Detingut per estafar 32.000 euros a víctimes de la DANA en la reconstrucció de huit vivendes

La Policia Nacional ha detingut en el municipi de Borriana (Castelló) un home per estafar més de 32.000 euros a persones afectades per la DANA del passat 29 d’octubre en la reconstrucció de les seues cases ubicades en les proximitats del barranc del Poio, prop de Torrent (València).

El presumpte estafador, que hauria comés un mínim de huit estafes, desapareixia després de rebre la meitat del pagament per part de les víctimes, segons ha informat la Prefectura Superior de Policia en un comunicat.

Les investigacions van començar el mes de gener passat després que en la comissaria de Torrent es presentaren tres denúncies independents de diversos veïns d’una urbanització d’esta ciutat, greument afectada per la DANA. Les víctimes van posar en coneixement dels agents que havien sigut estafades després de confiar treballs de reconstrucció de les seues vivendes a un home.

Els investigadors van constatar que el presumpte estafador duia a terme el mateix modus operandi i van detectar l’existència d’almenys altres cinc persones afectades. El sospitós aportava a les víctimes un pressupost “considerablement inferior” al preu de mercat per a, posteriorment, sol·licitar la meitat del pagament per avançat.

Desapareixia de l’obra després d’un primer treball

Una vegada aconseguit el seu propòsit, segons afigen fonts policials en un comunicat, “i després de realitzar en alguna d’estes propietats algun treball baladí per a guanyar-se la confiança dels perjudicats, desapareixia de la zona amb alguna excusa o pretext, sense realitzar els treballs contractats”.

Durant les tasques d’investigació desenvolupades pel Grup de Ciberdelinqüència de Torrent, els agents van identificar la persona darrere de les estafes. L’arrestat oferia servicis de demolició i reconstrucció de vivendes, utilitzant com a pantalla una empresa a la qual havia modificat el nom comercial per a atraure l’atenció de les víctimes, aprofitant-se així de l’estat de necessitat i vulnerabilitat en què es trobaven.

El detingut els oferia una reconstrucció “ràpida” i “econòmica” de l’accés a les seues respectives cases i els va estafar 32.456 euros. A més, utilitzava diversos comptes bancaris per a rebre els pagaments: una d’elles estava a nom d’una persona difunta que en el passat havia estat relacionada amb ell en altres delictes de la mateixa naturalesa.

Per tot això, els agents han detingut un home, de 41 anys i d’origen espanyol, com a presumpte autor de les estafes. El detingut, amb antecedents policials per la comissió de fets similars, ha sigut posat a disposició de l’autoritat judicial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022