La Cremà posa fi amb el seu ritual de foc a les Falles 2019

falla cremà

Imatge del castell previ a la Cremà de la Falla municipal | EFE

 

Aquesta passada nit es posava fi a les Falles 2019 amb l’acte de la Cremà, que reduïa a cendres centenars de monuments infantils i grans a la ciutat de València, així com a gran quantitat de municipis de la Comunitat Valenciana, de València, Castelló i Alacant.

 

En el cas de València la pluja va fer acte de presència de forma intermitent, i va acabar banyant els carrers, com es preveia des de dies abans. Unes primeres gotes disperses van evolucionar en una pluja fina, que tot i això, no va deslluir l’acte. Aquest final contrastava, a més, amb els cels clars i temperatures agradables, i fins i tot altes, de les jornades prèvies.

 

Però la pluja no va canviar res, i el ritual del foc va ser imparable, cremant un per un tots els monuments de la ciutat, de les diferents seccions.

cremà falla

Imatge de la Cremà | EFE

 

La penúltima Falla en cremar van ser L’Antiga de Campanar, guanyadora del primer premi de la Secció Especial. El monument portava per lema “Juga, juga… i voràs” i incloïa tot un món de joguets i personatges que van captivar al jurat i als assistents, que no van voler perdre l’oportunitat de visitar la Falla guanyadora.

 

L’últim monument en ser pres per les flames va ser la Falla municipal, que des de feia dies presidia la plaça de l’Ajuntament de València. Un monument trencador, amb tocs d’art urbà i grafiti, creat per Pichiavo i els artistes fallers Latorre i Sanz.

 

Després de la Cremà, és el moment de fer valoracions. Hui, 20 de març, arranquen, com se sol dir, les Falles de 2020. Cada comissió començarà a preparar el seu monument i les seues festes per a l”any que ve.

 

Així mateix, també és moment de les valoracions globals, de l’impacte turístic, econòmic i cultural d’aquestes Falles de 2019.

 

Unes falles que, com cada any, han fet arribar a terres valencianes a centenars de milers de persones, que han pogut gaudir de la Mascletà, l’Ofrena, la Nit del Foc, la Cremà, i el seguit d’actes i possibilitats que ofereix la ciutat de València i les localitats falleres de tot el territori. El bon oratge de la majoria de dies i el calendari, que ha ubicat el cap de setmana dins els dies grans de la festa, han afavorit l’afluència de visitants.

 

Altre debat queda obert ara, relacionat amb l’incivisme, i la possibilitat d’establir noves mesures de vigilància i control per evitar el ‘botellón’ i protegir els edificis històrics de la ciutat de València de cara a les pròximes Falles, tal com apuntava Joan Ribó, alcalde de la ciutat, ahir després de l’última mascletà.

 

Així mateix, altra qüestió que està sobre la taula és una futura taxa turística.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.

El funcionari que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la justícia

El funcionari responsable de tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer haver adjudicat una vivenda pública a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, mentres la justícia investiga un possible colador en la normativa.

Alacant mobilitza a 1.300 persones per a garantir la romeria de la Santa Faç

L'Ajuntament d'Alacant desplega un dispositiu de 1.300 persones per a assegurar la romeria de la Santa Faç, amb reforç de seguretat, neteja i transport.

Caixaforum València obri una gran immersió en els mons d’Alicia

Caixaforum València acull fins al 12 d'octubre la major exposició dedicada a Alicia, un recorregut immersiu per l'obra de Lewis Carroll amb art, teatre, tallers i experiències participatives.