9.6 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Els vehicles clàssics tornen al Circuit Ricardo Tomo amb el Racing Legends

El Circuit Ricardo Tormo celebra aquest cap de setmana, els dies 5 i 6 de març, el Racing Legends. Es tracta de la major concentració de vehicles històrics de la Comunitat Valenciana amb cotxes i motos clàssiques i també camions i bicicletes d’època.

Més de mil vehicles clàssics es reuniran en el paddock de Cheste durant el cap de setmana. L’activitat començarà el divendres amb les primeres rodades i els entrenaments de la Copa d’Espanya de Clàssiques, que celebrarà la carrera el diumenge al matí.

Entre els cotxes, el protagonista del cap de setmana serà el Citroën Traction Avant, que ha convocat una concentració internacional d’aquests models fabricats des de 1934. La peculiaritat d’aquests automòbils era precisament que van ser els primers a utilitzar la tracció davantera. Una solució que va quedar com majoritària en quasi tots dels cotxes des d’aquella època.

Alguns dels participants en aquesta concentració ja estan de camí, com els tres noruecs que viatgen des d’Oslo o els francesos que han iniciat el seu camí fins a Cheste sobre el seu Citroën Traction Avant des del nord de París.

Sete Gibernau, pilot convidat

Sobre dos rodes, l’estrella del cap de setmana serà el pilot Sete Gibernau. El català va ser el primer espanyol que va guanyar una carrera del Gran Premi de la Comunitat Valenciana en 2001. Gibernau, que ara té 49 anys, deixarà el dissabte les seues empremtes en el Passeig de la Fama del Circuit i tindrà l’oportunitat de rodar amb la Ducati de MotoGP amb la qual es va acomiadar del Mundial en 2006.

Els aficionats poden comprar les seues entrades en la web del Circuit Ricardo Tormo www.circuitricardotormo.com amb un preu de 12 euros per a un dia o 18 per a tot el cap de setmana. Els xiquets fins a 13 anys entren gratis. El públic podrà disfrutar també amb els camions clàssics, els ‘food truck’, la música en directe i els vehicles militars d’època que porta fins a Cheste l’associació Aula Militar Bermúdez de Castro.

Últimes notícies

Avís groc per nevades a l’interior nord de Castelló per damunt de 1.000 metres

Aemet ha activat l'avís groc per nevades a l'interior nord de Castelló, amb fins a 5 cm en 24 hores i probabilitat del 40-70%, vigent des de les 09.00 fins a mitjanit.

Pluges i fred marcaran l’últim cap de setmana de l’any en la Comunitat Valenciana

El divendres deixa núvols i ruixats febles, amb ascens tèrmic contingut. El dissabte baixen els termòmetres i el diumenge comença una lleugera recuperació, amb gelades a l'interior.

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.