Entitats LGTBI+ alerten d’una ofensiva del Consell contra drets trans a València

Un total de 34 entitats valencianes que defensen els drets LGTBI+ han alertat sobre una «ofensiva institucional» que posa en crisi els drets trans. Els col·lectius apunten a la «deriva autoritària» del govern del PP, que, segons ells, impulsa canvis legislatius per «silenciar» la participació del moviment associatiu.

En un comunicat, les entitats han exigit la convocatòria urgent del Consell Trans i el Consell LGTBI per abordar la gravetat de les reformes en marxa. Asseguren que el Partit Popular ha presentat esmenes a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat per a 2025 sense la deguda transparència, modificant així la coneguda Llei Trans valenciana.

Segons les entitats, aquestes modificacions afectaran greument els drets de les persones trans, incloent les infàncies. Al·leguen que aquestes reformes suposen una ruptura dels principis democràtics i de participació ciutadana.

Han destacat també que el Consell convoca òrgans consultius en horari laboral per evitar la participació efectiva de veus del col·lectiu, incloent l’intent controvertit de nomenar al controvertit alcalde de Gàtova, Jesús Salmerón, com a representant trans, un fet que va provocar un rebuig generalitzat.

Les entitats exigeixen la compareixença pública de la vicepresidenta i consellera d’Igualtat, Susana Camarero, per expliquar les decisions preses pel seu partit. «No acceptarem més menyspreu institucional ni maniobres per silenciar-nos», afirmen, expressant la seva determinació de resistir davant de qualsevol atac als drets del col·lectiu.

Per la seva banda, el PP rebutja les al·legacions i defensa que el Consell de Carlos Mazón treballa per la diversitat i la llibertat. La portaveu de polítiques LGTBIQ+, Verónica Marcos, assegura que el Consell LGTBIQ+ representa tots els col·lectius, incloent les persones trans, i acusa Compromís de fomentar polèmiques sense fonament.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.