Álex Palou, primer espanyol campió de la IndyCar

 

El pilot espanyol Álex Palou (Chip Ganassi Racing) ha guanyat el campionat de la Indycar després d’acabar quart en l’última carrera de l’any, en Long Beach (Califòrnia, els Estats Units).

Amb eixa quarta posició, Palou acaba l’any amb 549 punts, per davant de l’estatunidenc Josef Newgarden i el mexicà Ànec O’Ward, que va haver d’abandonar després de veure’s involucrat en un accident.

Palou es converteix així en el primer espanyol de la història a aconseguir el títol de la Indycar, la competició de monoplaces més important dels Estats Units, i en un dels més joves del món a fer-lo.

Palou ha sigut, sense discussió, el gran mereixedor del títol. Ha liderat durant més caps de setmana que qualsevol altre pilot del campionat… i no ho ha tingut fàcil. Ha hagut de bregar amb tres trencaments de motor no previstes que li ha robat molts punts, ha tingut problemes mecànics en moments clau i ha patit l’ímpetu d’alguns rivals que li han privat d’un final amb menys estrés.

Als seus 24 anys, Palou va donar al seu equip, Chip Ganassi Racing, el segon títol seguit, després del de Scott Dixon en 2020. «Quina carrera i quina temporada. Este equip és increïble. Estic molt orgullós, molt content, de ser campió», va dir després de la carrera.

«És un somni realitzat però aniré per un altre», va afegir un Palou que va defensar el lideratge que ostentava en una carrera que va ser per a Colton Herta, per davant de Josef Newgarden.

 

Segon any en les Sèries

 

Palou tenia a la seua mà el triomf final en la mítica competició americana, favorit de cara a este diumenge amb la seua renda de 35 punts en la general. En el seu segon any en les Sèries, al barceloní li bastava ser onzé, fins i tot pitjor si Ànec O’Ward o Josef Newgarden no ho brodaven en les 85 voltes.

L’espanyol, amb tres triomfs en 2021, va complir amb les travesses en una carera controlada, l’última per a decidir campió com va ocórrer en les 15 edicions anteriors de la IndyCar. Palou es va convertir a més en el pilot més jove a coronar-se en la competició des de Dixon en 2003.

Últimes notícies

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.

147 anys i mig de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per intentar introduir un alijo de 117 quilos de cocaïna al Port de València el 2020.