Homenatge a sanitaris i residències amb 15 monuments fallers infantils

 

 

La Diputació de València i el Gremi d’Artistes Fallers homenatgen el sector sanitari i de les cures amb una quinzena de monuments infantils en altres tantes residències i centres de dia de la província.

L’acció, subvencionada per la corporació provincial amb una ajuda de 300.000 euros per a contribuir a la dinamització de l’activitat en els tallers fallers, interrompuda per la pandèmia, ha servit igualment per a reconéixer l’esforç i la implicació d’un sector imprescindible en el pilar social de la sanitat.

En paraules de la responsable de Benestar Social en la Diputació, Pilar Sarrión, “estes ajudes tenen un component de dinamització econòmica en afavorir l’activitat de sectors tradicionals afectats per la crisi sanitària, però també hem volgut dotar-les d’un component social en reconeixement a la labor de les i els professionals sanitaris i de les cures que tant ens estan ensenyant en estos temps complicats de pandèmia”.

Eixa part social de la col·laboració entre la corporació provincial i el Gremi d’Artistes Fallers s’ha posat de manifest este dimarts a l’Hospital Psiquiàtric de Bétera, on pacients i responsables sanitaris del centre de salut mental de la Diputació han presenciat la cremà d’un dels 15 monuments infantils plantats estos dies en municipis de L’Horta, La Ribera, el Camp de Túria i La Costera.

La falla, obra de l’artista Vicente Domínguez sota el lema ‘Un aplaudiment als nostres sanitaris’, s’ha cremat segons la tradició en un acte al qual han assistit responsables del Gremi d’Artistes Fallers, en concret l’encarregat de Juntes Locals, Manuel Martínez, i el tresorer, José Antonio Marco, a més de la diputada Pilar Sarrión i el propi artista.

“Amb esta idea ens han permés continuar treballant en un any molt difícil en el qual no hem pogut plantar altres monuments”, ha assenyalat l’artista, moments abans de prendre al costat de la diputada la metxa que donava pas a la cremà.

 

Una quinzena de monuments

 

El xicotet món de solidaritat esculpit en suro per Vicente Domínguez és una de les 15 creacions que el Gremi ha plantat o plantarà, segons les condicions de cada espai, en residències i centres de dia de Torrent, Silla, Aldaia, Burjassot, Catarroja, El Puig, Montcada, Alcàsser, Paterna i Alboraia, a L’Horta; Bétera i L’Eliana al Camp de Túria; Xàtiva a La Costera; Carlet a La Ribera Alta i Sollana a La Ribera Baixa.

El responsable de Juntes Locals del Gremi d’Artistes Fallers, Manuel Martínez, ha qualificat la col·laboració amb l’ens provincial com molt important per a “un sector que ha quedat tocat i que fruit de l’agermanament amb la Diputació ha pogut emprendre accions com esta i com unes altres que arribaran en els pròxims mesos per a fer front a una situació tan adversa”.

El representant dels artistes fallers es refereix al nou conveni amb la Diputació, a través del qual es plantaran monuments en diferents municipis de la província que no compten amb comissions ni tradició fallera. Abans, hauran de cremar-se les 15 falles infantils que s’han plantat o està previst plantar en les residències Ballesol de Burjassot, Valterna i La Patacona; els centres de dia de Torrent i Montcada; La Saleta del Puig; Parc Luz a Catarroja; Novaedat a Xàtiva; Solimar a Sollana; Sant Blas a L’Eliana; i les residències de Silla, Aldaia, Carlet i Savia Alcàsser.

La col·laboració amb el Gremi d’Artistes Fallers s’emmarca en les ajudes que l’àrea de Presidència de la Diputació ve concedint a diferents sectors tradicionals valencians per a fer front a les greus conseqüències econòmiques provocades per la pandèmia. Amb una dotació pròxima al milió d’euros anuals.

El president Gaspar ha renovat els convenis amb el Gremi d’Artistes Fallers, l’Associació d’Empreses Pirotècniques (Piroval), el Gremi Artesà de Sastres i Modistes, l’Associació Nacional de Floristes, el Gremi Artesà d’Indumentària Valenciana i el Gremi de Mestres Palmiters, que s’ha incorporat enguany a les ajudes.

Últimes notícies

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.

Setembre obri el curs polític valencià amb debat clau i primàries en marxa

El mes de setembre obri un curs polític intens en la Comunitat Valenciana, marcat pel debat de Política general en Les Corts i per les primàries i moviments de candidats davant les eleccions municipals i autonòmiques de 2027.

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.