JCF modifica l’horari de la cremà per a adaptar-la al toc de queda

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València i president de la Junta Central Fallera, Carlos Galiana, ha comunicat aquest dilluns als presidents i presidentes de les comissions falleres de la ciutat la “necessària modificació dels horaris de la Cremà”, donada la vigència el pròxim 5 de setembre del toc de queda establit per la Generalitat Valenciana arran de la situació sanitària actual. A més, ha avançat que la cremà de les falles municipals serà “a porta tancada” atés que es restringirà el pas a la plaça de l’Ajuntament per a evitar aglomeracions.

 

“Després de les reunions corresponents amb la Policia Local i els Bombers de València s’ha concretat un avançament de dues hores en els horaris habituals per a la cremà de les diferents falles grans i infantils de tota la ciutat com a mesura imprescindible per a poder garantir el compliment de les restriccions vigents, com per exemple el toc de queda”, ha explicat.

 
Així, la Cremà començarà a les 20.00 hores amb les falles infantils, seguides mitja hora després per la guanyadora del primer premi de la Secció Especial i, una hora després (a les 21.00 h.), per la municipal. Quant a les falles grans, la cremà de totes s’avançarà un parell d’hores començant, per tant, a les 22.00 hores; la guanyadora del premi com a millor falla de la ciutat veurà com les flames s’inicien a les 22.30 hores mentre que el foc no arribarà a la falla gran de la Plaça de l’Ajuntament fins a les 23.00 h.

 

“L’excepcionalitat del context en què podrem desenvolupar els diversos actes fallers motiva també modificacions com aquesta i la recomanació permanent de prudència i de compliment de les restriccions vigents i de les mesures de seguretat habituals fins que les flames acaben amb aquest cicle iniciat ja fa prop de dos anys i mig”, ha conclòs Galiana.

Últimes notícies

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.

Manipulen durant mesos una dona de 91 anys a Alacant per quedar-se amb el seu patrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones acusades de sotmetre durant mesos una dona de 91 anys a un control total per apoderar-se del seu patrimoni, amb un presumpte expoli de 20.000 euros i canvis en el seu testament.