Anuncios

Els directius de la WNBA projecten a Awa Fam com la gran estrela debutant a cinc anys vista

Les franquícies apunten a Awa Fam per a l’evolució a cinc anys

Els directors generals de les franquícies de la WNBA assenyalen majoritàriament a l’espanyola Awa Fam com la jugadora que s’estrenarà en la campanya 2026 amb major projecció a mitjà termini. Consideren que dins de cinc anys serà la millor de la seua generació en la lliga, encara que al mateix temps no la col·loquen entre les grans candidates al premi de millor debutant en esta pròxima temporada.

En l’àmplia enquesta que els responsables de les franquícies contesten cada pretemporada, una de les preguntes clau és quina jugadora de les quals s’estrenen este curs serà millor dins de cinc anys. En eixa qüestió, la jugadora valenciana domina amb claredat les previsions en acumular un 67% dels vots, una majoria àmplia que reflectix la confiança en el seu marge de millora i en la seua evolució física i tàctica. L’altra jugadora esmentada en este apartat és Olivia Miles, que aconseguix el 33% de les respostes i completa un dol a dos en les expectatives a mitjà termini.

Anuncios

Context del ‘draft’ i diferències per edat

En el ‘draft’ de la WNBA celebrat fa unes setmanes, en el qual les franquícies es repartixen a les jugadores de fins a 23 anys, la primera triada va ser Azzi Fudd per Dallas Wings, la segona va ser Olivia Miles per Minnesota Lynx i la tercera va ser Awa Fam, nascuda en 2006, per Seattle Storm. Este orde d’elecció mostra que les tres són considerades entre els majors talents jóvens disponibles, però també que existixen matisos en el moment de maduresa de cada una.

Eixa diferència s’aprecia especialment en la votació sobre el premi a millor debutant de la temporada 2026. En este apartat, Milers, que té 23 anys enfront dels 19 de Fam, es convertix en la favorita destacada per a emportar-se el guardó, amb el 73% dels vots dels directius. La seua major experiència i desenrotllament competitiu fan que els responsables de les franquícies esperen un impacte més immediat en la lliga.

Per darrere de Milers se situa Fudd, que concentra el 20% de les preferències per al premi a millor debutant. El tercer nom amb presència rellevant en esta categoria és Flau’jae Johnson, nascuda en 2003, que suma el 7% dels vots. Johnson va ser triada en el lloc 8 del ‘draft’ per Golden State Valkyries i posteriorment traspassada a Seattle, la qual cosa configura un nucli jove amb diversos talents emergents en la mateixa franquícia. En este apartat, Awa Fam no ha rebut vots, la qual cosa evidencia que els directius confien més en la seua progressió a llarg termini que en el seu impacte immediat en la lliga.

A més de les previsions sobre el premi a millor debutant, els dirigents de la WNBA també van ser consultats pel major ‘robatori’ del ‘draft’, és a dir, per la jugadora que consideren que va ser seleccionada en una posició inferior a la que hauria merescut segons el seu potencial. En esta categoria, Nell Angloma, triada en el dotzé lloc, i Ta’Niya Atkinson, triada com a quinta de la segona ronda i per tant vintena, compartixen la primera posició amb un 21% dels vots cada una.

A continuació apareix de nou Flau’jae Johnson com una de les jugadores millor valorades en relació a la seua posició d’elecció. En este mateix apartat s’indica que Awa Fam també va rebre alguns vots, un detall que reforça la idea que diversos directius la consideren un actiu especialment valuós a llarg termini dins de l’orde en el qual va ser seleccionada.

Candidatura a millor jugadora internacional

L’actual jugadora del València Basket figura també entre les candidates al premi a millor jugadora internacional de la campanya 2026, encara que amb un pes encara limitat en comparació amb altres estreles consolidades de la lliga. Entre les jugadores amb més suport en esta categoria destaca Jonquel Jones, de Bahames, que aconseguix un 33% dels vots i es manté com una de les grans referències exteriors en la WNBA. La presència de Fam en estes votacions, encara que siga en un segon pla, confirma que el seu nom comença a situar-se en el radar dels directius tant pel seu potencial immediat com pel que pot arribar a ser en els pròxims anys.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Els bombers donen per controlat l’incendi en una fàbrica de teules d’Agost

L'incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost ha quedat controlat de matinada i els bombers mantenen diverses dotacions refrescant l'estructura de la nau, molt afectada per les flames.

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.
Anuncios