Álex Palou, primer espanyol campió de la IndyCar

 

El pilot espanyol Álex Palou (Chip Ganassi Racing) ha guanyat el campionat de la Indycar després d’acabar quart en l’última carrera de l’any, en Long Beach (Califòrnia, els Estats Units).

Amb eixa quarta posició, Palou acaba l’any amb 549 punts, per davant de l’estatunidenc Josef Newgarden i el mexicà Ànec O’Ward, que va haver d’abandonar després de veure’s involucrat en un accident.

Palou es converteix així en el primer espanyol de la història a aconseguir el títol de la Indycar, la competició de monoplaces més important dels Estats Units, i en un dels més joves del món a fer-lo.

Palou ha sigut, sense discussió, el gran mereixedor del títol. Ha liderat durant més caps de setmana que qualsevol altre pilot del campionat… i no ho ha tingut fàcil. Ha hagut de bregar amb tres trencaments de motor no previstes que li ha robat molts punts, ha tingut problemes mecànics en moments clau i ha patit l’ímpetu d’alguns rivals que li han privat d’un final amb menys estrés.

Als seus 24 anys, Palou va donar al seu equip, Chip Ganassi Racing, el segon títol seguit, després del de Scott Dixon en 2020. «Quina carrera i quina temporada. Este equip és increïble. Estic molt orgullós, molt content, de ser campió», va dir després de la carrera.

«És un somni realitzat però aniré per un altre», va afegir un Palou que va defensar el lideratge que ostentava en una carrera que va ser per a Colton Herta, per davant de Josef Newgarden.

 

Segon any en les Sèries

 

Palou tenia a la seua mà el triomf final en la mítica competició americana, favorit de cara a este diumenge amb la seua renda de 35 punts en la general. En el seu segon any en les Sèries, al barceloní li bastava ser onzé, fins i tot pitjor si Ànec O’Ward o Josef Newgarden no ho brodaven en les 85 voltes.

L’espanyol, amb tres triomfs en 2021, va complir amb les travesses en una carera controlada, l’última per a decidir campió com va ocórrer en les 15 edicions anteriors de la IndyCar. Palou es va convertir a més en el pilot més jove a coronar-se en la competició des de Dixon en 2003.

Últimes notícies

València dedicarà el betlem monumental de Nadal als 700 anys del Corpus i a José Vergara

La instal·lació, de quasi 40 metres quadrats, podrà visitar-se gratuïtament des del 2 de desembre al Saló de Cristall

Rehabilitar un os triat per a l’alliberament marca després com es comporta al bosc

Un estudi amb ossos orfes rehabilitats en sis països europeus mostra que el tipus de rehabilitació influïx en com es mouen i en la seua actitud davant espais humanitzats quan tornen a la natura.

El Nou Mestalla entra en una fase clau amb l’itzat de la coberta

El Nou Mestalla ha iniciat l’itzat coordinat de l’estructura principal de la futura coberta, una maniobra complexa amb tecnologia d’elevació sincronitzada que marcarà la configuració definitiva de l’estadi.

Tres dels cinc detinguts per tràfic de droga a gran escala ingressen en presó

La Policia Nacional ha desarticulat un grup criminal que distribuïa cocaïna i haixix des del camp de Gibraltar i ha detingut cinc persones, tres ja en presó provisional.

Consternació a Alzira per la mort d’una xiqueta de 11 anys en caure-li un pilar a casa

Una xiqueta de 11 anys ha mort a Alzira en caure-li un pilar en una vivenda de la Vall de la Casella. El seu germà de 9 anys continua ingressat a l’Hospital La Fe amb diversos traumatismes.

Catorze detinguts a Torrevieja per una xarxa de venda de droga

La Guàrdia Civil ha desarticulat a Torrevieja una organització dedicada a la venda i distribució de droga, amb catorze detinguts i quatre domicilis escorcollats.

El Consell aprovarà la pròxima setmana la pujada salarial del professorat públic

El Consell té previst donar llum verda en el pròxim ple a la primera pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat de l’educació pública no universitària. El president Juanfran Pérez Llorca ha remarcat a Polop que el Govern valencià complix així els compromisos adquirits.

El PSPV-PSOE reclama disculpes a Mompó per dir-li a Morant ‘lameculos de Sánchez’

El PSPV-PSOE ha demanat a Vicent Mompó, president de la Diputació de València, que es disculpe per haver qualificat Diana Morant de ‘lameculos de Sánchez’ en un missatge en xarxes socials, unes paraules que els socialistes consideren masclistes i agressives.