3.000 euros de multa per als quals  prostituïdores de dones

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha instat els municipis a adoptar el model d’Ordenança Municipal Abolicionista elaborat en el marc del Fòrum Valencià per a l’Abolició de la Prostitució que protegeix les dones i multa amb fins a 3.000 euros als qui demanden sexe pagat, així com als intermediadors i els locals on s’exercisca aquesta «forma de violència de gènere».

La consellera ha presentat aquest dijous el model d’ordenança en un acte a Mislata al costat del seu alcalde, Carlos Fernández Bielsa, i el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Rubén Alfaro, i davant una vintena d’alcaldes de tota la Comunitat Valenciana.

Durant la seua intervenció, Gabriela Bravo ha defensat que les corporacions locals tenen «competències i capacitats suficients per a estar en la primera línia de l’erradicació de la prostitució a través de les ordenances municipals, que són un instrument molt potent per a marcar la diferència entre aquells municipis que protegeixen la dignitat de totes les persones i els que, per a la seua vergonya i la nostra, abdiquen d’ella«.

En aquest sentit, ha posat com a exemples els casos d’Albal i Quart de Poblet «que han sigut pioners en l’aprovació d’ordenances abolicionistes» i ha lamentat l’existència de «aqueixa ordenança de la vergonya de l’Ajuntament d’Alacant que criminalitza les dones en prostitució i les fa responsables de la seua situació, sense reparar que és un sistema desigual i injust les que les sotmet i les priva d’una vida digna de drets«.

La consellera ha recordat que els estudis científics elaborats pel Fòrum han revelat que en les tres províncies hi ha entre 10.000 i 13.000 dones en situació de prostitució. «I si l’oferta és així de gran és perquè hi ha homes disposats a pagar per això. Només així s’entén que el 20% dels homes valencians majors de 18 anys -1 de cada 5- admeta que ha pagat per sexe alguna vegada en la seua vida», ha dit.

Multes de fins a 3.000 euros

El model d’ordenança abolicionista -que s’ha posat a la disposició de tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana- recull en el seu articulat la prohibició de la demanda de prostitució, a la qual considera com a infracció greu, i la sanciona amb multes de fins a 1.500 euros.

A més, si aquesta demanda es produeix a menys de 200 metres d’un centre educatiu, de llocs amb afluència de públic infantil o de la celebració d’un acte festiu o esportiu la considera com a infracció molt greu i la sanciona amb multa de fins a 3.000 euros. D’igual manera podran ser sancionats els qui col·laboren amb els demandants de sexe pagat com a intermediadors (proxenetes) o persones que alerten de la presència d’agents de l’autoritat.

D’altra banda, també prohibeix la publicitat que promoga el consum de prostitució, que considera com a infracció lleu, i la sanciona amb multes de fins a 750 euros. En aquest cas, serà responsable tant qui execute materialment l’acte de publicitat (com repartir fullets) com l’anunciant.

Una part important del model d’ordenança reconeix a les dones en situació de prostitució com a víctimes de violència de gènere. Per aqueix motiu, no se sancionarà en cap cas a les persones prostituïdes i promourà polítiques d’ajuda per a traure-les de la seua situació.

En aquest sentit, el model d’ordenança preveu l’aprovació de plans municipals d’acció integral, que continguen mesures perquè les dones en situació de prostitució accedisquen a serveis i recursos que els permeten eixir del sistema prostitucional. Aquest pla inclourà accions de suport social, laboral, formatiu i residencial.

Segons Bravo, «som la primera comunitat autònoma a posar a la disposició dels municipis un model d’ordenança abolicionista, la qual cosa ens converteix en una referència per a altres territoris compromesos amb la igualtat entre homes i dones, així com amb l’erradicació de tota forma de violència de gènere, inclosa la compra del cos de les dones«.

La consellera ha anunciat que continuarà «reclamant al Govern d’Espanya una Llei Integral per a l’Abolició de la Prostitució«. No obstant això, «des del Consell del Botànic no estarem de braços plegats perquè ja hem posat en marxa la modificació de la Llei d’Espectacles en la Comunitat Valenciana, que es troba actualment en tràmit d’audiència pública«.

Aquesta norma contempla la sanció a aquells establiments que permeten o afavorisquen la prostitució, la prohibició de publicitat que incite o fomente la prostitució o qualsevol forma d’explotació sexual i la sanció administrativa de la demanda de prostitució en locals i establiments públics.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.