La Cremà posa fi amb el seu ritual de foc a les Falles 2019

falla cremà

Imatge del castell previ a la Cremà de la Falla municipal | EFE

 

Aquesta passada nit es posava fi a les Falles 2019 amb l’acte de la Cremà, que reduïa a cendres centenars de monuments infantils i grans a la ciutat de València, així com a gran quantitat de municipis de la Comunitat Valenciana, de València, Castelló i Alacant.

 

En el cas de València la pluja va fer acte de presència de forma intermitent, i va acabar banyant els carrers, com es preveia des de dies abans. Unes primeres gotes disperses van evolucionar en una pluja fina, que tot i això, no va deslluir l’acte. Aquest final contrastava, a més, amb els cels clars i temperatures agradables, i fins i tot altes, de les jornades prèvies.

 

Però la pluja no va canviar res, i el ritual del foc va ser imparable, cremant un per un tots els monuments de la ciutat, de les diferents seccions.

cremà falla

Imatge de la Cremà | EFE

 

La penúltima Falla en cremar van ser L’Antiga de Campanar, guanyadora del primer premi de la Secció Especial. El monument portava per lema «Juga, juga… i voràs» i incloïa tot un món de joguets i personatges que van captivar al jurat i als assistents, que no van voler perdre l’oportunitat de visitar la Falla guanyadora.

 

L’últim monument en ser pres per les flames va ser la Falla municipal, que des de feia dies presidia la plaça de l’Ajuntament de València. Un monument trencador, amb tocs d’art urbà i grafiti, creat per Pichiavo i els artistes fallers Latorre i Sanz.

 

Després de la Cremà, és el moment de fer valoracions. Hui, 20 de març, arranquen, com se sol dir, les Falles de 2020. Cada comissió començarà a preparar el seu monument i les seues festes per a l»any que ve.

 

Així mateix, també és moment de les valoracions globals, de l’impacte turístic, econòmic i cultural d’aquestes Falles de 2019.

 

Unes falles que, com cada any, han fet arribar a terres valencianes a centenars de milers de persones, que han pogut gaudir de la Mascletà, l’Ofrena, la Nit del Foc, la Cremà, i el seguit d’actes i possibilitats que ofereix la ciutat de València i les localitats falleres de tot el territori. El bon oratge de la majoria de dies i el calendari, que ha ubicat el cap de setmana dins els dies grans de la festa, han afavorit l’afluència de visitants.

 

Altre debat queda obert ara, relacionat amb l’incivisme, i la possibilitat d’establir noves mesures de vigilància i control per evitar el ‘botellón’ i protegir els edificis històrics de la ciutat de València de cara a les pròximes Falles, tal com apuntava Joan Ribó, alcalde de la ciutat, ahir després de l’última mascletà.

 

Així mateix, altra qüestió que està sobre la taula és una futura taxa turística.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.