Una cremà virtual va posar fi a les ‘no-falles’

Este divendres hauria sigut la Cremà, si no s'hagueren cancel·lat les Falles per segon any consecutiu, a causa de la pandèmia, i l'enyorança dels monuments, l'Ofrena, els petards i els bunyols comencen a pesar.

L'any passat les Falles foren exclusivament virtuals, ja que la declaració de l'estat d'alarma va obligar tot el món a confinar-se a casa i, les poques falles que s'havien començat a plantar, les cremaren sense avisar i sense públic.

En canvi, enguany, a pesar de les restriccions i la suspensió de les festes, la possibilitat d'eixir al carrer ha fet que es vegen cues a la plaça de la Mare de Déu de València per a ofrenar flors a la Geperudeta, i que recórrega la ciutat en maremòbil. A més, s'ha instal·lat un peveter en record de les víctimes de la Covid-19 a la plaça de l'Ajuntament, on hauria d'estar la falla municipal i, en molts municipis s'han programat castells de focs artificials per a tractar de mantenir una mica l'esperit faller i pal·liar les pèrdues del sector pirotècnic.

Tot, per a combatre una tristor per la manca de les festes, que així i tot ha envaït les places i carrers on no hi haurà enguany cap estoreta velleta per a la falla de Sant Josep.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanya inicia la classificació al Mundial 2027 davant Islàndia a Castelló

La campiona del món debuta en el grup A3 davant la 16a del rànquing FIFA en Castalia a les 19 hores, amb una llista amb onze canvis i el retorn de Missa Rodríguez.

El Gremi d’Artistes Fallers demanarà paralitzar la plantà si la borrasca causa problemes

El Gremi d'Artistes Fallers va anunciar que demanarà detindre la plantà si la pluja o el vent de la nova borrasca compliquen els treballs. La prioritat serà la seguretat i se seguiran les recomanacions municipals.

Catalá afirma que l’AVL està lluny de la realitat en el seu informe sobre el topònim de València

L'alcaldessa ha qüestionat el criteri de l'AVL, que fixa València com a única forma correcta del nom de la ciutat, i ha confirmat que seguirà amb la doble denominació.

L’AVL conclou que València és el topònim únic i justificat històricament

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha conclòs que València és la forma correcta, adequada i històricament justificada del nom de la ciutat. Si l'Ajuntament insistix en la fórmula bilingüe, només veu admissible València / València i descarta Valéncia.

Pérez Llorca defén més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha anunciat canvis en els protocols per a donar més transparència a l'adjudicació de vivenda pública i ponderar l'arrelament. Ha defés que el Pla Viu avança i ha respost a les presumptes irregularitats en Els Naus.

Compromís xifra en 850.000 euros a l’any el cost de l’Oficina de expresidents i demana suprimir privilegis

Compromís ha situat en 850.000 euros el gasto anual de l'Oficina dels expresidents i en 7 milions l'acumulat, i defendrà en Les Corts eliminar el que considera privilegis il·lògics.

El TSJCV condemna a l’Arquebisbat a pagar 1,4 milions a Oliva pel centre ecumènic inacabat

El tribunal ha fixat en 1.436.624,93 euros el detriment causat per les obres del Centre Ecumènic El Salvador. L'Arquebisbat ha recorregut en cassació.

Tres detinguts per estafar 8.750 euros a un pres amb la promesa d’eixir de la presó

Tres persones, inclòs un intern, han sigut detingudes a Alacant per cobrar 8.750 euros a un altre pres amb la falsa promesa que eixiria en llibertat. Estan acusats d'estafa i apropiació indeguda.