L’alcalde de València és partidari de mantenir la descentralització dels actes pirotècnics en pròximes Falles

L’alcalde de València, Joan Ribó, s’ha mostrat este diumenge partidari de mantenir alguns dels canvis introduïts en estes atípiques Falles de setembre per la pandèmia, com la descentralització dels actes pirotècnics.

En este sentit, Ribó, en unes declaracions a la cadena Ser recollides per Europa Press, ha comentat sobre este tema que “moltíssima gent dels barris” el felicitaven per esta opció quan acudia a les mascletaes que s’han anat disparant per diferents zones de la ciutat i ha assenyalat que li han agraït que estos espectacles es traslladaren als barris.

Descentralitzar alguns actes pirotècnics en els barris és una bona opció, una opció que en definitiva acosta les Falles als districtes i els barris de València i que crec és un plantejament positiu“, ha aplaudit.

Per això, s’estudiarà “amb calma” esta proposta que es plantejarà a la Junta Central Fallera (JCF).Però a mi personalment esta idea m’agrada perquè en definitiva València són els seus barris, els seus districtes i si aconseguim que els espectacles pirotècnics arriben a la majoria de barris i districtes és una bona idea“, ha assenyalat.

D’altra banda, sobre si ‘La meditadora’ de l’Ajuntament ha de quedar com un símbol, ha mantingut que “sí, d’alguna forma”, encara que “evidentment” esta nit s’haja de cremar. No obstant això, considera que “moltes maneres de buscar un reconeixement i un element que ens recorde que esta Meditadora va arribar a València i va ser exposada en un moment molt crític”.

En qualsevol cas, ha apuntat que este monument “simbolitza la lluita del poble valencià contra el coronavirus“. “Hem d’estar molt atents perquè m’agradaria pensar que la pandèmia s’ha acabat, però tinc la sospita que no i molts indicadors biològics ens diuen que és una cosa que pot tornar amb facilitat i hem d’estar previnguts”, ha advertit. Per això, conclou, ‘La Meditadora‘ pot ser un bon símbol per a dir a tot el poble que ha d’estar previngut enfront de les pandèmies“.

D’altra banda, ha afirmat que durant les festes no s’han registrat més botellons dels que sol haver-hi en un cap de setmana normal i que, a diferència del que ocorre en altres ciutats espanyoles, quan les forces d’ordre públic “els han dit que s’havien d’anar la gent s’ha dissolt d’una manera molt normal”.

Per això, ha destacat que “en estos moments podem estar contents” perquè “en el fonamental els valencians estem complint les normes i estem respectant”.

“Ens ho estem passant bé, ens estem divertint, però alhora estem fonamentalment respectant la normativa del coronavirus que és una normativa que, s’ha de dir una vegada més, ens protegeix en primer lloc a nosaltres mateixos, a la nostra família i a tots”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.

El SIP i l’app GVA+Salut quedaran fora de servici la matinada del dissabte per una actualització tècnica

La Conselleria de Sanitat detindrà entre les 00.00 i les 08.30 hores del dissabte el SIP i l'app GVA+Salut per a una actualització que reforce estabilitat, seguretat i rendiment, sense afectar l'atenció sanitària.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ per la gestió de la dana

La plaça de la Verge de València acull este diumenge 26 d'abril una nova concentració contra el expresident Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va deixar 230 morts, díhuit mesos després de la tragèdia.