L’amenaça de la Lliga a Barça, Madrid i Atlético: «Prendrem les mesures necessàries»

La UEFA, la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), la Lliga, la Federació Anglesa de Futbol (FA), la Premier League, la Federació Italiana de Futbol (FIGC) i la Lliga Sèrie A han criticat aquest diumenge el «cínic projecte» de creació de la Superlliga europea d’alguns clubs anglesos, espanyols i italians, que només cerca «l’interès propi d’uns pocs» en un moment en què és imprescindible «la solidaritat«», i anuncia que prendrà «mesures» si es duu a terme.

«La UEFA, la Federació Anglesa de Futbol (FA) i la Premier League, la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) i la Lliga, i la Federació Italiana de Futbol (FIGC) i la Lliga Sèrie A han sabut que alguns clubs anglesos, espanyols i italians poden estar planejant anunciar la seua creació d’una Superlliga tancada», assenyala el comunicat conjunt de tots els organismes.

 

 

Dotze clubs europeus aspiren a crear una Superlliga europea

Segons van publicar este mateix diumenge The Sunday Times i The New York Times, dotze dels clubs europeus més importants aspiren a crear una Superlliga europea que competisca amb la Lliga de Campions.

Entre estos hi ha els espanyols Real Madrid, FC BarcelonaAtlético de Madrid, els italians Juventus, AC Milán i Inter de Milán i els anglesos Liverpool, Manchester United, Manchester City, Chelsea, Tottenham i Arsenal. Cap club francés o alemany està en el projecte, després que París Saint-Germain i Bayern Munic rebutjaren l’oferta.

 

Els clubs no podran jugar «en cap altra competició»

«Si això passés, volem reiterar que nosaltres, la UEFA, la FA anglesa, RFEF, FIGC, la Premier League, la Lliga, Lliga Sèrie A, però també la FIFA i totes les nostres federacions membre, seguirem units en els nostres esforços per aturar este cínic projecte, un projecte que es fonamenta en l’interés propi d’uns pocs clubs en un moment en què la societat necessita més que mai la solidaritat», han advertit.

A més, han assegurat que consideraran prendre «totes les mesures necessàries», a tots els nivells, «tant judicials com esportives», per evitar que això passe. «El futbol es basa en les competicions obertes i el mèrit esportiu; no pot ser d’una altra manera», han afegit. «Com ja van anunciar la FIFA i les sis federacions, els clubs no podran jugar en cap altra competició a nivell nacional, europeu o mundial, i els seus jugadors es podrien veure privats de l’oportunitat de representar les seues seleccions nacionals», han indicat.

«Agraïm als clubs d’altres països, especialment als clubs francesos i alemanys, que s’han negat a inscriure’s. Fem una crida a tots els amants del futbol, seguidors i polítics, que s’unisquen a nosaltres en la lluita contra este projecte si s’anunciés. Este persistent interés propi d’uns pocs ha estat passant des de fa massa temps. Ja n’hi ha prou», han conclòs.

Últimes notícies

Diego López demana un València més ambiciós després de l’empat davant el Raig

Diego López reclama que el València tanque bé la temporada i faça un salt competitiu el pròxim curs, després d'un empat davant el Raig que deixa la salvació pendent.

Martínez Mus reafirma que presentarà este mes la nova regulació per a taxis i VTC

Vicente Martínez Mus assegura que la Generalitat manté el compromís de disposar este mes d'una nova regulació del sector, que busca un millor servici públic i preus raonables per als usuaris.

Hisenda pactarà amb la Generalitat una reunió sobre el nou model de finançament autonòmic

El ministre d'Hisenda anuncia que contactarà en breu amb la Generalitat per a abordar el nou model de finançament, que inclou condonació de deute i més recursos per a les autonomies.

Mediterrània Triatló bat rècord a Alacant amb 1.600 participants este cap de setmana

El Mediterrània Triatló d'Alacant reunix prop de 1.600 participants i firma la seua edició més multitudinària, amb proves sprint, olímpica, supersprint i un duatló familiar.

El València encadena quatre anys sense guanyar a la Reial Societat a Anoeta

El València afronta la seua visita de lliga a la Reial Societat a Anoeta amb una ratxa de quatre anys sense véncer, marcada per dos empats i dos derrotes a Sant Sebastià.

Arcadi España urgix a la Generalitat a pujar el salari dels professors i no usar el finançament com a excusa

Arcadi España reclama a la Generalitat que deixe d'usar el finançament com a argument per a no respondre a les demandes salarials del professorat i li insta a dialogar per a resoldre la vaga.

Quatre anys de presó per intentar matar a un perruquer amb un ganivet i un cúter a Benicarló

L'Audiència de Castelló imposa quatre anys de presó a un home que va intentar matar a un perruquer a Benicarló amb un ganivet i un cúter i l'obliga a indemnitzar-li per les greus seqüeles oculars.

Sarabia apel·la a la ràbia de l’Elx per a les dos últimes jornades davant la lluita per la salvació

Eder Sarabia afirma que l'Elx arriba amb ràbia i convicció a les dos últimes jornades de Lliga, clau per a certificar la permanència, i advertix de l'exigència del dol davant el Getafe.