Homenatge a sanitaris i residències amb 15 monuments fallers infantils

 

 

La Diputació de València i el Gremi d’Artistes Fallers homenatgen el sector sanitari i de les cures amb una quinzena de monuments infantils en altres tantes residències i centres de dia de la província.

L’acció, subvencionada per la corporació provincial amb una ajuda de 300.000 euros per a contribuir a la dinamització de l’activitat en els tallers fallers, interrompuda per la pandèmia, ha servit igualment per a reconéixer l’esforç i la implicació d’un sector imprescindible en el pilar social de la sanitat.

En paraules de la responsable de Benestar Social en la Diputació, Pilar Sarrión, “estes ajudes tenen un component de dinamització econòmica en afavorir l’activitat de sectors tradicionals afectats per la crisi sanitària, però també hem volgut dotar-les d’un component social en reconeixement a la labor de les i els professionals sanitaris i de les cures que tant ens estan ensenyant en estos temps complicats de pandèmia”.

Eixa part social de la col·laboració entre la corporació provincial i el Gremi d’Artistes Fallers s’ha posat de manifest este dimarts a l’Hospital Psiquiàtric de Bétera, on pacients i responsables sanitaris del centre de salut mental de la Diputació han presenciat la cremà d’un dels 15 monuments infantils plantats estos dies en municipis de L’Horta, La Ribera, el Camp de Túria i La Costera.

La falla, obra de l’artista Vicente Domínguez sota el lema ‘Un aplaudiment als nostres sanitaris’, s’ha cremat segons la tradició en un acte al qual han assistit responsables del Gremi d’Artistes Fallers, en concret l’encarregat de Juntes Locals, Manuel Martínez, i el tresorer, José Antonio Marco, a més de la diputada Pilar Sarrión i el propi artista.

“Amb esta idea ens han permés continuar treballant en un any molt difícil en el qual no hem pogut plantar altres monuments”, ha assenyalat l’artista, moments abans de prendre al costat de la diputada la metxa que donava pas a la cremà.

 

Una quinzena de monuments

 

El xicotet món de solidaritat esculpit en suro per Vicente Domínguez és una de les 15 creacions que el Gremi ha plantat o plantarà, segons les condicions de cada espai, en residències i centres de dia de Torrent, Silla, Aldaia, Burjassot, Catarroja, El Puig, Montcada, Alcàsser, Paterna i Alboraia, a L’Horta; Bétera i L’Eliana al Camp de Túria; Xàtiva a La Costera; Carlet a La Ribera Alta i Sollana a La Ribera Baixa.

El responsable de Juntes Locals del Gremi d’Artistes Fallers, Manuel Martínez, ha qualificat la col·laboració amb l’ens provincial com molt important per a “un sector que ha quedat tocat i que fruit de l’agermanament amb la Diputació ha pogut emprendre accions com esta i com unes altres que arribaran en els pròxims mesos per a fer front a una situació tan adversa”.

El representant dels artistes fallers es refereix al nou conveni amb la Diputació, a través del qual es plantaran monuments en diferents municipis de la província que no compten amb comissions ni tradició fallera. Abans, hauran de cremar-se les 15 falles infantils que s’han plantat o està previst plantar en les residències Ballesol de Burjassot, Valterna i La Patacona; els centres de dia de Torrent i Montcada; La Saleta del Puig; Parc Luz a Catarroja; Novaedat a Xàtiva; Solimar a Sollana; Sant Blas a L’Eliana; i les residències de Silla, Aldaia, Carlet i Savia Alcàsser.

La col·laboració amb el Gremi d’Artistes Fallers s’emmarca en les ajudes que l’àrea de Presidència de la Diputació ve concedint a diferents sectors tradicionals valencians per a fer front a les greus conseqüències econòmiques provocades per la pandèmia. Amb una dotació pròxima al milió d’euros anuals.

El president Gaspar ha renovat els convenis amb el Gremi d’Artistes Fallers, l’Associació d’Empreses Pirotècniques (Piroval), el Gremi Artesà de Sastres i Modistes, l’Associació Nacional de Floristes, el Gremi Artesà d’Indumentària Valenciana i el Gremi de Mestres Palmiters, que s’ha incorporat enguany a les ajudes.

Últimes notícies

25 consultoris de platja i 85 milions per a reforçar la sanitat en zones turístiques este estiu

Sanitat obrirà entre juliol i setembre 25 consultoris auxiliars de platja i reforçarà 74 centres d’Atenció Primària amb un pressupost de 85,2 milions d’euros. Puçol mantindrà obert el seu consultori de platja tot l’any per a atendre l’augment de població.

Museus de Valladolid, León, Màlaga, València i Madrid incorporen 62 obres d’art recuperades a Itàlia

Un total de 62 peces d’art, valorades en més de tres milions d’euros i procedents de tràfic il·lícit, s’han reintegrat a museus d’Espanya, inclosos centres de València, Madrid, Valladolid, León i Màlaga, després de l’operació Altarpiece de la Guàrdia Civil.

Detinguda a Alacant per llogar un pis en condicions infrahumanes a immigrants sense papers

Una dona de 56 anys ha sigut detinguda a Alacant per utilitzar la seua vivenda com a pis patera per a immigrants en situació irregular, cobrar-los 10 euros al dia i amenaçar de mort els agents que l’investigaven.

Kejelcha i Tesfay lideren una llista d’elit històrica en el Marató València 2026

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich del 6 de desembre comptarà amb Yomif Kejelcha i Fotyen Tesfay, segon millor registre mundial masculí i femení, al capdavant d’una llista d’elit amb grans figures internacionals.

La Generalitat destinarà 100 milions al Pla de la Indústria de la Defensa per a impulsar el lideratge valencià

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i ha confirmat que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions d’euros per desplegar el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i situar la Comunitat Valenciana en el mapa europeu del sector.

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.