L’Ajuntament salva del foc a la ‘meditadora’ de la falla municipal

Falla municipal 2020

Col·loquen una mascareta a la falla municipal  |  Ajuntament de València

 

L’Ajuntament de València ha anunciat este dilluns que el ninot de la falla municipal que representa el cap d’una dona meditant se salvarà de les flames fins a la celebració de les Falles en juliol després de convertir-se «en tot un símbol», com també ho faran les escenes que s’havien de plantar repartides per la plaça de l’Ajuntament. La resta del monument es cremarà abans, en una ‘cremà’ que no es publicitarà per a evitar aglomeracions.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este dilluns el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana. Dimecres passat, l’artista urbà Escif, responsable de la falla al costat de Manolo Martín i José Ramón Espuig, va col·locar una màscara en la figura per a evocar a la crisi sanitària del coronavirus i apel·lar a la «paciència, calma i esperança». Ja en eixe moment, va proposar mantindre el cap en la plaça fins que es reprenguen les Falles.

 

Per això, este dilluns, Galiana ha anunciat que s’ha decidit seguir esta proposta, després d’haver-ho parlat amb els artistes de la falla. «S’ha convertit en tot un símbol i en juliol desapareixerà entre les flames com mana la tradició per a totes aquelles coses que no ens agraden. És l’essència de les Falles, la seua idiosincràsia», ha afirmat.

 

No es dirà quan es fa la cremà de les altres parts de la falla

El regidor ha recordat que la cremà de les altres parts de la falla es produirà sense cap publicitat, per a secundar l’objectiu màxim de totes les mesures preses per les autoritats sanitàries: evitar aglomeracions i contribuir així a la contenció del virus COVID-19.

 

Galiana, que ha explicat que una volta passen estos dies serà temps per a pensar com s’ha de replantar la falla municipal, ha fet una crida a «la responsabilitat ja demostrada pel món faller i per la ciutadania de València per a assumir que la cremà d’estos dies haurà de ser sense públic».

 

«La que gaudirem serà la que en juliol mostre al món com renaix una festa i una ciutat després de guanyar-li la batalla a una pandèmia», ha conclòs.

Últimes notícies

La supervivent espanyola del naufragi a Indonèsia denuncia en el juí la falta d’auxili a la seua família

L'única supervivent espanyola adulta del naufragi al Parc Nacional de Komodo declara en el juí que la tripulació no va activar protocols de seguretat ni va ajudar al seu marit i fills, morts en l'enfonsament.

Mazón estudiarà el rebuig de la jutgessa a la seua personació en la causa de la DANA

Carlos Mazón anuncia que analitzarà la decisió de la jutgessa que ha rebutjat la seua personació en la causa sobre la gestió de la DANA a Catarroja i actuarà en conseqüència.

La jutgessa de Catarroja nega a Mazón personar-se en la causa penal per la DANA

La magistrada de Catarroja manté a Carlos Mazón com a testimoni en la causa per la gestió de la DANA i rebutja el seu intent de personar-se, al no existir eixa figura en el procés penal espanyol.

La jutgessa de Catarroja impedix a Mazón personar-se en la causa penal per la dana

La jutgessa de Catarroja denega la sol·licitud de Carlos Mazón per a personar-se en la causa penal sobre la gestió de la dana i manté la seua condició de testimoni.

Un alt càrrec assenyala que Presidència va demanar la crida de Aemet filtrada de forma manipulada

El subdirector d'Emergències de la Generalitat declara davant el jutge que Presidència va sol·licitar la còpia de la crida entre Aemet i el 112 sobre la dana, la versió retallada de la qual es va filtrar després a la premsa, i detalla un procediment intern sense rastre documental formal.

L’oposició titlla de negoci el decret per a portar a València 220 obres de Sorolla

PSPV i Compromís critiquen la urgència del decret que permet a la Generalitat arrendar col·leccions culturals per a portar 220 obres de Sorolla, mentres PP i Vox ho defenen com una aposta per la cultura.

El Vila-real manté el seu ple de victòries de lliga en Montilivi davant el Girona

El Vila-real arriba a Montilivi amb un ple de cinc triomfs de lliga en les seues visites al Girona, inclosa l'última per 0-1 amb gol decisiu de Etta Eyong en el tram final.

Mazón reclama saber si seguix investigat en la causa judicial sobre la dana

Carlos Mazón defén que té dret a conéixer si continua sent investigat en la causa per la gestió de la dana en un jutjat de Catarroja i explica per què ha demanat personar-se en el procediment.