La Falla l’Antiga de Campanar guanya el primer premi a la secció especial

 

 

 

La composició titulada «Juga, juga… i voràs», el curull taller de joguets trencats ideat per l’artista Carlos Carsí per a la comissió de L’Antiga de Campanar, ha aconseguit el primer premi de la secció Especial dels falles de València.

 

 

  

Segons el veredicte fet públic pel president de Junta Central Fallera i regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, en segon lloc ha quedat la comissió de Plaza del Pilar amb «Quí mou els fils?», de l’artista Francisco Torres, i en tercer lloc s’ha classificat la comissió de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal amb «El Musical», de Pere Baenas.

 

 

  

En l’apartat d’Enginy i Gracia, els tres primers premis han sigut per a L’Antiga de Campanar, Na Jordana i Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal, respectivament.

 

 

 

  

«Juga, juga… i voràs» planteja un bigarrat taller de joguets trencats que, amb un pressupost de 170.000 euros, una altura de vint metres i mig centenar de figures, convida a reflexionar sobre aquells que ho estan per un mal ús, per un excés de joc o per la utilització de materials defectuosos, indica l’artista en la memòria de la falla.

 

 

 

  

En els diferents escenes de la falla és representa a dues ancians artesans que intenten arreglar aqueixos joguets, de tota mena i origen i amb postures impossibles que desafien la gravetat.

  

Enguany, els nou falles de la secció Especial presentaven pressupostos que van dels 95.000 euros de la comissió Regne de València-Duc de Calàbria als 230.000 de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal.

 

 

La Falla infantil Maestro Gozalbo-Comde Altea guanya a la selecció especial infantil

 

La falla infantil de Maestro Gozalbo-Conde d’Altea s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial de les Falles de València 2019, per davant de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal i Duc de Gaeta-Pobla de Farnals.

 

El monument ‘Si Falles’ s’ha emportat l’or en la categoria especial d’aquestes Falles 2019, amb el que aquesta comissió repeteix el seu resultat de 2018, aconseguit també amb el mateix artista faller, Iván Tortajada.

 

Completen el podi de Secció Especial els monuments infantils de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal, de l’artista José Gallego, i Duc de Gaeta-*Pobla de Farnals, creada per Fernando Foix, en segona i tercera posició, respectivament, amb el que els tres premis són idèntics als del passat any.

 

Últimes notícies

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.