El Vaticà prepara el Conclave amb el tancament de la Capella Sixtina

El Vaticà tancarà la seua emblemàtica Capella Sixtina a partir del pròxim 28 d’abril com a part dels preparatius per al proper Conclave, en el qual es decidirà qui serà el nou Papa després de la recent mort de Francisco.

Fonts dels Museus Vaticans han confirmat que l’espai estarà tancat “per necessitats del Conclave”. No obstant això, encara no s’ha fet oficial la data d’inici d’aquest procés. La Capella Sixtina, que rep més de cinc milions de visitants anualment, es convertirà en el centre de les deliberacions cardenalícies.

Durant el Conclave, els cardenals convocats es reuniran a la capella amb estrictes normes de secret. A més, es col·locarà una ximenera a la teulada per indicar el resultat de les votacions, que s’expressarà mitjançant fum: fum negre si no hi ha elecció i fum blanc si ja s’ha triat el nou Pontífex.

Després de la defunció del Papa Francisco, s’ha activat un protocol establert per a assegurar la continuïtat en el lideratge de l’Església Catòlica. Les regles actuals estan detallades en la Constitució Apostòlica ‘Universi Dominici Gregis’, implementada per Joan Pau II i posteriorment modificada per Benedict XVI.

La selecció del nou Papa haurà de tenir lloc entre els 15 i 20 dies posteriors a la mort de Francisco, i només podran participar en les votacions els cardenals menors de 80 anys. Les votacions es realitzaran de manera secreta i en dos torns: un al matí i un altre a la vesprada. Un candidat necessita obtenir almenys dos terços dels vots per ser elegit com a nou Bisbe de Roma.

Un cop triat el nou Papa, la fumata blanca farà públic el final del Conclave. En aquest moment, el cardinal Dominique Mamberti pronunciarà la famosa frase “Habemus Papam” en llatí, presentant així oficialment al nou Pontífex davant dels fidels reunits a la Basílica de Sant Pere. La seu vacant conclourà així amb l’elecció del nou líder religiós.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.