Entitats LGTBI+ alerten d’una ofensiva del Consell contra drets trans a València

Un total de 34 entitats valencianes que defensen els drets LGTBI+ han alertat sobre una “ofensiva institucional” que posa en crisi els drets trans. Els col·lectius apunten a la “deriva autoritària” del govern del PP, que, segons ells, impulsa canvis legislatius per “silenciar” la participació del moviment associatiu.

En un comunicat, les entitats han exigit la convocatòria urgent del Consell Trans i el Consell LGTBI per abordar la gravetat de les reformes en marxa. Asseguren que el Partit Popular ha presentat esmenes a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat per a 2025 sense la deguda transparència, modificant així la coneguda Llei Trans valenciana.

Segons les entitats, aquestes modificacions afectaran greument els drets de les persones trans, incloent les infàncies. Al·leguen que aquestes reformes suposen una ruptura dels principis democràtics i de participació ciutadana.

Han destacat també que el Consell convoca òrgans consultius en horari laboral per evitar la participació efectiva de veus del col·lectiu, incloent l’intent controvertit de nomenar al controvertit alcalde de Gàtova, Jesús Salmerón, com a representant trans, un fet que va provocar un rebuig generalitzat.

Les entitats exigeixen la compareixença pública de la vicepresidenta i consellera d’Igualtat, Susana Camarero, per expliquar les decisions preses pel seu partit. “No acceptarem més menyspreu institucional ni maniobres per silenciar-nos”, afirmen, expressant la seva determinació de resistir davant de qualsevol atac als drets del col·lectiu.

Per la seva banda, el PP rebutja les al·legacions i defensa que el Consell de Carlos Mazón treballa per la diversitat i la llibertat. La portaveu de polítiques LGTBIQ+, Verónica Marcos, assegura que el Consell LGTBIQ+ representa tots els col·lectius, incloent les persones trans, i acusa Compromís de fomentar polèmiques sense fonament.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre María Jesús Montero

Diana Morant afirma que el comentari de Jorge Azcón sobre el físic de Pilar Alegría i María Jesús Montero reflectix el masclisme encara present en el PP i el vincula amb el qüestionament de la violència de gènere.