3.000 euros de multa per als quals  prostituïdores de dones

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha instat els municipis a adoptar el model d’Ordenança Municipal Abolicionista elaborat en el marc del Fòrum Valencià per a l’Abolició de la Prostitució que protegeix les dones i multa amb fins a 3.000 euros als qui demanden sexe pagat, així com als intermediadors i els locals on s’exercisca aquesta «forma de violència de gènere».

La consellera ha presentat aquest dijous el model d’ordenança en un acte a Mislata al costat del seu alcalde, Carlos Fernández Bielsa, i el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Rubén Alfaro, i davant una vintena d’alcaldes de tota la Comunitat Valenciana.

Durant la seua intervenció, Gabriela Bravo ha defensat que les corporacions locals tenen «competències i capacitats suficients per a estar en la primera línia de l’erradicació de la prostitució a través de les ordenances municipals, que són un instrument molt potent per a marcar la diferència entre aquells municipis que protegeixen la dignitat de totes les persones i els que, per a la seua vergonya i la nostra, abdiquen d’ella«.

En aquest sentit, ha posat com a exemples els casos d’Albal i Quart de Poblet «que han sigut pioners en l’aprovació d’ordenances abolicionistes» i ha lamentat l’existència de «aqueixa ordenança de la vergonya de l’Ajuntament d’Alacant que criminalitza les dones en prostitució i les fa responsables de la seua situació, sense reparar que és un sistema desigual i injust les que les sotmet i les priva d’una vida digna de drets«.

La consellera ha recordat que els estudis científics elaborats pel Fòrum han revelat que en les tres províncies hi ha entre 10.000 i 13.000 dones en situació de prostitució. «I si l’oferta és així de gran és perquè hi ha homes disposats a pagar per això. Només així s’entén que el 20% dels homes valencians majors de 18 anys -1 de cada 5- admeta que ha pagat per sexe alguna vegada en la seua vida», ha dit.

Multes de fins a 3.000 euros

El model d’ordenança abolicionista -que s’ha posat a la disposició de tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana- recull en el seu articulat la prohibició de la demanda de prostitució, a la qual considera com a infracció greu, i la sanciona amb multes de fins a 1.500 euros.

A més, si aquesta demanda es produeix a menys de 200 metres d’un centre educatiu, de llocs amb afluència de públic infantil o de la celebració d’un acte festiu o esportiu la considera com a infracció molt greu i la sanciona amb multa de fins a 3.000 euros. D’igual manera podran ser sancionats els qui col·laboren amb els demandants de sexe pagat com a intermediadors (proxenetes) o persones que alerten de la presència d’agents de l’autoritat.

D’altra banda, també prohibeix la publicitat que promoga el consum de prostitució, que considera com a infracció lleu, i la sanciona amb multes de fins a 750 euros. En aquest cas, serà responsable tant qui execute materialment l’acte de publicitat (com repartir fullets) com l’anunciant.

Una part important del model d’ordenança reconeix a les dones en situació de prostitució com a víctimes de violència de gènere. Per aqueix motiu, no se sancionarà en cap cas a les persones prostituïdes i promourà polítiques d’ajuda per a traure-les de la seua situació.

En aquest sentit, el model d’ordenança preveu l’aprovació de plans municipals d’acció integral, que continguen mesures perquè les dones en situació de prostitució accedisquen a serveis i recursos que els permeten eixir del sistema prostitucional. Aquest pla inclourà accions de suport social, laboral, formatiu i residencial.

Segons Bravo, «som la primera comunitat autònoma a posar a la disposició dels municipis un model d’ordenança abolicionista, la qual cosa ens converteix en una referència per a altres territoris compromesos amb la igualtat entre homes i dones, així com amb l’erradicació de tota forma de violència de gènere, inclosa la compra del cos de les dones«.

La consellera ha anunciat que continuarà «reclamant al Govern d’Espanya una Llei Integral per a l’Abolició de la Prostitució«. No obstant això, «des del Consell del Botànic no estarem de braços plegats perquè ja hem posat en marxa la modificació de la Llei d’Espectacles en la Comunitat Valenciana, que es troba actualment en tràmit d’audiència pública«.

Aquesta norma contempla la sanció a aquells establiments que permeten o afavorisquen la prostitució, la prohibició de publicitat que incite o fomente la prostitució o qualsevol forma d’explotació sexual i la sanció administrativa de la demanda de prostitució en locals i establiments públics.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.