La Falla l’Antiga de Campanar guanya el primer premi a la secció especial

 

 

 

La composició titulada «Juga, juga… i voràs», el curull taller de joguets trencats ideat per l’artista Carlos Carsí per a la comissió de L’Antiga de Campanar, ha aconseguit el primer premi de la secció Especial dels falles de València.

 

 

  

Segons el veredicte fet públic pel president de Junta Central Fallera i regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, en segon lloc ha quedat la comissió de Plaza del Pilar amb «Quí mou els fils?», de l’artista Francisco Torres, i en tercer lloc s’ha classificat la comissió de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal amb «El Musical», de Pere Baenas.

 

 

  

En l’apartat d’Enginy i Gracia, els tres primers premis han sigut per a L’Antiga de Campanar, Na Jordana i Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal, respectivament.

 

 

 

  

«Juga, juga… i voràs» planteja un bigarrat taller de joguets trencats que, amb un pressupost de 170.000 euros, una altura de vint metres i mig centenar de figures, convida a reflexionar sobre aquells que ho estan per un mal ús, per un excés de joc o per la utilització de materials defectuosos, indica l’artista en la memòria de la falla.

 

 

 

  

En els diferents escenes de la falla és representa a dues ancians artesans que intenten arreglar aqueixos joguets, de tota mena i origen i amb postures impossibles que desafien la gravetat.

  

Enguany, els nou falles de la secció Especial presentaven pressupostos que van dels 95.000 euros de la comissió Regne de València-Duc de Calàbria als 230.000 de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal.

 

 

La Falla infantil Maestro Gozalbo-Comde Altea guanya a la selecció especial infantil

 

La falla infantil de Maestro Gozalbo-Conde d’Altea s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial de les Falles de València 2019, per davant de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal i Duc de Gaeta-Pobla de Farnals.

 

El monument ‘Si Falles’ s’ha emportat l’or en la categoria especial d’aquestes Falles 2019, amb el que aquesta comissió repeteix el seu resultat de 2018, aconseguit també amb el mateix artista faller, Iván Tortajada.

 

Completen el podi de Secció Especial els monuments infantils de Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal, de l’artista José Gallego, i Duc de Gaeta-*Pobla de Farnals, creada per Fernando Foix, en segona i tercera posició, respectivament, amb el que els tres premis són idèntics als del passat any.

 

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU