Entra en vigor la declaració de zona catastròfica al territori afectat per la DANA

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat hui dijous la declaració de zona greument afectada per una emergència de Protecció Civil al territori afectat per la DANA a la Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Andalusia, Balears, Catalunya i Aragó, que entra en vigor.

El reial decret, signat pel ministre de la Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts, Félix Bolaños, establix l’Estat com a l’encarregat de la reparació dels desperfectes materials causats pel temporal, així com de les ajudes a ciutadans i empreses.

«El Consell de Ministres, en la reunió de 5 de novembre de 2024, ha aprovat un Acord pel qual es declara ‘Zona afectada greument per una emergència de protecció civil’ el territori damnificat com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) que ha afectat àmplies zones de la Península i Balears entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre de 2024», arreplega el text.

La declaració ve acompanyada d’un paquet de mesures valorat en 10.600 milions d’euros destinat a pal·liar els efectes de la DANA, que contempla ajudes directes i mesures fiscals i laborals, a més de línies d’avals avalats pel Govern per a pimes, autònoms i famílies per a fer front a les despeses patides per la catàstrofe.

Estes mesures, emmarcades dins del ‘Pla de resposta immediata, reconstrucció i rellançament de la Comunitat Valenciana’, serà pròximament remés al Congrés per a la seua convalidació en debat públic i està previst que s’aplique en 78 municipis, la majoria a la Comunitat Valenciana (75 a la província de València, dos de Castella-la Manxa i un d’Andalusia).

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.