La Falla l’Antiga de Campanar guanya el primer premi a la secció especial

 

 

 

La composició titulada «Juga, juga… i voràs», el curull taller de joguets trencats ideat per l’artista Carlos Carsí per a la comissió de L’Antiga de Campanar, ha aconseguit el primer premi de la secció Especial dels falles de València.

 

 

  

Segons el veredicte fet públic pel president de Junta Central Fallera i regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, en segon lloc ha quedat la comissió de Plaza del Pilar amb «Quí mou els fils?», de l’artista Francisco Torres, i en tercer lloc s’ha classificat la comissió de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal amb «El Musical», de Pere Baenas.

 

 

  

En l’apartat d’Enginy i Gracia, els tres primers premis han sigut per a L’Antiga de Campanar, Na Jordana i Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal, respectivament.

 

 

 

  

«Juga, juga… i voràs» planteja un bigarrat taller de joguets trencats que, amb un pressupost de 170.000 euros, una altura de vint metres i mig centenar de figures, convida a reflexionar sobre aquells que ho estan per un mal ús, per un excés de joc o per la utilització de materials defectuosos, indica l’artista en la memòria de la falla.

 

 

 

  

En els diferents escenes de la falla és representa a dues ancians artesans que intenten arreglar aqueixos joguets, de tota mena i origen i amb postures impossibles que desafien la gravetat.

  

Enguany, els nou falles de la secció Especial presentaven pressupostos que van dels 95.000 euros de la comissió Regne de València-Duc de Calàbria als 230.000 de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal.

 

 

La Falla infantil Maestro Gozalbo-Comde Altea guanya a la selecció especial infantil

 

La falla infantil de Maestro Gozalbo-Conde d’Altea s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial de les Falles de València 2019, per davant de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal i Duc de Gaeta-Pobla de Farnals.

 

El monument ‘Si Falles’ s’ha emportat l’or en la categoria especial d’aquestes Falles 2019, amb el que aquesta comissió repeteix el seu resultat de 2018, aconseguit també amb el mateix artista faller, Iván Tortajada.

 

Completen el podi de Secció Especial els monuments infantils de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal, de l’artista José Gallego, i Duc de Gaeta-*Pobla de Farnals, creada per Fernando Foix, en segona i tercera posició, respectivament, amb el que els tres premis són idèntics als del passat any.

 

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.