16.2 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

El Vaticà prepara el Conclave amb el tancament de la Capella Sixtina

El Vaticà tancarà la seua emblemàtica Capella Sixtina a partir del pròxim 28 d’abril com a part dels preparatius per al proper Conclave, en el qual es decidirà qui serà el nou Papa després de la recent mort de Francisco.

Fonts dels Museus Vaticans han confirmat que l’espai estarà tancat “per necessitats del Conclave”. No obstant això, encara no s’ha fet oficial la data d’inici d’aquest procés. La Capella Sixtina, que rep més de cinc milions de visitants anualment, es convertirà en el centre de les deliberacions cardenalícies.

Durant el Conclave, els cardenals convocats es reuniran a la capella amb estrictes normes de secret. A més, es col·locarà una ximenera a la teulada per indicar el resultat de les votacions, que s’expressarà mitjançant fum: fum negre si no hi ha elecció i fum blanc si ja s’ha triat el nou Pontífex.

Després de la defunció del Papa Francisco, s’ha activat un protocol establert per a assegurar la continuïtat en el lideratge de l’Església Catòlica. Les regles actuals estan detallades en la Constitució Apostòlica ‘Universi Dominici Gregis’, implementada per Joan Pau II i posteriorment modificada per Benedict XVI.

La selecció del nou Papa haurà de tenir lloc entre els 15 i 20 dies posteriors a la mort de Francisco, i només podran participar en les votacions els cardenals menors de 80 anys. Les votacions es realitzaran de manera secreta i en dos torns: un al matí i un altre a la vesprada. Un candidat necessita obtenir almenys dos terços dels vots per ser elegit com a nou Bisbe de Roma.

Un cop triat el nou Papa, la fumata blanca farà públic el final del Conclave. En aquest moment, el cardinal Dominique Mamberti pronunciarà la famosa frase “Habemus Papam” en llatí, presentant així oficialment al nou Pontífex davant dels fidels reunits a la Basílica de Sant Pere. La seu vacant conclourà així amb l’elecció del nou líder religiós.

Últimes notícies

Gerard Moreno veu a Pamplona un punt d’inflexió

El davanter del Vila-real va valorar el 2-2 davant Osasuna com un punt d'inflexió després de dos derrotes fora. Va reclamar autocrítica pels gols encaixats i va mirar a l'Espanyol.

Matías Moreno ja està a casa després de passar la nit a l’hospital per un xoc amb Sorloth

El central del Llevant va rebre l'alta este diumenge després de passar la nit en observació pel colp al cap patit en el minut 23 davant l'Atlètic. El club va actuar per prevenció i va seguir el protocol.

L’Elx frena al gener i perd solidesa a casa i avantatge sobre el descens

L'Elx ha sumat només 2 de 15 punts al gener, va perdre la imbatibilidad a casa i ha vist retallat el seu matalàs amb el descens. L'eliminació copera accentua el sot mentres l'equip seguix sense guanyar a domicili

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.