Aparadors plens de ninots i indumentària en València per a mantindre l’esperit faller

 

Aparadors de comerços de València s’estan omplint esta setmana de ninots, esbossos, indumentària i altres elements relacionats amb les Falles amb l’objectiu de mantindre viu l’esperit de la festa, en el marc d’una iniciativa impulsada per la Confederació del Comerç, Servicis i Autònoms de la Comunitat Valenciana (Confecomerç CV), Gremi d’Artistes Fallers, comissions falleres, Visit València i la CEV-València.

 

D’esta manera, s’intenta que els valencians, encara que de manera diferent, puguen disfrutar de la festa gran en un any marcat per la pandèmia. Del 15 al 21 de març, el comerç de proximitat de la ciutat de València lluirà en els seus aparadors i en els espais interiors dels seus establiments ninots, maquetes i esbossos de Falles, corresponents a l’any passat, i que no es van arribar a ‘plantar’ i altres elements patrimonials de la festa declarada Patrimoni de la Humanitat.

 

Segons ha explicat Confecomerç en un comunicat, la Confederació volia estendre esta acció també a tota la província, encara que per qüestions de logística i falta de temps no ha pogut dur-se a terme.

 

Suport als sectors que viuen d’esta festa

La campanya ‘Falles entre paréntesi/L’aparador de les Falles’ pretén ser un punt d’inflexió dins de la crisi provocada pel coronavirus, i representar «una mostra de suport a tots aquells sectors que viuen d’estes festes, com els artistes fallers, sent d’especial rellevància la seua activitat per a l’impuls de l’economia de la ciutat».

 

El president de Confecomerç CV, Rafael Torres ha destacat «l’actitud del xicotet comerç, ajudant com sempre ho ha fet, involucrant-se en totes aquelles iniciatives, encaminades a afavorir la difusió de les festes i la cultura tradicional».

 

Torres confia que els valencians «disfruten contemplant estes peces, estos ninots, revivint les Falles d’una manera alternativa, diferent, amb totes les garanties de seguretat i salut, no deixant de costat este caràcter lúdic tan característic de València durant el mes de març, generant un impacte positiu per a la ciutat».

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.