11.2 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Compte arrere per al retorn de l’anhelada Tomatina de Bunyol

Bunyol celebrarà en gran l’esperada volta de la Tomatina, amb un programa de música en directe i diferents propostes per a les persones que desitgen participar en la batalla de tomaques més internacional.

Els actes arrancaran a les 1.00 hores de la matinada del dimecres 31 d’agost, amb música en directe a càrrec de l’Orquestra Mòdena, al Parc Manuel Carrascosa. A partir de les 5.00 hores, prendran el relleu DJs i música ambient en diferents punts del municipi, que amenitzarà les diferents activitats previstes fins a l’arrancada de l’acte central, La Tomatina, a les 12.00 hores, i tot el recorregut. La festa tindrà la seua continuació després de finalitzar el mateix, en la Plaça del Poble.

El tret d’eixida de la guerra de tomaques el protagonitzarà el reconegut còmic valencià Raúl Antón, encarregat de realitzar el pregó, a les 11.40 hores, en la Plaça de l’Ajuntament. El programa de festejos continuarà després del recorregut.

A més, es manté, a les 11.00 hores, el tradicional ‘Pal Sabó’ -un joc semblant a la cucanya, en el qual els participants han de grimpar per un pal ensabonat per a fer-se amb el pernil que el corona-.

Després de l’aturada dels dos últims anys, per les restriccions imposades per la pandèmia, es recupera, també, La Tomatina Infantil, que se celebrarà el dissabte 27 d’agost, en la Plaça del Poble, a les 12 hores. Està oberta a la participació de xiquetes i xiquets d’entre 4 i 13 anys.

En una edició tan especial, en la qual celebrem el 75 aniversari de la Tomatina i 20 anys des de la seua declaració com a Festa d’Interés Turístic Internacional, plantegem un programa d’activitats entorn de la Tomatina, obert a totes les persones. Perquè no sols recuperem la nostra festa, sinó que volem que siga un reflex de la unitat i la cooperació que tant ens va ajudar en els moments més durs de la pandèmia. Per això, el lema d’enguany és ‘No te la pots perdre’. I, tot això, mantenint un complet pla de seguretat, inclòs l’estricte control de l’aforament, validat en els últims anys i que en 2022 es veurà reforçat”, detalla Jonquera Carrascosa, alcaldessa de Bunyol.

Una festa oberta i amb projecció mundial

Per a garantir aquest control d’aforament –limitat a 20.000 persones-, des de fa anys l’accés al recorregut de la Tomatina està restringit i requereix entrada. Les persones interessades poden adquirir-les a través de touroperadors, agències de viatge i en la web oficial de l’esdeveniment (www.latomatina.info), a un preu de 12 euros. A més, s’ha habilitat la venda directa de 5.000 entrades, destinades, en la seua major part, a les i els veïns de Buñol.

El consistori destaca que en l’edició de 2022 s’ha incrementat la presència de participants locals i nacionals, que ‘batallaran’ amb turistes arribats des de tots els punts del món.

La batalla de tomaques tindrà lloc el 31 d’agost, a les 12 hores, i transcorrerà pel recorregut habitual: els carrers Sant Lluís i Cid, fins al Pont de la República. Culminarà a les 13 hores amb la traca final.

‘La Tomatina VR Experience’

Per a aquelles persones que no puguen desplaçar-se fins a Buñol, la regidora de Turisme i Tomatina, María Vallés, recorda que poden gaudir de ‘La Tomatina VR Experience’, “un joc de realitat virtual interactiu que permet gaudir de les sensacions de la festa de manera atemporal, assequible i inclusiva”.

Amb el suport d’un visor Oculus Quest, el joc permet participar en una batalla tridimensional de tomaques, que el jugador ha de llançar i esquivar, submergint-se en l’ambient de l’esdeveniment, gràcies als seus elements més característics, com l’aigua des dels balcons, els camions, la música, els cants i la bullícia, deixant espai a diverses sorpreses per al participant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.