Desmunten la part central de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria per perill de caiguda

Desmunten la part central de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria per perill de caiguda | Facebook Falla Regne de València

Els monuments fallers continuen amb problemes en estes falles 2021 i es què les pluges han clevillat la part posterior de la figura central del monument de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria, situada al barri de Russafa, d’esta manera els bombers de València han desmuntat tres figures i la part central d’esta falla pel perill imminent de caiguda, a causa dels desperfectes causats per la tempesta d’este dijous.

El president de la comissió, Vicente Hércules, va prendre la vesprada d’ahir divendres la decisió de no obrir al públic les visites per precaució, ja que la pluja caiguda «durant el transport des de Borriana i esta nit» han clevillat la part posterior de la cintura de la figura central «fins a tres vegades», cosa que ha fet cedir la part de dalt, amb més pes.

Els bombers consideraven que no hi havia risc imminent

Els mateixos bombers havien considerat que no hi havia un risc imminent de caiguda, però finalment la comissió fallera per seguretat ha decidit demanar que la desmunten «tallant-la i baixant-la amb unes cintes, ja que el contrari seria destrossar la falla».

Desmunten la part central de la Falla Regne de València-Duc de Calàbria per perill de caiguda | Facebook Falla Regne de València-Duc

Primer premi per a esta falla

Ana Martí, la fallera major de la falla, ha assegurat a un equip d’À Punt Notícies que està satisfeta perquè el monument ja ha rebut el seu premi i «ara prima la seguretat».

<

>

Una falla que no es va poder «desplantar» el març del 2020

Esta falla de Secció Especial, de l’artista Sergio Musoles, no es va poder «desplantar» quan es va declarar la pandèmia de la Covid-19 al març de l’any passat i la van cremar durant un acte vandàlic, de manera que l’artista va refer la peça central, que ara s’ha desmuntat.

Comunicat de la Falla del Regne al seu Facebook

La Dana de tempesta, pluja i vent que va caure en la nit de la plantà va afectar el pes i volum de la rematada de la nostra falla, fent que el mateix haja anat cedint a poc a poc. A causa de la filtració d’aigua l’estructura sembla que s’ha vist afectada.
Davant esta tessitura, i lloc en coneixement de Bombers i del nostre artista, que treballen en estos moments conjuntament, per a evitar mals majors s’ha decidit intervenir i baixar la rematada a terra.
Gràcies a tots els que ens han mostrat ja el seu suport. I suport i ànims és el que volem transmetre-li al nostre gran artista Sergio Musoles. Estem units. Perquè només units som el Regne.

 

<

>

Últimes notícies

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.