Compte arrere per al retorn de l’anhelada Tomatina de Bunyol

Bunyol celebrarà en gran l’esperada volta de la Tomatina, amb un programa de música en directe i diferents propostes per a les persones que desitgen participar en la batalla de tomaques més internacional.

Els actes arrancaran a les 1.00 hores de la matinada del dimecres 31 d’agost, amb música en directe a càrrec de l’Orquestra Mòdena, al Parc Manuel Carrascosa. A partir de les 5.00 hores, prendran el relleu DJs i música ambient en diferents punts del municipi, que amenitzarà les diferents activitats previstes fins a l’arrancada de l’acte central, La Tomatina, a les 12.00 hores, i tot el recorregut. La festa tindrà la seua continuació després de finalitzar el mateix, en la Plaça del Poble.

El tret d’eixida de la guerra de tomaques el protagonitzarà el reconegut còmic valencià Raúl Antón, encarregat de realitzar el pregó, a les 11.40 hores, en la Plaça de l’Ajuntament. El programa de festejos continuarà després del recorregut.

A més, es manté, a les 11.00 hores, el tradicional ‘Pal Sabó’ -un joc semblant a la cucanya, en el qual els participants han de grimpar per un pal ensabonat per a fer-se amb el pernil que el corona-.

Després de l’aturada dels dos últims anys, per les restriccions imposades per la pandèmia, es recupera, també, La Tomatina Infantil, que se celebrarà el dissabte 27 d’agost, en la Plaça del Poble, a les 12 hores. Està oberta a la participació de xiquetes i xiquets d’entre 4 i 13 anys.

En una edició tan especial, en la qual celebrem el 75 aniversari de la Tomatina i 20 anys des de la seua declaració com a Festa d’Interés Turístic Internacional, plantegem un programa d’activitats entorn de la Tomatina, obert a totes les persones. Perquè no sols recuperem la nostra festa, sinó que volem que siga un reflex de la unitat i la cooperació que tant ens va ajudar en els moments més durs de la pandèmia. Per això, el lema d’enguany és ‘No te la pots perdre’. I, tot això, mantenint un complet pla de seguretat, inclòs l’estricte control de l’aforament, validat en els últims anys i que en 2022 es veurà reforçat”, detalla Jonquera Carrascosa, alcaldessa de Bunyol.

Una festa oberta i amb projecció mundial

Per a garantir aquest control d’aforament –limitat a 20.000 persones-, des de fa anys l’accés al recorregut de la Tomatina està restringit i requereix entrada. Les persones interessades poden adquirir-les a través de touroperadors, agències de viatge i en la web oficial de l’esdeveniment (www.latomatina.info), a un preu de 12 euros. A més, s’ha habilitat la venda directa de 5.000 entrades, destinades, en la seua major part, a les i els veïns de Buñol.

El consistori destaca que en l’edició de 2022 s’ha incrementat la presència de participants locals i nacionals, que ‘batallaran’ amb turistes arribats des de tots els punts del món.

La batalla de tomaques tindrà lloc el 31 d’agost, a les 12 hores, i transcorrerà pel recorregut habitual: els carrers Sant Lluís i Cid, fins al Pont de la República. Culminarà a les 13 hores amb la traca final.

‘La Tomatina VR Experience’

Per a aquelles persones que no puguen desplaçar-se fins a Buñol, la regidora de Turisme i Tomatina, María Vallés, recorda que poden gaudir de ‘La Tomatina VR Experience’, “un joc de realitat virtual interactiu que permet gaudir de les sensacions de la festa de manera atemporal, assequible i inclusiva”.

Amb el suport d’un visor Oculus Quest, el joc permet participar en una batalla tridimensional de tomaques, que el jugador ha de llançar i esquivar, submergint-se en l’ambient de l’esdeveniment, gràcies als seus elements més característics, com l’aigua des dels balcons, els camions, la música, els cants i la bullícia, deixant espai a diverses sorpreses per al participant.

Últimes notícies

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.

El centre de salut Sant Vicent 1 sumarà Fisioteràpia i més espai per a embarassades

La Conselleria de Sanitat està ampliant el Centre de Salut Sant Vicent del Raspeig 1 amb més de 280 metres quadrats nous, per incorporar Fisioteràpia i millorar l’atenció a les dones embarassades.

Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de Singularitat de la Comunitat Valenciana, la qual cosa li obri l’accés a finançament extraordinari de Turisme. Amb esta incorporació, la Comunitat suma 40 municipis en esta categoria i un total de 85 destinacions amb distintiu turístic oficial.

Les Arts anuncia quatre grans estrenes d’òpera per a la temporada 2026-2027

El Palau de les Arts Reina Sofía incorporarà a la temporada 2026-2027 quatre noves produccions d’òpera a la Sala Principal: ‘Carmen’, ‘Lohengrin’, ‘La clemenza di Tito’ i ‘Simon Boccanegra’. Els muntatges comptaran amb direcció escènica de Ted Huffman, Damiano Michieletto, Rafael R. Villalobos i Àlex Ollé.

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.