Excarcerat el primer condemnat per violació de la Comunitat per la llei del ‘Sol Sí que és Sí’

La Secció Primera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha dictat aquest dijous un acte pel qual rebaixa en dos anys la pena –de sis a quatre anys– imposada a un condemnat per un delicte d’agressió sexual constitutiu de violació i acorda la seua immediata excarceració.

El Tribunal va fer constar expressament en la sentència que va emetre el 2 de desembre de 2010 que imposava al reu la “pena mínima” prevista pel legislador per a aquest delicte, per la qual cosa ara aplica, en ser més favorable per a ell, la pena mínima que contempla per al mateix delicte el Codi Penal després de la reforma operada per la Llei 10/2022 de garantia integral de la llibertat sexual.

Als penats assisteix sempre el dret al fet que se’ls aplique la norma més beneficiosa, encara que siga posterior al moment de dictar-se les seues condemnes, per la qual cosa en el supòsit d’actuacions procedeix la revisió de la condemna imposada en la sentència pel delicte previst en els articles 178 i 179 del Codi Penal i la reducció de la pena imposada per aquest delicte”, precisen els magistrats.

El Tribunal invoca en els fonaments jurídics de l’acte la recent sentència del Tribunal Suprem, de data 29 de novembre de 2022, en el marc del denominat ‘cas Arandina’.

El penat en aquest cas va ser condemnat, al costat d’altres acusats, a un total de 13 anys, 9 mesos i dos dies de presó desglossats de la següent manera: sis anys i un dia per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers per immigració il·legal, sis anys i un dia per un delicte d’agressió sexual constitutiu de violació i un any, nou mesos i un dia de presó per un delicte continuat de falsedat documental.

L’Audiència va declarar provat que l’home, que regentava un locutori i una carnisseria en localitats de la comarca alacantina de la Marina Alta, cobrava diners a compatriotes marroquins per a facilitar-los l’entrada a Espanya amb documentació falsa entre els anys 2005 i 2006.

Segons la sentència, el condemnat, que havia instal·lat en el seu domicili a una d’aquestes immigrants i l’havia emprada en el seu locutori, va aprofitar un dels freqüents desplaçaments en vehicle que feien tots dos per a eixir-se de la ruta, aparcar en una zona rasa i aïllada i violar a la víctima.

El penat va començar a complir la condemna imposada en la sentència el 23 de febrer de 2012, per la qual cosa havia de quedar extingida abans d’un any, concretament el 17 d’octubre de 2024.

En rebaixar-li en dos anys la pena pel delicte de violació, la Sala ha acordat la seua immediata posada en llibertat. L’acte, que serà notificat a la Fiscalia, al penat, a la seua representació processal i a la pròpia perjudicada, pot ser recorregut en cassació davant el Tribunal Suprem.

Últimes notícies

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.

Rescaten amb helicòpter un cavall que havia caigut a un estany a Cullera

Els bombers han alçat amb un helicòpter un cavall que havia quedat atrapat en un estany del Brosquil, a Cullera, i no podia eixir pel seu propi peu. L’animal es troba en bon estat i ja ha sigut retornat al seu amo.

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.