Anuncios

L’Ajuntament salva del foc a la ‘meditadora’ de la falla municipal

Falla municipal 2020

Col·loquen una mascareta a la falla municipal  |  Ajuntament de València

 

L’Ajuntament de València ha anunciat este dilluns que el ninot de la falla municipal que representa el cap d’una dona meditant se salvarà de les flames fins a la celebració de les Falles en juliol després de convertir-se «en tot un símbol», com també ho faran les escenes que s’havien de plantar repartides per la plaça de l’Ajuntament. La resta del monument es cremarà abans, en una ‘cremà’ que no es publicitarà per a evitar aglomeracions.

 

Anuncios

D’eixa manera ho ha anunciat este dilluns el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana. Dimecres passat, l’artista urbà Escif, responsable de la falla al costat de Manolo Martín i José Ramón Espuig, va col·locar una màscara en la figura per a evocar a la crisi sanitària del coronavirus i apel·lar a la «paciència, calma i esperança». Ja en eixe moment, va proposar mantindre el cap en la plaça fins que es reprenguen les Falles.

 

Per això, este dilluns, Galiana ha anunciat que s’ha decidit seguir esta proposta, després d’haver-ho parlat amb els artistes de la falla. «S’ha convertit en tot un símbol i en juliol desapareixerà entre les flames com mana la tradició per a totes aquelles coses que no ens agraden. És l’essència de les Falles, la seua idiosincràsia», ha afirmat.

 

No es dirà quan es fa la cremà de les altres parts de la falla

El regidor ha recordat que la cremà de les altres parts de la falla es produirà sense cap publicitat, per a secundar l’objectiu màxim de totes les mesures preses per les autoritats sanitàries: evitar aglomeracions i contribuir així a la contenció del virus COVID-19.

 

Galiana, que ha explicat que una volta passen estos dies serà temps per a pensar com s’ha de replantar la falla municipal, ha fet una crida a «la responsabilitat ja demostrada pel món faller i per la ciutadania de València per a assumir que la cremà d’estos dies haurà de ser sense públic».

 

«La que gaudirem serà la que en juliol mostre al món com renaix una festa i una ciutat després de guanyar-li la batalla a una pandèmia», ha conclòs.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios