La Diputació d’Alacant impulsa la integració dels xiquets amb discapacitat intel·lectual

 

La Diputació d’Alacant col·labora amb la Federació de Pàdel de la Comunitat Valenciana en la posada en marxa de ‘DI Pádel en el cole’, un projecte esportiu que busca afavorir la integració i el desenvolupament físic i cognitiu dels xiquets i xiquetes amb discapacitat intel·lectual de la província mitjançant la pràctica d’esta disciplina.

El president de la institució, Carlos Mazón, ha presentat al costat del president de la FPCV,  Alfonso  Monferrer, tots els detalls d’esta iniciativa que es durà a terme en quinze centres d’educació especial del territori. L’acte, celebrat en El Corte Inglés de Federico Soto, ha comptat també amb la presència del diputat d’Esports, Eduardo Dolón, el diputat de Voluntariat, Juan de Dios Navarro, la diputada d’Administració General i Hisenda, María Gómez, el director regional de Comunicació i Relacions Institucionals del centre comercial, Pau Pérez, i el director d’El Corte Inglés d’Alacant, Juan Cabello.

“Des de la Diputació estem absolutament compromesos amb esta mena d’activitats que fomenten la inclusió de les persones amb discapacitat, contribuint al seu creixement personal i a la millora de la seua qualitat de vida, tant a nivell cognitiu com social, afectiu i físic”, ha explicat Mazón.

El president ha destacat, a més, el fet que en esta ocasió els beneficiaris “són els més joves, permetent-los d’esta manera afavorir la seua atenció, concentració, capacitat per a resoldre problemes i desenvolupar la seua memòria”.

DI Pádel en el cole’ contempla l’entrenament tècnic, l’entrenament tàctic i la preparació física i psicològica dels alumnes mitjançant un sistema d’aprenentatge especial impartit per professionals altament capacitats.

A més, els participants comptaran amb una avaluació inicial per a ajustar el mètode a les seues necessitats i amb un kit de materials adaptats que els permeta gaudir al màxim d’esta experiència.

Entre els beneficis d’este projecte educatiu destaquen la seua capacitat per a crear un espai de recreació i esport que propicie les relacions socials, potencie les capacitats físiques dels xiquets, fomente valors com el compromís, el respecte i la solidaritat o ajude els jugadors a incrementar la confiança en si mateixos.

Últimes notícies

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.