La Cremà posa fi amb el seu ritual de foc a les Falles 2019

Ejemplo de shortcode con estilo
Imatge del castell previ a la Cremà de la Falla municipal | EFE   Aquesta passada nit es posava fi a les Falles 2019 amb l’acte de la Cremà, que reduïa a cendres centenars de monuments infantils i grans a la ciutat de València, així com a gran quantitat de municipis de la Comunitat Valenciana, […]
falla cremà

Imatge del castell previ a la Cremà de la Falla municipal | EFE

 

Aquesta passada nit es posava fi a les Falles 2019 amb l’acte de la Cremà, que reduïa a cendres centenars de monuments infantils i grans a la ciutat de València, així com a gran quantitat de municipis de la Comunitat Valenciana, de València, Castelló i Alacant.

 

En el cas de València la pluja va fer acte de presència de forma intermitent, i va acabar banyant els carrers, com es preveia des de dies abans. Unes primeres gotes disperses van evolucionar en una pluja fina, que tot i això, no va deslluir l’acte. Aquest final contrastava, a més, amb els cels clars i temperatures agradables, i fins i tot altes, de les jornades prèvies.

 

Però la pluja no va canviar res, i el ritual del foc va ser imparable, cremant un per un tots els monuments de la ciutat, de les diferents seccions.

cremà falla

Imatge de la Cremà | EFE

 

La penúltima Falla en cremar van ser L’Antiga de Campanar, guanyadora del primer premi de la Secció Especial. El monument portava per lema «Juga, juga… i voràs» i incloïa tot un món de joguets i personatges que van captivar al jurat i als assistents, que no van voler perdre l’oportunitat de visitar la Falla guanyadora.

 

L’últim monument en ser pres per les flames va ser la Falla municipal, que des de feia dies presidia la plaça de l’Ajuntament de València. Un monument trencador, amb tocs d’art urbà i grafiti, creat per Pichiavo i els artistes fallers Latorre i Sanz.

 

Després de la Cremà, és el moment de fer valoracions. Hui, 20 de març, arranquen, com se sol dir, les Falles de 2020. Cada comissió començarà a preparar el seu monument i les seues festes per a l»any que ve.

 

Així mateix, també és moment de les valoracions globals, de l’impacte turístic, econòmic i cultural d’aquestes Falles de 2019.

 

Unes falles que, com cada any, han fet arribar a terres valencianes a centenars de milers de persones, que han pogut gaudir de la Mascletà, l’Ofrena, la Nit del Foc, la Cremà, i el seguit d’actes i possibilitats que ofereix la ciutat de València i les localitats falleres de tot el territori. El bon oratge de la majoria de dies i el calendari, que ha ubicat el cap de setmana dins els dies grans de la festa, han afavorit l’afluència de visitants.

 

Altre debat queda obert ara, relacionat amb l’incivisme, i la possibilitat d’establir noves mesures de vigilància i control per evitar el ‘botellón’ i protegir els edificis històrics de la ciutat de València de cara a les pròximes Falles, tal com apuntava Joan Ribó, alcalde de la ciutat, ahir després de l’última mascletà.

 

Així mateix, altra qüestió que està sobre la taula és una futura taxa turística.

Últimes notícies

Sis mesos de presó a un empresari per tindre deu empleats sense alta en la Seguretat Social

Un empresari de 42 anys ha sigut condemnat a sis mesos de presó i una multa per tindre tota la plantilla, deu treballadors colombians, sense contracte ni alta en la Seguretat Social a Alacant. La pena de presó ha quedat en suspens sempre que no torne a delinquir.

Divaldirectia complix 10 anys formant directius locals amb tres presidents de la Diputació

La Diputació de València ha celebrat el desé aniversari de Divaldirectia amb la presència dels tres últims presidents i l’inici de la sisena edició del programa, que ha format ja 239 directius locals.

Nicolás Olea, nou doctor honoris causa de la UA: ‘El cos humà no es pot separar del seu ambient’

El metge i catedràtic emèrit Nicolás Olea ha sigut investit doctor honoris causa per la Universitat d’Alacant, on ha defensat que el cos humà està íntimament lligat al seu entorn i que la medicina ha de prevenir el sofriment abans que calga curar-lo.

Elx recorda els dotze guàrdies civils assassinats per ETA en 1986 amb una exposició

La Llotja Medieval d’Elx acull fins al 15 de novembre l’exposició ‘12 vidas. Una herida permanente’, que homenatja els dotze guàrdies civils assassinats per ETA en 1986 a Madrid, entre ells dos agents nascuts a la Comunitat Valenciana.

Fixades les noves declaracions de cinc alcaldes per la gestió de la DANA a València

El jutjat que investiga la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024 ha programat per a novembre i desembre les declaracions de cinc alcaldes de l’Horta i de la comissaria cap de la Unitat Adscrita, com a testimonis. En la mateixa causa continuen investigats l’exconsellera Salomé Pradas i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso.

Josep Puerto demana fe en l’estil del Valencia Basket i intensitat fins al minut 40

El capità del Valencia Basket, Josep Puerto, reclama ser fidels a l’estil de joc i mantindre la intensitat durant tot el partit davant el Maccabi, després de la dolorosa remuntada patida contra l’Olympiacos al Roig Arena.

Elda acull les primeres jornades internacionals de mares escriptores

Elda celebrarà dissabte les primeres Jornades Internacionals de Madres Escritoras, que uniran creació literària i maternitat amb autores de diversos països.

El Museu Sorolla estrena ampliació i inicia la rehabilitació de la casa original

El Museu Sorolla ha obert al públic el nou edifici d’ampliació, amb més de 2.000 metres quadrats, i ha iniciat la rehabilitació integral de la casa i els jardins originals del pintor a Madrid.