Alfafar es prepara per a celebrar les festes del barri Orba

L’Ajuntament d’Alfafar es prepara per a donar principi a les festes populars del barri Orba. A partir d’aquest divendres 8 i fins diumenge que ve 17 de juliol, la ciutadania d’Alfafar podrà gaudir de nombroses activitats.

Després de dos anys sense poder celebrar-les la Regidoria de Festes de l’Ajuntament d’Alfafar torna a organitzar les festes d’aquest emblemàtic barri comptant amb la participació i implicació de les diferents associacions.

Aquest divendres a la vesprada comencen oficialment les activitats amb focs artificials i la tradicional inauguració dels barracons, instal·lats al voltant de la Plaça Poeta Miguel Hernández. A continuació, tindrà lloc el concert del conegut grup ‘Los Mojinos Escozios’.

Per a tots aquests dies de festa s’han organitzat campionats de jocs tradicionals, diferents actuacions musicals, exhibicions esportives, la tradicional entrada de Moros i Cristians, el festival de paelles, activitats per als més xicotets o sopars a la fresca.

A més de la carrera Holi Orba Run, que omplirà el barri de color aquest dissabte, o la tradicional cavalcada que tindrà lloc l’últim diumenge de festes.

Les festes del barri Orba es caracteritzen per comptar amb una gran quantitat d’activitats orientades a tots els públics de qualsevol edat i, moltes d’elles, preparades amb l’objectiu de gaudir en família.

Sens dubte unes festes molt esperades per totes i tots els alfafarencs, per a gaudir, aprendre i compartir temps de qualitat als carrers del barri Orba.

Amb aquestes celebracions, l’Ajuntament d’Alfafar recupera les seues tradicionals festivitats i ofereix opcions d’oci i cultura per a totes les famílies en període estival.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.