20.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Detingut en Alcalà-Alcossebre un estafador que oferia un habitatge de lloguer vacacional

La Guàrdia Civil d’Alcalà de Xivert ha detingut a un home que era buscat per trenta-dos requisitòries nacionals de diferents Jutjats del territori nacional.

Els agents del Lloc de la Guàrdia Civil d’Alcalà de Xivert van esbrinar que en la zona del Baix Maestrat residia un home de 58 anys que poguera estar implicat en nombrosos fets delictius comesos en diferents punts del país.

Realitzant nombroses perquisicions van poder recaptar dades de la seua identitat i d’aquesta manera es va constatar que li figuraven nombrosos requeriments judicials que es detallen a continuació:

– Jutjat de Valladolid per cerca, detenció i ingrés a la presó.

– Tres esbrinaments de cerca de detenció i personació dels Jutjats de Valladolid, Toledo i Madrid.

– Cos Nacional de Policia de Vallecas (Madrid) per cerca, detenció i personació.

– Vint-i-set esbrinaments de domicili i parador de Jutjats de Madrid, Getafe, Fuenlabrada, Leganés, Torrejón de Ardoz, Alcoi, Gijón, Torrent, Moncada, Carlet, Albacete, Guadalajara, Biscaia, Barcelona i Mollet del Vallés.

Els fets delictius de les requisitòries judicials, estaven relacionats amb delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic, per estafa.

Recaptada tota aqueixa informació es va continuar amb el dispositiu de cerca a fi de localitzar a aquest, donant com a resultat el passat 23 de juny la seua detenció en una urbanització de la localitat d’Alcalà de Xivert.

L’home s’ocultava sempre emprant mitjans que dificultaven la seua identificació, utilitzant tint per al cabell i complements que ajudaven a amagar el seu rostre com a gorres i ulleres fosques, a més de no usar vehicle per als seus desplaçaments.

Els guàrdies civils van esbrinar que el modus operandi de l’ara detingut era sempre el mateix. Anunciava entre els anys 2015 i 2022 en les xarxes socials un habitatge per a lloguer vacacional en la localitat d’Alcossebre, sol·licitant el pagament de la fiança per endavant per a la reserva, quan les persones arribaven a la població o tractaven de contactar amb ell s’assabentaven del frau, ja que la residència no era de la seua propietat.

El detingut juntament amb les diligències instruïdes han sigut posades a la disposició dels Jutjats de Vinaròs, ordenant el seu ingrés a la presó. L’actuació ha sigut realitzada per efectius del Lloc de la Guàrdia Civil d’Alcalà de Xivert.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.