La Generalitat ofereix serveis de 24 hores de Metrovalencia amb motiu de les Falles

La Generalitat ha previst que Metrovalència oferisca servei ininterromput de metro i tramvia del 15 al 20 de març amb motiu de la celebració de les Falles i un ampli reforç en les línies de metro i tramvia al llarg de tota la jornada.

La Generalitat reforçarà el transport públic els dies grans de Falles oferint 120 hores de servei continuat i ajustat a la programació de les festes a les principals destinacions de la xarxa.

Es dona la circumstància que aquest any és la primera vegada que la Línia 10 (Alacant-Natzaret) té servei ordinari i especial a Falles, atés que es va posar en servei el maig de 2022 i que es converteix en el millor mitjà per accedir a la zona dels Castells Artificials i la Nit del Foc.

A més, els dos caps de setmana de març previs als dies principals de Falles s’han previst reforços al migdia per les mascletaes, que també s’oferiran durant els dies principals de les festes, a més de la prolongació a les nits, prenent com a referència el servei nocturn previ a la pandèmia.

Atenció i seguretat

FGV també reforça l’atenció als viatgers i viatgeres amb la incorporació de més de 100 agents d’atenció al client a estacions i un considerable augment en la dotació de personal de seguretat.

FGV incorpora fins al dia 20 de març 110 nous agents d’estació per prestar servei a la xarxa de Metrovalència durant la celebració de les festes de Falles.

Aquest personal ha estat seleccionat de la Borsa de Treball d’Atenció al Client de l’empresa pública, després de superar les proves pertinents. Dels 110 nous treballadors i treballadores, 75 han estat destinats a les línies de metro i 35 a les de tramvia.

En torns de matí, vesprada o nit, els 110 contractats i contractades, fan tasques d’informació i atenció al client en estacions, preferentment als vestíbuls, i si cal a les andanes, tant als serveis ordinaris com extraordinaris que l’empresa pública programa per a les Falles en els dies assenyalats.

En matèria de seguretat, respecte a les Falles del 2019, abans de la pandèmia, el reforç que es posa en marxa aquest any és un 20% superior sobre el reforç d’aquell any, sense tindre en compte la seguretat de la Línia 10 (Alacant -Natzaret), que no prestava servei llavors. Si es tinguera en compte, el percentatge pujaria al 40%.

Els esmentats reforços estan distribuïts del 4 al 20 de març, fent especial èmfasi en els dies, franges horàries i actes més importants de les Falles, com mascletaes, Ofrena i castells de focs artificials, segons les necessitats que necessite el servei a cada moment.

A més de l’esforç de personal realitzat per FGV, es compta amb el suport i col·laboració de diferents cossos i forces de seguretat de l’Estat, duent a terme la coordinació entre els diferents dispositius de cada entitat o institució, com es fa cada any, perquè les falles se celebren dins l’ambient més segur possible.

Modificacions del servei i recomanacions

A Falles cal tindre en compte que, per motius de seguretat, les estacions de Xàtiva i Colón romandran tancades de 12:30 a 14:30 hores els dies 16, 17, 18 i 19 de març.

Es recomana aquells dies i hores que s’utilitzen les instal·lacions d’Àngel Guimerà, Plaça Espanya, Alameda i Bailén, segons els orígens dels viatges.

Com a recomanació addicional es recorda que està prohibit accedir amb globus, material pirotècnic i en determinats moments i trams de la xarxa subterranis amb bicicletes.

Desplaçaments més econòmics

La Generalitat afegeix als serveis especials, per segon any els títols de transport SUMA, amb els quals pots viatjar a Metrovalencia, MetroBus, EMT i Renfe-Rodalies amb el mateix preu i una sola targeta i que des del 6 de març s’amplia a tot l’àmbit de rodalies de València i Castelló.

En aquestes Falles l’Abonament jove Temporal permet viatjar de manera gratuïta a Metrobús, Metrovalència i EMT als menors de fins a 30 anys i es manté també la reducció del 50% en tots els títols multiviatge per a la resta de persones usuàries.

Aquestes iniciatives de la Generalitat, a les quals encara es poden anar sumant més joves, té com a finalitat complir amb l’objectiu d’ajudar una part de la població que depén molts del transport públic al seu dia a dia, per la qual cosa permet reduir de manera molt efectiva les despeses de moltes famílies i combatre els efectes directes de la inflació a la butxaca dels ciutadans.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 39 graus a Ontinyent i per damunt dels 37 en mitja província

L’onada de calor ha portat les màximes a 38,8 graus a Ontinyent a migdia i ha deixat més de 37 graus en nombrosos municipis de la província de València, amb avís roig activat al litoral per temperatures extremes.

Ingressen en presó a Oriola per un laboratori de dolços adulterats amb droga

Un home i una dona de 24 i 26 anys han ingressat en presó provisional després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on elaboraven xocolatines i gominoles adulterades amb droga.

Enviats a presó a Oriola per fabricar dolços adulterats amb droga en un laboratori clandestí

Un home i una dona han ingressat a presó després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on, segons la investigació, elaboraven i envasaven gominoles i xocolatines adulterades amb droga.

La vaga ferroviària no suprimix cap tren de Renfe a la Comunitat Valenciana

Renfe ha assegurat que la vaga convocada pel Sindicato Ferroviario no ha obligat a cancel·lar cap tren a la Comunitat Valenciana i que el seguiment a escala estatal ha sigut d’un 1,5 %. Al conjunt d’Espanya s’han suprimit 23 serveis, cap d’ells amb origen o destinació valenciana.

50 milions per a mantindre 354 km de carreteres de l’Estat a la Comunitat Valenciana

Transportes ha licitat 50,13 milions per a conservar 354 km de carreteres estatals a la Comunitat Valenciana, amb actuacions en vies d’Alacant i Castelló durant almenys tres anys.

El fotògraf de la ‘Mà de Déu’ perseguix als 85 anys una nova imatge eterna en la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, fotoperiodista italià afincat a Alacant i autor de la mítica imatge de la ‘Mà de Déu’ de Maradona, cobrirà als 85 anys la final del Mundial 2026 a Nova York buscant una nova fotografia per a la història.

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf de la ‘Mà de Déu’, busca una nova imatge eterna a la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf italià que va immortalitzar la ‘Mà de Déu’ de Maradona en Mèxic 1986, cobrix als 85 anys una nova final del Mundial a Nova York, des d’on tornarà a buscar una foto per a la història.

Millán Jiménez deixa el Valencia Basket després d’un acord de desvinculació

El Valencia Basket i l’aler riojà Millán Jiménez han acordat trencar el contracte que els vinculava fins a 2028, després de huit anys al club taronja i d’una cessió esta última temporada a l’Hiopos Lleida en la Liga Endesa.