Entra en vigor la declaració de zona catastròfica al territori afectat per la DANA

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat hui dijous la declaració de zona greument afectada per una emergència de Protecció Civil al territori afectat per la DANA a la Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Andalusia, Balears, Catalunya i Aragó, que entra en vigor.

El reial decret, signat pel ministre de la Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts, Félix Bolaños, establix l’Estat com a l’encarregat de la reparació dels desperfectes materials causats pel temporal, així com de les ajudes a ciutadans i empreses.

“El Consell de Ministres, en la reunió de 5 de novembre de 2024, ha aprovat un Acord pel qual es declara ‘Zona afectada greument per una emergència de protecció civil’ el territori damnificat com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) que ha afectat àmplies zones de la Península i Balears entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre de 2024”, arreplega el text.

La declaració ve acompanyada d’un paquet de mesures valorat en 10.600 milions d’euros destinat a pal·liar els efectes de la DANA, que contempla ajudes directes i mesures fiscals i laborals, a més de línies d’avals avalats pel Govern per a pimes, autònoms i famílies per a fer front a les despeses patides per la catàstrofe.

Estes mesures, emmarcades dins del ‘Pla de resposta immediata, reconstrucció i rellançament de la Comunitat Valenciana’, serà pròximament remés al Congrés per a la seua convalidació en debat públic i està previst que s’aplique en 78 municipis, la majoria a la Comunitat Valenciana (75 a la província de València, dos de Castella-la Manxa i un d’Andalusia).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Empat vibrant entre Elx i Atlètic després d’una primera part plena d’alternatives

Elx i Atlètic de Madrid firmen un empat 2-2 en un dol molt obert, amb remuntada local, doblet de Nico González i mitja hora de joc colchonero en inferioritat numèrica.

Un accident de camió provoca una gran apagada a Requena i Utiel i deixa sense llum a 14.000 usuaris

Un accident de camió a la província d'Albacete ha danyat una línia de molt alta tensió de 132 kV i ha deixat sense subministrament elèctric a uns 14.000 clients de Requena i Utiel des de les 16.30 hores.

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.

Marcelino alerta sobre el millor moment de l’Oviedo i reclama màxima exigència al Vila-real

Marcelino advertix que l'Oviedo travessa la seua millor fase de la temporada malgrat estar en descens i exigix al Vila-real màxima concentració per a defendre la tercera plaça i l'objectiu de Champions.