27.8 C
València
Dimarts, 1 juliol, 2025

Llits de cartró anti-sexe als JJOO de Tòquio

Una de les qüestions cridaneres en la Vila Olímpica on s’allotjaran durant diverses setmanes els atletes que competiran en els Jocs Olímpics (arrancaran divendres que ve 23 de juliol) seran els llits reciclables, que alguns diuen llits “anti sexe”, perquè podrien trencar-se en cas de fer moviments molt bruscos o saltar sobre elles. Si bé van ser fetes de cartó per a després ser reutilitzades, sembla que també van ser pensades per a evitar trobades sexuals enmig d’una pandèmia que condicionarà el desenvolupament de la competència…

- Advertisement -Telegram València Diari

“Eixos llits poden aguantar fins a 200 quilos”, va explicar Takashi Kitajima, director general de la Vila Olímpica, i va deixar en clar que es tracta d’un cartó resistent. Fins i tot tant com la fusta.

No obstant això, va deixar en clar que qualsevol acció descontrolada podria provocar danys en el material que es va utilitzar per a construir les 18 mil llits distribuïts en tot el complex, i que seran reciclades després dels Jocs Olímpics per a fabricar productes de papereria.

El material dels matalassos (no estaran fets de cartó) es convertirà en productes de plàstic. Els matalassos es desmunten en tres mòduls diferents i la seua fermesa pot ajustar-se.

“El comité organitzador va pensar en objectes reciclables, i el llit va ser una de les idees”, va dir Kitajima, assenyalant que l’execució havia sigut obra del patrocinador olímpic local Airweave Inc.

És la primera vegada que els llits i la roba de llit de la Vila Olímpica es fabriquen amb materials renovables, van assenyalar els organitzadors. També serà la primera vegada des de 1988 que el Comité Olímpic no repartirà preservatius, ja que es busca evitar que els esportistes tinguen relacions sexuals pel fet que podria provocar contagis entre ells.

Els atletes s’allotjaran en blocs de cases construïts especialment per a l’ocasió. Es repartiran en unes 3.800 unitats individuals o dobles, equipades especialment amb ‘accessibilitat universal’ (aptes per a persones amb discapacitat o mobilitat reduïda), i en el cas d’equips olímpics de gran grandària, podrien ocupar plantes o fins i tot edificis sencers.

Totes les mesures contra la covid
Els esportistes, als qui es recomana mantenir una distància d’almenys un metre i minimitzar els contactes socials, disposaran de dos menjadors en la Vila Olímpica. El major d’ells comptarà amb una àmplia varietat de plats (fins a 700 menús en rotació) i amb oferta d’aliments vegetarians i aptes per a celíacs, mentre que el més xicotet comptarà exclusivament amb especialitats tradicionals nipones com l’okonomiyaki (una espècie de truita), el sushi o els yakitori (broquetes).

Cada seient en les taules comunes del menjador comptarà amb pantalles transparents separadores per a evitar la propagació de gotes de saliva mentre es menja, un dels pocs moments en què els atletes no hauran de portar la màscara obligatòria.

Els residents de la Vila també disposaran d’un enorme gimnàs equipat amb més de 600 màquines d’entrenament, dins del qual s’haurà de portar també mascareta i on s’instal·laran pantalles per a separar cada aparell.

En el seu temps lliure, podran eixir a diverses zones verdes integrades en la Vila, acudir a espai d’esbarjo amb videoconsoles, tenis de taula o aparells de realitat virtual; o visitar una plaça on comptaran amb diverses botigues i serveis, però en cap cas podran abandonar les instal·lacions olímpiques pel seu compte.

A l’hora de desplaçar-se a instal·lacions d’entrenament o a les seus de competició, els participants en els Jocs disposaran d’un sistema especialitzat de taxis i autobusos, ja que no se’ls permet prendre el transport públic.

A més de sotmetre’s a test diaris de coronavirus, els atletes hauran de complir amb mesures per a prevenir possibles contagis durant la seua estada al Japó, i en cas d’incompliment s’exposen a sancions que podrien incloure la seua desqualificació dels Jocs per a les infraccions més greus.

Últimes notícies

Mor un home de 32 anys després d’apunyalament en una plaça d’Elx

Un home de 32 anys va morir després de ser apunyalat en el coll en la plaça Primer de Maig, a Elx. La policia busca testimonis per a esclarir l'homicidi.

Rescaten a una senderista deshidratada amb presíncope en el Penyal d’Ifach durant onada de calor

Una senderista ha sigut rescatada en el Penyal d'Ifach després de deshidratar-se i patir símptomes de presíncope mentres descendia. El rescat es va dur a terme amb un helicòpter i va ser evacuada en ambulància a causa de l'onada de calor que afecta a Alacant.

Salomé Pradas amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració judicial

L'advocat de Salomé Pradas, exconsellera de Justícia valenciana, amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració en el cas dana, destacant l'omissió de preguntes i cites legals clau.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en una furgoneta

Un home de 45 anys va ser arrestat a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en un compartiment metàl·lic dins d'una furgoneta. La Policia Nacional va intervindre després de detectar una conducta sospitosa durant una inspecció rutinària.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en furgoneta

La Policia Nacional arresta a un home amb 30 quilos de cocaïna amagats en un compartiment ocult dins d'una furgoneta a La Pobla de Vallbona, València.

Roberto Bautista cau en primera ronda de Wimbledon davant Cameron Norrie

Roberto Bautista perd enfront de Cameron Norrie en primera ronda de Wimbledon 2025 amb un marcador de 6-3, 3-6, 6-4 i 7-6.

La Policia descarta vincle entre el robatori a Benidorm i el cas judicial de Koldo García

La Policia Nacional considera que el robatori patit a la casa de la mare de Koldo García a Benidorm és un fet fortuït sense connexió amb el cas judicial que involucra al seu fill.

Pla Endavant per a la Comunitat Valenciana: 29.000 milions per a previndre futures DANA i consolidar la recuperació

El Pla Endavant de la Comunitat Valenciana, amb una inversió de 29.000 milions, busca consolidar la recuperació després de la DANA d'octubre i previndre futures catàstrofes.