Compte arrere per al retorn de l’anhelada Tomatina de Bunyol

Bunyol celebrarà en gran l’esperada volta de la Tomatina, amb un programa de música en directe i diferents propostes per a les persones que desitgen participar en la batalla de tomaques més internacional.

Els actes arrancaran a les 1.00 hores de la matinada del dimecres 31 d’agost, amb música en directe a càrrec de l’Orquestra Mòdena, al Parc Manuel Carrascosa. A partir de les 5.00 hores, prendran el relleu DJs i música ambient en diferents punts del municipi, que amenitzarà les diferents activitats previstes fins a l’arrancada de l’acte central, La Tomatina, a les 12.00 hores, i tot el recorregut. La festa tindrà la seua continuació després de finalitzar el mateix, en la Plaça del Poble.

El tret d’eixida de la guerra de tomaques el protagonitzarà el reconegut còmic valencià Raúl Antón, encarregat de realitzar el pregó, a les 11.40 hores, en la Plaça de l’Ajuntament. El programa de festejos continuarà després del recorregut.

A més, es manté, a les 11.00 hores, el tradicional ‘Pal Sabó’ -un joc semblant a la cucanya, en el qual els participants han de grimpar per un pal ensabonat per a fer-se amb el pernil que el corona-.

Després de l’aturada dels dos últims anys, per les restriccions imposades per la pandèmia, es recupera, també, La Tomatina Infantil, que se celebrarà el dissabte 27 d’agost, en la Plaça del Poble, a les 12 hores. Està oberta a la participació de xiquetes i xiquets d’entre 4 i 13 anys.

En una edició tan especial, en la qual celebrem el 75 aniversari de la Tomatina i 20 anys des de la seua declaració com a Festa d’Interés Turístic Internacional, plantegem un programa d’activitats entorn de la Tomatina, obert a totes les persones. Perquè no sols recuperem la nostra festa, sinó que volem que siga un reflex de la unitat i la cooperació que tant ens va ajudar en els moments més durs de la pandèmia. Per això, el lema d’enguany és ‘No te la pots perdre’. I, tot això, mantenint un complet pla de seguretat, inclòs l’estricte control de l’aforament, validat en els últims anys i que en 2022 es veurà reforçat”, detalla Jonquera Carrascosa, alcaldessa de Bunyol.

Una festa oberta i amb projecció mundial

Per a garantir aquest control d’aforament –limitat a 20.000 persones-, des de fa anys l’accés al recorregut de la Tomatina està restringit i requereix entrada. Les persones interessades poden adquirir-les a través de touroperadors, agències de viatge i en la web oficial de l’esdeveniment (www.latomatina.info), a un preu de 12 euros. A més, s’ha habilitat la venda directa de 5.000 entrades, destinades, en la seua major part, a les i els veïns de Buñol.

El consistori destaca que en l’edició de 2022 s’ha incrementat la presència de participants locals i nacionals, que ‘batallaran’ amb turistes arribats des de tots els punts del món.

La batalla de tomaques tindrà lloc el 31 d’agost, a les 12 hores, i transcorrerà pel recorregut habitual: els carrers Sant Lluís i Cid, fins al Pont de la República. Culminarà a les 13 hores amb la traca final.

‘La Tomatina VR Experience’

Per a aquelles persones que no puguen desplaçar-se fins a Buñol, la regidora de Turisme i Tomatina, María Vallés, recorda que poden gaudir de ‘La Tomatina VR Experience’, “un joc de realitat virtual interactiu que permet gaudir de les sensacions de la festa de manera atemporal, assequible i inclusiva”.

Amb el suport d’un visor Oculus Quest, el joc permet participar en una batalla tridimensional de tomaques, que el jugador ha de llançar i esquivar, submergint-se en l’ambient de l’esdeveniment, gràcies als seus elements més característics, com l’aigua des dels balcons, els camions, la música, els cants i la bullícia, deixant espai a diverses sorpreses per al participant.

Últimes notícies

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.

Els caçadors reclamen frenar la prohibició de la munició amb plom en la caça

Les federacions de caça espanyola i valenciana han exigit al Govern Central que s’opose a la prohibició europea de la munició amb plom i que defense una transició basada en criteris científics, tècnics i socioeconòmics.

Es reconeix la tasca de la Generalitat en la reparació de carreteres després de la DANA

La Generalitat ha rebut la Medalla amb Menció Especial de l'Asociación Española de la Carretera per la ràpida recuperació de les vies autonòmiques afectades per la DANA d'octubre de 2024, amb inversions de més de 75 milions d'euros.

Les Arts tanca temporada amb ‘Carmina Burana’ i el Ballet Dortmund a València

El Palau de les Arts programa del 25 al 28 de juny la cantata escènica 'Carmina Burana', amb l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, el Cor de la Generalitat i el Ballet Dortmund, que porta la coreografia d'Edward Clug.

El sòl urbà es dispara un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

El preu del sòl urbà ha pujat un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en el primer trimestre de 2026, fins als 260,1 euros/m2, amb València i Alacant per damunt de la mitjana autonòmica.

Quasi 19.000 viatgers han passat pels centres de vacunació internacional de la Comunitat en 2025

Els centres de vacunació internacional de la Comunitat Valenciana han atés 18.950 persones en 2025, un 24 % més que l’any anterior, i encaren 2026 amb la demanda en augment.

Festa de Sant Joan sense incidents a El Campello amb 10.000 persones a la platja

La nit de Sant Joan ha congregat més de 10.000 persones a les platges d’El Campello, un dels pocs municipis d’Alacant que ha permés les fogueres, i ha acabat sense incidents greus.