15.6 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

La Generalitat ofereix serveis de 24 hores de Metrovalencia amb motiu de les Falles

La Generalitat ha previst que Metrovalència oferisca servei ininterromput de metro i tramvia del 15 al 20 de març amb motiu de la celebració de les Falles i un ampli reforç en les línies de metro i tramvia al llarg de tota la jornada.

La Generalitat reforçarà el transport públic els dies grans de Falles oferint 120 hores de servei continuat i ajustat a la programació de les festes a les principals destinacions de la xarxa.

Es dona la circumstància que aquest any és la primera vegada que la Línia 10 (Alacant-Natzaret) té servei ordinari i especial a Falles, atés que es va posar en servei el maig de 2022 i que es converteix en el millor mitjà per accedir a la zona dels Castells Artificials i la Nit del Foc.

A més, els dos caps de setmana de març previs als dies principals de Falles s’han previst reforços al migdia per les mascletaes, que també s’oferiran durant els dies principals de les festes, a més de la prolongació a les nits, prenent com a referència el servei nocturn previ a la pandèmia.

Atenció i seguretat

FGV també reforça l’atenció als viatgers i viatgeres amb la incorporació de més de 100 agents d’atenció al client a estacions i un considerable augment en la dotació de personal de seguretat.

FGV incorpora fins al dia 20 de març 110 nous agents d’estació per prestar servei a la xarxa de Metrovalència durant la celebració de les festes de Falles.

Aquest personal ha estat seleccionat de la Borsa de Treball d’Atenció al Client de l’empresa pública, després de superar les proves pertinents. Dels 110 nous treballadors i treballadores, 75 han estat destinats a les línies de metro i 35 a les de tramvia.

En torns de matí, vesprada o nit, els 110 contractats i contractades, fan tasques d’informació i atenció al client en estacions, preferentment als vestíbuls, i si cal a les andanes, tant als serveis ordinaris com extraordinaris que l’empresa pública programa per a les Falles en els dies assenyalats.

En matèria de seguretat, respecte a les Falles del 2019, abans de la pandèmia, el reforç que es posa en marxa aquest any és un 20% superior sobre el reforç d’aquell any, sense tindre en compte la seguretat de la Línia 10 (Alacant -Natzaret), que no prestava servei llavors. Si es tinguera en compte, el percentatge pujaria al 40%.

Els esmentats reforços estan distribuïts del 4 al 20 de març, fent especial èmfasi en els dies, franges horàries i actes més importants de les Falles, com mascletaes, Ofrena i castells de focs artificials, segons les necessitats que necessite el servei a cada moment.

A més de l’esforç de personal realitzat per FGV, es compta amb el suport i col·laboració de diferents cossos i forces de seguretat de l’Estat, duent a terme la coordinació entre els diferents dispositius de cada entitat o institució, com es fa cada any, perquè les falles se celebren dins l’ambient més segur possible.

Modificacions del servei i recomanacions

A Falles cal tindre en compte que, per motius de seguretat, les estacions de Xàtiva i Colón romandran tancades de 12:30 a 14:30 hores els dies 16, 17, 18 i 19 de març.

Es recomana aquells dies i hores que s’utilitzen les instal·lacions d’Àngel Guimerà, Plaça Espanya, Alameda i Bailén, segons els orígens dels viatges.

Com a recomanació addicional es recorda que està prohibit accedir amb globus, material pirotècnic i en determinats moments i trams de la xarxa subterranis amb bicicletes.

Desplaçaments més econòmics

La Generalitat afegeix als serveis especials, per segon any els títols de transport SUMA, amb els quals pots viatjar a Metrovalencia, MetroBus, EMT i Renfe-Rodalies amb el mateix preu i una sola targeta i que des del 6 de març s’amplia a tot l’àmbit de rodalies de València i Castelló.

En aquestes Falles l’Abonament jove Temporal permet viatjar de manera gratuïta a Metrobús, Metrovalència i EMT als menors de fins a 30 anys i es manté també la reducció del 50% en tots els títols multiviatge per a la resta de persones usuàries.

Aquestes iniciatives de la Generalitat, a les quals encara es poden anar sumant més joves, té com a finalitat complir amb l’objectiu d’ajudar una part de la població que depén molts del transport públic al seu dia a dia, per la qual cosa permet reduir de manera molt efectiva les despeses de moltes famílies i combatre els efectes directes de la inflació a la butxaca dels ciutadans.

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.