Desmunten la part central de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria per perill de caiguda

Desmunten la part central de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria per perill de caiguda | Facebook Falla Regne de València

Els monuments fallers continuen amb problemes en estes falles 2021 i es què les pluges han clevillat la part posterior de la figura central del monument de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria, situada al barri de Russafa, d’esta manera els bombers de València han desmuntat tres figures i la part central d’esta falla pel perill imminent de caiguda, a causa dels desperfectes causats per la tempesta d’este dijous.

El president de la comissió, Vicente Hércules, va prendre la vesprada d’ahir divendres la decisió de no obrir al públic les visites per precaució, ja que la pluja caiguda «durant el transport des de Borriana i esta nit» han clevillat la part posterior de la cintura de la figura central «fins a tres vegades», cosa que ha fet cedir la part de dalt, amb més pes.

Els bombers consideraven que no hi havia risc imminent

Els mateixos bombers havien considerat que no hi havia un risc imminent de caiguda, però finalment la comissió fallera per seguretat ha decidit demanar que la desmunten «tallant-la i baixant-la amb unes cintes, ja que el contrari seria destrossar la falla».

Desmunten la part central de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria per perill de caiguda | Facebook Falla Regne de València-Duc

Primer premi per a esta falla

Ana Martí, la fallera major de la falla, ha assegurat a un equip d’À Punt Notícies que està satisfeta perquè el monument ja ha rebut el seu premi i «ara prima la seguretat».

<

>

Una falla que no es va poder «desplantar» el març del 2020

Esta falla de Secció Especial, de l’artista Sergio Musoles, no es va poder «desplantar» quan es va declarar la pandèmia de la Covid-19 al març de l’any passat i la van cremar durant un acte vandàlic, de manera que l’artista va refer la peça central, que ara s’ha desmuntat.

Comunicat de la Falla del Regne al seu Facebook

La Dana de tempesta, pluja i vent que va caure en la nit de la plantà va afectar el pes i volum de la rematada de la nostra falla, fent que el mateix haja anat cedint a poc a poc. A causa de la filtració d’aigua l’estructura sembla que s’ha vist afectada.
Davant esta tessitura, i lloc en coneixement de Bombers i del nostre artista, que treballen en estos moments conjuntament, per a evitar mals majors s’ha decidit intervenir i baixar la rematada a terra.
Gràcies a tots els que ens han mostrat ja el seu suport. I suport i ànims és el que volem transmetre-li al nostre gran artista Sergio Musoles. Estem units. Perquè només units som el Regne.

 

<

>

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU