Una cremà virtual va posar fi a les ‘no-falles’

Este divendres hauria sigut la Cremà, si no s'hagueren cancel·lat les Falles per segon any consecutiu, a causa de la pandèmia, i l'enyorança dels monuments, l'Ofrena, els petards i els bunyols comencen a pesar.

L'any passat les Falles foren exclusivament virtuals, ja que la declaració de l'estat d'alarma va obligar tot el món a confinar-se a casa i, les poques falles que s'havien començat a plantar, les cremaren sense avisar i sense públic.

En canvi, enguany, a pesar de les restriccions i la suspensió de les festes, la possibilitat d'eixir al carrer ha fet que es vegen cues a la plaça de la Mare de Déu de València per a ofrenar flors a la Geperudeta, i que recórrega la ciutat en maremòbil. A més, s'ha instal·lat un peveter en record de les víctimes de la Covid-19 a la plaça de l'Ajuntament, on hauria d'estar la falla municipal i, en molts municipis s'han programat castells de focs artificials per a tractar de mantenir una mica l'esperit faller i pal·liar les pèrdues del sector pirotècnic.

Tot, per a combatre una tristor per la manca de les festes, que així i tot ha envaït les places i carrers on no hi haurà enguany cap estoreta velleta per a la falla de Sant Josep.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.

Awa Fam afronta la Copa de la Reina centrada en el València Basket malgrat la seua condició de possible número u del draft WNBA

Awa Fam, interior del València Basket i una de les grans favorites al número u del draft de la WNBA, afronta la Copa de la Reina centrada en ajudar al seu equip i no a millorar la seua posició en el sorteig estatunidenc.

La Comunitat Valenciana es consolida com a gran node logístic europeu amb el nou centre de JYSK a Almenara

La Generalitat destaca a la Comunitat Valenciana com a gran node logístic i industrial europeu gràcies a la inversió de 300 milions d'euros de JYSK en un macrocentre a Almenara, que generarà més de 250 ocupacions i reforçarà la xarxa de distribució a Espanya, Portugal i el Marroc.

L’alta velocitat Madrid-València reduïx la velocitat en un tram de Tarancón per problemes en la via

La línia d'alta velocitat Madrid-València manté limitada la velocitat en un tram de 163 metres a l'altura de Tarancón per problemes en el carril, amb impacte mínim en els temps de viatge, segons Adif.

Barcala anuncia una reunió al més alt nivell per a impulsar el tren a l’aeroport d’Alacant-Elx

Luis Barcala anuncia una reunió al més alt nivell en els pròxims dies per a abordar la connexió ferroviària de l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández amb les ciutats d'Alacant i Elx i reduir el dèficit d'infraestructures.

Pérez Llorca garantix que els diputats del PP col·laboraran amb la Justícia per la gestió de la dana

Juanfran Pérez Llorca assegura que tots els diputats del PP continuaran acudint a les citacions judicials com a testimonis en la causa penal per la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024, en la qual està cridat a declarar Carlos Mazón.

Elx renova la seua tradició de palmes blanques per al Papa, la Casa Reial i altres autoritats

Elx presenta les seues palmes blanques artesanals per al Papa, la Casa Reial i diverses autoritats, reforçant una tradició que es manté des de la dècada de 1950.