16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Desmunten la part central de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria per perill de caiguda

Desmunten la part central de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria per perill de caiguda | Facebook Falla Regne de València

Els monuments fallers continuen amb problemes en estes falles 2021 i es què les pluges han clevillat la part posterior de la figura central del monument de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria, situada al barri de Russafa, d’esta manera els bombers de València han desmuntat tres figures i la part central d’esta falla pel perill imminent de caiguda, a causa dels desperfectes causats per la tempesta d’este dijous.

El president de la comissió, Vicente Hércules, va prendre la vesprada d’ahir divendres la decisió de no obrir al públic les visites per precaució, ja que la pluja caiguda “durant el transport des de Borriana i esta nit” han clevillat la part posterior de la cintura de la figura central “fins a tres vegades”, cosa que ha fet cedir la part de dalt, amb més pes.

Els bombers consideraven que no hi havia risc imminent

Els mateixos bombers havien considerat que no hi havia un risc imminent de caiguda, però finalment la comissió fallera per seguretat ha decidit demanar que la desmunten “tallant-la i baixant-la amb unes cintes, ja que el contrari seria destrossar la falla”.

Desmunten la part central de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria per perill de caiguda | Facebook Falla Regne de València-Duc

Primer premi per a esta falla

Ana Martí, la fallera major de la falla, ha assegurat a un equip d’À Punt Notícies que està satisfeta perquè el monument ja ha rebut el seu premi i “ara prima la seguretat”.

<>

Una falla que no es va poder “desplantar” el març del 2020

Esta falla de Secció Especial, de l’artista Sergio Musoles, no es va poder “desplantar” quan es va declarar la pandèmia de la Covid-19 al març de l’any passat i la van cremar durant un acte vandàlic, de manera que l’artista va refer la peça central, que ara s’ha desmuntat.

Comunicat de la Falla del Regne al seu Facebook

La Dana de tempesta, pluja i vent que va caure en la nit de la plantà va afectar el pes i volum de la rematada de la nostra falla, fent que el mateix haja anat cedint a poc a poc. A causa de la filtració d’aigua l’estructura sembla que s’ha vist afectada.
Davant esta tessitura, i lloc en coneixement de Bombers i del nostre artista, que treballen en estos moments conjuntament, per a evitar mals majors s’ha decidit intervenir i baixar la rematada a terra.
Gràcies a tots els que ens han mostrat ja el seu suport. I suport i ànims és el que volem transmetre-li al nostre gran artista Sergio Musoles. Estem units. Perquè només units som el Regne.

 

<>

Últimes notícies

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.