Sagunt serà subseu en els Gay Games 2026

València ha sigut la guanyadora de les ciutats en les quals es podia celebrar els Gay Games en l’any vinent 2026 després de tres mesos de preparació per a la candidatura. En eixe sentit, Sagunt es convertirà en subseu d’este gran esdeveniment esportiu i cultural mundial que lluita per l’acceptació de la igualtat i de la diversitat sexual. La candidatura de la ciutat de València competia per ser la seu amb les ciutats de Munic i Guadalajara (Mèxic).

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha explicat que els Gay Games pretenen ser un esdeveniment inclusiu, del qual està molt orgullós que Sagunt siga subseu i al qual anima a tota la ciutadania a participar: «Els Gay Games pretén ser un esdeveniment inclusiu, en el qual tothom, independentment de la seua condició sexual, de la seua identitat de gènere i de la seua raça, està convidat a participar. És un esdeveniment que des de l’esport el que promou és la igualtat entre totes les persones i, precisament per això, Sagunt està molt orgullosa de poder haver jugat un paper a aconseguir esta candidatura».

Al que ha afegit: «Serem subseu, jugarem un paper importantíssim en la part cultural i animarem a tots els nostres clubs esportius i a tota la ciutadania a participar en esta gran festa de la inclusió i en esta gran festa per la igualtat».

El passat mes d’agost l’Ajuntament de Sagunt i l’Institut Valencià de Cultura rebien en el Teatre Romà, en el marc del festival ‘Sagunt a Escena’, a tot el Comité Internacional Seleccionador de la seu dels Gay Games.

Últimes notícies

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.