11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Sagunt serà subseu en els Gay Games 2026

València ha sigut la guanyadora de les ciutats en les quals es podia celebrar els Gay Games en l’any vinent 2026 després de tres mesos de preparació per a la candidatura. En eixe sentit, Sagunt es convertirà en subseu d’este gran esdeveniment esportiu i cultural mundial que lluita per l’acceptació de la igualtat i de la diversitat sexual. La candidatura de la ciutat de València competia per ser la seu amb les ciutats de Munic i Guadalajara (Mèxic).

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha explicat que els Gay Games pretenen ser un esdeveniment inclusiu, del qual està molt orgullós que Sagunt siga subseu i al qual anima a tota la ciutadania a participar: «Els Gay Games pretén ser un esdeveniment inclusiu, en el qual tothom, independentment de la seua condició sexual, de la seua identitat de gènere i de la seua raça, està convidat a participar. És un esdeveniment que des de l’esport el que promou és la igualtat entre totes les persones i, precisament per això, Sagunt està molt orgullosa de poder haver jugat un paper a aconseguir esta candidatura».

Al que ha afegit: «Serem subseu, jugarem un paper importantíssim en la part cultural i animarem a tots els nostres clubs esportius i a tota la ciutadania a participar en esta gran festa de la inclusió i en esta gran festa per la igualtat».

El passat mes d’agost l’Ajuntament de Sagunt i l’Institut Valencià de Cultura rebien en el Teatre Romà, en el marc del festival ‘Sagunt a Escena’, a tot el Comité Internacional Seleccionador de la seu dels Gay Games.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.