Alfafar es prepara per a celebrar les festes del barri Orba

L’Ajuntament d’Alfafar es prepara per a donar principi a les festes populars del barri Orba. A partir d’aquest divendres 8 i fins diumenge que ve 17 de juliol, la ciutadania d’Alfafar podrà gaudir de nombroses activitats.

Després de dos anys sense poder celebrar-les la Regidoria de Festes de l’Ajuntament d’Alfafar torna a organitzar les festes d’aquest emblemàtic barri comptant amb la participació i implicació de les diferents associacions.

Aquest divendres a la vesprada comencen oficialment les activitats amb focs artificials i la tradicional inauguració dels barracons, instal·lats al voltant de la Plaça Poeta Miguel Hernández. A continuació, tindrà lloc el concert del conegut grup ‘Los Mojinos Escozios’.

Per a tots aquests dies de festa s’han organitzat campionats de jocs tradicionals, diferents actuacions musicals, exhibicions esportives, la tradicional entrada de Moros i Cristians, el festival de paelles, activitats per als més xicotets o sopars a la fresca.

A més de la carrera Holi Orba Run, que omplirà el barri de color aquest dissabte, o la tradicional cavalcada que tindrà lloc l’últim diumenge de festes.

Les festes del barri Orba es caracteritzen per comptar amb una gran quantitat d’activitats orientades a tots els públics de qualsevol edat i, moltes d’elles, preparades amb l’objectiu de gaudir en família.

Sens dubte unes festes molt esperades per totes i tots els alfafarencs, per a gaudir, aprendre i compartir temps de qualitat als carrers del barri Orba.

Amb aquestes celebracions, l’Ajuntament d’Alfafar recupera les seues tradicionals festivitats i ofereix opcions d’oci i cultura per a totes les famílies en període estival.

Últimes notícies

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.