L’alcalde de València és partidari de mantenir la descentralització dels actes pirotècnics en pròximes Falles

L’alcalde de València, Joan Ribó, s’ha mostrat este diumenge partidari de mantenir alguns dels canvis introduïts en estes atípiques Falles de setembre per la pandèmia, com la descentralització dels actes pirotècnics.

En este sentit, Ribó, en unes declaracions a la cadena Ser recollides per Europa Press, ha comentat sobre este tema que «moltíssima gent dels barris» el felicitaven per esta opció quan acudia a les mascletaes que s’han anat disparant per diferents zones de la ciutat i ha assenyalat que li han agraït que estos espectacles es traslladaren als barris.

«Descentralitzar alguns actes pirotècnics en els barris és una bona opció, una opció que en definitiva acosta les Falles als districtes i els barris de València i que crec és un plantejament positiu«, ha aplaudit.

Per això, s’estudiarà «amb calma» esta proposta que es plantejarà a la Junta Central Fallera (JCF). «Però a mi personalment esta idea m’agrada perquè en definitiva València són els seus barris, els seus districtes i si aconseguim que els espectacles pirotècnics arriben a la majoria de barris i districtes és una bona idea«, ha assenyalat.

D’altra banda, sobre si ‘La meditadora’ de l’Ajuntament ha de quedar com un símbol, ha mantingut que «sí, d’alguna forma», encara que «evidentment» esta nit s’haja de cremar. No obstant això, considera que «moltes maneres de buscar un reconeixement i un element que ens recorde que esta Meditadora va arribar a València i va ser exposada en un moment molt crític».

En qualsevol cas, ha apuntat que este monument «simbolitza la lluita del poble valencià contra el coronavirus«. «Hem d’estar molt atents perquè m’agradaria pensar que la pandèmia s’ha acabat, però tinc la sospita que no i molts indicadors biològics ens diuen que és una cosa que pot tornar amb facilitat i hem d’estar previnguts», ha advertit. Per això, conclou, ‘La Meditadora‘ pot ser un bon símbol per a dir a tot el poble que ha d’estar previngut enfront de les pandèmies«.

D’altra banda, ha afirmat que durant les festes no s’han registrat més botellons dels que sol haver-hi en un cap de setmana normal i que, a diferència del que ocorre en altres ciutats espanyoles, quan les forces d’ordre públic «els han dit que s’havien d’anar la gent s’ha dissolt d’una manera molt normal».

Per això, ha destacat que «en estos moments podem estar contents» perquè «en el fonamental els valencians estem complint les normes i estem respectant».

«Ens ho estem passant bé, ens estem divertint, però alhora estem fonamentalment respectant la normativa del coronavirus que és una normativa que, s’ha de dir una vegada més, ens protegeix en primer lloc a nosaltres mateixos, a la nostra família i a tots».

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.