L’Ajuntament salva del foc a la ‘meditadora’ de la falla municipal

Falla municipal 2020

Col·loquen una mascareta a la falla municipal  |  Ajuntament de València

 

L’Ajuntament de València ha anunciat este dilluns que el ninot de la falla municipal que representa el cap d’una dona meditant se salvarà de les flames fins a la celebració de les Falles en juliol després de convertir-se «en tot un símbol», com també ho faran les escenes que s’havien de plantar repartides per la plaça de l’Ajuntament. La resta del monument es cremarà abans, en una ‘cremà’ que no es publicitarà per a evitar aglomeracions.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este dilluns el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana. Dimecres passat, l’artista urbà Escif, responsable de la falla al costat de Manolo Martín i José Ramón Espuig, va col·locar una màscara en la figura per a evocar a la crisi sanitària del coronavirus i apel·lar a la «paciència, calma i esperança». Ja en eixe moment, va proposar mantindre el cap en la plaça fins que es reprenguen les Falles.

 

Per això, este dilluns, Galiana ha anunciat que s’ha decidit seguir esta proposta, després d’haver-ho parlat amb els artistes de la falla. «S’ha convertit en tot un símbol i en juliol desapareixerà entre les flames com mana la tradició per a totes aquelles coses que no ens agraden. És l’essència de les Falles, la seua idiosincràsia», ha afirmat.

 

No es dirà quan es fa la cremà de les altres parts de la falla

El regidor ha recordat que la cremà de les altres parts de la falla es produirà sense cap publicitat, per a secundar l’objectiu màxim de totes les mesures preses per les autoritats sanitàries: evitar aglomeracions i contribuir així a la contenció del virus COVID-19.

 

Galiana, que ha explicat que una volta passen estos dies serà temps per a pensar com s’ha de replantar la falla municipal, ha fet una crida a «la responsabilitat ja demostrada pel món faller i per la ciutadania de València per a assumir que la cremà d’estos dies haurà de ser sense públic».

 

«La que gaudirem serà la que en juliol mostre al món com renaix una festa i una ciutat després de guanyar-li la batalla a una pandèmia», ha conclòs.

Últimes notícies

Nala, la gossa bombera d’Alacant que busca supervivents al terratrémol de Veneçuela

Nala, una gossa de la Unitat Canina dels bombers d’Alacant, ha viatjat quasi 40 hores fins a Veneçuela amb l’ONG GEA per buscar supervivents i repartir ajuda humanitària després del doble terratrémol.

La jove apunyalada pel pare en un crim masclista a Alacant evoluciona fora de perill

La jove de 26 anys ferida pel pare en el crim masclista de Cañada del Fenollar continua ingressada a l’hospital d’Alacant, però la seua vida no corre perill.

Justin de Haas, nou central neerlandés per al Valencia CF i huité jugador dels Països Baixos al club

El central neerlandés Justin de Haas, fitxat des del FC Famalicao, s’ha convertit en el huité futbolista dels Països Baixos que defensa l’escut del Valencia CF i en el primer de clara vocació defensiva.

Rècord negatiu d’ofegaments en juny a Espanya amb huit morts a la Comunitat Valenciana

Juny ha tancat amb 92 morts per ofegament a Espanya, huit d’elles a la Comunitat Valenciana, el pitjor registre des de 2015 i amb un fort impacte en menors i majors.

Un minut de silenci al Palau per les víctimes de l’accident de Metrovalencia, 20 anys després

El Consell ha guardat un minut de silenci al Palau de la Generalitat en memòria de les 43 víctimes de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari del sinistre, en una jornada d’actes d’homenatge i record.

Les mínimes baixen fins a 5 graus menys però València encara patix una nit tropical amb 22,7 °C

Les mínimes han descendit fins a 5 graus en la Comunitat Valenciana, però en molts punts encara superen els 20, amb 22,7 °C a València.

Un conductor sembrà el pànic a València amb una fugida temerària de més d’onze quilòmetres

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys que ha fugit més d’onze quilòmetres per la V-30 i carrers de València, conduint en sentit contrari i provocant diversos sinistres vials fins a col·lidir al barri de Natzaret.

Detinguts quatre operaris per imprudència greu després d’un incendi en uns baixos a València

La Policia Nacional ha detingut quatre operaris per un presumpte delicte d’imprudència greu després d’un incendi en uns baixos als carrers Picayo 23 i 25 de Benicalap, que ha obligat a desallotjar uns 80 veïns sense causar ferits.