13.1 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Entra en vigor la declaració de zona catastròfica al territori afectat per la DANA

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat hui dijous la declaració de zona greument afectada per una emergència de Protecció Civil al territori afectat per la DANA a la Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Andalusia, Balears, Catalunya i Aragó, que entra en vigor.

El reial decret, signat pel ministre de la Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts, Félix Bolaños, establix l’Estat com a l’encarregat de la reparació dels desperfectes materials causats pel temporal, així com de les ajudes a ciutadans i empreses.

“El Consell de Ministres, en la reunió de 5 de novembre de 2024, ha aprovat un Acord pel qual es declara ‘Zona afectada greument per una emergència de protecció civil’ el territori damnificat com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) que ha afectat àmplies zones de la Península i Balears entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre de 2024”, arreplega el text.

La declaració ve acompanyada d’un paquet de mesures valorat en 10.600 milions d’euros destinat a pal·liar els efectes de la DANA, que contempla ajudes directes i mesures fiscals i laborals, a més de línies d’avals avalats pel Govern per a pimes, autònoms i famílies per a fer front a les despeses patides per la catàstrofe.

Estes mesures, emmarcades dins del ‘Pla de resposta immediata, reconstrucció i rellançament de la Comunitat Valenciana’, serà pròximament remés al Congrés per a la seua convalidació en debat públic i està previst que s’aplique en 78 municipis, la majoria a la Comunitat Valenciana (75 a la província de València, dos de Castella-la Manxa i un d’Andalusia).

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.