L’amenaça de la Lliga a Barça, Madrid i Atlético: «Prendrem les mesures necessàries»

La UEFA, la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), la Lliga, la Federació Anglesa de Futbol (FA), la Premier League, la Federació Italiana de Futbol (FIGC) i la Lliga Sèrie A han criticat aquest diumenge el «cínic projecte» de creació de la Superlliga europea d’alguns clubs anglesos, espanyols i italians, que només cerca «l’interès propi d’uns pocs» en un moment en què és imprescindible «la solidaritat«», i anuncia que prendrà «mesures» si es duu a terme.

«La UEFA, la Federació Anglesa de Futbol (FA) i la Premier League, la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) i la Lliga, i la Federació Italiana de Futbol (FIGC) i la Lliga Sèrie A han sabut que alguns clubs anglesos, espanyols i italians poden estar planejant anunciar la seua creació d’una Superlliga tancada», assenyala el comunicat conjunt de tots els organismes.

 

 

Dotze clubs europeus aspiren a crear una Superlliga europea

Segons van publicar este mateix diumenge The Sunday Times i The New York Times, dotze dels clubs europeus més importants aspiren a crear una Superlliga europea que competisca amb la Lliga de Campions.

Entre estos hi ha els espanyols Real Madrid, FC BarcelonaAtlético de Madrid, els italians Juventus, AC Milán i Inter de Milán i els anglesos Liverpool, Manchester United, Manchester City, Chelsea, Tottenham i Arsenal. Cap club francés o alemany està en el projecte, després que París Saint-Germain i Bayern Munic rebutjaren l’oferta.

 

Els clubs no podran jugar «en cap altra competició»

«Si això passés, volem reiterar que nosaltres, la UEFA, la FA anglesa, RFEF, FIGC, la Premier League, la Lliga, Lliga Sèrie A, però també la FIFA i totes les nostres federacions membre, seguirem units en els nostres esforços per aturar este cínic projecte, un projecte que es fonamenta en l’interés propi d’uns pocs clubs en un moment en què la societat necessita més que mai la solidaritat», han advertit.

A més, han assegurat que consideraran prendre «totes les mesures necessàries», a tots els nivells, «tant judicials com esportives», per evitar que això passe. «El futbol es basa en les competicions obertes i el mèrit esportiu; no pot ser d’una altra manera», han afegit. «Com ja van anunciar la FIFA i les sis federacions, els clubs no podran jugar en cap altra competició a nivell nacional, europeu o mundial, i els seus jugadors es podrien veure privats de l’oportunitat de representar les seues seleccions nacionals», han indicat.

«Agraïm als clubs d’altres països, especialment als clubs francesos i alemanys, que s’han negat a inscriure’s. Fem una crida a tots els amants del futbol, seguidors i polítics, que s’unisquen a nosaltres en la lluita contra este projecte si s’anunciés. Este persistent interés propi d’uns pocs ha estat passant des de fa massa temps. Ja n’hi ha prou», han conclòs.

Últimes notícies

Els llauradors tindran cobert el 100 % del cost de replantar fruiters i cítrics danyats per la dana

La Generalitat ha llançat una ordre d’ajudes de 26,7 milions per a cobrir fins al 100 % del cost de replantar vinya, cítrics i altres cultius llenyosos arrasats per la dana, amb un màxim de 6.000 euros per hectàrea i 50.000 euros per beneficiari en tres anys.

Este sera l’estiu amb mes mitjans contra els incendis forestals a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana compta este estiu amb el major dispositiu de prevencio i extincio d’incendis forestals de la seua historia, amb 4.401 professionals i quasi 300 milions d’euros de pressupost.

Algemesí acollirà divendres la segona reunió per a coordinar la reconstrucció després de la dana

La segona reunió de la Comissió Mixta entre la Generalitat i el Govern d'Espanya per a coordinar la reconstrucció després de la dana de 2024 se celebrarà este divendres a l'Ajuntament d'Algemesí, amb Juanfran Pérez Llorca i Ángel Víctor Torres al capdavant.

Un jutjat de Paterna declara injust el fusellament d’un regidor republicà en 1939

El Jutjat d’Instrucció número 5 de Paterna ha reconegut en un auto que José Manuel Murcia Martínez, regidor d’Ayora afusellat en 1939, va ser condemnat sense proves ni garanties. La resolució arxiva la causa per falta d’imputats vius però obri vies de reparació per a la família.

Edició de rècord del Trofeu SM la Reina amb 130 vaixells en aigües de València

El Trofeu SM la Reina 2026 reunirà 130 vaixells i uns 1.200 regatistes en aigües de València, la xifra més alta des de la Copa Amèrica de 2007, i consolidarà la ciutat com a referent internacional de la vela de creuer.

Una dona es recupera després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja

Una dona ha sigut reanimada durant més de mitja hora per la Guàrdia Civil després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja. La víctima va arribar a entrar en coma però actualment està recuperada.

Lambda porta al Síndic de Greuges les traves a la manifestació de l’Orgull a València

Lambda ha denunciat davant el Síndic de Greuges que les obres del carrer Colón i la falta d’informació de l’Ajuntament han limitat el dret de manifestació en l’Orgull LGTBIAQ+ de València.

Dos jugadors del Valencia Basket aniran amb Espanya a la finestra decisiva per al Mundial

Jaime Pradilla i Álvaro Cárdenas, jugadors del Valencia Basket, han sigut convocats amb Espanya per a jugar contra Dinamarca i Geòrgia en la tercera i última finestra de classificació per al Mundial de bàsquet de Catar 2027.