L’amenaça de la Lliga a Barça, Madrid i Atlético: «Prendrem les mesures necessàries»

La UEFA, la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), la Lliga, la Federació Anglesa de Futbol (FA), la Premier League, la Federació Italiana de Futbol (FIGC) i la Lliga Sèrie A han criticat aquest diumenge el «cínic projecte» de creació de la Superlliga europea d’alguns clubs anglesos, espanyols i italians, que només cerca «l’interès propi d’uns pocs» en un moment en què és imprescindible «la solidaritat«», i anuncia que prendrà «mesures» si es duu a terme.

«La UEFA, la Federació Anglesa de Futbol (FA) i la Premier League, la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) i la Lliga, i la Federació Italiana de Futbol (FIGC) i la Lliga Sèrie A han sabut que alguns clubs anglesos, espanyols i italians poden estar planejant anunciar la seua creació d’una Superlliga tancada», assenyala el comunicat conjunt de tots els organismes.

 

 

Dotze clubs europeus aspiren a crear una Superlliga europea

Segons van publicar este mateix diumenge The Sunday Times i The New York Times, dotze dels clubs europeus més importants aspiren a crear una Superlliga europea que competisca amb la Lliga de Campions.

Entre estos hi ha els espanyols Real Madrid, FC BarcelonaAtlético de Madrid, els italians Juventus, AC Milán i Inter de Milán i els anglesos Liverpool, Manchester United, Manchester City, Chelsea, Tottenham i Arsenal. Cap club francés o alemany està en el projecte, després que París Saint-Germain i Bayern Munic rebutjaren l’oferta.

 

Els clubs no podran jugar «en cap altra competició»

«Si això passés, volem reiterar que nosaltres, la UEFA, la FA anglesa, RFEF, FIGC, la Premier League, la Lliga, Lliga Sèrie A, però també la FIFA i totes les nostres federacions membre, seguirem units en els nostres esforços per aturar este cínic projecte, un projecte que es fonamenta en l’interés propi d’uns pocs clubs en un moment en què la societat necessita més que mai la solidaritat», han advertit.

A més, han assegurat que consideraran prendre «totes les mesures necessàries», a tots els nivells, «tant judicials com esportives», per evitar que això passe. «El futbol es basa en les competicions obertes i el mèrit esportiu; no pot ser d’una altra manera», han afegit. «Com ja van anunciar la FIFA i les sis federacions, els clubs no podran jugar en cap altra competició a nivell nacional, europeu o mundial, i els seus jugadors es podrien veure privats de l’oportunitat de representar les seues seleccions nacionals», han indicat.

«Agraïm als clubs d’altres països, especialment als clubs francesos i alemanys, que s’han negat a inscriure’s. Fem una crida a tots els amants del futbol, seguidors i polítics, que s’unisquen a nosaltres en la lluita contra este projecte si s’anunciés. Este persistent interés propi d’uns pocs ha estat passant des de fa massa temps. Ja n’hi ha prou», han conclòs.

Últimes notícies

Confirmen 6 anys i mig de presó per intentar volar a Romania amb cocaïna i cannabis a l’aeroport de València

El TSJCV ha confirmat 6 anys i mig de presó i una multa de 100.000 euros per a una dona que va intentar volar de València a Bucarest amb més de 2 quilos de cocaïna i 5 de cannabis amagats en una maleta.

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.