Prohibixen a una xiqueta amb síndrome de Down jugar la Copa d’Espanya de Voleibol

Una nena amb síndrome de Down del Club Volei Esplugues no pot participar en la Copa d'Espanya per ser un any més gran

Una xiqueta amb síndrome de Down del Club Volei Esplugues no pot participar en la Copa d’Espanya | Twitter (@silviapicas)

 

Denuncien a la Federació Espanyola de Voleibol per no permetre jugar una xiqueta amb síndrome de Down. Laia juga en l’infantil B amb el Club Volei Esplugues i, en desembre, l’equip tenia previst disputar un partit de la Copa d’Espanya en Guadalajara (Castella-la Manxa), però la xiqueta no ha pogut inscriure’s.

 

El primordial és la inclusió

Laia no ha obtingut el permís per a participar en la Copa d’Espanya perquè és un any més gran que la marcada per la normativa en esta categoria. Alhora, el club ha denunciat la situació i les xarxes socials ràpidament han criticat la decisió de la Federació, a on han rebut molt suport, incloent-hi l’alcaldessa d’Esplugues de Llobregat (Barcelona), amb la creació d’una etiqueta «Laia Juga» i utilitzant la d’«inclusió».

 

Des del mateix club, proposen donar per perduts tots els partits, ja que el primordial és la inclusió, el creixement personal i l’autoestima, a més a més de fomentar el treball en equip i la diversió, però «pareix que valoren més la normativa que el benefici comú perquè de la inclusió es beneficia tot el món».

 

Per altra banda, també han explicat que Laia no ha tingut cap problema en jugar amb el seu equip de tota la vida, ja que la Federació catalana «mai ha posat cap impediment» i tampoc s’han queixat els equips rivals amb els que han jugat tot este temps. «No cal recordar que el joc d’esta xiqueta dona molts avantatges a l’equip, però cap es pot anotar en punts o sets».

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València afronta un avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus

La Comunitat Valenciana està entre els territoris més afectats per l’onada de calor, amb avís roig a la província de València i avisos per altes temperatures i tempestes en diversos punts del país, segons Aemet.

Nit tòrrida a la Comunitat: Alcoi registra una mínima de 29,6 graus

La passada matinada ha deixat mínimes de fins a 29,6 graus a Alcoi i valors per damunt dels 25 graus en moltes localitats de la Comunitat Valenciana, en una nova nit tòrrida abans d’un nou episodi de calor intens i prolongat.

S’ensorra un edifici de tres plantes a Benetússer després d’evacuar tots els veïns

Un edifici de tres plantes al carrer Las Américas de Benetússer s’ha ensorrat de matinada després que els veïns foren evacuats en detectar-se esquerdes i sorolls, sense causar ferits.

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.