Entra en vigor la declaració de zona catastròfica al territori afectat per la DANA

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat hui dijous la declaració de zona greument afectada per una emergència de Protecció Civil al territori afectat per la DANA a la Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Andalusia, Balears, Catalunya i Aragó, que entra en vigor.

El reial decret, signat pel ministre de la Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts, Félix Bolaños, establix l’Estat com a l’encarregat de la reparació dels desperfectes materials causats pel temporal, així com de les ajudes a ciutadans i empreses.

«El Consell de Ministres, en la reunió de 5 de novembre de 2024, ha aprovat un Acord pel qual es declara ‘Zona afectada greument per una emergència de protecció civil’ el territori damnificat com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) que ha afectat àmplies zones de la Península i Balears entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre de 2024», arreplega el text.

La declaració ve acompanyada d’un paquet de mesures valorat en 10.600 milions d’euros destinat a pal·liar els efectes de la DANA, que contempla ajudes directes i mesures fiscals i laborals, a més de línies d’avals avalats pel Govern per a pimes, autònoms i famílies per a fer front a les despeses patides per la catàstrofe.

Estes mesures, emmarcades dins del ‘Pla de resposta immediata, reconstrucció i rellançament de la Comunitat Valenciana’, serà pròximament remés al Congrés per a la seua convalidació en debat públic i està previst que s’aplique en 78 municipis, la majoria a la Comunitat Valenciana (75 a la província de València, dos de Castella-la Manxa i un d’Andalusia).

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.