Detingut per estafar 32.000 euros a víctimes de la DANA en la reconstrucció de huit vivendes

La Policia Nacional ha detingut en el municipi de Borriana (Castelló) un home per estafar més de 32.000 euros a persones afectades per la DANA del passat 29 d’octubre en la reconstrucció de les seues cases ubicades en les proximitats del barranc del Poio, prop de Torrent (València).

El presumpte estafador, que hauria comés un mínim de huit estafes, desapareixia després de rebre la meitat del pagament per part de les víctimes, segons ha informat la Prefectura Superior de Policia en un comunicat.

Les investigacions van començar el mes de gener passat després que en la comissaria de Torrent es presentaren tres denúncies independents de diversos veïns d’una urbanització d’esta ciutat, greument afectada per la DANA. Les víctimes van posar en coneixement dels agents que havien sigut estafades després de confiar treballs de reconstrucció de les seues vivendes a un home.

Els investigadors van constatar que el presumpte estafador duia a terme el mateix modus operandi i van detectar l’existència d’almenys altres cinc persones afectades. El sospitós aportava a les víctimes un pressupost “considerablement inferior” al preu de mercat per a, posteriorment, sol·licitar la meitat del pagament per avançat.

Desapareixia de l’obra després d’un primer treball

Una vegada aconseguit el seu propòsit, segons afigen fonts policials en un comunicat, “i després de realitzar en alguna d’estes propietats algun treball baladí per a guanyar-se la confiança dels perjudicats, desapareixia de la zona amb alguna excusa o pretext, sense realitzar els treballs contractats”.

Durant les tasques d’investigació desenvolupades pel Grup de Ciberdelinqüència de Torrent, els agents van identificar la persona darrere de les estafes. L’arrestat oferia servicis de demolició i reconstrucció de vivendes, utilitzant com a pantalla una empresa a la qual havia modificat el nom comercial per a atraure l’atenció de les víctimes, aprofitant-se així de l’estat de necessitat i vulnerabilitat en què es trobaven.

El detingut els oferia una reconstrucció “ràpida” i “econòmica” de l’accés a les seues respectives cases i els va estafar 32.456 euros. A més, utilitzava diversos comptes bancaris per a rebre els pagaments: una d’elles estava a nom d’una persona difunta que en el passat havia estat relacionada amb ell en altres delictes de la mateixa naturalesa.

Per tot això, els agents han detingut un home, de 41 anys i d’origen espanyol, com a presumpte autor de les estafes. El detingut, amb antecedents policials per la comissió de fets similars, ha sigut posat a disposició de l’autoritat judicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.