Detingut per estafar 32.000 euros a víctimes de la DANA en la reconstrucció de huit vivendes

La Policia Nacional ha detingut en el municipi de Borriana (Castelló) un home per estafar més de 32.000 euros a persones afectades per la DANA del passat 29 d’octubre en la reconstrucció de les seues cases ubicades en les proximitats del barranc del Poio, prop de Torrent (València).

El presumpte estafador, que hauria comés un mínim de huit estafes, desapareixia després de rebre la meitat del pagament per part de les víctimes, segons ha informat la Prefectura Superior de Policia en un comunicat.

Les investigacions van començar el mes de gener passat després que en la comissaria de Torrent es presentaren tres denúncies independents de diversos veïns d’una urbanització d’esta ciutat, greument afectada per la DANA. Les víctimes van posar en coneixement dels agents que havien sigut estafades després de confiar treballs de reconstrucció de les seues vivendes a un home.

Els investigadors van constatar que el presumpte estafador duia a terme el mateix modus operandi i van detectar l’existència d’almenys altres cinc persones afectades. El sospitós aportava a les víctimes un pressupost “considerablement inferior” al preu de mercat per a, posteriorment, sol·licitar la meitat del pagament per avançat.

Desapareixia de l’obra després d’un primer treball

Una vegada aconseguit el seu propòsit, segons afigen fonts policials en un comunicat, “i després de realitzar en alguna d’estes propietats algun treball baladí per a guanyar-se la confiança dels perjudicats, desapareixia de la zona amb alguna excusa o pretext, sense realitzar els treballs contractats”.

Durant les tasques d’investigació desenvolupades pel Grup de Ciberdelinqüència de Torrent, els agents van identificar la persona darrere de les estafes. L’arrestat oferia servicis de demolició i reconstrucció de vivendes, utilitzant com a pantalla una empresa a la qual havia modificat el nom comercial per a atraure l’atenció de les víctimes, aprofitant-se així de l’estat de necessitat i vulnerabilitat en què es trobaven.

El detingut els oferia una reconstrucció “ràpida” i “econòmica” de l’accés a les seues respectives cases i els va estafar 32.456 euros. A més, utilitzava diversos comptes bancaris per a rebre els pagaments: una d’elles estava a nom d’una persona difunta que en el passat havia estat relacionada amb ell en altres delictes de la mateixa naturalesa.

Per tot això, els agents han detingut un home, de 41 anys i d’origen espanyol, com a presumpte autor de les estafes. El detingut, amb antecedents policials per la comissió de fets similars, ha sigut posat a disposició de l’autoritat judicial.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.