI, condecorats per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars han sigut distingits per la seua intervenció immediata després de la DANA de 2024 a València, on van treballar sota coordinació de la UME a Algemesí. La Brigada afronta ara noves comeses a l'Iraq i l'Euro Battle Group.

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.