Els controls sanitaris que passaran els bunyols i xurros que menjaràs estes Falles

L'Ajuntament de València ha posat en marxa, a través de la Regidoria de Sanitat, Salut i Esports, l'operatiu de vigilància de salut amb motiu de les festes de Falles. Es tracta d'un dispositiu que es dirigeix a la inspecció de les instal·lacions i parades de venda d'aliments (tant matèria primera com productes elaborats) que durant els dies festius s'instal·len als carrers de la ciutat.

 

 

Les inspeccions, que ja han començat, es prolongaran fins el pròxim 19 de març, tant en horari de matí com vespertí i nocturn. Un operatiu integrat per cinc equips especialitzats comprovarà que les parades i instal·lacions compleixen les exigències normatives. Cada equip compta amb un inspector farmacèutic i un auxiliar, encarregats de controlar els aliments i la capacitació dels manipuladors en les parades autoritzades, així com un farmacèutic d'aigües i un altre auxiliar que comprovaran que totes les parades compten amb aigua potable.

 

 

Fins este moment, s'ha rebut un total de 127 sol·licituds per a la instal·lació de parades de venda de masses fregides. Tal com ha subratllat la regidora de Sanitat, Maite Girau, “l'Ajuntament vigilarà que es complisquen les normes sanitàries perquè tot el món puga disfrutar d'estes festes”.

 

A més d'estes parades, fins al moment s'han registrat també altres 72 sol·licituds, en este cas des de comissions falleres que compten amb zones habilitades per a instal·lar parades de venda d'aliments. Per a la inspecció d'estos, l'Ajuntament hi ha disposat 7 inspectors veterinaris, que s'ocupen de comprovar que els aliments són aptes per al consum, així com de retirar aquells que no ho siguen. Estes parades tenen permís de funcionament entre els dies 15 al 19, ambdós inclusivament.

 

 

WC públics en la via urbana

 

De manera paral·lela, entre els dies 15 i 19 s'instal·larà en la ciutat un total de 230 urinaris bàsics i 40 adaptats per a l'ús per part de persones amb diversitat funcional, tots ells de caràcter públic. La ubicació dels servicis públics està en fase d'estudi, entre l'Ajuntament, l'Associació de Comerciants del Centre Històric, la Federació d'Associacions de Veïns, el Servici Cultura Festiva i el Servici de Protecció Civil.

Finalment, l'operatiu de Sanitat inclou la labor d'un equip d'11 Inspectors de l'Oficina d'Informació i Defensa del Consumidor, la funció de la qual afegida estos dies serà comprovar el correcte compliment de les normes de consum en les parades de masses fregides.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.