L’Ajuntament salva del foc a la ‘meditadora’ de la falla municipal

Falla municipal 2020

Col·loquen una mascareta a la falla municipal  |  Ajuntament de València

 

L’Ajuntament de València ha anunciat este dilluns que el ninot de la falla municipal que representa el cap d’una dona meditant se salvarà de les flames fins a la celebració de les Falles en juliol després de convertir-se «en tot un símbol», com també ho faran les escenes que s’havien de plantar repartides per la plaça de l’Ajuntament. La resta del monument es cremarà abans, en una ‘cremà’ que no es publicitarà per a evitar aglomeracions.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este dilluns el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana. Dimecres passat, l’artista urbà Escif, responsable de la falla al costat de Manolo Martín i José Ramón Espuig, va col·locar una màscara en la figura per a evocar a la crisi sanitària del coronavirus i apel·lar a la «paciència, calma i esperança». Ja en eixe moment, va proposar mantindre el cap en la plaça fins que es reprenguen les Falles.

 

Per això, este dilluns, Galiana ha anunciat que s’ha decidit seguir esta proposta, després d’haver-ho parlat amb els artistes de la falla. «S’ha convertit en tot un símbol i en juliol desapareixerà entre les flames com mana la tradició per a totes aquelles coses que no ens agraden. És l’essència de les Falles, la seua idiosincràsia», ha afirmat.

 

No es dirà quan es fa la cremà de les altres parts de la falla

El regidor ha recordat que la cremà de les altres parts de la falla es produirà sense cap publicitat, per a secundar l’objectiu màxim de totes les mesures preses per les autoritats sanitàries: evitar aglomeracions i contribuir així a la contenció del virus COVID-19.

 

Galiana, que ha explicat que una volta passen estos dies serà temps per a pensar com s’ha de replantar la falla municipal, ha fet una crida a «la responsabilitat ja demostrada pel món faller i per la ciutadania de València per a assumir que la cremà d’estos dies haurà de ser sense públic».

 

«La que gaudirem serà la que en juliol mostre al món com renaix una festa i una ciutat després de guanyar-li la batalla a una pandèmia», ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig