Els EUA maten un alt càrrec d’Estat Islàmic en un bombardeig a Síria

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit dels Estats Units (EUA) ha informat sobre la mort en un bombardeig a Síria d’un alt càrrec del grup terrorista Estat Islàmic identificat com Usama Yamal Muhammad Ibrahim al-Yanabi, sense indicis que s’hagen produït víctimes entre la població civil.

«El 16 de juny, el Comandament Central dels EUA (Centcom) va executar un atac aeri a Síria que va matar Usama Usama Yamal Muhammad Ibrahim al-Yanabi, un alt comandament i coordinador d’Estat Islàmic. La seua mort minvarà la capacitat d’Estat Islàmic per a aconseguir recursos i cometre atacs terroristes», ha expressat en el seu compte d’X.

Després d’això, ha indicat que continuaran desenvolupant estes operacions amb els seus aliats i socis regionals de cara a degradar la capacitat del grup gihadista i «assegurar-los una derrota duradora».

Estat Islàmic va perdre el control del seu últim bastió el març del 2019 amb la presa de Baghuz per part de les Forces Democràtiques Sirianes (FDS) –encapçalades per la milícia Unitats Kurdes de Protecció Popular (YPG)–, si bé ha perpetrat desenes d’atemptats durant els darrers mesos, especialment en el triangle entre les províncies d’Homs, Raqqa i Deir ez-Zor.

Últimes notícies

El calor extrema ja deixa 253 morts este estiu a la Comunitat Valenciana

Les altes temperatures han causat 253 defuncions a la Comunitat Valenciana des del 21 de juny fins al 23 de juliol, segons el sistema MoMo, amb especial impacte a Alacant.

Arranca un cap de setmana de calor intensa i tempestes a la Comunitat Valenciana

L’oratge del cap de setmana arribarà marcat per la calor sufocant a l’interior de València i Alacant este divendres, tempestes fortes al sud de València i un gir tèrmic amb descens de temperatures diumenge.

Avís groc per tronades i fins a 39 graus a les comarques d’Alacant i València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per tronades al sud de la província de València i per temperatures de fins a 39 graus a l’interior d’Alacant i de València.

Una altra nit sufocant a la Comunitat amb fins a 36 graus

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 35-36 graus en municipis com Agullent, Parcent o Tàrbena i una forta sensació de basca a la costa.

Reventons càlids al sud d’Alacant amb ratxes de fins a 119 km/h i caiguda d’arbres

Els reventons càlids de la vesprada de dijous al sud d’Alacant han deixat ratxes de fins a 119 km/h i han provocat 24 incidents per caiguda d’arbres i elements en la via pública.

Pet Shop Boys convertixen el Roig Arena en una pista de ball global i nostàlgica

El duo britànic Pet Shop Boys ha fet vibrar un Roig Arena ple fins la bandera amb el tour 'Dreamworld', un repàs de 40 anys de grans èxits plens de ball, melancolia i nostàlgia pop.

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.