Sagunt serà subseu en els Gay Games 2026

València ha sigut la guanyadora de les ciutats en les quals es podia celebrar els Gay Games en l’any vinent 2026 després de tres mesos de preparació per a la candidatura. En eixe sentit, Sagunt es convertirà en subseu d’este gran esdeveniment esportiu i cultural mundial que lluita per l’acceptació de la igualtat i de la diversitat sexual. La candidatura de la ciutat de València competia per ser la seu amb les ciutats de Munic i Guadalajara (Mèxic).

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha explicat que els Gay Games pretenen ser un esdeveniment inclusiu, del qual està molt orgullós que Sagunt siga subseu i al qual anima a tota la ciutadania a participar: «Els Gay Games pretén ser un esdeveniment inclusiu, en el qual tothom, independentment de la seua condició sexual, de la seua identitat de gènere i de la seua raça, està convidat a participar. És un esdeveniment que des de l’esport el que promou és la igualtat entre totes les persones i, precisament per això, Sagunt està molt orgullosa de poder haver jugat un paper a aconseguir esta candidatura».

Al que ha afegit: «Serem subseu, jugarem un paper importantíssim en la part cultural i animarem a tots els nostres clubs esportius i a tota la ciutadania a participar en esta gran festa de la inclusió i en esta gran festa per la igualtat».

El passat mes d’agost l’Ajuntament de Sagunt i l’Institut Valencià de Cultura rebien en el Teatre Romà, en el marc del festival ‘Sagunt a Escena’, a tot el Comité Internacional Seleccionador de la seu dels Gay Games.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.