Aparadors plens de ninots i indumentària en València per a mantindre l’esperit faller

 

Aparadors de comerços de València s’estan omplint esta setmana de ninots, esbossos, indumentària i altres elements relacionats amb les Falles amb l’objectiu de mantindre viu l’esperit de la festa, en el marc d’una iniciativa impulsada per la Confederació del Comerç, Servicis i Autònoms de la Comunitat Valenciana (Confecomerç CV), Gremi d’Artistes Fallers, comissions falleres, Visit València i la CEV-València.

 

D’esta manera, s’intenta que els valencians, encara que de manera diferent, puguen disfrutar de la festa gran en un any marcat per la pandèmia. Del 15 al 21 de març, el comerç de proximitat de la ciutat de València lluirà en els seus aparadors i en els espais interiors dels seus establiments ninots, maquetes i esbossos de Falles, corresponents a l’any passat, i que no es van arribar a ‘plantar’ i altres elements patrimonials de la festa declarada Patrimoni de la Humanitat.

 

Segons ha explicat Confecomerç en un comunicat, la Confederació volia estendre esta acció també a tota la província, encara que per qüestions de logística i falta de temps no ha pogut dur-se a terme.

 

Suport als sectors que viuen d’esta festa

La campanya ‘Falles entre paréntesi/L’aparador de les Falles’ pretén ser un punt d’inflexió dins de la crisi provocada pel coronavirus, i representar «una mostra de suport a tots aquells sectors que viuen d’estes festes, com els artistes fallers, sent d’especial rellevància la seua activitat per a l’impuls de l’economia de la ciutat».

 

El president de Confecomerç CV, Rafael Torres ha destacat «l’actitud del xicotet comerç, ajudant com sempre ho ha fet, involucrant-se en totes aquelles iniciatives, encaminades a afavorir la difusió de les festes i la cultura tradicional».

 

Torres confia que els valencians «disfruten contemplant estes peces, estos ninots, revivint les Falles d’una manera alternativa, diferent, amb totes les garanties de seguretat i salut, no deixant de costat este caràcter lúdic tan característic de València durant el mes de març, generant un impacte positiu per a la ciutat».

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.