9.7 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

El Vaticà prepara el Conclave amb el tancament de la Capella Sixtina

El Vaticà tancarà la seua emblemàtica Capella Sixtina a partir del pròxim 28 d’abril com a part dels preparatius per al proper Conclave, en el qual es decidirà qui serà el nou Papa després de la recent mort de Francisco.

Fonts dels Museus Vaticans han confirmat que l’espai estarà tancat “per necessitats del Conclave”. No obstant això, encara no s’ha fet oficial la data d’inici d’aquest procés. La Capella Sixtina, que rep més de cinc milions de visitants anualment, es convertirà en el centre de les deliberacions cardenalícies.

Durant el Conclave, els cardenals convocats es reuniran a la capella amb estrictes normes de secret. A més, es col·locarà una ximenera a la teulada per indicar el resultat de les votacions, que s’expressarà mitjançant fum: fum negre si no hi ha elecció i fum blanc si ja s’ha triat el nou Pontífex.

Després de la defunció del Papa Francisco, s’ha activat un protocol establert per a assegurar la continuïtat en el lideratge de l’Església Catòlica. Les regles actuals estan detallades en la Constitució Apostòlica ‘Universi Dominici Gregis’, implementada per Joan Pau II i posteriorment modificada per Benedict XVI.

La selecció del nou Papa haurà de tenir lloc entre els 15 i 20 dies posteriors a la mort de Francisco, i només podran participar en les votacions els cardenals menors de 80 anys. Les votacions es realitzaran de manera secreta i en dos torns: un al matí i un altre a la vesprada. Un candidat necessita obtenir almenys dos terços dels vots per ser elegit com a nou Bisbe de Roma.

Un cop triat el nou Papa, la fumata blanca farà públic el final del Conclave. En aquest moment, el cardinal Dominique Mamberti pronunciarà la famosa frase “Habemus Papam” en llatí, presentant així oficialment al nou Pontífex davant dels fidels reunits a la Basílica de Sant Pere. La seu vacant conclourà així amb l’elecció del nou líder religiós.

Últimes notícies

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.

València Basket obri 2026 en la quasi inexpugnable pista del Surne Bilbao

València obri l'any en una pista on el Bilbao ha guanyat 5 de 6 i amb un calendari que comprimix 12 partits en 28 dies entre Lliga Endesa i Eurolliga. Ponsarnau i la defensa local marquen el repte.

Desmantellen un entramat d’estafes a Alacant amb 200.000 euros defraudats i quasi 200 víctimes

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de 'smishing' amb abast en tota Espanya, amb 14 detinguts, 986 estafes esclarides i quasi 200 víctimes. La investigació continua oberta.

Luis Castro, vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera Divisió

El tècnic portugués debutarà el diumenge davant el Sevilla i es convertix en el vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera. Arriba amb contracte fins a 2027.

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 entra en vigor: quarta en la història

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 ha entrat en vigor i és la quarta en la història valenciana. Manté els comptes aprovats al juny per PP i Vox fins que s'aprove la llei de 2026, amb la segona extensió seguida en esta legislatura.