La Falla l’Antiga de Campanar guanya el primer premi a la secció especial

 

 

 

La composició titulada “Juga, juga… i voràs”, el curull taller de joguets trencats ideat per l’artista Carlos Carsí per a la comissió de L’Antiga de Campanar, ha aconseguit el primer premi de la secció Especial dels falles de València.

 

 

  

Segons el veredicte fet públic pel president de Junta Central Fallera i regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, en segon lloc ha quedat la comissió de Plaza del Pilar amb “Quí mou els fils?”, de l’artista Francisco Torres, i en tercer lloc s’ha classificat la comissió de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal amb “El Musical”, de Pere Baenas.

 

 

  

En l’apartat d’Enginy i Gracia, els tres primers premis han sigut per a L’Antiga de Campanar, Na Jordana i Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal, respectivament.

 

 

 

  

“Juga, juga… i voràs” planteja un bigarrat taller de joguets trencats que, amb un pressupost de 170.000 euros, una altura de vint metres i mig centenar de figures, convida a reflexionar sobre aquells que ho estan per un mal ús, per un excés de joc o per la utilització de materials defectuosos, indica l’artista en la memòria de la falla.

 

 

 

  

En els diferents escenes de la falla és representa a dues ancians artesans que intenten arreglar aqueixos joguets, de tota mena i origen i amb postures impossibles que desafien la gravetat.

  

Enguany, els nou falles de la secció Especial presentaven pressupostos que van dels 95.000 euros de la comissió Regne de València-Duc de Calàbria als 230.000 de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal.

 

 

La Falla infantil Maestro Gozalbo-Comde Altea guanya a la selecció especial infantil

 

La falla infantil de Maestro Gozalbo-Conde d’Altea s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial de les Falles de València 2019, per davant de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal i Duc de Gaeta-Pobla de Farnals.

 

El monument ‘Si Falles’ s’ha emportat l’or en la categoria especial d’aquestes Falles 2019, amb el que aquesta comissió repeteix el seu resultat de 2018, aconseguit també amb el mateix artista faller, Iván Tortajada.

 

Completen el podi de Secció Especial els monuments infantils de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal, de l’artista José Gallego, i Duc de Gaeta-*Pobla de Farnals, creada per Fernando Foix, en segona i tercera posició, respectivament, amb el que els tres premis són idèntics als del passat any.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.