Els EUA maten un alt càrrec d’Estat Islàmic en un bombardeig a Síria

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit dels Estats Units (EUA) ha informat sobre la mort en un bombardeig a Síria d’un alt càrrec del grup terrorista Estat Islàmic identificat com Usama Yamal Muhammad Ibrahim al-Yanabi, sense indicis que s’hagen produït víctimes entre la població civil.

“El 16 de juny, el Comandament Central dels EUA (Centcom) va executar un atac aeri a Síria que va matar Usama Usama Yamal Muhammad Ibrahim al-Yanabi, un alt comandament i coordinador d’Estat Islàmic. La seua mort minvarà la capacitat d’Estat Islàmic per a aconseguir recursos i cometre atacs terroristes”, ha expressat en el seu compte d’X.

Després d’això, ha indicat que continuaran desenvolupant estes operacions amb els seus aliats i socis regionals de cara a degradar la capacitat del grup gihadista i “assegurar-los una derrota duradora”.

Estat Islàmic va perdre el control del seu últim bastió el març del 2019 amb la presa de Baghuz per part de les Forces Democràtiques Sirianes (FDS) –encapçalades per la milícia Unitats Kurdes de Protecció Popular (YPG)–, si bé ha perpetrat desenes d’atemptats durant els darrers mesos, especialment en el triangle entre les províncies d’Homs, Raqqa i Deir ez-Zor.

Anuncios

Últimes notícies

El Suprem encara l’última sessió del juí a Ábalos, Koldo García i Aldama per presumpta corrupció

El Tribunal Suprem celebra la catorzena i previsiblement última sessió del juí per presumpta corrupció a José Luis Ábalos, la seua exasesor Koldo García i l'empresari Víctor de Aldama, centrada en els informes finals d'acusacions i defenses.

Baixen les temperatures i s’esperen ruixats a l’interior de la Comunitat Valenciana este dimecres

Este dimecres descendixen les temperatures en la Comunitat Valenciana i es preveuen ruixats febles, puntualment moderats amb tempesta a l'interior del terç nord, a més de canvis en el vent i l'estat de la mar.

Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió provoca retards als trens de rodalia i mitjana distància

Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió està provocant retards de fins a 18 minuts en trens de rodalia i mitjana distància, que només poden circular per una via en este tram.

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.