L’amenaça de la Lliga a Barça, Madrid i Atlético: «Prendrem les mesures necessàries»

La UEFA, la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), la Lliga, la Federació Anglesa de Futbol (FA), la Premier League, la Federació Italiana de Futbol (FIGC) i la Lliga Sèrie A han criticat aquest diumenge el «cínic projecte» de creació de la Superlliga europea d’alguns clubs anglesos, espanyols i italians, que només cerca «l’interès propi d’uns pocs» en un moment en què és imprescindible «la solidaritat«», i anuncia que prendrà «mesures» si es duu a terme.

«La UEFA, la Federació Anglesa de Futbol (FA) i la Premier League, la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) i la Lliga, i la Federació Italiana de Futbol (FIGC) i la Lliga Sèrie A han sabut que alguns clubs anglesos, espanyols i italians poden estar planejant anunciar la seua creació d’una Superlliga tancada», assenyala el comunicat conjunt de tots els organismes.

 

 

Dotze clubs europeus aspiren a crear una Superlliga europea

Segons van publicar este mateix diumenge The Sunday Times i The New York Times, dotze dels clubs europeus més importants aspiren a crear una Superlliga europea que competisca amb la Lliga de Campions.

Entre estos hi ha els espanyols Real Madrid, FC BarcelonaAtlético de Madrid, els italians Juventus, AC Milán i Inter de Milán i els anglesos Liverpool, Manchester United, Manchester City, Chelsea, Tottenham i Arsenal. Cap club francés o alemany està en el projecte, després que París Saint-Germain i Bayern Munic rebutjaren l’oferta.

 

Els clubs no podran jugar «en cap altra competició»

«Si això passés, volem reiterar que nosaltres, la UEFA, la FA anglesa, RFEF, FIGC, la Premier League, la Lliga, Lliga Sèrie A, però també la FIFA i totes les nostres federacions membre, seguirem units en els nostres esforços per aturar este cínic projecte, un projecte que es fonamenta en l’interés propi d’uns pocs clubs en un moment en què la societat necessita més que mai la solidaritat», han advertit.

A més, han assegurat que consideraran prendre «totes les mesures necessàries», a tots els nivells, «tant judicials com esportives», per evitar que això passe. «El futbol es basa en les competicions obertes i el mèrit esportiu; no pot ser d’una altra manera», han afegit. «Com ja van anunciar la FIFA i les sis federacions, els clubs no podran jugar en cap altra competició a nivell nacional, europeu o mundial, i els seus jugadors es podrien veure privats de l’oportunitat de representar les seues seleccions nacionals», han indicat.

«Agraïm als clubs d’altres països, especialment als clubs francesos i alemanys, que s’han negat a inscriure’s. Fem una crida a tots els amants del futbol, seguidors i polítics, que s’unisquen a nosaltres en la lluita contra este projecte si s’anunciés. Este persistent interés propi d’uns pocs ha estat passant des de fa massa temps. Ja n’hi ha prou», han conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.