Mastodon
24.9 C
València
Divendres, 19 setembre, 2025

L’alcalde de València és partidari de mantenir la descentralització dels actes pirotècnics en pròximes Falles

L’alcalde de València, Joan Ribó, s’ha mostrat este diumenge partidari de mantenir alguns dels canvis introduïts en estes atípiques Falles de setembre per la pandèmia, com la descentralització dels actes pirotècnics.

En este sentit, Ribó, en unes declaracions a la cadena Ser recollides per Europa Press, ha comentat sobre este tema que “moltíssima gent dels barris” el felicitaven per esta opció quan acudia a les mascletaes que s’han anat disparant per diferents zones de la ciutat i ha assenyalat que li han agraït que estos espectacles es traslladaren als barris.

Descentralitzar alguns actes pirotècnics en els barris és una bona opció, una opció que en definitiva acosta les Falles als districtes i els barris de València i que crec és un plantejament positiu“, ha aplaudit.

Per això, s’estudiarà “amb calma” esta proposta que es plantejarà a la Junta Central Fallera (JCF).Però a mi personalment esta idea m’agrada perquè en definitiva València són els seus barris, els seus districtes i si aconseguim que els espectacles pirotècnics arriben a la majoria de barris i districtes és una bona idea“, ha assenyalat.

D’altra banda, sobre si ‘La meditadora’ de l’Ajuntament ha de quedar com un símbol, ha mantingut que “sí, d’alguna forma”, encara que “evidentment” esta nit s’haja de cremar. No obstant això, considera que “moltes maneres de buscar un reconeixement i un element que ens recorde que esta Meditadora va arribar a València i va ser exposada en un moment molt crític”.

En qualsevol cas, ha apuntat que este monument “simbolitza la lluita del poble valencià contra el coronavirus“. “Hem d’estar molt atents perquè m’agradaria pensar que la pandèmia s’ha acabat, però tinc la sospita que no i molts indicadors biològics ens diuen que és una cosa que pot tornar amb facilitat i hem d’estar previnguts”, ha advertit. Per això, conclou, ‘La Meditadora‘ pot ser un bon símbol per a dir a tot el poble que ha d’estar previngut enfront de les pandèmies“.

D’altra banda, ha afirmat que durant les festes no s’han registrat més botellons dels que sol haver-hi en un cap de setmana normal i que, a diferència del que ocorre en altres ciutats espanyoles, quan les forces d’ordre públic “els han dit que s’havien d’anar la gent s’ha dissolt d’una manera molt normal”.

Per això, ha destacat que “en estos moments podem estar contents” perquè “en el fonamental els valencians estem complint les normes i estem respectant”.

“Ens ho estem passant bé, ens estem divertint, però alhora estem fonamentalment respectant la normativa del coronavirus que és una normativa que, s’ha de dir una vegada més, ens protegeix en primer lloc a nosaltres mateixos, a la nostra família i a tots”.

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.