Homenatge a sanitaris i residències amb 15 monuments fallers infantils

 

 

La Diputació de València i el Gremi d’Artistes Fallers homenatgen el sector sanitari i de les cures amb una quinzena de monuments infantils en altres tantes residències i centres de dia de la província.

L’acció, subvencionada per la corporació provincial amb una ajuda de 300.000 euros per a contribuir a la dinamització de l’activitat en els tallers fallers, interrompuda per la pandèmia, ha servit igualment per a reconéixer l’esforç i la implicació d’un sector imprescindible en el pilar social de la sanitat.

En paraules de la responsable de Benestar Social en la Diputació, Pilar Sarrión, “estes ajudes tenen un component de dinamització econòmica en afavorir l’activitat de sectors tradicionals afectats per la crisi sanitària, però també hem volgut dotar-les d’un component social en reconeixement a la labor de les i els professionals sanitaris i de les cures que tant ens estan ensenyant en estos temps complicats de pandèmia”.

Eixa part social de la col·laboració entre la corporació provincial i el Gremi d’Artistes Fallers s’ha posat de manifest este dimarts a l’Hospital Psiquiàtric de Bétera, on pacients i responsables sanitaris del centre de salut mental de la Diputació han presenciat la cremà d’un dels 15 monuments infantils plantats estos dies en municipis de L’Horta, La Ribera, el Camp de Túria i La Costera.

La falla, obra de l’artista Vicente Domínguez sota el lema ‘Un aplaudiment als nostres sanitaris’, s’ha cremat segons la tradició en un acte al qual han assistit responsables del Gremi d’Artistes Fallers, en concret l’encarregat de Juntes Locals, Manuel Martínez, i el tresorer, José Antonio Marco, a més de la diputada Pilar Sarrión i el propi artista.

“Amb esta idea ens han permés continuar treballant en un any molt difícil en el qual no hem pogut plantar altres monuments”, ha assenyalat l’artista, moments abans de prendre al costat de la diputada la metxa que donava pas a la cremà.

 

Una quinzena de monuments

 

El xicotet món de solidaritat esculpit en suro per Vicente Domínguez és una de les 15 creacions que el Gremi ha plantat o plantarà, segons les condicions de cada espai, en residències i centres de dia de Torrent, Silla, Aldaia, Burjassot, Catarroja, El Puig, Montcada, Alcàsser, Paterna i Alboraia, a L’Horta; Bétera i L’Eliana al Camp de Túria; Xàtiva a La Costera; Carlet a La Ribera Alta i Sollana a La Ribera Baixa.

El responsable de Juntes Locals del Gremi d’Artistes Fallers, Manuel Martínez, ha qualificat la col·laboració amb l’ens provincial com molt important per a “un sector que ha quedat tocat i que fruit de l’agermanament amb la Diputació ha pogut emprendre accions com esta i com unes altres que arribaran en els pròxims mesos per a fer front a una situació tan adversa”.

El representant dels artistes fallers es refereix al nou conveni amb la Diputació, a través del qual es plantaran monuments en diferents municipis de la província que no compten amb comissions ni tradició fallera. Abans, hauran de cremar-se les 15 falles infantils que s’han plantat o està previst plantar en les residències Ballesol de Burjassot, Valterna i La Patacona; els centres de dia de Torrent i Montcada; La Saleta del Puig; Parc Luz a Catarroja; Novaedat a Xàtiva; Solimar a Sollana; Sant Blas a L’Eliana; i les residències de Silla, Aldaia, Carlet i Savia Alcàsser.

La col·laboració amb el Gremi d’Artistes Fallers s’emmarca en les ajudes que l’àrea de Presidència de la Diputació ve concedint a diferents sectors tradicionals valencians per a fer front a les greus conseqüències econòmiques provocades per la pandèmia. Amb una dotació pròxima al milió d’euros anuals.

El president Gaspar ha renovat els convenis amb el Gremi d’Artistes Fallers, l’Associació d’Empreses Pirotècniques (Piroval), el Gremi Artesà de Sastres i Modistes, l’Associació Nacional de Floristes, el Gremi Artesà d’Indumentària Valenciana i el Gremi de Mestres Palmiters, que s’ha incorporat enguany a les ajudes.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.