Álex Palou, primer espanyol campió de la IndyCar

 

El pilot espanyol Álex Palou (Chip Ganassi Racing) ha guanyat el campionat de la Indycar després d’acabar quart en l’última carrera de l’any, en Long Beach (Califòrnia, els Estats Units).

Amb eixa quarta posició, Palou acaba l’any amb 549 punts, per davant de l’estatunidenc Josef Newgarden i el mexicà Ànec O’Ward, que va haver d’abandonar després de veure’s involucrat en un accident.

Palou es converteix així en el primer espanyol de la història a aconseguir el títol de la Indycar, la competició de monoplaces més important dels Estats Units, i en un dels més joves del món a fer-lo.

Palou ha sigut, sense discussió, el gran mereixedor del títol. Ha liderat durant més caps de setmana que qualsevol altre pilot del campionat… i no ho ha tingut fàcil. Ha hagut de bregar amb tres trencaments de motor no previstes que li ha robat molts punts, ha tingut problemes mecànics en moments clau i ha patit l’ímpetu d’alguns rivals que li han privat d’un final amb menys estrés.

Als seus 24 anys, Palou va donar al seu equip, Chip Ganassi Racing, el segon títol seguit, després del de Scott Dixon en 2020. «Quina carrera i quina temporada. Este equip és increïble. Estic molt orgullós, molt content, de ser campió», va dir després de la carrera.

«És un somni realitzat però aniré per un altre», va afegir un Palou que va defensar el lideratge que ostentava en una carrera que va ser per a Colton Herta, per davant de Josef Newgarden.

 

Segon any en les Sèries

 

Palou tenia a la seua mà el triomf final en la mítica competició americana, favorit de cara a este diumenge amb la seua renda de 35 punts en la general. En el seu segon any en les Sèries, al barceloní li bastava ser onzé, fins i tot pitjor si Ànec O’Ward o Josef Newgarden no ho brodaven en les 85 voltes.

L’espanyol, amb tres triomfs en 2021, va complir amb les travesses en una carera controlada, l’última per a decidir campió com va ocórrer en les 15 edicions anteriors de la IndyCar. Palou es va convertir a més en el pilot més jove a coronar-se en la competició des de Dixon en 2003.

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.