13.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Els EUA maten un alt càrrec d’Estat Islàmic en un bombardeig a Síria

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit dels Estats Units (EUA) ha informat sobre la mort en un bombardeig a Síria d’un alt càrrec del grup terrorista Estat Islàmic identificat com Usama Yamal Muhammad Ibrahim al-Yanabi, sense indicis que s’hagen produït víctimes entre la població civil.

“El 16 de juny, el Comandament Central dels EUA (Centcom) va executar un atac aeri a Síria que va matar Usama Usama Yamal Muhammad Ibrahim al-Yanabi, un alt comandament i coordinador d’Estat Islàmic. La seua mort minvarà la capacitat d’Estat Islàmic per a aconseguir recursos i cometre atacs terroristes”, ha expressat en el seu compte d’X.

Després d’això, ha indicat que continuaran desenvolupant estes operacions amb els seus aliats i socis regionals de cara a degradar la capacitat del grup gihadista i “assegurar-los una derrota duradora”.

Estat Islàmic va perdre el control del seu últim bastió el març del 2019 amb la presa de Baghuz per part de les Forces Democràtiques Sirianes (FDS) –encapçalades per la milícia Unitats Kurdes de Protecció Popular (YPG)–, si bé ha perpetrat desenes d’atemptats durant els darrers mesos, especialment en el triangle entre les províncies d’Homs, Raqqa i Deir ez-Zor.

Últimes notícies

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.

Martínez Mus fixa 2026 per a tindre en marxa el 100% del Pla Endavant postdana

El vicepresident tercer ha assegurat que en el primer semestre de 2026 estaran iniciades totes les actuacions del Pla Endavant després de la dana de 2024. Ha detallat inversions en depuració, transport i medi ambient i ha obert un encreuament de retrets amb l'oposició en Les Corts.

Aemet ha establit l’avís groc per pluges en el litoral sud de València i nord d’Alacant fins a la matinada del dijous

Aemet ha activat el nivell groc en el litoral sud de València i el nord d'Alacant per ruixats que podrien deixar 20 l/m² en una hora fins a les 7.00 del dijous. Altres avisos afecten trams del nord de València, el nord de Castelló i l'interior sud valencià durant la vesprada i la nit.

Barrachina defén que la Comunitat ha passat de perseguir a admirar als agricultors

El conseller Miguel Barrachina ha sostingut en Les Corts que la Comunitat ha passat 'de la persecució a l'admiració' dels agricultors i ha reivindicat més aigua, inversions i ajudes. L'oposició li ha enlletgit assumir l'agenda de Vox i la seua gestió de la DANA, mentres Vox li ha exigit complir el pacte d'investidura.

Montero demana mantindre els peus en la terra abans de visitar al Maccabi

L'escorta dominicà va subratllar l'exigència de l'Eurolliga després de véncer a Olympiacos i situar-se segon amb 11 triomfs en 16 jornades. Va demanar focus i intensitat per a competir a Tel Aviv.

Bellver estrena una sala 360é immersiva que convertix l’oceà en experiència

Bellver Blue Tech Zone ha obert amb The Rhythm of the Ocean Vortex, una creació de Desilence amb música de Suzanne Ciani que submergix al públic en 360é amb sòl immersiu. Amb 66 milions de píxels i resolució 11K, el recinte busca entrar en el circuit internacional de l'art digital.

Les pluges han deixat 30,6 l/m² en quatre hores a Anna i mantenen l’avís groc en la Comunitat Valenciana

L'episodi de precipitacions ha deixat el major acumulat a Anna i ha obligat a intervencions puntuals de sanejament de façanes a la província de València. Aemet ha assenyalat ruixats irregulars hui i una millora progressiva demà