Els EUA maten un alt càrrec d’Estat Islàmic en un bombardeig a Síria

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit dels Estats Units (EUA) ha informat sobre la mort en un bombardeig a Síria d’un alt càrrec del grup terrorista Estat Islàmic identificat com Usama Yamal Muhammad Ibrahim al-Yanabi, sense indicis que s’hagen produït víctimes entre la població civil.

“El 16 de juny, el Comandament Central dels EUA (Centcom) va executar un atac aeri a Síria que va matar Usama Usama Yamal Muhammad Ibrahim al-Yanabi, un alt comandament i coordinador d’Estat Islàmic. La seua mort minvarà la capacitat d’Estat Islàmic per a aconseguir recursos i cometre atacs terroristes”, ha expressat en el seu compte d’X.

Després d’això, ha indicat que continuaran desenvolupant estes operacions amb els seus aliats i socis regionals de cara a degradar la capacitat del grup gihadista i “assegurar-los una derrota duradora”.

Estat Islàmic va perdre el control del seu últim bastió el març del 2019 amb la presa de Baghuz per part de les Forces Democràtiques Sirianes (FDS) –encapçalades per la milícia Unitats Kurdes de Protecció Popular (YPG)–, si bé ha perpetrat desenes d’atemptats durant els darrers mesos, especialment en el triangle entre les províncies d’Homs, Raqqa i Deir ez-Zor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’agarra al seu fortí davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

El València Basket inicia els quarts de final de l'Eurolliga davant el Panathinaikos amb un balanç molt favorable a casa: cinc victòries en set visites del conjunt grec.

Hugo González assaborix el seu debut en LaLiga amb el Celta malgrat la derrota a Vila-real

Hugo González celebra la seua estrena en LaLiga amb el Celta i admet sensacions agredolces després de la derrota davant el Vila-real, encara que confia a reaccionar en la lluita per Europa.

Elx firma tres victòries seguides en Primera per primera vegada des de 2013

L'Elx encadena tres triomfs consecutius en Primera per primera vegada des de 2013 i s'allunya del descens, impulsat per una plantilla en la qual ja han marcat 18 jugadors en Lliga.

El Vila-real suma cinc victòries seguides en La Ceràmica quasi una dècada després

El Vila-real va derrotar 2-1 al Cèltic i va firmar la seua quinta victòria consecutiva en La Ceràmica, una ratxa com a local que no aconseguia des de la temporada 2016-2017.

Elx es juga la permanència davant dos rivals directes i tres aspirants a Europa

L'Elx afronta un mes final de Lliga decisiu per la permanència, amb dols directes davant Alabés i Girona i partits davant Celta, Betis i Getafe, que barallen per Europa.

Detingudes dos dones per exercir com a metgesses sense titulació i falsificar receptes a Santa Pola

La Guàrdia Civil deté a Santa Pola a dos dones acusades d'exercir com a metgesses sense titulació homologada, realitzar tractaments invasius i falsificar receptes per a obtindre fàrmacs.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la seua postura sobre la prioritat nacional i el col·lapse dels servicis públics

Pérez Llorca afrontarà en el ple de Les Corts una sessió de control centrada en la prioritat nacional, les crítiques per prioritzar interessos partidistes i el col·lapse dels servicis públics.

Catorze jóvens, cinc d’ells menors, investigats per càntics racistes i desordes a Alginet

La Guàrdia Civil investiga a catorze persones, entre elles cinc menors, per amenaces, càntics racistes i danys al mobiliari urbà a Alginet, a les quals se'ls atribuïxen delictes d'odi i desordes públics.