Els EUA maten un alt càrrec d’Estat Islàmic en un bombardeig a Síria

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit dels Estats Units (EUA) ha informat sobre la mort en un bombardeig a Síria d’un alt càrrec del grup terrorista Estat Islàmic identificat com Usama Yamal Muhammad Ibrahim al-Yanabi, sense indicis que s’hagen produït víctimes entre la població civil.

«El 16 de juny, el Comandament Central dels EUA (Centcom) va executar un atac aeri a Síria que va matar Usama Usama Yamal Muhammad Ibrahim al-Yanabi, un alt comandament i coordinador d’Estat Islàmic. La seua mort minvarà la capacitat d’Estat Islàmic per a aconseguir recursos i cometre atacs terroristes», ha expressat en el seu compte d’X.

Després d’això, ha indicat que continuaran desenvolupant estes operacions amb els seus aliats i socis regionals de cara a degradar la capacitat del grup gihadista i «assegurar-los una derrota duradora».

Estat Islàmic va perdre el control del seu últim bastió el març del 2019 amb la presa de Baghuz per part de les Forces Democràtiques Sirianes (FDS) –encapçalades per la milícia Unitats Kurdes de Protecció Popular (YPG)–, si bé ha perpetrat desenes d’atemptats durant els darrers mesos, especialment en el triangle entre les províncies d’Homs, Raqqa i Deir ez-Zor.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.