Mastodon
28.2 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Dos detinguts per cometre estafes amb el mètode de l’estampeta a Oliva

 

 

La Guàrdia Civil d’Oliva ha detingut a una dona de 37 anys i un home de 54 anys, tots dos de nacionalitat espanyola, en el municipi d’Oliva per delicte d’estafa, falsificació de document públic i usurpació d’estat civil.

El passat 3 de setembre, una veïna de la localitat d’Oliva va interposar una denúncia en les dependències de la Guàrdia Civil manifestant que havia sigut enganyada mitjançant el mètode de “l’estampeta”.

L’estafa va consistir en el fet que un dels autors es va fer passar per una persona amb necessitats especials i li va mostrar a la víctima (una dona de la tercera edat) una motxilla, que s’havia trobat, plena de suposats bitllets de 10, 50 i 500 euros que creia que eren estampetes.

Perquè l’estafa fora convincent, existia un còmplice que va aparéixer casualment i va oferir a la víctima repartir-se l’efectiu.

L’individu que va simular ser una persona amb necessitats especials, li va sol·licitar a la víctima que només canviaria la motxilla per joies i més estampetes (efectiu).

La dona va decidir desplaçar-se al seu domicili i tornar amb 20.000 euros en joies i 1.200 euros en efectiu.

Tant els dos autors com la víctima van acordar fer la barata a l’interior d’un vehicle d’un dels autors. El que va simular ser una persona amb necessitats especials, li va demanar a la víctima, com a última condició, una mica de xocolate.

La dona no va dubtar a baixar-se del vehicle i anar a una botiga a comprar algunes xocolatines, quan tornava, camí al cotxe, es va adonar que els autors havien marxat amb les seues joies i l’efectiu.

Tres dies més tard, mentre la Guàrdia Civil estava investigant els successos denunciats, van tindre coneixement que, en el municipi d’Oliva, dos persones amb les mateixes característiques físiques que els autors de l’estafa de l’estampeta, havien intentat executar l’estafa del “tocomocho” amb una altra dona de la tercera edat.

En esta ocasió, els autors li havien proposat a la víctima fer un canvi d’un bitllet de loteria premiat per molt menys efectiu que el premi, ja que per algun motiu no podien cobrar-lo.

Fruit de les perquisicions obtingudes pels agents es va poder detindre a una dona de 37 anys i un home de 54 anys, tots dos de nacionalitat espanyola, per delicte d’estafa, falsificació de document públic i usurpació d’estat civil.

La detinguda portava documentació falsa amb la clara intenció d’evitar que els agents descobriren i verificaren que tenia dos requisitòries de cerca i detenció pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Villalba (Lugo) i el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 d’Orgaz (Toledo).

La Guàrdia Civil recomana a tots els ciutadans que informen els seus majors dels mètodes que s’estan duent a terme pels delinqüents amb l’objectiu d’estafar als més vulnerables.

És important destacar que davant qualsevol sospita sobre algun engany d’este tipus, no dubten a telefonar al 062 de la Guàrdia Civil.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Gandia.

Últimes notícies

Thomas Partey es declara no culpable i afronta juí el 2 de novembre per violació i agressió sexual

El jugador del Vila-real va negar davant el tribunal de Southwark els cinc càrrecs de violació i un d'agressió sexual. Manté la llibertat condicional.

Embargaments de vivenda habitual pugen un 28,1% en el 2T i marquen el major nivell des de 2022

Els embargaments sobre vivenda habitual van créixer un 28,1% en el segon trimestre fins a 2.902, el major nivell des de 2022. L'INE va registrar 6.407 processos iniciats.

Compromís demana la compareixença urgent de Marciano Gómez després de ser citat com a testimoni

Compromís reclama que el conseller de Sanitat explique en Les Corts els pagaments que atribuïxen a les seues empreses amb la trama Blasco, després de la seua citació com a testimoni.

Compromís demana la compareixença urgent de Marciano Gómez després de ser citat com a testimoni

Compromís reclama que el conseller de Sanitat comparega en Les Corts després de la seua citació com a testimoni en el cas Blasco. La formació exigix explicacions sobre pagaments de les seues antigues empreses a la trama investigada.

Mazón anuncia 35 milions en ajudes per a famílies i infància afectades per la DANA

El pla reforça lloguer, suport a famílies nombroses, monoparentals, acollidores i amb menors amb necessitats especials

SOS Desapareguts demana unitat després de la DANA i compromisos reals, no xerrameca política

L'associació reclama coordinació entre associacions, societat civil i institucions i exigix compromisos verificables després de reunir-se amb Mazón. Avança un congrés de prevenció al novembre a València i demana seguiment d'ajudes i suport psicològic.

El PP acusa a Diana Morant de protegir el regidor de Moncada després d’un altercat amb jóvens

El PP sosté que la líder del PSPV recolza a l'edil de Festes i Seguretat Ciutadana després d'un episodi durant les festes de Moncada difós en xarxes. Reclama el seu cessament i expulsió del govern local.

Investigada per tirar una burilla que va causar un incendi en el pantà del Sichar a Onda

Una dona de 52 anys, resident a Barcelona, és investigada pel Seprona per l'incendi d'agost en el pantà del Sichar, a Onda. El foc, originat per una burilla mal apagada, va arrasar 1,5 hectàrees i va obligar a desallotjar a 300 persones i 120 vehicles.