Els llevaneus de la Generalitat actuen en huit rutes de Castelló per la borrasca Francis

La Generalitat ja va activar el dispositiu de serveis viaris hivernals davant les previsions de nevades i este dilluns se centra en desplegar màquines llevaneu en huit de les 28 rutes de la província de Castelló. Mentres els equips actuen a l’interior castellonenc, els mitjans romanen preparats a València i Alacant per si feren falta.

L’arribada de la borrasca Francis ha deixat un episodi de pluges i nevades en la Comunitat Valenciana. Amb la informació meteorològica difosa per Aemet, els dies més intensos estan sent el 4 i 5 de gener, amb precipitacions en forma de neu en cotes mitjanes de les serres. Eixe escenari explica que l’operatiu prioritze les rutes amb major probabilitat d’acumulació i risc de gel, amb l’objectiu de mantindre la seguretat i la circulació en les carreteres principals.

Abans de les nevades ja s’actuava de manera preventiva, especialment en la zona nord de Castelló, on en els dies previs s’ha escampat sal per a reduir la formació de plaques i facilitar el treball de les llevaneus quan arribaren les precipitacions.

Operatiu a les comarques de l’interior

Durant la jornada d’este dilluns estan actuant màquines llevaneu i la Generalitat s’encarrega del manteniment de 8 rutes de les 28 existents a la província. ALS Ports i l’Alt Maestrat s’actua per a retirar neu i gel, mentres que a Alt Millars i Alt Palància hi ha treballs preventius per si la neu arriba en les pròximes hores.

A més, les brigades de conservació estan intervenint en la retirada de despreniments ocasionats per les pluges. A la província d’Alacant treballen en les carreteres CV-715 i CV-706 al seu pas per Tàrbena, Bolulla i Millena, actuacions que busquen reobrir carrils i evitar incidències addicionals per obstacles en la calçada.

Quant a la situació de la xarxa a Castelló, algunes vies presenten condicions hivernals. En la CV-170, a l’altura del P.K. 30+000 a Vistabella del Maestrat, la carretera està banyada, està nevant i es registren 2 graus sota zero. En la CV-124, en el P.K. 25+000 a Castellfort, està nevant, hi ha neu acumulada i el termòmetre marca 4 graus sota zero.

La preparació d’equips a València i Alacant permet un desplegament ràpid si les precipitacions s’intensifiquen fora de Castelló. D’esta manera, el dispositiu s’adapta a l’evolució de la borrasca, concentrant recursos on l’impacte està sent major sense descurar la resta de la xarxa viària.

Últimes notícies

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.