Els controls sanitaris que passaran els bunyols i xurros que menjaràs estes Falles

L'Ajuntament de València ha posat en marxa, a través de la Regidoria de Sanitat, Salut i Esports, l'operatiu de vigilància de salut amb motiu de les festes de Falles. Es tracta d'un dispositiu que es dirigeix a la inspecció de les instal·lacions i parades de venda d'aliments (tant matèria primera com productes elaborats) que durant els dies festius s'instal·len als carrers de la ciutat.

 

 

Les inspeccions, que ja han començat, es prolongaran fins el pròxim 19 de març, tant en horari de matí com vespertí i nocturn. Un operatiu integrat per cinc equips especialitzats comprovarà que les parades i instal·lacions compleixen les exigències normatives. Cada equip compta amb un inspector farmacèutic i un auxiliar, encarregats de controlar els aliments i la capacitació dels manipuladors en les parades autoritzades, així com un farmacèutic d'aigües i un altre auxiliar que comprovaran que totes les parades compten amb aigua potable.

 

 

Fins este moment, s'ha rebut un total de 127 sol·licituds per a la instal·lació de parades de venda de masses fregides. Tal com ha subratllat la regidora de Sanitat, Maite Girau, “l'Ajuntament vigilarà que es complisquen les normes sanitàries perquè tot el món puga disfrutar d'estes festes”.

 

A més d'estes parades, fins al moment s'han registrat també altres 72 sol·licituds, en este cas des de comissions falleres que compten amb zones habilitades per a instal·lar parades de venda d'aliments. Per a la inspecció d'estos, l'Ajuntament hi ha disposat 7 inspectors veterinaris, que s'ocupen de comprovar que els aliments són aptes per al consum, així com de retirar aquells que no ho siguen. Estes parades tenen permís de funcionament entre els dies 15 al 19, ambdós inclusivament.

 

 

WC públics en la via urbana

 

De manera paral·lela, entre els dies 15 i 19 s'instal·larà en la ciutat un total de 230 urinaris bàsics i 40 adaptats per a l'ús per part de persones amb diversitat funcional, tots ells de caràcter públic. La ubicació dels servicis públics està en fase d'estudi, entre l'Ajuntament, l'Associació de Comerciants del Centre Històric, la Federació d'Associacions de Veïns, el Servici Cultura Festiva i el Servici de Protecció Civil.

Finalment, l'operatiu de Sanitat inclou la labor d'un equip d'11 Inspectors de l'Oficina d'Informació i Defensa del Consumidor, la funció de la qual afegida estos dies serà comprovar el correcte compliment de les normes de consum en les parades de masses fregides.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marcelino ajorna la seua renovació amb el Vila-real fins a final de temporada

El tècnic va assenyalar que compartix la postura del club i preferix esperar a juny per a tractar la seua continuïtat. Va rebutjar la rumorologia i va demanar centrar-se en l'Elx i en la Champions.

Arriba Digital-IA Fest, jornada en línia per a acostar la IA a xicotets municipis valencians

Digital-IA Fest se celebra este dissabte amb sessions pràctiques per a veïns de localitats valencianes de menys de 20.000 habitants. L'esdeveniment és gratuït i busca reduir la bretxa digital.

Pluja i tempestes marcaran el cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb neu des de 1.400 m

Cap de setmana dominat per pluges generalitzades i tempestes en la Comunitat Valenciana, amb cota de neu entre 1.400 i 1.600 metres. El dissabte serà més intens a Castelló i el diumenge hi haurà una lleugera millora tèrmica.

La borrasca Regina deixa pluges generalitzades, vent i un marcat descens tèrmic

Regina continua este divendres amb precipitacions en la major part del país, ruixats forts en el nord-est, façana oriental i Estret, i ratxes intenses de vent.

Avís groc este dissabte a Castelló per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc a Castelló per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i 60 en dotze. El divendres seguix el risc en la Comunitat i a Alacant per vent i onatge

La jutgessa de la DANA cita com a perit a la meteoròloga d’À Punt Victoria Roselló

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ha anomenat a la meteoròloga d'À Punt com a perit el 15 d'abril i ha notificat noves transcripcions.

La Policia d’Indonèsia deté al capità del vaixell afonat amb una família valenciana en Komodo

La Policia d'Indonèsia va detindre al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo i l'acusa de negligència amb resultat mortal. El cas va passar a la Fiscalia i quedarà a l'espera de data de juí.

La Fiscalia manté la seua petició de 10,5 anys de presó per a Rafa Mir per agressió sexual i lesions

La Fiscalia de València ha confirmat la sol·licitud de 10 anys i sis mesos de presó per a Rafa Mir per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions. El cas es remunta a 2024, amb processament en 2025, i inclou penes accessòries, indemnitzacions i una petició de quatre anys per al coacusado Pablo Jara.