Els controls sanitaris que passaran els bunyols i xurros que menjaràs estes Falles

L'Ajuntament de València ha posat en marxa, a través de la Regidoria de Sanitat, Salut i Esports, l'operatiu de vigilància de salut amb motiu de les festes de Falles. Es tracta d'un dispositiu que es dirigeix a la inspecció de les instal·lacions i parades de venda d'aliments (tant matèria primera com productes elaborats) que durant els dies festius s'instal·len als carrers de la ciutat.

 

 

Les inspeccions, que ja han començat, es prolongaran fins el pròxim 19 de març, tant en horari de matí com vespertí i nocturn. Un operatiu integrat per cinc equips especialitzats comprovarà que les parades i instal·lacions compleixen les exigències normatives. Cada equip compta amb un inspector farmacèutic i un auxiliar, encarregats de controlar els aliments i la capacitació dels manipuladors en les parades autoritzades, així com un farmacèutic d'aigües i un altre auxiliar que comprovaran que totes les parades compten amb aigua potable.

 

 

Fins este moment, s'ha rebut un total de 127 sol·licituds per a la instal·lació de parades de venda de masses fregides. Tal com ha subratllat la regidora de Sanitat, Maite Girau, “l'Ajuntament vigilarà que es complisquen les normes sanitàries perquè tot el món puga disfrutar d'estes festes”.

 

A més d'estes parades, fins al moment s'han registrat també altres 72 sol·licituds, en este cas des de comissions falleres que compten amb zones habilitades per a instal·lar parades de venda d'aliments. Per a la inspecció d'estos, l'Ajuntament hi ha disposat 7 inspectors veterinaris, que s'ocupen de comprovar que els aliments són aptes per al consum, així com de retirar aquells que no ho siguen. Estes parades tenen permís de funcionament entre els dies 15 al 19, ambdós inclusivament.

 

 

WC públics en la via urbana

 

De manera paral·lela, entre els dies 15 i 19 s'instal·larà en la ciutat un total de 230 urinaris bàsics i 40 adaptats per a l'ús per part de persones amb diversitat funcional, tots ells de caràcter públic. La ubicació dels servicis públics està en fase d'estudi, entre l'Ajuntament, l'Associació de Comerciants del Centre Històric, la Federació d'Associacions de Veïns, el Servici Cultura Festiva i el Servici de Protecció Civil.

Finalment, l'operatiu de Sanitat inclou la labor d'un equip d'11 Inspectors de l'Oficina d'Informació i Defensa del Consumidor, la funció de la qual afegida estos dies serà comprovar el correcte compliment de les normes de consum en les parades de masses fregides.

Últimes notícies

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.

Sagunt a Escena porta al Teatre Romà ‘La òpera dels tres cèntims’ amb Coque Malla

Sagunt a Escena programa este cap de setmana 'La òpera dels tres cèntims', protagonitzada per Coque Malla, i l'espectacle de dansa contemporània 'Públic' de la companyia valenciana Fil d'Arena.
FILMOTECA D'ESTIU