Desmunten la part central de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria per perill de caiguda

Desmunten la part central de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria per perill de caiguda | Facebook Falla Regne de València

Els monuments fallers continuen amb problemes en estes falles 2021 i es què les pluges han clevillat la part posterior de la figura central del monument de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria, situada al barri de Russafa, d’esta manera els bombers de València han desmuntat tres figures i la part central d’esta falla pel perill imminent de caiguda, a causa dels desperfectes causats per la tempesta d’este dijous.

El president de la comissió, Vicente Hércules, va prendre la vesprada d’ahir divendres la decisió de no obrir al públic les visites per precaució, ja que la pluja caiguda «durant el transport des de Borriana i esta nit» han clevillat la part posterior de la cintura de la figura central «fins a tres vegades», cosa que ha fet cedir la part de dalt, amb més pes.

Els bombers consideraven que no hi havia risc imminent

Els mateixos bombers havien considerat que no hi havia un risc imminent de caiguda, però finalment la comissió fallera per seguretat ha decidit demanar que la desmunten «tallant-la i baixant-la amb unes cintes, ja que el contrari seria destrossar la falla».

Desmunten la part central de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria per perill de caiguda | Facebook Falla Regne de València-Duc

Primer premi per a esta falla

Ana Martí, la fallera major de la falla, ha assegurat a un equip d’À Punt Notícies que està satisfeta perquè el monument ja ha rebut el seu premi i «ara prima la seguretat».

<

>

Una falla que no es va poder «desplantar» el març del 2020

Esta falla de Secció Especial, de l’artista Sergio Musoles, no es va poder «desplantar» quan es va declarar la pandèmia de la Covid-19 al març de l’any passat i la van cremar durant un acte vandàlic, de manera que l’artista va refer la peça central, que ara s’ha desmuntat.

Comunicat de la Falla del Regne al seu Facebook

La Dana de tempesta, pluja i vent que va caure en la nit de la plantà va afectar el pes i volum de la rematada de la nostra falla, fent que el mateix haja anat cedint a poc a poc. A causa de la filtració d’aigua l’estructura sembla que s’ha vist afectada.
Davant esta tessitura, i lloc en coneixement de Bombers i del nostre artista, que treballen en estos moments conjuntament, per a evitar mals majors s’ha decidit intervenir i baixar la rematada a terra.
Gràcies a tots els que ens han mostrat ja el seu suport. I suport i ànims és el que volem transmetre-li al nostre gran artista Sergio Musoles. Estem units. Perquè només units som el Regne.

 

<

>

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.