Homenatge a sanitaris i residències amb 15 monuments fallers infantils

 

 

La Diputació de València i el Gremi d’Artistes Fallers homenatgen el sector sanitari i de les cures amb una quinzena de monuments infantils en altres tantes residències i centres de dia de la província.

L’acció, subvencionada per la corporació provincial amb una ajuda de 300.000 euros per a contribuir a la dinamització de l’activitat en els tallers fallers, interrompuda per la pandèmia, ha servit igualment per a reconéixer l’esforç i la implicació d’un sector imprescindible en el pilar social de la sanitat.

En paraules de la responsable de Benestar Social en la Diputació, Pilar Sarrión, “estes ajudes tenen un component de dinamització econòmica en afavorir l’activitat de sectors tradicionals afectats per la crisi sanitària, però també hem volgut dotar-les d’un component social en reconeixement a la labor de les i els professionals sanitaris i de les cures que tant ens estan ensenyant en estos temps complicats de pandèmia”.

Eixa part social de la col·laboració entre la corporació provincial i el Gremi d’Artistes Fallers s’ha posat de manifest este dimarts a l’Hospital Psiquiàtric de Bétera, on pacients i responsables sanitaris del centre de salut mental de la Diputació han presenciat la cremà d’un dels 15 monuments infantils plantats estos dies en municipis de L’Horta, La Ribera, el Camp de Túria i La Costera.

La falla, obra de l’artista Vicente Domínguez sota el lema ‘Un aplaudiment als nostres sanitaris’, s’ha cremat segons la tradició en un acte al qual han assistit responsables del Gremi d’Artistes Fallers, en concret l’encarregat de Juntes Locals, Manuel Martínez, i el tresorer, José Antonio Marco, a més de la diputada Pilar Sarrión i el propi artista.

“Amb esta idea ens han permés continuar treballant en un any molt difícil en el qual no hem pogut plantar altres monuments”, ha assenyalat l’artista, moments abans de prendre al costat de la diputada la metxa que donava pas a la cremà.

 

Una quinzena de monuments

 

El xicotet món de solidaritat esculpit en suro per Vicente Domínguez és una de les 15 creacions que el Gremi ha plantat o plantarà, segons les condicions de cada espai, en residències i centres de dia de Torrent, Silla, Aldaia, Burjassot, Catarroja, El Puig, Montcada, Alcàsser, Paterna i Alboraia, a L’Horta; Bétera i L’Eliana al Camp de Túria; Xàtiva a La Costera; Carlet a La Ribera Alta i Sollana a La Ribera Baixa.

El responsable de Juntes Locals del Gremi d’Artistes Fallers, Manuel Martínez, ha qualificat la col·laboració amb l’ens provincial com molt important per a “un sector que ha quedat tocat i que fruit de l’agermanament amb la Diputació ha pogut emprendre accions com esta i com unes altres que arribaran en els pròxims mesos per a fer front a una situació tan adversa”.

El representant dels artistes fallers es refereix al nou conveni amb la Diputació, a través del qual es plantaran monuments en diferents municipis de la província que no compten amb comissions ni tradició fallera. Abans, hauran de cremar-se les 15 falles infantils que s’han plantat o està previst plantar en les residències Ballesol de Burjassot, Valterna i La Patacona; els centres de dia de Torrent i Montcada; La Saleta del Puig; Parc Luz a Catarroja; Novaedat a Xàtiva; Solimar a Sollana; Sant Blas a L’Eliana; i les residències de Silla, Aldaia, Carlet i Savia Alcàsser.

La col·laboració amb el Gremi d’Artistes Fallers s’emmarca en les ajudes que l’àrea de Presidència de la Diputació ve concedint a diferents sectors tradicionals valencians per a fer front a les greus conseqüències econòmiques provocades per la pandèmia. Amb una dotació pròxima al milió d’euros anuals.

El president Gaspar ha renovat els convenis amb el Gremi d’Artistes Fallers, l’Associació d’Empreses Pirotècniques (Piroval), el Gremi Artesà de Sastres i Modistes, l’Associació Nacional de Floristes, el Gremi Artesà d’Indumentària Valenciana i el Gremi de Mestres Palmiters, que s’ha incorporat enguany a les ajudes.

Últimes notícies

Baldoví acusa Mazón de prioritzar la imatge davant la gestió en la DANA del 29-O

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón i el seu Consell de preocupar-se més per la imatge que per la gestió durant la DANA del 29 d octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

Pérez Llorca demana al professorat que pare la vaga i negocie amb la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca insta el professorat en vaga indefinida a reflexionar, acceptar la proposta educativa de la Generalitat i treballar conjuntament per millorar el sistema.

Els missatges de Mazón en la dana: instrucció als consellers per a “inundar de dades” els mitjans

Carlos Mazón va ordenar als seus consellers el dia de la dana del 29 d’octubre de 2024 que inundaren de dades els mitjans per a, segons ell, transmetre sensació d’alerta i calma a la ciutadania. Els missatges de Whatsapp han arribat al jutjat de Catarroja a través de la declaració com a testimoni de Susana Camarero.

La rebaixa d’impostos facilita el relleu en l’empresa familiar però l’IVEFA reclama suport al reemprenedor

La reforma fiscal del Consell ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a empreses familiars fins al quart grau, però l’IVEFA reclama un autèntic xec relleu i més suport al reemprenedor per a garantir la continuïtat dels negocis.

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.