18 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Aparadors plens de ninots i indumentària en València per a mantindre l’esperit faller

 

Aparadors de comerços de València s’estan omplint esta setmana de ninots, esbossos, indumentària i altres elements relacionats amb les Falles amb l’objectiu de mantindre viu l’esperit de la festa, en el marc d’una iniciativa impulsada per la Confederació del Comerç, Servicis i Autònoms de la Comunitat Valenciana (Confecomerç CV), Gremi d’Artistes Fallers, comissions falleres, Visit València i la CEV-València.

 

D’esta manera, s’intenta que els valencians, encara que de manera diferent, puguen disfrutar de la festa gran en un any marcat per la pandèmia. Del 15 al 21 de març, el comerç de proximitat de la ciutat de València lluirà en els seus aparadors i en els espais interiors dels seus establiments ninots, maquetes i esbossos de Falles, corresponents a l’any passat, i que no es van arribar a ‘plantar’ i altres elements patrimonials de la festa declarada Patrimoni de la Humanitat.

 

Segons ha explicat Confecomerç en un comunicat, la Confederació volia estendre esta acció també a tota la província, encara que per qüestions de logística i falta de temps no ha pogut dur-se a terme.

 

Suport als sectors que viuen d’esta festa

La campanya ‘Falles entre paréntesi/L’aparador de les Falles’ pretén ser un punt d’inflexió dins de la crisi provocada pel coronavirus, i representar «una mostra de suport a tots aquells sectors que viuen d’estes festes, com els artistes fallers, sent d’especial rellevància la seua activitat per a l’impuls de l’economia de la ciutat».

 

El president de Confecomerç CV, Rafael Torres ha destacat «l’actitud del xicotet comerç, ajudant com sempre ho ha fet, involucrant-se en totes aquelles iniciatives, encaminades a afavorir la difusió de les festes i la cultura tradicional».

 

Torres confia que els valencians «disfruten contemplant estes peces, estos ninots, revivint les Falles d’una manera alternativa, diferent, amb totes les garanties de seguretat i salut, no deixant de costat este caràcter lúdic tan característic de València durant el mes de març, generant un impacte positiu per a la ciutat».

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.