Sagunt serà subseu en els Gay Games 2026

València ha sigut la guanyadora de les ciutats en les quals es podia celebrar els Gay Games en l’any vinent 2026 després de tres mesos de preparació per a la candidatura. En eixe sentit, Sagunt es convertirà en subseu d’este gran esdeveniment esportiu i cultural mundial que lluita per l’acceptació de la igualtat i de la diversitat sexual. La candidatura de la ciutat de València competia per ser la seu amb les ciutats de Munic i Guadalajara (Mèxic).

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha explicat que els Gay Games pretenen ser un esdeveniment inclusiu, del qual està molt orgullós que Sagunt siga subseu i al qual anima a tota la ciutadania a participar: «Els Gay Games pretén ser un esdeveniment inclusiu, en el qual tothom, independentment de la seua condició sexual, de la seua identitat de gènere i de la seua raça, està convidat a participar. És un esdeveniment que des de l’esport el que promou és la igualtat entre totes les persones i, precisament per això, Sagunt està molt orgullosa de poder haver jugat un paper a aconseguir esta candidatura».

Al que ha afegit: «Serem subseu, jugarem un paper importantíssim en la part cultural i animarem a tots els nostres clubs esportius i a tota la ciutadania a participar en esta gran festa de la inclusió i en esta gran festa per la igualtat».

El passat mes d’agost l’Ajuntament de Sagunt i l’Institut Valencià de Cultura rebien en el Teatre Romà, en el marc del festival ‘Sagunt a Escena’, a tot el Comité Internacional Seleccionador de la seu dels Gay Games.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Sarabia confia en un Atlètic competitiu malgrat les baixes i demana a l’Elx la seua millor versió

Eder Sarabia destaca la profunditat de la plantilla de l'Atlètic de Madrid i avisa que, malgrat les baixes i rotacions, l'Elx haurà de mostrar la seua millor versió per a competir en el Martínez Valero.

Llevant i Sevilla es juguen la permanència en el dol de les defenses més golejades

Llevant i Sevilla es mesuren en el Ciutat de València en un partit clau per la permanència entre els dos equips més golejats de LaLiga EA Sports.

Pérez Llorca reclama als sindicats que eviten una vaga educativa al maig pels exàmens

Juanfran Pérez Llorca insta els sindicats d'Educació a no convocar vaga al maig, en considerar que perjudicaria els exàmens finals i l'accés a la universitat.

Detinguts a Alacant i Madrid per estafar a persones majors en caixers amb el metodo de sembra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens de 39 i 44 anys acusats de cinc estafes a persones majors en caixers d'Alacant, Hellin i diversos municipis de Madrid mitjançant el metodo de sembra.

Vicky Foods eleva la seua facturació a 761 milions en 2025 i frega els 4.200 empleats

Vicky Foods va tancar 2025 amb 761 milions d'euros de facturació, un 9% més, 254.600 tones produïdes i una plantilla de 4.200 persones gràcies al seu impuls internacional i inversions industrials.

Compromís acusa PP i Vox de posar en risc l’horta amb el nou PGOU de València

Compromís denuncia que l'adaptació del PGOU de València al PAT de l'Horta obri la porta a allotjaments turístics i negocis hostalers en sòl protegit, afavorint l'especulació i la turistificación.

València aprovarà a l’abril la ZAS de Russafa que limitarà horaris i noves terrasses

L'Ajuntament de València aprovarà a la fi d'abril la Zona Acústicament Saturada de Russafa, que afectarà 18 carrers i imposarà límits a noves terrasses, llicències i horaris comercials i d'oci nocturn.

La Policia Nacional investiga una agressió sexual a una dona prop de la platja de Gandia

La Policia Nacional manté oberta la investigació per una agressió sexual patida per una dona estrangera de 38 anys en un carrer pròxim a la platja de Gandia, ocorreguda de matinada.