JCF modifica l’horari de la cremà per a adaptar-la al toc de queda

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València i president de la Junta Central Fallera, Carlos Galiana, ha comunicat aquest dilluns als presidents i presidentes de les comissions falleres de la ciutat la “necessària modificació dels horaris de la Cremà”, donada la vigència el pròxim 5 de setembre del toc de queda establit per la Generalitat Valenciana arran de la situació sanitària actual. A més, ha avançat que la cremà de les falles municipals serà “a porta tancada” atés que es restringirà el pas a la plaça de l’Ajuntament per a evitar aglomeracions.

 

“Després de les reunions corresponents amb la Policia Local i els Bombers de València s’ha concretat un avançament de dues hores en els horaris habituals per a la cremà de les diferents falles grans i infantils de tota la ciutat com a mesura imprescindible per a poder garantir el compliment de les restriccions vigents, com per exemple el toc de queda”, ha explicat.

 
Així, la Cremà començarà a les 20.00 hores amb les falles infantils, seguides mitja hora després per la guanyadora del primer premi de la Secció Especial i, una hora després (a les 21.00 h.), per la municipal. Quant a les falles grans, la cremà de totes s’avançarà un parell d’hores començant, per tant, a les 22.00 hores; la guanyadora del premi com a millor falla de la ciutat veurà com les flames s’inicien a les 22.30 hores mentre que el foc no arribarà a la falla gran de la Plaça de l’Ajuntament fins a les 23.00 h.

 

“L’excepcionalitat del context en què podrem desenvolupar els diversos actes fallers motiva també modificacions com aquesta i la recomanació permanent de prudència i de compliment de les restriccions vigents i de les mesures de seguretat habituals fins que les flames acaben amb aquest cicle iniciat ja fa prop de dos anys i mig”, ha conclòs Galiana.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.