La Diputació d’Alacant impulsa la integració dels xiquets amb discapacitat intel·lectual

 

La Diputació d’Alacant col·labora amb la Federació de Pàdel de la Comunitat Valenciana en la posada en marxa de ‘DI Pádel en el cole’, un projecte esportiu que busca afavorir la integració i el desenvolupament físic i cognitiu dels xiquets i xiquetes amb discapacitat intel·lectual de la província mitjançant la pràctica d’esta disciplina.

El president de la institució, Carlos Mazón, ha presentat al costat del president de la FPCV,  Alfonso  Monferrer, tots els detalls d’esta iniciativa que es durà a terme en quinze centres d’educació especial del territori. L’acte, celebrat en El Corte Inglés de Federico Soto, ha comptat també amb la presència del diputat d’Esports, Eduardo Dolón, el diputat de Voluntariat, Juan de Dios Navarro, la diputada d’Administració General i Hisenda, María Gómez, el director regional de Comunicació i Relacions Institucionals del centre comercial, Pau Pérez, i el director d’El Corte Inglés d’Alacant, Juan Cabello.

“Des de la Diputació estem absolutament compromesos amb esta mena d’activitats que fomenten la inclusió de les persones amb discapacitat, contribuint al seu creixement personal i a la millora de la seua qualitat de vida, tant a nivell cognitiu com social, afectiu i físic”, ha explicat Mazón.

El president ha destacat, a més, el fet que en esta ocasió els beneficiaris “són els més joves, permetent-los d’esta manera afavorir la seua atenció, concentració, capacitat per a resoldre problemes i desenvolupar la seua memòria”.

DI Pádel en el cole’ contempla l’entrenament tècnic, l’entrenament tàctic i la preparació física i psicològica dels alumnes mitjançant un sistema d’aprenentatge especial impartit per professionals altament capacitats.

A més, els participants comptaran amb una avaluació inicial per a ajustar el mètode a les seues necessitats i amb un kit de materials adaptats que els permeta gaudir al màxim d’esta experiència.

Entre els beneficis d’este projecte educatiu destaquen la seua capacitat per a crear un espai de recreació i esport que propicie les relacions socials, potencie les capacitats físiques dels xiquets, fomente valors com el compromís, el respecte i la solidaritat o ajude els jugadors a incrementar la confiança en si mateixos.

Últimes notícies

L’Elx, amb deu jugadors, sorprén l’Espanyol a Cornellà

L’Elx ha guanyat 1-3 l’Espanyol al RCDE Stadium malgrat jugar amb deu des del minut 6, amb doblet de Fer Niño i gol de Valera.

Deting a València el jove que buscaven per matar a colps el seu padrastre

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 23 anys, fugit des del 8 de setembre, acusat de matar a colps amb una mancuerna el seu padrastre al barri de Sant Isidre.

València reobri el Jardí del Túria excepte el tram del Palau de la Música

L'Ajuntament de València ha reobert el Jardí del Túria després del temporal, però manté tancat el tram del voltant del Palau de la Música per treballs de neteja i manteniment després del desbordament d'un col·lector.

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.