12.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Excarcerat el primer condemnat per violació de la Comunitat per la llei del ‘Sol Sí que és Sí’

La Secció Primera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha dictat aquest dijous un acte pel qual rebaixa en dos anys la pena –de sis a quatre anys– imposada a un condemnat per un delicte d’agressió sexual constitutiu de violació i acorda la seua immediata excarceració.

El Tribunal va fer constar expressament en la sentència que va emetre el 2 de desembre de 2010 que imposava al reu la “pena mínima” prevista pel legislador per a aquest delicte, per la qual cosa ara aplica, en ser més favorable per a ell, la pena mínima que contempla per al mateix delicte el Codi Penal després de la reforma operada per la Llei 10/2022 de garantia integral de la llibertat sexual.

Als penats assisteix sempre el dret al fet que se’ls aplique la norma més beneficiosa, encara que siga posterior al moment de dictar-se les seues condemnes, per la qual cosa en el supòsit d’actuacions procedeix la revisió de la condemna imposada en la sentència pel delicte previst en els articles 178 i 179 del Codi Penal i la reducció de la pena imposada per aquest delicte”, precisen els magistrats.

El Tribunal invoca en els fonaments jurídics de l’acte la recent sentència del Tribunal Suprem, de data 29 de novembre de 2022, en el marc del denominat ‘cas Arandina’.

El penat en aquest cas va ser condemnat, al costat d’altres acusats, a un total de 13 anys, 9 mesos i dos dies de presó desglossats de la següent manera: sis anys i un dia per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers per immigració il·legal, sis anys i un dia per un delicte d’agressió sexual constitutiu de violació i un any, nou mesos i un dia de presó per un delicte continuat de falsedat documental.

L’Audiència va declarar provat que l’home, que regentava un locutori i una carnisseria en localitats de la comarca alacantina de la Marina Alta, cobrava diners a compatriotes marroquins per a facilitar-los l’entrada a Espanya amb documentació falsa entre els anys 2005 i 2006.

Segons la sentència, el condemnat, que havia instal·lat en el seu domicili a una d’aquestes immigrants i l’havia emprada en el seu locutori, va aprofitar un dels freqüents desplaçaments en vehicle que feien tots dos per a eixir-se de la ruta, aparcar en una zona rasa i aïllada i violar a la víctima.

El penat va començar a complir la condemna imposada en la sentència el 23 de febrer de 2012, per la qual cosa havia de quedar extingida abans d’un any, concretament el 17 d’octubre de 2024.

En rebaixar-li en dos anys la pena pel delicte de violació, la Sala ha acordat la seua immediata posada en llibertat. L’acte, que serà notificat a la Fiscalia, al penat, a la seua representació processal i a la pròpia perjudicada, pot ser recorregut en cassació davant el Tribunal Suprem.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.