21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

L’alcalde de València és partidari de mantenir la descentralització dels actes pirotècnics en pròximes Falles

L’alcalde de València, Joan Ribó, s’ha mostrat este diumenge partidari de mantenir alguns dels canvis introduïts en estes atípiques Falles de setembre per la pandèmia, com la descentralització dels actes pirotècnics.

En este sentit, Ribó, en unes declaracions a la cadena Ser recollides per Europa Press, ha comentat sobre este tema que “moltíssima gent dels barris” el felicitaven per esta opció quan acudia a les mascletaes que s’han anat disparant per diferents zones de la ciutat i ha assenyalat que li han agraït que estos espectacles es traslladaren als barris.

Descentralitzar alguns actes pirotècnics en els barris és una bona opció, una opció que en definitiva acosta les Falles als districtes i els barris de València i que crec és un plantejament positiu“, ha aplaudit.

Per això, s’estudiarà “amb calma” esta proposta que es plantejarà a la Junta Central Fallera (JCF).Però a mi personalment esta idea m’agrada perquè en definitiva València són els seus barris, els seus districtes i si aconseguim que els espectacles pirotècnics arriben a la majoria de barris i districtes és una bona idea“, ha assenyalat.

D’altra banda, sobre si ‘La meditadora’ de l’Ajuntament ha de quedar com un símbol, ha mantingut que “sí, d’alguna forma”, encara que “evidentment” esta nit s’haja de cremar. No obstant això, considera que “moltes maneres de buscar un reconeixement i un element que ens recorde que esta Meditadora va arribar a València i va ser exposada en un moment molt crític”.

En qualsevol cas, ha apuntat que este monument “simbolitza la lluita del poble valencià contra el coronavirus“. “Hem d’estar molt atents perquè m’agradaria pensar que la pandèmia s’ha acabat, però tinc la sospita que no i molts indicadors biològics ens diuen que és una cosa que pot tornar amb facilitat i hem d’estar previnguts”, ha advertit. Per això, conclou, ‘La Meditadora‘ pot ser un bon símbol per a dir a tot el poble que ha d’estar previngut enfront de les pandèmies“.

D’altra banda, ha afirmat que durant les festes no s’han registrat més botellons dels que sol haver-hi en un cap de setmana normal i que, a diferència del que ocorre en altres ciutats espanyoles, quan les forces d’ordre públic “els han dit que s’havien d’anar la gent s’ha dissolt d’una manera molt normal”.

Per això, ha destacat que “en estos moments podem estar contents” perquè “en el fonamental els valencians estem complint les normes i estem respectant”.

“Ens ho estem passant bé, ens estem divertint, però alhora estem fonamentalment respectant la normativa del coronavirus que és una normativa que, s’ha de dir una vegada més, ens protegeix en primer lloc a nosaltres mateixos, a la nostra família i a tots”.

Últimes notícies

Martínez Munuera dirigirà l’Atlètic-Barcelona de semifinals de Copa

Juan Martínez Munuera serà el col·legiat del dol d'anada de semifinals entre Atlètic i Barcelona en el Riyadh Air Metropolità. Li assistiran Guadalupe Porras i Miguel Martínez; Guillermo Conejero serà el quart àrbitre i a la sala VOR estaran Pablo González Fuertes i Juan Luis Pulido.

Tres ferits per fum en un incendi en un pis de Vila-real

El foc es va declarar en l'última planta d'un edifici del carrer Hospital i va obligar a desallotjar l'immoble. Les flames van afectar la cuina i el fum va inundar la vivenda.

Dimecres de ratxes molt fortes de ponent en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils deixarà ratxes molt fortes d'oest, amb avisos taronja en el litoral i interior sud de València i groc a Castelló, interior nord de València i nord d'Alacant. S'esperen intervals nuvolosos i pluja feble i dispersa a la vesprada a l'interior de la mitat nord.

Dos anys de presó per violar a la seua exparella a Albatera

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a dos anys de presó a un home per agredir sexualment a la seua exparella a Albatera. La pena ha quedat suspesa per cinc anys i inclou llibertat vigilada, allunyament i indemnització.

El 10K València supera els 10.000 inscrits en el seu primer dia per a 2027

El 10K València va depassar els 10.000 dorsals en el seu primer dia d'inscripcions per a 2027 i va activar el tercer tram de preus. L'organització preveu un nou ple amb 16.000 places.

La Comunitat Valenciana encadena 20 dies seguits de temporal de ponent, el tram més persistent des de 1981-82

La Comunitat Valenciana suma 20 dies consecutius amb temporal de ponent impulsat per sis borrasques. Aemet mesura 10.867 km de recorregut del vent, el màxim per a 20 dies des de 1981-82.

El Ciutat apunta a la millor entrada de la temporada en el derbi

El derbi entre Llevant i València podria deixar la millor entrada del curs en el Ciutat, fregant els 24.000 espectadors. Queden unes 800 entrades a la venda.

Pepelu torna al Ciutat amb una recepció adversa en un derbi clau

El primer retorn de Pepelu al Ciutat de València com a rival arriba en un ambient hostil. El Llevant és penúltim i el València marca la permanència amb cinc punts més.