Álex Palou, primer espanyol campió de la IndyCar

 

El pilot espanyol Álex Palou (Chip Ganassi Racing) ha guanyat el campionat de la Indycar després d’acabar quart en l’última carrera de l’any, en Long Beach (Califòrnia, els Estats Units).

Amb eixa quarta posició, Palou acaba l’any amb 549 punts, per davant de l’estatunidenc Josef Newgarden i el mexicà Ànec O’Ward, que va haver d’abandonar després de veure’s involucrat en un accident.

Palou es converteix així en el primer espanyol de la història a aconseguir el títol de la Indycar, la competició de monoplaces més important dels Estats Units, i en un dels més joves del món a fer-lo.

Palou ha sigut, sense discussió, el gran mereixedor del títol. Ha liderat durant més caps de setmana que qualsevol altre pilot del campionat… i no ho ha tingut fàcil. Ha hagut de bregar amb tres trencaments de motor no previstes que li ha robat molts punts, ha tingut problemes mecànics en moments clau i ha patit l’ímpetu d’alguns rivals que li han privat d’un final amb menys estrés.

Als seus 24 anys, Palou va donar al seu equip, Chip Ganassi Racing, el segon títol seguit, després del de Scott Dixon en 2020. «Quina carrera i quina temporada. Este equip és increïble. Estic molt orgullós, molt content, de ser campió», va dir després de la carrera.

«És un somni realitzat però aniré per un altre», va afegir un Palou que va defensar el lideratge que ostentava en una carrera que va ser per a Colton Herta, per davant de Josef Newgarden.

 

Segon any en les Sèries

 

Palou tenia a la seua mà el triomf final en la mítica competició americana, favorit de cara a este diumenge amb la seua renda de 35 punts en la general. En el seu segon any en les Sèries, al barceloní li bastava ser onzé, fins i tot pitjor si Ànec O’Ward o Josef Newgarden no ho brodaven en les 85 voltes.

L’espanyol, amb tres triomfs en 2021, va complir amb les travesses en una carera controlada, l’última per a decidir campió com va ocórrer en les 15 edicions anteriors de la IndyCar. Palou es va convertir a més en el pilot més jove a coronar-se en la competició des de Dixon en 2003.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.