Detingut per estafar 32.000 euros a víctimes de la DANA en la reconstrucció de huit vivendes

La Policia Nacional ha detingut en el municipi de Borriana (Castelló) un home per estafar més de 32.000 euros a persones afectades per la DANA del passat 29 d’octubre en la reconstrucció de les seues cases ubicades en les proximitats del barranc del Poio, prop de Torrent (València).

El presumpte estafador, que hauria comés un mínim de huit estafes, desapareixia després de rebre la meitat del pagament per part de les víctimes, segons ha informat la Prefectura Superior de Policia en un comunicat.

Les investigacions van començar el mes de gener passat després que en la comissaria de Torrent es presentaren tres denúncies independents de diversos veïns d’una urbanització d’esta ciutat, greument afectada per la DANA. Les víctimes van posar en coneixement dels agents que havien sigut estafades després de confiar treballs de reconstrucció de les seues vivendes a un home.

Els investigadors van constatar que el presumpte estafador duia a terme el mateix modus operandi i van detectar l’existència d’almenys altres cinc persones afectades. El sospitós aportava a les víctimes un pressupost “considerablement inferior” al preu de mercat per a, posteriorment, sol·licitar la meitat del pagament per avançat.

Desapareixia de l’obra després d’un primer treball

Una vegada aconseguit el seu propòsit, segons afigen fonts policials en un comunicat, “i després de realitzar en alguna d’estes propietats algun treball baladí per a guanyar-se la confiança dels perjudicats, desapareixia de la zona amb alguna excusa o pretext, sense realitzar els treballs contractats”.

Durant les tasques d’investigació desenvolupades pel Grup de Ciberdelinqüència de Torrent, els agents van identificar la persona darrere de les estafes. L’arrestat oferia servicis de demolició i reconstrucció de vivendes, utilitzant com a pantalla una empresa a la qual havia modificat el nom comercial per a atraure l’atenció de les víctimes, aprofitant-se així de l’estat de necessitat i vulnerabilitat en què es trobaven.

El detingut els oferia una reconstrucció “ràpida” i “econòmica” de l’accés a les seues respectives cases i els va estafar 32.456 euros. A més, utilitzava diversos comptes bancaris per a rebre els pagaments: una d’elles estava a nom d’una persona difunta que en el passat havia estat relacionada amb ell en altres delictes de la mateixa naturalesa.

Per tot això, els agents han detingut un home, de 41 anys i d’origen espanyol, com a presumpte autor de les estafes. El detingut, amb antecedents policials per la comissió de fets similars, ha sigut posat a disposició de l’autoritat judicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda a València una cuidadora per robar 40.000 euros a l’anciana a la qual atenia

La Guàrdia Civil deté a València a una dona de 43 anys acusada d'aprofitar el seu treball com a cuidadora per a traure de forma continuada uns 40.000 euros del compte bancari d'una anciana dependent.