Desmunten la part central de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria per perill de caiguda

Desmunten la part central de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria per perill de caiguda | Facebook Falla Regne de València

Els monuments fallers continuen amb problemes en estes falles 2021 i es què les pluges han clevillat la part posterior de la figura central del monument de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria, situada al barri de Russafa, d’esta manera els bombers de València han desmuntat tres figures i la part central d’esta falla pel perill imminent de caiguda, a causa dels desperfectes causats per la tempesta d’este dijous.

El president de la comissió, Vicente Hércules, va prendre la vesprada d’ahir divendres la decisió de no obrir al públic les visites per precaució, ja que la pluja caiguda «durant el transport des de Borriana i esta nit» han clevillat la part posterior de la cintura de la figura central «fins a tres vegades», cosa que ha fet cedir la part de dalt, amb més pes.

Els bombers consideraven que no hi havia risc imminent

Els mateixos bombers havien considerat que no hi havia un risc imminent de caiguda, però finalment la comissió fallera per seguretat ha decidit demanar que la desmunten «tallant-la i baixant-la amb unes cintes, ja que el contrari seria destrossar la falla».

Desmunten la part central de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria per perill de caiguda | Facebook Falla Regne de València-Duc

Primer premi per a esta falla

Ana Martí, la fallera major de la falla, ha assegurat a un equip d’À Punt Notícies que està satisfeta perquè el monument ja ha rebut el seu premi i «ara prima la seguretat».

<

>

Una falla que no es va poder «desplantar» el març del 2020

Esta falla de Secció Especial, de l’artista Sergio Musoles, no es va poder «desplantar» quan es va declarar la pandèmia de la Covid-19 al març de l’any passat i la van cremar durant un acte vandàlic, de manera que l’artista va refer la peça central, que ara s’ha desmuntat.

Comunicat de la Falla del Regne al seu Facebook

La Dana de tempesta, pluja i vent que va caure en la nit de la plantà va afectar el pes i volum de la rematada de la nostra falla, fent que el mateix haja anat cedint a poc a poc. A causa de la filtració d’aigua l’estructura sembla que s’ha vist afectada.
Davant esta tessitura, i lloc en coneixement de Bombers i del nostre artista, que treballen en estos moments conjuntament, per a evitar mals majors s’ha decidit intervenir i baixar la rematada a terra.
Gràcies a tots els que ens han mostrat ja el seu suport. I suport i ànims és el que volem transmetre-li al nostre gran artista Sergio Musoles. Estem units. Perquè només units som el Regne.

 

<

>

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.