Entra en vigor la declaració de zona catastròfica al territori afectat per la DANA

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat hui dijous la declaració de zona greument afectada per una emergència de Protecció Civil al territori afectat per la DANA a la Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Andalusia, Balears, Catalunya i Aragó, que entra en vigor.

El reial decret, signat pel ministre de la Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts, Félix Bolaños, establix l’Estat com a l’encarregat de la reparació dels desperfectes materials causats pel temporal, així com de les ajudes a ciutadans i empreses.

«El Consell de Ministres, en la reunió de 5 de novembre de 2024, ha aprovat un Acord pel qual es declara ‘Zona afectada greument per una emergència de protecció civil’ el territori damnificat com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) que ha afectat àmplies zones de la Península i Balears entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre de 2024», arreplega el text.

La declaració ve acompanyada d’un paquet de mesures valorat en 10.600 milions d’euros destinat a pal·liar els efectes de la DANA, que contempla ajudes directes i mesures fiscals i laborals, a més de línies d’avals avalats pel Govern per a pimes, autònoms i famílies per a fer front a les despeses patides per la catàstrofe.

Estes mesures, emmarcades dins del ‘Pla de resposta immediata, reconstrucció i rellançament de la Comunitat Valenciana’, serà pròximament remés al Congrés per a la seua convalidació en debat públic i està previst que s’aplique en 78 municipis, la majoria a la Comunitat Valenciana (75 a la província de València, dos de Castella-la Manxa i un d’Andalusia).

Últimes notícies

La Comunitat commemora els 750 anys del llegat de Jaume I amb activitats en les tres províncies

La programació inclou concerts, exposicions, congressos, propostes educatives, rutes turístiques i un volteig general de campanes el 27 de juliol

Un reventó càlid sacseja Chella amb més de 38 graus i ratxes de 80 km/h

Un reventó càlid i sec molt focalitzat a Chella ha disparat la temperatura per damunt dels 38 graus i ha deixat ratxes de vent de més de 80 km/h en pocs minuts, causant una incidència elèctrica a la zona.

Nit sufocant a la Comunitat: 32 graus a Alcoi i quasi 30 a l’interior passada la mitjanit

La passada mitjanit s’han registrat fins a 32 graus a Alcoi, 33 en municipis d’El Comtat i entre 27 i 29 graus en gran part de la costa valenciana amb un 90 % d’humitat.

Nova onada de calor amb fins a 40 graus a l’interior de València des d’este dimarts

Aemet ha activat l’avís taronja per calor extrema a l’interior de València des d’este dimarts i avís groc per tempestes i vent fort en zones d’Alacant, València i Castelló.

Controlat l’incendi forestal de Catí després de cremar la zona per un llamp

Un incendi forestal declarat este dilluns a Catí, presumptament per un llamp, ha quedat estabilitzat cap a les 21.30 hores gràcies a un ampli desplegament de mitjans terrestres i aeris.

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.