Prohibixen a una xiqueta amb síndrome de Down jugar la Copa d’Espanya de Voleibol

Una nena amb síndrome de Down del Club Volei Esplugues no pot participar en la Copa d'Espanya per ser un any més gran

Una xiqueta amb síndrome de Down del Club Volei Esplugues no pot participar en la Copa d’Espanya | Twitter (@silviapicas)

 

Denuncien a la Federació Espanyola de Voleibol per no permetre jugar una xiqueta amb síndrome de Down. Laia juga en l’infantil B amb el Club Volei Esplugues i, en desembre, l’equip tenia previst disputar un partit de la Copa d’Espanya en Guadalajara (Castella-la Manxa), però la xiqueta no ha pogut inscriure’s.

 

El primordial és la inclusió

Laia no ha obtingut el permís per a participar en la Copa d’Espanya perquè és un any més gran que la marcada per la normativa en esta categoria. Alhora, el club ha denunciat la situació i les xarxes socials ràpidament han criticat la decisió de la Federació, a on han rebut molt suport, incloent-hi l’alcaldessa d’Esplugues de Llobregat (Barcelona), amb la creació d’una etiqueta «Laia Juga» i utilitzant la d’«inclusió».

 

Des del mateix club, proposen donar per perduts tots els partits, ja que el primordial és la inclusió, el creixement personal i l’autoestima, a més a més de fomentar el treball en equip i la diversió, però «pareix que valoren més la normativa que el benefici comú perquè de la inclusió es beneficia tot el món».

 

Per altra banda, també han explicat que Laia no ha tingut cap problema en jugar amb el seu equip de tota la vida, ja que la Federació catalana «mai ha posat cap impediment» i tampoc s’han queixat els equips rivals amb els que han jugat tot este temps. «No cal recordar que el joc d’esta xiqueta dona molts avantatges a l’equip, però cap es pot anotar en punts o sets».

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.