Entitats LGTBI+ alerten d’una ofensiva del Consell contra drets trans a València

Un total de 34 entitats valencianes que defensen els drets LGTBI+ han alertat sobre una «ofensiva institucional» que posa en crisi els drets trans. Els col·lectius apunten a la «deriva autoritària» del govern del PP, que, segons ells, impulsa canvis legislatius per «silenciar» la participació del moviment associatiu.

En un comunicat, les entitats han exigit la convocatòria urgent del Consell Trans i el Consell LGTBI per abordar la gravetat de les reformes en marxa. Asseguren que el Partit Popular ha presentat esmenes a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat per a 2025 sense la deguda transparència, modificant així la coneguda Llei Trans valenciana.

Segons les entitats, aquestes modificacions afectaran greument els drets de les persones trans, incloent les infàncies. Al·leguen que aquestes reformes suposen una ruptura dels principis democràtics i de participació ciutadana.

Han destacat també que el Consell convoca òrgans consultius en horari laboral per evitar la participació efectiva de veus del col·lectiu, incloent l’intent controvertit de nomenar al controvertit alcalde de Gàtova, Jesús Salmerón, com a representant trans, un fet que va provocar un rebuig generalitzat.

Les entitats exigeixen la compareixença pública de la vicepresidenta i consellera d’Igualtat, Susana Camarero, per expliquar les decisions preses pel seu partit. «No acceptarem més menyspreu institucional ni maniobres per silenciar-nos», afirmen, expressant la seva determinació de resistir davant de qualsevol atac als drets del col·lectiu.

Per la seva banda, el PP rebutja les al·legacions i defensa que el Consell de Carlos Mazón treballa per la diversitat i la llibertat. La portaveu de polítiques LGTBIQ+, Verónica Marcos, assegura que el Consell LGTBIQ+ representa tots els col·lectius, incloent les persones trans, i acusa Compromís de fomentar polèmiques sense fonament.

Últimes notícies

Pérez Llorca carrega contra Mascarell i critica les noves imputacions de càrrecs socialistes

Un jutjat de València ha obert procediment abreujat contra el secretari d Organització del PSPV, Vicent Mascarell, i Pérez Llorca aprofita per a criticar la successió d imputacions de càrrecs socialistes i les decisions de Diana Morant.

Mestalla s’acomiadarà del Valencia CF en la jornada 37 davant l’Elx

El Valencia CF ha confirmat que no ha demanat a LaLiga acabar la campanya 2026-27 a Mestalla i que l’últim partit oficial a l’estadi serà en la jornada 37 davant l’Elche, fet que li dona una setmana més per al trasllat al Nou Mestalla.

Beques reforçades i matrícules gratis per a qui aprove primer de carrera a la Comunitat Valenciana

El Consell ha detallat a la Universitat Jaume I les línies del seu pla fins 2030 per enfortir el sistema universitari i investigador, amb més beques i incentius a l’esforç acadèmic. També prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per estabilitzar i modernitzar el sistema.

La nova llei de ciència i el Pla 2030 blindaran el futur de les universitats valencianes

La Generalitat ha detallat a l’UJI la seua estratègia per a donar estabilitat al sistema universitari valencià, impulsar la investigació i reforçar les beques i la cultura de l’esforç.

Beca gratuïta i nova Llei de Ciència: així vol el Consell reforçar les universitats valencianes

El Consell prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per a donar estabilitat al sistema universitari valencià i anuncia la gratuïtat de matrícula per a qui aprove tot primer curs.

Les noves beques i la matrícula gratis marquen l’estratègia del Consell per a la universitat valenciana

El Consell aposta per una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove tot primer per a reforçar el sistema universitari valencià, tal com ha explicat Juanfran Pérez Llorca en la presa de possessió del nou rector de l’UJI, Jesús Lancis.

Beques més fortes i matrícula gratis si s’aprova tot: així vol el Consell reforçar la universitat valenciana

El Consell ha detallat a Castelló la seua estratègia per a reforçar el sistema universitari valencià, amb una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove totes les assignatures del primer curs.

OWN València espera més de 20.000 aficionats als videojocs del 3 al 5 de juliol

El festival de videojocs, e-sports i cultura digital OWN reunix del 3 al 5 de juliol a Fira València més de 20.000 assistents i les principals companyies del sector.