12.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Prohibixen a una xiqueta amb síndrome de Down jugar la Copa d’Espanya de Voleibol

Una nena amb síndrome de Down del Club Volei Esplugues no pot participar en la Copa d'Espanya per ser un any més gran

Una xiqueta amb síndrome de Down del Club Volei Esplugues no pot participar en la Copa d’Espanya | Twitter (@silviapicas)

 

Denuncien a la Federació Espanyola de Voleibol per no permetre jugar una xiqueta amb síndrome de Down. Laia juga en l’infantil B amb el Club Volei Esplugues i, en desembre, l’equip tenia previst disputar un partit de la Copa d’Espanya en Guadalajara (Castella-la Manxa), però la xiqueta no ha pogut inscriure’s.

 

El primordial és la inclusió

Laia no ha obtingut el permís per a participar en la Copa d’Espanya perquè és un any més gran que la marcada per la normativa en esta categoria. Alhora, el club ha denunciat la situació i les xarxes socials ràpidament han criticat la decisió de la Federació, a on han rebut molt suport, incloent-hi l’alcaldessa d’Esplugues de Llobregat (Barcelona), amb la creació d’una etiqueta «Laia Juga» i utilitzant la d’«inclusió».

 

Des del mateix club, proposen donar per perduts tots els partits, ja que el primordial és la inclusió, el creixement personal i l’autoestima, a més a més de fomentar el treball en equip i la diversió, però «pareix que valoren més la normativa que el benefici comú perquè de la inclusió es beneficia tot el món».

 

Per altra banda, també han explicat que Laia no ha tingut cap problema en jugar amb el seu equip de tota la vida, ja que la Federació catalana «mai ha posat cap impediment» i tampoc s’han queixat els equips rivals amb els que han jugat tot este temps. «No cal recordar que el joc d’esta xiqueta dona molts avantatges a l’equip, però cap es pot anotar en punts o sets».

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.