Aparadors plens de ninots i indumentària en València per a mantindre l’esperit faller

 

Aparadors de comerços de València s’estan omplint esta setmana de ninots, esbossos, indumentària i altres elements relacionats amb les Falles amb l’objectiu de mantindre viu l’esperit de la festa, en el marc d’una iniciativa impulsada per la Confederació del Comerç, Servicis i Autònoms de la Comunitat Valenciana (Confecomerç CV), Gremi d’Artistes Fallers, comissions falleres, Visit València i la CEV-València.

 

D’esta manera, s’intenta que els valencians, encara que de manera diferent, puguen disfrutar de la festa gran en un any marcat per la pandèmia. Del 15 al 21 de març, el comerç de proximitat de la ciutat de València lluirà en els seus aparadors i en els espais interiors dels seus establiments ninots, maquetes i esbossos de Falles, corresponents a l’any passat, i que no es van arribar a ‘plantar’ i altres elements patrimonials de la festa declarada Patrimoni de la Humanitat.

 

Segons ha explicat Confecomerç en un comunicat, la Confederació volia estendre esta acció també a tota la província, encara que per qüestions de logística i falta de temps no ha pogut dur-se a terme.

 

Suport als sectors que viuen d’esta festa

La campanya ‘Falles entre paréntesi/L’aparador de les Falles’ pretén ser un punt d’inflexió dins de la crisi provocada pel coronavirus, i representar «una mostra de suport a tots aquells sectors que viuen d’estes festes, com els artistes fallers, sent d’especial rellevància la seua activitat per a l’impuls de l’economia de la ciutat».

 

El president de Confecomerç CV, Rafael Torres ha destacat «l’actitud del xicotet comerç, ajudant com sempre ho ha fet, involucrant-se en totes aquelles iniciatives, encaminades a afavorir la difusió de les festes i la cultura tradicional».

 

Torres confia que els valencians «disfruten contemplant estes peces, estos ninots, revivint les Falles d’una manera alternativa, diferent, amb totes les garanties de seguretat i salut, no deixant de costat este caràcter lúdic tan característic de València durant el mes de març, generant un impacte positiu per a la ciutat».

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.