11.5 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Sagunt serà subseu en els Gay Games 2026

València ha sigut la guanyadora de les ciutats en les quals es podia celebrar els Gay Games en l’any vinent 2026 després de tres mesos de preparació per a la candidatura. En eixe sentit, Sagunt es convertirà en subseu d’este gran esdeveniment esportiu i cultural mundial que lluita per l’acceptació de la igualtat i de la diversitat sexual. La candidatura de la ciutat de València competia per ser la seu amb les ciutats de Munic i Guadalajara (Mèxic).

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha explicat que els Gay Games pretenen ser un esdeveniment inclusiu, del qual està molt orgullós que Sagunt siga subseu i al qual anima a tota la ciutadania a participar: «Els Gay Games pretén ser un esdeveniment inclusiu, en el qual tothom, independentment de la seua condició sexual, de la seua identitat de gènere i de la seua raça, està convidat a participar. És un esdeveniment que des de l’esport el que promou és la igualtat entre totes les persones i, precisament per això, Sagunt està molt orgullosa de poder haver jugat un paper a aconseguir esta candidatura».

Al que ha afegit: «Serem subseu, jugarem un paper importantíssim en la part cultural i animarem a tots els nostres clubs esportius i a tota la ciutadania a participar en esta gran festa de la inclusió i en esta gran festa per la igualtat».

El passat mes d’agost l’Ajuntament de Sagunt i l’Institut Valencià de Cultura rebien en el Teatre Romà, en el marc del festival ‘Sagunt a Escena’, a tot el Comité Internacional Seleccionador de la seu dels Gay Games.

Últimes notícies

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.