EUA alerta d’un possible ‘atac imminent’ d’Iran contra Israel

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

L’Administració d’Estats Units ha assenyalat que compta amb indicis que el règim d’Iran podria estar preparant un «atac imminent» amb míssils balístics contra Israel, tot això després del repunt dels atacs aeris israelians contra objectius del partit-milícia xiïta Hezbol·là a Líban i després de la incursió terrestre d’esta matinada.

Un alt funcionari de la Casa Blanca ha asseverat que Estats Units recolza «activament els preparatius» per a garantir la defensa d’Israel contra este possible atac, el qual ha destacat que implicaria «greus conseqüències per a Iran», segons es desprèn d’un comunicat arreplegat per CNN.

Estes informacions es produïxen després que Israel llançara esta matinada una incursió terrestre sobre el sud de Líban com a part de la campanya militar iniciada fa poc més d’una setmana contra objectius d’Hezbol·là. Els atacs israelians s’han incrementat des de mitjan setembre i han acabat amb la vida de gran part de la cúpula d’Hezbol·là, inclòs el seu secretari general, Hasán Nasralá, mort divendres passat a un bombardeig a Beirut.

El repunt de les hostilitats s’emmarca en els enfrontaments des de fa prop d’un any, després que Hezbol·là atacara territori israelià un dia després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, que van portar a Israel a deslligar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza.

Últimes notícies

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.

Nou ajornament en la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident de Les Corts Juliol d'Espanya per presumpta agressió sexual i tracte degradant a dos pacients es posposa de nou, ara a l'1 de juny.

23 detinguts a València i Alacant per ciberestafas a veïns de Cantàbria

La Guàrdia Civil de Cantàbria ha detingut a 23 persones i manté a altres dos investigades a València i Alacant per diverses ciberestafas a càntabres que haurien suposat més de 65.000 euros en perjuís.

CSIF es desmarca de les protestes docents i aposta per negociar amb Educació

CSIF, un dels convocants de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana, desconvoca les protestes per a prioritzar la negociació amb la Conselleria d'Educació després d'aconseguir un acord de pujada salarial i altres millores.

Directors de centres reclamen a Educació una resposta urgent després de tretze dies de vaga

Directors de centres públics de la Comunitat Valenciana exigixen a la Conselleria d'Educació una resposta urgent per a desbloquejar la vaga indefinida, alertant que estan al límit i que el final de curs pot quedar seriosament afectat.

València llança València Conviu perquè majors i jóvens compartisquen vivenda i temps

L'Ajuntament de València impulsa València Conviu, un programa intergeneracional que unix a majors que viuen solos amb universitaris que necessiten allotjament assequible.

CGT demana personar-se com a acusació popular en el cas de les vivendes dels Naus

El sindicat CGT sol·licita personar-se com a acusació popular en la causa per l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus a la Platja de Sant Joan d'Alacant, ja sota investigació judicial i amb diverses dimissions polítiques.

La Policia investiga l’apunyalament d’un jove en l’avinguda Blasco Ibáñez de València

La Policia Nacional investiga l'apunyalament d'un jove de 21 anys en l'avinguda Blasco Ibáñez de València, ocorregut de matinada i sense detencions de moment.