Els municipis afectats per la dana reclamen més flexibilitat fiscal al Consell

Els secretaris, interventors i tresorers de l’Administració local han demanat a la Generalitat que flexibilitze les regles fiscals en els municipis afectats per la dana i que reduïxca les càrregues burocràtiques, en un moment marcat per la recuperació i la reconstrucció després dels danys.

Esta petició ha sorgit en una reunió entre el president del Colegio de Secretarios, Interventores y Tesoreros de la Administración Local de Valencia, Vicente Miravet, la presidenta del Consejo General de Cosital, Pilar Ortega, i el secretari autonòmic de Política Institucional i Cohesió Territorial, Carlos Gil Santiago.

Impacte de les regles fiscals i càrregues burocràtiques

Segons han traslladat des de Cosital durant l’encontre, preocupa especialment l’impacte que pot tindre un possible incompliment de les regles fiscals en estos municipis que encara afronten la reparació de desperfectes i la recuperació econòmica i social.

En este context, l’organització defensa que la flexibilització i la reducció de tràmits poden resultar clau per a facilitar la gestió local en un moment de gran exigència administrativa.

Preocupació per la plantilla en els ajuntaments xicotets

Un altre dels temes tractats ha sigut la dificultat per a cobrir llocs reservats a habilitats nacionals, una problemàtica que afecta la Comunitat Valenciana i també la resta de l’Estat, amb especial incidència en municipis xicotets i zones en risc de despoblació.

Els representants de Cosital han defensat que cal estudiar fórmules noves per a garantir la prestació dels servicis públics locals en estes zones. Segons han indicat, és necessari avançar cap a models de sosteniment compartit que ajuden a donar resposta a les necessitats dels municipis amb més problemes per a atraure i mantindre personal especialitzat.

Des del col·legi professional han assenyalat que estos municipis, sovint amb recursos limitats, tenen més dificultats per a competir en condicions amb altres administracions a l’hora d’oferir faena estable i atractiva a personal qualificat.

L’organització ha advertit que, sense estos perfils tècnics, es complica el compliment de les obligacions fiscals i de control intern. Açò pot limitar la capacitat de gestió dels ajuntaments precisament en moments en què han d’afrontar inversions i tràmits vinculats a la reconstrucció després de la dana.

Oferta de primer destí més ampla

A més, el Colegio ha insistit en la importància que l’oferta de primer destí de les noves promocions d’habilitats nacionals siga el més ampla possible. Amb això es vol facilitar que es cobrisquen efectivament les vacants existents en les entitats locals.

Segons han explicat, una oferta més variada de primer destí ajudaria a reforçar la capacitat de gestió dels ajuntaments i mancomunitats. També podria incentivar que més professionals valoren instal·lar-se en municipis menuts o en risc de despoblació, almenys en una primera etapa de la seua trajectòria.

Cosital ha remarcat que una millor planificació de places i destinacions pot ajudar a reduir la rotació de personal i a garantir una continuïtat en la direcció econòmica i financera municipal, clau per a aplicar amb eficàcia qualsevol flexibilització de les regles fiscals que puga acordar la Generalitat.

Últimes notícies

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.

El gran incendi de la Vall d’Uixó obliga a desallotjar 16.000 persones

El nombre de persones evacuades per l'incendi declarat dissabte a la Vall d'Uixó ascendeix ja a més de 16.000, després del desallotjament preventiu esta matinada d'uns mil veïns del barri Texas.

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.