13.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Els controls sanitaris que passaran els bunyols i xurros que menjaràs estes Falles

L'Ajuntament de València ha posat en marxa, a través de la Regidoria de Sanitat, Salut i Esports, l'operatiu de vigilància de salut amb motiu de les festes de Falles. Es tracta d'un dispositiu que es dirigeix a la inspecció de les instal·lacions i parades de venda d'aliments (tant matèria primera com productes elaborats) que durant els dies festius s'instal·len als carrers de la ciutat.

 

 

Les inspeccions, que ja han començat, es prolongaran fins el pròxim 19 de març, tant en horari de matí com vespertí i nocturn. Un operatiu integrat per cinc equips especialitzats comprovarà que les parades i instal·lacions compleixen les exigències normatives. Cada equip compta amb un inspector farmacèutic i un auxiliar, encarregats de controlar els aliments i la capacitació dels manipuladors en les parades autoritzades, així com un farmacèutic d'aigües i un altre auxiliar que comprovaran que totes les parades compten amb aigua potable.

 

 

Fins este moment, s'ha rebut un total de 127 sol·licituds per a la instal·lació de parades de venda de masses fregides. Tal com ha subratllat la regidora de Sanitat, Maite Girau, “l'Ajuntament vigilarà que es complisquen les normes sanitàries perquè tot el món puga disfrutar d'estes festes”.

 

A més d'estes parades, fins al moment s'han registrat també altres 72 sol·licituds, en este cas des de comissions falleres que compten amb zones habilitades per a instal·lar parades de venda d'aliments. Per a la inspecció d'estos, l'Ajuntament hi ha disposat 7 inspectors veterinaris, que s'ocupen de comprovar que els aliments són aptes per al consum, així com de retirar aquells que no ho siguen. Estes parades tenen permís de funcionament entre els dies 15 al 19, ambdós inclusivament.

 

 

WC públics en la via urbana

 

De manera paral·lela, entre els dies 15 i 19 s'instal·larà en la ciutat un total de 230 urinaris bàsics i 40 adaptats per a l'ús per part de persones amb diversitat funcional, tots ells de caràcter públic. La ubicació dels servicis públics està en fase d'estudi, entre l'Ajuntament, l'Associació de Comerciants del Centre Històric, la Federació d'Associacions de Veïns, el Servici Cultura Festiva i el Servici de Protecció Civil.

Finalment, l'operatiu de Sanitat inclou la labor d'un equip d'11 Inspectors de l'Oficina d'Informació i Defensa del Consumidor, la funció de la qual afegida estos dies serà comprovar el correcte compliment de les normes de consum en les parades de masses fregides.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.