17.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

JCF modifica l’horari de la cremà per a adaptar-la al toc de queda

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València i president de la Junta Central Fallera, Carlos Galiana, ha comunicat aquest dilluns als presidents i presidentes de les comissions falleres de la ciutat la “necessària modificació dels horaris de la Cremà”, donada la vigència el pròxim 5 de setembre del toc de queda establit per la Generalitat Valenciana arran de la situació sanitària actual. A més, ha avançat que la cremà de les falles municipals serà “a porta tancada” atés que es restringirà el pas a la plaça de l’Ajuntament per a evitar aglomeracions.

 

“Després de les reunions corresponents amb la Policia Local i els Bombers de València s’ha concretat un avançament de dues hores en els horaris habituals per a la cremà de les diferents falles grans i infantils de tota la ciutat com a mesura imprescindible per a poder garantir el compliment de les restriccions vigents, com per exemple el toc de queda”, ha explicat.

 
Així, la Cremà començarà a les 20.00 hores amb les falles infantils, seguides mitja hora després per la guanyadora del primer premi de la Secció Especial i, una hora després (a les 21.00 h.), per la municipal. Quant a les falles grans, la cremà de totes s’avançarà un parell d’hores començant, per tant, a les 22.00 hores; la guanyadora del premi com a millor falla de la ciutat veurà com les flames s’inicien a les 22.30 hores mentre que el foc no arribarà a la falla gran de la Plaça de l’Ajuntament fins a les 23.00 h.

 

“L’excepcionalitat del context en què podrem desenvolupar els diversos actes fallers motiva també modificacions com aquesta i la recomanació permanent de prudència i de compliment de les restriccions vigents i de les mesures de seguretat habituals fins que les flames acaben amb aquest cicle iniciat ja fa prop de dos anys i mig”, ha conclòs Galiana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.