Compte arrere per al retorn de l’anhelada Tomatina de Bunyol

Bunyol celebrarà en gran l’esperada volta de la Tomatina, amb un programa de música en directe i diferents propostes per a les persones que desitgen participar en la batalla de tomaques més internacional.

Els actes arrancaran a les 1.00 hores de la matinada del dimecres 31 d’agost, amb música en directe a càrrec de l’Orquestra Mòdena, al Parc Manuel Carrascosa. A partir de les 5.00 hores, prendran el relleu DJs i música ambient en diferents punts del municipi, que amenitzarà les diferents activitats previstes fins a l’arrancada de l’acte central, La Tomatina, a les 12.00 hores, i tot el recorregut. La festa tindrà la seua continuació després de finalitzar el mateix, en la Plaça del Poble.

El tret d’eixida de la guerra de tomaques el protagonitzarà el reconegut còmic valencià Raúl Antón, encarregat de realitzar el pregó, a les 11.40 hores, en la Plaça de l’Ajuntament. El programa de festejos continuarà després del recorregut.

A més, es manté, a les 11.00 hores, el tradicional ‘Pal Sabó’ -un joc semblant a la cucanya, en el qual els participants han de grimpar per un pal ensabonat per a fer-se amb el pernil que el corona-.

Després de l’aturada dels dos últims anys, per les restriccions imposades per la pandèmia, es recupera, també, La Tomatina Infantil, que se celebrarà el dissabte 27 d’agost, en la Plaça del Poble, a les 12 hores. Està oberta a la participació de xiquetes i xiquets d’entre 4 i 13 anys.

En una edició tan especial, en la qual celebrem el 75 aniversari de la Tomatina i 20 anys des de la seua declaració com a Festa d’Interés Turístic Internacional, plantegem un programa d’activitats entorn de la Tomatina, obert a totes les persones. Perquè no sols recuperem la nostra festa, sinó que volem que siga un reflex de la unitat i la cooperació que tant ens va ajudar en els moments més durs de la pandèmia. Per això, el lema d’enguany és ‘No te la pots perdre’. I, tot això, mantenint un complet pla de seguretat, inclòs l’estricte control de l’aforament, validat en els últims anys i que en 2022 es veurà reforçat”, detalla Jonquera Carrascosa, alcaldessa de Bunyol.

Una festa oberta i amb projecció mundial

Per a garantir aquest control d’aforament –limitat a 20.000 persones-, des de fa anys l’accés al recorregut de la Tomatina està restringit i requereix entrada. Les persones interessades poden adquirir-les a través de touroperadors, agències de viatge i en la web oficial de l’esdeveniment (www.latomatina.info), a un preu de 12 euros. A més, s’ha habilitat la venda directa de 5.000 entrades, destinades, en la seua major part, a les i els veïns de Buñol.

El consistori destaca que en l’edició de 2022 s’ha incrementat la presència de participants locals i nacionals, que ‘batallaran’ amb turistes arribats des de tots els punts del món.

La batalla de tomaques tindrà lloc el 31 d’agost, a les 12 hores, i transcorrerà pel recorregut habitual: els carrers Sant Lluís i Cid, fins al Pont de la República. Culminarà a les 13 hores amb la traca final.

‘La Tomatina VR Experience’

Per a aquelles persones que no puguen desplaçar-se fins a Buñol, la regidora de Turisme i Tomatina, María Vallés, recorda que poden gaudir de ‘La Tomatina VR Experience’, “un joc de realitat virtual interactiu que permet gaudir de les sensacions de la festa de manera atemporal, assequible i inclusiva”.

Amb el suport d’un visor Oculus Quest, el joc permet participar en una batalla tridimensional de tomaques, que el jugador ha de llançar i esquivar, submergint-se en l’ambient de l’esdeveniment, gràcies als seus elements més característics, com l’aigua des dels balcons, els camions, la música, els cants i la bullícia, deixant espai a diverses sorpreses per al participant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.