Álex Palou, primer espanyol campió de la IndyCar

 

El pilot espanyol Álex Palou (Chip Ganassi Racing) ha guanyat el campionat de la Indycar després d’acabar quart en l’última carrera de l’any, en Long Beach (Califòrnia, els Estats Units).

Amb eixa quarta posició, Palou acaba l’any amb 549 punts, per davant de l’estatunidenc Josef Newgarden i el mexicà Ànec O’Ward, que va haver d’abandonar després de veure’s involucrat en un accident.

Palou es converteix així en el primer espanyol de la història a aconseguir el títol de la Indycar, la competició de monoplaces més important dels Estats Units, i en un dels més joves del món a fer-lo.

Palou ha sigut, sense discussió, el gran mereixedor del títol. Ha liderat durant més caps de setmana que qualsevol altre pilot del campionat… i no ho ha tingut fàcil. Ha hagut de bregar amb tres trencaments de motor no previstes que li ha robat molts punts, ha tingut problemes mecànics en moments clau i ha patit l’ímpetu d’alguns rivals que li han privat d’un final amb menys estrés.

Als seus 24 anys, Palou va donar al seu equip, Chip Ganassi Racing, el segon títol seguit, després del de Scott Dixon en 2020. «Quina carrera i quina temporada. Este equip és increïble. Estic molt orgullós, molt content, de ser campió», va dir després de la carrera.

«És un somni realitzat però aniré per un altre», va afegir un Palou que va defensar el lideratge que ostentava en una carrera que va ser per a Colton Herta, per davant de Josef Newgarden.

 

Segon any en les Sèries

 

Palou tenia a la seua mà el triomf final en la mítica competició americana, favorit de cara a este diumenge amb la seua renda de 35 punts en la general. En el seu segon any en les Sèries, al barceloní li bastava ser onzé, fins i tot pitjor si Ànec O’Ward o Josef Newgarden no ho brodaven en les 85 voltes.

L’espanyol, amb tres triomfs en 2021, va complir amb les travesses en una carera controlada, l’última per a decidir campió com va ocórrer en les 15 edicions anteriors de la IndyCar. Palou es va convertir a més en el pilot més jove a coronar-se en la competició des de Dixon en 2003.

Últimes notícies

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.