19.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

La plaça de la Falla Sagunt-Sant Guillem homenatjarà a Nino Bravo

La centenària comissió fallera Sagunt-Sant Guillem celebrarà així l’aniversari de la mort del seu veí més il·lustre, Nino Bravo, fent al mateix temps la seua primera incursió en el món de les falles innovadores. Ho farà de la mà de dos signatures reconegudes: theRevolution (Javier Valiente, dissenyador gràfic i membre de l’ADCV Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana) i el taller de Manolo Martín, que s’encarregaran del disseny i producció, respectivament.


El projecte faller, titulat I fins a la fi et voldré, farà una extrapolació contemporània d’una de les cançons més populars de Nino Bravo, convertint-se en un projecte que engloba la falla gran i infantil. Dos monuments que participaran en el concurs de falles innovadores i experimentals de l’Ajuntament de València, una cosa inèdita per a aquesta comissió, acostumada a les falles tradicionals.

Tant Javier Valiente com l’expert en produccions falleres Manolo Martín, reconeixen estar “molt il·lusionats amb aquesta oportunitat, que suposa una aposta per emocionar al barri amb una falla que tot el veïnat podrà recordar i convertir en una icona, ja que es plantarà en una de les places més històriques de Zaidía”, ha explicat Javier Valiente.

Per part seua, la comissió fallera Sagunt-Sant Guillem està preparant activitats paral·leles davant l’efemèride, que es consolidaran amb iniciatives culturals relacionades amb la vida i l’obra musical de Nino Bravo.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.

Seguix tancat el centre de salut de Benicàssim després de l’assassinat d’una infermera a les mans de la seua exparella

El centre de salut de Benicàssim roman tancat després de l'assassinat a ganivetades d'una infermera de 64 anys. El PAC atén urgències i un equip de salut mental fa costat al personal.