Falles de setembre: València dispararà 19 mascletaes i 7 castells

Enguany, la situació sanitària que estem vivint ha fet que la tradicional catedral de la pólvora, la Plaça de l’Ajuntament, canvie d’ubicació i es trasllade a diferents punts de la ciutat. D’aquesta manera, un total de 19 ‘mascletaes’ i 7 castells de focs artificials amb motiu dels actes fallers de setembre envairan el cel des de diferents ubicacions, que no es donaran a conèixer per evitar concentracions de persones.

 

Les 19 ‘mascletaes’ estaran presents a molts barris de la ciutat, de la mà de les empreses Peñarroja, Zarzoso, Pibierzo, Zaragozana i Tamarit. A d’elles s’afegiran altres com ara Aitana, Dragón, Turís o Tomás. Completen la llista la pirotècnia Valenciana, Nadal-Martí, Germans Borredà, Alpujarreña y Caballer FX. A més de Martí, Gironina, Mediterràneo, Europlà o Germans Caballer.

 

Pel que fa a l’Alba de les Falles, la pirotècnia Mediterràneo serà l’encarregada d’engalanar el cel de la ciutat de València. D’altra banda, la ‘Nit del Foc’ tindrà com a protagonistes a la pirotècnia Aitana, Europlà, pirotècnia Valenciana i Caballer FX. Per últim, el castell de la ‘Cremà’ serà obra de RICASA. Ricardo Caballer posarà punt i final al calendari pirotècnic d’estes Falles.

Últimes notícies

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.