Detingut per estafar 32.000 euros a víctimes de la DANA en la reconstrucció de huit vivendes

La Policia Nacional ha detingut en el municipi de Borriana (Castelló) un home per estafar més de 32.000 euros a persones afectades per la DANA del passat 29 d’octubre en la reconstrucció de les seues cases ubicades en les proximitats del barranc del Poio, prop de Torrent (València).

El presumpte estafador, que hauria comés un mínim de huit estafes, desapareixia després de rebre la meitat del pagament per part de les víctimes, segons ha informat la Prefectura Superior de Policia en un comunicat.

Les investigacions van començar el mes de gener passat després que en la comissaria de Torrent es presentaren tres denúncies independents de diversos veïns d’una urbanització d’esta ciutat, greument afectada per la DANA. Les víctimes van posar en coneixement dels agents que havien sigut estafades després de confiar treballs de reconstrucció de les seues vivendes a un home.

Els investigadors van constatar que el presumpte estafador duia a terme el mateix modus operandi i van detectar l’existència d’almenys altres cinc persones afectades. El sospitós aportava a les víctimes un pressupost “considerablement inferior” al preu de mercat per a, posteriorment, sol·licitar la meitat del pagament per avançat.

Desapareixia de l’obra després d’un primer treball

Una vegada aconseguit el seu propòsit, segons afigen fonts policials en un comunicat, “i després de realitzar en alguna d’estes propietats algun treball baladí per a guanyar-se la confiança dels perjudicats, desapareixia de la zona amb alguna excusa o pretext, sense realitzar els treballs contractats”.

Durant les tasques d’investigació desenvolupades pel Grup de Ciberdelinqüència de Torrent, els agents van identificar la persona darrere de les estafes. L’arrestat oferia servicis de demolició i reconstrucció de vivendes, utilitzant com a pantalla una empresa a la qual havia modificat el nom comercial per a atraure l’atenció de les víctimes, aprofitant-se així de l’estat de necessitat i vulnerabilitat en què es trobaven.

El detingut els oferia una reconstrucció “ràpida” i “econòmica” de l’accés a les seues respectives cases i els va estafar 32.456 euros. A més, utilitzava diversos comptes bancaris per a rebre els pagaments: una d’elles estava a nom d’una persona difunta que en el passat havia estat relacionada amb ell en altres delictes de la mateixa naturalesa.

Per tot això, els agents han detingut un home, de 41 anys i d’origen espanyol, com a presumpte autor de les estafes. El detingut, amb antecedents policials per la comissió de fets similars, ha sigut posat a disposició de l’autoritat judicial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.