Els controls sanitaris que passaran els bunyols i xurros que menjaràs estes Falles

L'Ajuntament de València ha posat en marxa, a través de la Regidoria de Sanitat, Salut i Esports, l'operatiu de vigilància de salut amb motiu de les festes de Falles. Es tracta d'un dispositiu que es dirigeix a la inspecció de les instal·lacions i parades de venda d'aliments (tant matèria primera com productes elaborats) que durant els dies festius s'instal·len als carrers de la ciutat.

 

 

Les inspeccions, que ja han començat, es prolongaran fins el pròxim 19 de març, tant en horari de matí com vespertí i nocturn. Un operatiu integrat per cinc equips especialitzats comprovarà que les parades i instal·lacions compleixen les exigències normatives. Cada equip compta amb un inspector farmacèutic i un auxiliar, encarregats de controlar els aliments i la capacitació dels manipuladors en les parades autoritzades, així com un farmacèutic d'aigües i un altre auxiliar que comprovaran que totes les parades compten amb aigua potable.

 

 

Fins este moment, s'ha rebut un total de 127 sol·licituds per a la instal·lació de parades de venda de masses fregides. Tal com ha subratllat la regidora de Sanitat, Maite Girau, “l'Ajuntament vigilarà que es complisquen les normes sanitàries perquè tot el món puga disfrutar d'estes festes”.

 

A més d'estes parades, fins al moment s'han registrat també altres 72 sol·licituds, en este cas des de comissions falleres que compten amb zones habilitades per a instal·lar parades de venda d'aliments. Per a la inspecció d'estos, l'Ajuntament hi ha disposat 7 inspectors veterinaris, que s'ocupen de comprovar que els aliments són aptes per al consum, així com de retirar aquells que no ho siguen. Estes parades tenen permís de funcionament entre els dies 15 al 19, ambdós inclusivament.

 

 

WC públics en la via urbana

 

De manera paral·lela, entre els dies 15 i 19 s'instal·larà en la ciutat un total de 230 urinaris bàsics i 40 adaptats per a l'ús per part de persones amb diversitat funcional, tots ells de caràcter públic. La ubicació dels servicis públics està en fase d'estudi, entre l'Ajuntament, l'Associació de Comerciants del Centre Històric, la Federació d'Associacions de Veïns, el Servici Cultura Festiva i el Servici de Protecció Civil.

Finalment, l'operatiu de Sanitat inclou la labor d'un equip d'11 Inspectors de l'Oficina d'Informació i Defensa del Consumidor, la funció de la qual afegida estos dies serà comprovar el correcte compliment de les normes de consum en les parades de masses fregides.

Últimes notícies

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.