Entitats LGTBI+ alerten d’una ofensiva del Consell contra drets trans a València

Un total de 34 entitats valencianes que defensen els drets LGTBI+ han alertat sobre una «ofensiva institucional» que posa en crisi els drets trans. Els col·lectius apunten a la «deriva autoritària» del govern del PP, que, segons ells, impulsa canvis legislatius per «silenciar» la participació del moviment associatiu.

En un comunicat, les entitats han exigit la convocatòria urgent del Consell Trans i el Consell LGTBI per abordar la gravetat de les reformes en marxa. Asseguren que el Partit Popular ha presentat esmenes a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat per a 2025 sense la deguda transparència, modificant així la coneguda Llei Trans valenciana.

Segons les entitats, aquestes modificacions afectaran greument els drets de les persones trans, incloent les infàncies. Al·leguen que aquestes reformes suposen una ruptura dels principis democràtics i de participació ciutadana.

Han destacat també que el Consell convoca òrgans consultius en horari laboral per evitar la participació efectiva de veus del col·lectiu, incloent l’intent controvertit de nomenar al controvertit alcalde de Gàtova, Jesús Salmerón, com a representant trans, un fet que va provocar un rebuig generalitzat.

Les entitats exigeixen la compareixença pública de la vicepresidenta i consellera d’Igualtat, Susana Camarero, per expliquar les decisions preses pel seu partit. «No acceptarem més menyspreu institucional ni maniobres per silenciar-nos», afirmen, expressant la seva determinació de resistir davant de qualsevol atac als drets del col·lectiu.

Per la seva banda, el PP rebutja les al·legacions i defensa que el Consell de Carlos Mazón treballa per la diversitat i la llibertat. La portaveu de polítiques LGTBIQ+, Verónica Marcos, assegura que el Consell LGTBIQ+ representa tots els col·lectius, incloent les persones trans, i acusa Compromís de fomentar polèmiques sense fonament.

Últimes notícies

Pérez Llorca dona per feta la suspensió de militància de Bellver en el PP després de l’Azud

Pérez Llorca ha demanat al PP que aplique els estatuts amb Jorge Bellver, investigat en el cas Azud, i considera lògic suspendre’l de militància mentre continua al càrrec de director general de Transparència.

Les empreses podran agilitzar des d’esta setmana els expedients d’Energia a la Comunitat

Les Entitats Col·laboradores de Certificació podran intervindre des d’esta setmana en la tramitació d’expedients d’Energia. El nou sistema busca reduir burocràcia i accelerar els projectes elèctrics i renovables.

Pérez Llorca defensa la cancel·lació del Festival de Les Arts per incomplir les normes de soroll

El Festival de Les Arts s'ha cancel·lat este dissabte a València després de superar els decibels permesos. Pérez Llorca assegura que la Generalitat ha complit les resolucions judicials i les regles fixades.

Així et pot afectar la nova jornada de vaga en Metrovalencia i el TRAM d’Alacant

La vaga convocada pel sindicat SEMAF viu este dimarts una nova jornada de parades en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb un 75 % de servicis mínims i sense incidències destacades.

El nou pla d’Educació arreplega propostes de tots els sindicats per a rebaixar la conflictivitat

La Conselleria d’Educació ha elaborat un nou document amb aportacions de tots els sindicats per a intentar rebaixar la conflictivitat en la cinquena setmana de vaga indefinida del professorat i confia a tancar acords en la reunió d’este dijous.

Pérez Llorca anima a mantindre el diàleg per a posar fi a la vaga del professorat

Juanfran Pérez Llorca destaca el diàleg en la Mesa d'Educació en plena vaga indefinida del professorat i anima totes les parts a mantindre la negociació per a transformar el sistema educatiu valencià.

Expulsen cinc anys d’Espanya un home per matar el gat de la seua parella a Torrevieja

Un jutjat d’Orihuela ha condemnat un home de 29 anys a cinc anys d’expulsió d’Espanya per matar al carrer el gat de la seua parella a Torrevieja. Els fets s’han considerat violència vicària i maltractament animal, i l’home serà traslladat a Colòmbia, el seu país d’origen.

Cinc morts per calor extrema a la Comunitat Valenciana des de l’1 de maig, totes a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat cinc morts atribuïdes a la calor des de l’1 de maig, totes a la província de València, en un context de maig càlid i amb temperatures rècord en terra i en mar.