Compte arrere per al retorn de l’anhelada Tomatina de Bunyol

Bunyol celebrarà en gran l’esperada volta de la Tomatina, amb un programa de música en directe i diferents propostes per a les persones que desitgen participar en la batalla de tomaques més internacional.

Els actes arrancaran a les 1.00 hores de la matinada del dimecres 31 d’agost, amb música en directe a càrrec de l’Orquestra Mòdena, al Parc Manuel Carrascosa. A partir de les 5.00 hores, prendran el relleu DJs i música ambient en diferents punts del municipi, que amenitzarà les diferents activitats previstes fins a l’arrancada de l’acte central, La Tomatina, a les 12.00 hores, i tot el recorregut. La festa tindrà la seua continuació després de finalitzar el mateix, en la Plaça del Poble.

El tret d’eixida de la guerra de tomaques el protagonitzarà el reconegut còmic valencià Raúl Antón, encarregat de realitzar el pregó, a les 11.40 hores, en la Plaça de l’Ajuntament. El programa de festejos continuarà després del recorregut.

A més, es manté, a les 11.00 hores, el tradicional ‘Pal Sabó’ -un joc semblant a la cucanya, en el qual els participants han de grimpar per un pal ensabonat per a fer-se amb el pernil que el corona-.

Després de l’aturada dels dos últims anys, per les restriccions imposades per la pandèmia, es recupera, també, La Tomatina Infantil, que se celebrarà el dissabte 27 d’agost, en la Plaça del Poble, a les 12 hores. Està oberta a la participació de xiquetes i xiquets d’entre 4 i 13 anys.

En una edició tan especial, en la qual celebrem el 75 aniversari de la Tomatina i 20 anys des de la seua declaració com a Festa d’Interés Turístic Internacional, plantegem un programa d’activitats entorn de la Tomatina, obert a totes les persones. Perquè no sols recuperem la nostra festa, sinó que volem que siga un reflex de la unitat i la cooperació que tant ens va ajudar en els moments més durs de la pandèmia. Per això, el lema d’enguany és ‘No te la pots perdre’. I, tot això, mantenint un complet pla de seguretat, inclòs l’estricte control de l’aforament, validat en els últims anys i que en 2022 es veurà reforçat”, detalla Jonquera Carrascosa, alcaldessa de Bunyol.

Una festa oberta i amb projecció mundial

Per a garantir aquest control d’aforament –limitat a 20.000 persones-, des de fa anys l’accés al recorregut de la Tomatina està restringit i requereix entrada. Les persones interessades poden adquirir-les a través de touroperadors, agències de viatge i en la web oficial de l’esdeveniment (www.latomatina.info), a un preu de 12 euros. A més, s’ha habilitat la venda directa de 5.000 entrades, destinades, en la seua major part, a les i els veïns de Buñol.

El consistori destaca que en l’edició de 2022 s’ha incrementat la presència de participants locals i nacionals, que ‘batallaran’ amb turistes arribats des de tots els punts del món.

La batalla de tomaques tindrà lloc el 31 d’agost, a les 12 hores, i transcorrerà pel recorregut habitual: els carrers Sant Lluís i Cid, fins al Pont de la República. Culminarà a les 13 hores amb la traca final.

‘La Tomatina VR Experience’

Per a aquelles persones que no puguen desplaçar-se fins a Buñol, la regidora de Turisme i Tomatina, María Vallés, recorda que poden gaudir de ‘La Tomatina VR Experience’, “un joc de realitat virtual interactiu que permet gaudir de les sensacions de la festa de manera atemporal, assequible i inclusiva”.

Amb el suport d’un visor Oculus Quest, el joc permet participar en una batalla tridimensional de tomaques, que el jugador ha de llançar i esquivar, submergint-se en l’ambient de l’esdeveniment, gràcies als seus elements més característics, com l’aigua des dels balcons, els camions, la música, els cants i la bullícia, deixant espai a diverses sorpreses per al participant.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.