Excarcerat el primer condemnat per violació de la Comunitat per la llei del ‘Sol Sí que és Sí’

La Secció Primera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha dictat aquest dijous un acte pel qual rebaixa en dos anys la pena –de sis a quatre anys– imposada a un condemnat per un delicte d’agressió sexual constitutiu de violació i acorda la seua immediata excarceració.

El Tribunal va fer constar expressament en la sentència que va emetre el 2 de desembre de 2010 que imposava al reu la “pena mínima” prevista pel legislador per a aquest delicte, per la qual cosa ara aplica, en ser més favorable per a ell, la pena mínima que contempla per al mateix delicte el Codi Penal després de la reforma operada per la Llei 10/2022 de garantia integral de la llibertat sexual.

Als penats assisteix sempre el dret al fet que se’ls aplique la norma més beneficiosa, encara que siga posterior al moment de dictar-se les seues condemnes, per la qual cosa en el supòsit d’actuacions procedeix la revisió de la condemna imposada en la sentència pel delicte previst en els articles 178 i 179 del Codi Penal i la reducció de la pena imposada per aquest delicte”, precisen els magistrats.

El Tribunal invoca en els fonaments jurídics de l’acte la recent sentència del Tribunal Suprem, de data 29 de novembre de 2022, en el marc del denominat ‘cas Arandina’.

El penat en aquest cas va ser condemnat, al costat d’altres acusats, a un total de 13 anys, 9 mesos i dos dies de presó desglossats de la següent manera: sis anys i un dia per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers per immigració il·legal, sis anys i un dia per un delicte d’agressió sexual constitutiu de violació i un any, nou mesos i un dia de presó per un delicte continuat de falsedat documental.

L’Audiència va declarar provat que l’home, que regentava un locutori i una carnisseria en localitats de la comarca alacantina de la Marina Alta, cobrava diners a compatriotes marroquins per a facilitar-los l’entrada a Espanya amb documentació falsa entre els anys 2005 i 2006.

Segons la sentència, el condemnat, que havia instal·lat en el seu domicili a una d’aquestes immigrants i l’havia emprada en el seu locutori, va aprofitar un dels freqüents desplaçaments en vehicle que feien tots dos per a eixir-se de la ruta, aparcar en una zona rasa i aïllada i violar a la víctima.

El penat va començar a complir la condemna imposada en la sentència el 23 de febrer de 2012, per la qual cosa havia de quedar extingida abans d’un any, concretament el 17 d’octubre de 2024.

En rebaixar-li en dos anys la pena pel delicte de violació, la Sala ha acordat la seua immediata posada en llibertat. L’acte, que serà notificat a la Fiscalia, al penat, a la seua representació processal i a la pròpia perjudicada, pot ser recorregut en cassació davant el Tribunal Suprem.

Últimes notícies

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.