Els experts tenen clara la dràstica mesura que ens imposaran prompte: «La situació és greu»

 

Alguns professionals i experts en epidèmies advertixen de la urgència de tornar a fer un confinament total per a frenar la propagació del coronavirus, que ja està fent estralls amb la temuda tercera onada en Espanya. El Col·legi de Metges de la Regió de Múrcia ha demanat al govern regional que execute quan abans millor les mesures concretes per a l’establiment d’un confinament domiciliari de com a mínim dos setmanes, «prorrogable en funció de l’evolució de la pandèmia», advoquen en un comunicat.

 

«El Col·legi de Metges considera urgent la posada en marxa d’esta mesura després de les xifres de Covid-19 registrades en la Regió durant estos últims dies, tant de contagis diaris com d’ingressos hospitalaris i en Unitats de Cures Intensives i nombre de morts», asseguren els metges de la Regió de Múrcia.

 

«La situació és molt greu»

«Tot i que el Col·legi entén que el confinament total comporta una privació de drets no desitjada per cap ciutadà o institució, la greu realitat epidemiològica a la Regió i la situació límit de la Sanitat regional per a fer front a esta onada de la pandèmia requerixen la presa de decisions efectives que frenen la propagació del virus», prossegueix el text.

 

A demés, el Col·legi de Metges de Múrcia crida a la gent a quedar-se en casa sempre que puguen, «evitant al màxim les interaccions socials i complint escrupolosament les mesures de prevenció del contagi», i insten a la població a complir «escrupolosament» les quarantenes. «La situació és molt greu i hem de ser conscients que la lluita contra el virus implica l’esforç i el compromís de tots per a evitar més víctimes, patiment i col·lapse sanitari», afirmen de forma taxativa.

 

«No fer este confinament estricte ens portarà a allargar la situació»

D’altra banda, alguns epidemiòlegs també opinen sobre el possible confinament i asseguren que és vital implantar-lo, almenys durant dos mesos. Carlos Pereira, professor de virologia i epidemiologia en la Universitat de Santiago de Compostel·la, considera en una entrevista en ‘Nius’ que és necessari un nou confinament de les mateixes característiques que en març, juntament amb altres mesures de desescalada més rígides des del mes de maig.

 

«Espere que despertem d’una volta d’este malson que estem vivint, creiem que podrem controlar la pandèmia amb mesures tímides, mesures que s’està veient que són poc efectives i que seguixen declarant de totes formes», denuncia Pereira. «No fer este confinament estricte ens portarà a allargar esta situació. Seguirem obrint i tancant i hi haurà un moment a on es controlarà el virus, però tardarem més en fer-ho».

 

El govern espanyol descarta, per ara, el confinament total

Des del govern espanyol no hi ha sobre la taula aplicar un confinament estricte en les pròximes setmanes. El director del CCAES, Fernando Simón, va aclarir que la postura de l’executiu en este tema és recurrent: «No estem en una situació pareguda a la de la primera onada, crec que podem conseguir controlar esta tercera onada sense necessitat d’un confinament domiciliari estricte com va passar en març. Si ens fixem en les dades, la segona onada va ser més important que la primera», apunta Simón.

 

«Estem amb dades pròximes a la segona onada, quan no va haver confinament domiciliari. Durant la primera onada va ser molt superior, però no es notificaven tants casos», assenyala el director del CCAES, negant d’esta manera la possibilitat de tornar al confinament total de la passada primavera.

Últimes notícies

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.

Les crítiques del PP a Zapatero després de la imputació de les seues filles pel cas Plus Ultra

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha assegurat a Alacant que la imputació de les filles de José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus Ultra el retrata com a persona i polític, i ha vinculat també Pedro Sánchez amb la suposada trama de comissions.

Tellado demana ajornar el congrés del PPCV i prioritzar la gestió de la Generalitat

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha remarcat a Alacant que el congrés del PPCV continua sense data perquè considera que ara s'ha de prioritzar la gestió del Govern de la Generalitat.

La cinquena setmana de vaga mèdica tanca amb xifres enfrontades a la Comunitat Valenciana

La cinquena setmana de vaga de metges i facultatius en la sanitat pública valenciana acaba amb un seguiment del 80 % segons el sindicat mèdic CESM CV i del 7,47 % segons la Conselleria de Sanitat, amb talls de trànsit davant hospitals de València i concentracions en centres d’Alacant.