Entitats LGTBI+ alerten d’una ofensiva del Consell contra drets trans a València

Un total de 34 entitats valencianes que defensen els drets LGTBI+ han alertat sobre una «ofensiva institucional» que posa en crisi els drets trans. Els col·lectius apunten a la «deriva autoritària» del govern del PP, que, segons ells, impulsa canvis legislatius per «silenciar» la participació del moviment associatiu.

En un comunicat, les entitats han exigit la convocatòria urgent del Consell Trans i el Consell LGTBI per abordar la gravetat de les reformes en marxa. Asseguren que el Partit Popular ha presentat esmenes a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat per a 2025 sense la deguda transparència, modificant així la coneguda Llei Trans valenciana.

Segons les entitats, aquestes modificacions afectaran greument els drets de les persones trans, incloent les infàncies. Al·leguen que aquestes reformes suposen una ruptura dels principis democràtics i de participació ciutadana.

Han destacat també que el Consell convoca òrgans consultius en horari laboral per evitar la participació efectiva de veus del col·lectiu, incloent l’intent controvertit de nomenar al controvertit alcalde de Gàtova, Jesús Salmerón, com a representant trans, un fet que va provocar un rebuig generalitzat.

Les entitats exigeixen la compareixença pública de la vicepresidenta i consellera d’Igualtat, Susana Camarero, per expliquar les decisions preses pel seu partit. «No acceptarem més menyspreu institucional ni maniobres per silenciar-nos», afirmen, expressant la seva determinació de resistir davant de qualsevol atac als drets del col·lectiu.

Per la seva banda, el PP rebutja les al·legacions i defensa que el Consell de Carlos Mazón treballa per la diversitat i la llibertat. La portaveu de polítiques LGTBIQ+, Verónica Marcos, assegura que el Consell LGTBIQ+ representa tots els col·lectius, incloent les persones trans, i acusa Compromís de fomentar polèmiques sense fonament.

Últimes notícies

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.

Descens de les màximes i ruixats dèbils al sud de la Comunitat este divendres

Este divendres s’espera cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats dèbils possibles al sud i temperatures màximes en descens. El dissabte continuaran els cels tranquils, amb mínimes més baixes i canvis lleugers en les màximes segons la zona.

Més de 160 veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler passen la nit a la Fonteta

Un total de 161 persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims han passat la nit al pavelló de la Fonteta, mentres continuen els treballs d’extinció i les principals carreteres de la zona seguixen tallades.

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.