13.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

La plaça de la Falla Sagunt-Sant Guillem homenatjarà a Nino Bravo

La centenària comissió fallera Sagunt-Sant Guillem celebrarà així l’aniversari de la mort del seu veí més il·lustre, Nino Bravo, fent al mateix temps la seua primera incursió en el món de les falles innovadores. Ho farà de la mà de dos signatures reconegudes: theRevolution (Javier Valiente, dissenyador gràfic i membre de l’ADCV Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana) i el taller de Manolo Martín, que s’encarregaran del disseny i producció, respectivament.


El projecte faller, titulat I fins a la fi et voldré, farà una extrapolació contemporània d’una de les cançons més populars de Nino Bravo, convertint-se en un projecte que engloba la falla gran i infantil. Dos monuments que participaran en el concurs de falles innovadores i experimentals de l’Ajuntament de València, una cosa inèdita per a aquesta comissió, acostumada a les falles tradicionals.

Tant Javier Valiente com l’expert en produccions falleres Manolo Martín, reconeixen estar “molt il·lusionats amb aquesta oportunitat, que suposa una aposta per emocionar al barri amb una falla que tot el veïnat podrà recordar i convertir en una icona, ja que es plantarà en una de les places més històriques de Zaidía”, ha explicat Javier Valiente.

Per part seua, la comissió fallera Sagunt-Sant Guillem està preparant activitats paral·leles davant l’efemèride, que es consolidaran amb iniciatives culturals relacionades amb la vida i l’obra musical de Nino Bravo.

Últimes notícies

Mazón demana altura a Vox i confia a investir demà a Pérez Llorca com el seu successor

El president en funcions ha cridat Vox a estar a l'altura i ha expressat el seu desig que Juanfran Pérez Llorca siga triat este dijous en Les Corts. La primera votació exigix majoria absoluta i el PP necessita als 13 diputats de Vox; de no aconseguir-se, hi hauria un segon ple amb majoria simple.

Ábalos no perdria l’acta si entra a la presó, però quedaria suspés com a diputat

Si José Luis Ábalos ingressara a la presó, conservaria l'acta però seria suspés de drets i deures parlamentaris. El Congrés no contempla reduir escons.

Detingut en Sant Joan (Alacant) un fugitiu buscat per Montenegro en un control policial

La Guàrdia Civil ha detingut en Sant Joan (Alacant) a un home de 41 anys reclamat per Montenegro i considerat un dels seus fugitius més buscats. Va ser localitzat en un control preventiu i ha quedat a la disposició de l'Audiència Nacional per a la seua extradició.

Compromís espera que Vilaplana comparega molt prompte en la comissió del Congrés

Compromís espera que Maribel Vilaplana comparega molt prompte davant la comissió del Congrés sobre la dana. Un registre d'aparcament i el seu testimoniatge obrin dubtes de cronologia.

Mazón insistix que va ser a peu de l’aparcament al Palau i nega haver estat ilocalizable

Carlos Mazón ha reiterat que, després de menjar en El Ventorro, va acompanyar a Maribel Vilaplana a l'aparcament i es va dirigir a peu, sense parades, al Palau. Ha rebutjat que estiguera ilocalizable i ha precisat que a les 20.00 ja eixia cap al Centre d'Emergències de L'Eliana.

Cuenca va remenar que Mazón fora a Utiel el 29-O, però Pradas va dir que no es podia entrar

José Manuel Cuenca ha declarat que es va valorar que Carlos Mazón es desplaçara a Utiel poc abans de les 17.00 del 29 d'octubre, però Salomé Pradas va advertir que no es podia entrar. També ha assenyalat que no es va contemplar acudir al Cecopi i que va perdre mesos de missatges per un canvi de telèfon.

Espanya haurà d’invertir 104.000 milions en 10 anys per a afrontar sequeres i inundacions

Espanya haurà de destinar 103.824 milions en una dècada per a mitigar sequeres i reduir inundacions, segons un informe que desgrana prioritats i actuacions.

Ciutadans demana a la jutgessa de la DANA tornar a citar a la periodista que va menjar amb Mazón el 29-O

L'acusació popular de Ciutadans ha sol·licitat una nova declaració de Maribel Vilaplana en detectar contradiccions sobre el reservat i el temps que va passar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre.