Una cremà virtual va posar fi a les ‘no-falles’

Este divendres hauria sigut la Cremà, si no s'hagueren cancel·lat les Falles per segon any consecutiu, a causa de la pandèmia, i l'enyorança dels monuments, l'Ofrena, els petards i els bunyols comencen a pesar.

L'any passat les Falles foren exclusivament virtuals, ja que la declaració de l'estat d'alarma va obligar tot el món a confinar-se a casa i, les poques falles que s'havien començat a plantar, les cremaren sense avisar i sense públic.

En canvi, enguany, a pesar de les restriccions i la suspensió de les festes, la possibilitat d'eixir al carrer ha fet que es vegen cues a la plaça de la Mare de Déu de València per a ofrenar flors a la Geperudeta, i que recórrega la ciutat en maremòbil. A més, s'ha instal·lat un peveter en record de les víctimes de la Covid-19 a la plaça de l'Ajuntament, on hauria d'estar la falla municipal i, en molts municipis s'han programat castells de focs artificials per a tractar de mantenir una mica l'esperit faller i pal·liar les pèrdues del sector pirotècnic.

Tot, per a combatre una tristor per la manca de les festes, que així i tot ha envaït les places i carrers on no hi haurà enguany cap estoreta velleta per a la falla de Sant Josep.

Últimes notícies

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.