Estudiants netegen la Vall de les Fonts d’Oliva

 

L’IES Gregori Maians d’Oliva, en la Safor (València), ha organitzat esta setmana passada, dos jornades de treballs de neteja a la Vall de les Fonts. Esta activitat va comptar amb la participació de l’alumnat de 4t d’ESO i 1er de Batxiller i del seu professorat. La regidora d’Educació i Medi Ambient i professora del centre educatiu, Maria Josep Llorens, també va participar com a tutora d’un dels cursos.

 

El gran treball fet pels i les alumnes d’este centre, junt als coordinadors de l’activitat, van permetre arreplegar de la Vall més de 20 kg de vidres, llaunes, toalletes i altres tipus de restes de brutícia.

 

Alguns participants, que ja són repetidors en esta experiència de conscienciació, manifestaven la seua indignació amb les persones irrespectuoses amb el medi ambient, perquè «si totes férem el correcte, no caldria netejar tant a sovint la Vall de Les Fonts», comentava Amèlia, alumna de 4t d’ESO. 

 

Esta activitat demostra la implicació de l’IES Gregori Maians en la neteja de la Vall de Les Fonts: «cal més activitats com esta en els col·legis de tota la localitat per a que la gent prenga consciència del que fa quan tira una toalleta a l’inodor» va comentar una altra de les alumnes que va participar en la iniciativa. Per la seua banda, la regidoria va destacar la importància de respectar el Medi Ambient, canviant xicotets costums en el nostre dia a dia per tal d’afavorir la conservació de llocs naturals tan emblemàtics com La Vall de Les Fonts.

Últimes notícies

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.