La Falla l’Antiga de Campanar guanya el primer premi a la secció especial

 

 

 

La composició titulada «Juga, juga… i voràs», el curull taller de joguets trencats ideat per l’artista Carlos Carsí per a la comissió de L’Antiga de Campanar, ha aconseguit el primer premi de la secció Especial dels falles de València.

 

 

  

Segons el veredicte fet públic pel president de Junta Central Fallera i regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, en segon lloc ha quedat la comissió de Plaza del Pilar amb «Quí mou els fils?», de l’artista Francisco Torres, i en tercer lloc s’ha classificat la comissió de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal amb «El Musical», de Pere Baenas.

 

 

  

En l’apartat d’Enginy i Gracia, els tres primers premis han sigut per a L’Antiga de Campanar, Na Jordana i Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal, respectivament.

 

 

 

  

«Juga, juga… i voràs» planteja un bigarrat taller de joguets trencats que, amb un pressupost de 170.000 euros, una altura de vint metres i mig centenar de figures, convida a reflexionar sobre aquells que ho estan per un mal ús, per un excés de joc o per la utilització de materials defectuosos, indica l’artista en la memòria de la falla.

 

 

 

  

En els diferents escenes de la falla és representa a dues ancians artesans que intenten arreglar aqueixos joguets, de tota mena i origen i amb postures impossibles que desafien la gravetat.

  

Enguany, els nou falles de la secció Especial presentaven pressupostos que van dels 95.000 euros de la comissió Regne de València-Duc de Calàbria als 230.000 de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal.

 

 

La Falla infantil Maestro Gozalbo-Comde Altea guanya a la selecció especial infantil

 

La falla infantil de Maestro Gozalbo-Conde d’Altea s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial de les Falles de València 2019, per davant de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal i Duc de Gaeta-Pobla de Farnals.

 

El monument ‘Si Falles’ s’ha emportat l’or en la categoria especial d’aquestes Falles 2019, amb el que aquesta comissió repeteix el seu resultat de 2018, aconseguit també amb el mateix artista faller, Iván Tortajada.

 

Completen el podi de Secció Especial els monuments infantils de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal, de l’artista José Gallego, i Duc de Gaeta-*Pobla de Farnals, creada per Fernando Foix, en segona i tercera posició, respectivament, amb el que els tres premis són idèntics als del passat any.

 

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU