8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

L’Ajuntament salva del foc a la ‘meditadora’ de la falla municipal

Falla municipal 2020

Col·loquen una mascareta a la falla municipal  |  Ajuntament de València

 

L’Ajuntament de València ha anunciat este dilluns que el ninot de la falla municipal que representa el cap d’una dona meditant se salvarà de les flames fins a la celebració de les Falles en juliol després de convertir-se «en tot un símbol», com també ho faran les escenes que s’havien de plantar repartides per la plaça de l’Ajuntament. La resta del monument es cremarà abans, en una ‘cremà’ que no es publicitarà per a evitar aglomeracions.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este dilluns el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana. Dimecres passat, l’artista urbà Escif, responsable de la falla al costat de Manolo Martín i José Ramón Espuig, va col·locar una màscara en la figura per a evocar a la crisi sanitària del coronavirus i apel·lar a la «paciència, calma i esperança». Ja en eixe moment, va proposar mantindre el cap en la plaça fins que es reprenguen les Falles.

 

Per això, este dilluns, Galiana ha anunciat que s’ha decidit seguir esta proposta, després d’haver-ho parlat amb els artistes de la falla. «S’ha convertit en tot un símbol i en juliol desapareixerà entre les flames com mana la tradició per a totes aquelles coses que no ens agraden. És l’essència de les Falles, la seua idiosincràsia», ha afirmat.

 

No es dirà quan es fa la cremà de les altres parts de la falla

El regidor ha recordat que la cremà de les altres parts de la falla es produirà sense cap publicitat, per a secundar l’objectiu màxim de totes les mesures preses per les autoritats sanitàries: evitar aglomeracions i contribuir així a la contenció del virus COVID-19.

 

Galiana, que ha explicat que una volta passen estos dies serà temps per a pensar com s’ha de replantar la falla municipal, ha fet una crida a «la responsabilitat ja demostrada pel món faller i per la ciutadania de València per a assumir que la cremà d’estos dies haurà de ser sense públic».

 

«La que gaudirem serà la que en juliol mostre al món com renaix una festa i una ciutat després de guanyar-li la batalla a una pandèmia», ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.