16.9 C
València
Dissabte, 1 novembre, 2025

Prohibixen a una xiqueta amb síndrome de Down jugar la Copa d’Espanya de Voleibol

Una nena amb síndrome de Down del Club Volei Esplugues no pot participar en la Copa d'Espanya per ser un any més gran

Una xiqueta amb síndrome de Down del Club Volei Esplugues no pot participar en la Copa d’Espanya | Twitter (@silviapicas)

 

Denuncien a la Federació Espanyola de Voleibol per no permetre jugar una xiqueta amb síndrome de Down. Laia juga en l’infantil B amb el Club Volei Esplugues i, en desembre, l’equip tenia previst disputar un partit de la Copa d’Espanya en Guadalajara (Castella-la Manxa), però la xiqueta no ha pogut inscriure’s.

 

El primordial és la inclusió

Laia no ha obtingut el permís per a participar en la Copa d’Espanya perquè és un any més gran que la marcada per la normativa en esta categoria. Alhora, el club ha denunciat la situació i les xarxes socials ràpidament han criticat la decisió de la Federació, a on han rebut molt suport, incloent-hi l’alcaldessa d’Esplugues de Llobregat (Barcelona), amb la creació d’una etiqueta «Laia Juga» i utilitzant la d’«inclusió».

 

Des del mateix club, proposen donar per perduts tots els partits, ja que el primordial és la inclusió, el creixement personal i l’autoestima, a més a més de fomentar el treball en equip i la diversió, però «pareix que valoren més la normativa que el benefici comú perquè de la inclusió es beneficia tot el món».

 

Per altra banda, també han explicat que Laia no ha tingut cap problema en jugar amb el seu equip de tota la vida, ja que la Federació catalana «mai ha posat cap impediment» i tampoc s’han queixat els equips rivals amb els que han jugat tot este temps. «No cal recordar que el joc d’esta xiqueta dona molts avantatges a l’equip, però cap es pot anotar en punts o sets».

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ecologistes demanen escoltar la ciència i al poble per a no repetir negligències del 29-O

Activistes han penjat una pancarta des del Pont de la Solidaritat amb el lema 'Escolteu el poble, escolteu la ciència'. Han denunciat inacció i negacionismo en l'aniversari de la DANA que va deixar 229 víctimes a València.

Dons de Ciència homenatja a Rosa Menéndez amb un mural a Moncofa

El projecte Dons de Ciència de la UPV va inaugurar en el CEIP Avel·lí Corma de Moncofa un mural dedicat a Rosa Menéndez, primera dona que va presidir el CSIC. L'acció busca visibilitzar a les científiques i incentivar vocacions des de l'escola mitjançant art i treball a l'aula.

Catalá coneix en la Hispanic Society les obres de Sorolla que s’exhibiran a València

María José Catalá ha visitat a Nova York la Hispanic Society per a conéixer les peces de Sorolla que s'exhibiran a València. El projecte preveu més de 200 obres i la primera seu internacional de la institució.

Chloe Chambers lidera el test femení de Fórmula E; Nerea Martí i Marta García brillen a Cheste

El Circuit Ricardo Tormo ha acollit el test femení de Fórmula E amb Chloe Chambers al capdavant amb 1.22:767 i Abbi Pulling a 64 mil·lèsimes. Les valencianes Nerea Martí (Andretti) i Marta García (Lola Yamaha) han destacat davant el seu públic.

El València tractarà de repetir la machada al Bernabéu i tancar la seua crisi davant el líder

El València visita al Reial Madrid amb la missió de repetir el seu triomf del curs passat i frenar una ratxa de cinc jornades sense guanyar. El líder arriba amb avantatge en Lliga i amb el focus en la gestió de Vinícius.

Nous vídeos mostren que Pradas va ser alertada de possibles barrancadas durant la DANA

Tres nous vídeos del centre d'Emergències revelen que Salomé Pradas va ser informada d'avingudes en barrancs com el del Pedrís, amb risc per a Quart i Aldaia. Les imatges, prèvies al Cecopi, s'incorporen a la causa per a aclarir decisions i desplegaments.

El president de l’Audiència de València defén que la crítica a la jutgessa de la dana és lícita, no la pressió

El president de l'Audiència de València ha defés que les crítiques a la jutgessa que instruïx la causa de la dana són legítimes, però ha rebutjat la pressió per a influir en la seua actuació. Ha explicat que els 23 recursos d'apel·lació s'han resolt pel ple de la Secció Segona per a garantir qualitat i coherència.

La Generalitat sosté que els nous vídeos proven que Pradas va estar sempre atenta

La Generalitat defén que tres nous vídeos recolzen que Salomé Pradas va seguir de prop la DANA. Detalla una seqüència d'avisos sobre el barranc de Poio.