JCF modifica l’horari de la cremà per a adaptar-la al toc de queda

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València i president de la Junta Central Fallera, Carlos Galiana, ha comunicat aquest dilluns als presidents i presidentes de les comissions falleres de la ciutat la “necessària modificació dels horaris de la Cremà”, donada la vigència el pròxim 5 de setembre del toc de queda establit per la Generalitat Valenciana arran de la situació sanitària actual. A més, ha avançat que la cremà de les falles municipals serà “a porta tancada” atés que es restringirà el pas a la plaça de l’Ajuntament per a evitar aglomeracions.

 

“Després de les reunions corresponents amb la Policia Local i els Bombers de València s’ha concretat un avançament de dues hores en els horaris habituals per a la cremà de les diferents falles grans i infantils de tota la ciutat com a mesura imprescindible per a poder garantir el compliment de les restriccions vigents, com per exemple el toc de queda”, ha explicat.

 
Així, la Cremà començarà a les 20.00 hores amb les falles infantils, seguides mitja hora després per la guanyadora del primer premi de la Secció Especial i, una hora després (a les 21.00 h.), per la municipal. Quant a les falles grans, la cremà de totes s’avançarà un parell d’hores començant, per tant, a les 22.00 hores; la guanyadora del premi com a millor falla de la ciutat veurà com les flames s’inicien a les 22.30 hores mentre que el foc no arribarà a la falla gran de la Plaça de l’Ajuntament fins a les 23.00 h.

 

“L’excepcionalitat del context en què podrem desenvolupar els diversos actes fallers motiva també modificacions com aquesta i la recomanació permanent de prudència i de compliment de les restriccions vigents i de les mesures de seguretat habituals fins que les flames acaben amb aquest cicle iniciat ja fa prop de dos anys i mig”, ha conclòs Galiana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.