L’amenaça de la Lliga a Barça, Madrid i Atlético: «Prendrem les mesures necessàries»

La UEFA, la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), la Lliga, la Federació Anglesa de Futbol (FA), la Premier League, la Federació Italiana de Futbol (FIGC) i la Lliga Sèrie A han criticat aquest diumenge el «cínic projecte» de creació de la Superlliga europea d’alguns clubs anglesos, espanyols i italians, que només cerca «l’interès propi d’uns pocs» en un moment en què és imprescindible «la solidaritat«», i anuncia que prendrà «mesures» si es duu a terme.

«La UEFA, la Federació Anglesa de Futbol (FA) i la Premier League, la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) i la Lliga, i la Federació Italiana de Futbol (FIGC) i la Lliga Sèrie A han sabut que alguns clubs anglesos, espanyols i italians poden estar planejant anunciar la seua creació d’una Superlliga tancada», assenyala el comunicat conjunt de tots els organismes.

 

 

Dotze clubs europeus aspiren a crear una Superlliga europea

Segons van publicar este mateix diumenge The Sunday Times i The New York Times, dotze dels clubs europeus més importants aspiren a crear una Superlliga europea que competisca amb la Lliga de Campions.

Entre estos hi ha els espanyols Real Madrid, FC BarcelonaAtlético de Madrid, els italians Juventus, AC Milán i Inter de Milán i els anglesos Liverpool, Manchester United, Manchester City, Chelsea, Tottenham i Arsenal. Cap club francés o alemany està en el projecte, després que París Saint-Germain i Bayern Munic rebutjaren l’oferta.

 

Els clubs no podran jugar «en cap altra competició»

«Si això passés, volem reiterar que nosaltres, la UEFA, la FA anglesa, RFEF, FIGC, la Premier League, la Lliga, Lliga Sèrie A, però també la FIFA i totes les nostres federacions membre, seguirem units en els nostres esforços per aturar este cínic projecte, un projecte que es fonamenta en l’interés propi d’uns pocs clubs en un moment en què la societat necessita més que mai la solidaritat», han advertit.

A més, han assegurat que consideraran prendre «totes les mesures necessàries», a tots els nivells, «tant judicials com esportives», per evitar que això passe. «El futbol es basa en les competicions obertes i el mèrit esportiu; no pot ser d’una altra manera», han afegit. «Com ja van anunciar la FIFA i les sis federacions, els clubs no podran jugar en cap altra competició a nivell nacional, europeu o mundial, i els seus jugadors es podrien veure privats de l’oportunitat de representar les seues seleccions nacionals», han indicat.

«Agraïm als clubs d’altres països, especialment als clubs francesos i alemanys, que s’han negat a inscriure’s. Fem una crida a tots els amants del futbol, seguidors i polítics, que s’unisquen a nosaltres en la lluita contra este projecte si s’anunciés. Este persistent interés propi d’uns pocs ha estat passant des de fa massa temps. Ja n’hi ha prou», han conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.