16.6 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

El Vaticà prepara el Conclave amb el tancament de la Capella Sixtina

El Vaticà tancarà la seua emblemàtica Capella Sixtina a partir del pròxim 28 d’abril com a part dels preparatius per al proper Conclave, en el qual es decidirà qui serà el nou Papa després de la recent mort de Francisco.

Fonts dels Museus Vaticans han confirmat que l’espai estarà tancat “per necessitats del Conclave”. No obstant això, encara no s’ha fet oficial la data d’inici d’aquest procés. La Capella Sixtina, que rep més de cinc milions de visitants anualment, es convertirà en el centre de les deliberacions cardenalícies.

Durant el Conclave, els cardenals convocats es reuniran a la capella amb estrictes normes de secret. A més, es col·locarà una ximenera a la teulada per indicar el resultat de les votacions, que s’expressarà mitjançant fum: fum negre si no hi ha elecció i fum blanc si ja s’ha triat el nou Pontífex.

Després de la defunció del Papa Francisco, s’ha activat un protocol establert per a assegurar la continuïtat en el lideratge de l’Església Catòlica. Les regles actuals estan detallades en la Constitució Apostòlica ‘Universi Dominici Gregis’, implementada per Joan Pau II i posteriorment modificada per Benedict XVI.

La selecció del nou Papa haurà de tenir lloc entre els 15 i 20 dies posteriors a la mort de Francisco, i només podran participar en les votacions els cardenals menors de 80 anys. Les votacions es realitzaran de manera secreta i en dos torns: un al matí i un altre a la vesprada. Un candidat necessita obtenir almenys dos terços dels vots per ser elegit com a nou Bisbe de Roma.

Un cop triat el nou Papa, la fumata blanca farà públic el final del Conclave. En aquest moment, el cardinal Dominique Mamberti pronunciarà la famosa frase “Habemus Papam” en llatí, presentant així oficialment al nou Pontífex davant dels fidels reunits a la Basílica de Sant Pere. La seu vacant conclourà així amb l’elecció del nou líder religiós.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.