La Diputació d’Alacant impulsa la integració dels xiquets amb discapacitat intel·lectual

 

La Diputació d’Alacant col·labora amb la Federació de Pàdel de la Comunitat Valenciana en la posada en marxa de ‘DI Pádel en el cole’, un projecte esportiu que busca afavorir la integració i el desenvolupament físic i cognitiu dels xiquets i xiquetes amb discapacitat intel·lectual de la província mitjançant la pràctica d’esta disciplina.

El president de la institució, Carlos Mazón, ha presentat al costat del president de la FPCV,  Alfonso  Monferrer, tots els detalls d’esta iniciativa que es durà a terme en quinze centres d’educació especial del territori. L’acte, celebrat en El Corte Inglés de Federico Soto, ha comptat també amb la presència del diputat d’Esports, Eduardo Dolón, el diputat de Voluntariat, Juan de Dios Navarro, la diputada d’Administració General i Hisenda, María Gómez, el director regional de Comunicació i Relacions Institucionals del centre comercial, Pau Pérez, i el director d’El Corte Inglés d’Alacant, Juan Cabello.

“Des de la Diputació estem absolutament compromesos amb esta mena d’activitats que fomenten la inclusió de les persones amb discapacitat, contribuint al seu creixement personal i a la millora de la seua qualitat de vida, tant a nivell cognitiu com social, afectiu i físic”, ha explicat Mazón.

El president ha destacat, a més, el fet que en esta ocasió els beneficiaris “són els més joves, permetent-los d’esta manera afavorir la seua atenció, concentració, capacitat per a resoldre problemes i desenvolupar la seua memòria”.

DI Pádel en el cole’ contempla l’entrenament tècnic, l’entrenament tàctic i la preparació física i psicològica dels alumnes mitjançant un sistema d’aprenentatge especial impartit per professionals altament capacitats.

A més, els participants comptaran amb una avaluació inicial per a ajustar el mètode a les seues necessitats i amb un kit de materials adaptats que els permeta gaudir al màxim d’esta experiència.

Entre els beneficis d’este projecte educatiu destaquen la seua capacitat per a crear un espai de recreació i esport que propicie les relacions socials, potencie les capacitats físiques dels xiquets, fomente valors com el compromís, el respecte i la solidaritat o ajude els jugadors a incrementar la confiança en si mateixos.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.