16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

L’alcalde de València és partidari de mantenir la descentralització dels actes pirotècnics en pròximes Falles

L’alcalde de València, Joan Ribó, s’ha mostrat este diumenge partidari de mantenir alguns dels canvis introduïts en estes atípiques Falles de setembre per la pandèmia, com la descentralització dels actes pirotècnics.

En este sentit, Ribó, en unes declaracions a la cadena Ser recollides per Europa Press, ha comentat sobre este tema que “moltíssima gent dels barris” el felicitaven per esta opció quan acudia a les mascletaes que s’han anat disparant per diferents zones de la ciutat i ha assenyalat que li han agraït que estos espectacles es traslladaren als barris.

Descentralitzar alguns actes pirotècnics en els barris és una bona opció, una opció que en definitiva acosta les Falles als districtes i els barris de València i que crec és un plantejament positiu“, ha aplaudit.

Per això, s’estudiarà “amb calma” esta proposta que es plantejarà a la Junta Central Fallera (JCF).Però a mi personalment esta idea m’agrada perquè en definitiva València són els seus barris, els seus districtes i si aconseguim que els espectacles pirotècnics arriben a la majoria de barris i districtes és una bona idea“, ha assenyalat.

D’altra banda, sobre si ‘La meditadora’ de l’Ajuntament ha de quedar com un símbol, ha mantingut que “sí, d’alguna forma”, encara que “evidentment” esta nit s’haja de cremar. No obstant això, considera que “moltes maneres de buscar un reconeixement i un element que ens recorde que esta Meditadora va arribar a València i va ser exposada en un moment molt crític”.

En qualsevol cas, ha apuntat que este monument “simbolitza la lluita del poble valencià contra el coronavirus“. “Hem d’estar molt atents perquè m’agradaria pensar que la pandèmia s’ha acabat, però tinc la sospita que no i molts indicadors biològics ens diuen que és una cosa que pot tornar amb facilitat i hem d’estar previnguts”, ha advertit. Per això, conclou, ‘La Meditadora‘ pot ser un bon símbol per a dir a tot el poble que ha d’estar previngut enfront de les pandèmies“.

D’altra banda, ha afirmat que durant les festes no s’han registrat més botellons dels que sol haver-hi en un cap de setmana normal i que, a diferència del que ocorre en altres ciutats espanyoles, quan les forces d’ordre públic “els han dit que s’havien d’anar la gent s’ha dissolt d’una manera molt normal”.

Per això, ha destacat que “en estos moments podem estar contents” perquè “en el fonamental els valencians estem complint les normes i estem respectant”.

“Ens ho estem passant bé, ens estem divertint, però alhora estem fonamentalment respectant la normativa del coronavirus que és una normativa que, s’ha de dir una vegada més, ens protegeix en primer lloc a nosaltres mateixos, a la nostra família i a tots”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant acusa el PP d’aplaudir les polítiques ‘indignes’ de Pérez Llorca

Diana Morant ha denunciat que 160 càrrecs del PP han recolzat en la Interparlamentària les polítiques 'indignes i irresponsables' de Juanfran Pérez Llorca i ha exigit canvis.

Un guàrdia civil fora de servici deté a un conductor embriac després d’un xoc en la V-30

Un guàrdia civil anara de servici ha detingut a un conductor embriac que va fugir després de xocar amb una moto en la V-30, a Xirivella. L'home, de 30 anys, es va negar a les proves i va ser arrestat per tres delictes contra la seguretat viària i un de resistència.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una moto a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945 al seu pas per Los Montesinos després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Les víctimes viatjaven en la moto.

L’Elx encadena la seua pitjor ratxa del curs: huit jornades sense guanyar

La derrota a Bilbao (2-1) ha estés a huit les jornades sense victòria de l'Elx, la pitjor ratxa del curs. Només ha guanyat dos dels seus últims 18 partits.

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després d’un infart i estable en UCI

Javier Mansilla, de 45 anys, roman conscient i estable en l'UCI després de patir un infart. El primer tinent d'alcalde assumix funcions per a assegurar la continuïtat.

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després de patir un infart

L'alcalde de Manises, Javier Mansilla, està hospitalitzat després de patir un infart de miocardi este divendres. Arriben missatges de suport des del PSPV-PSOE i la Generalitat.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’inventar ‘relats’ i de voler frenar el Pla Viu

Pérez Llorca ha acusat el PSPV-PSOE d'inventar 'relats' sobre vivenda i d'intentar parar el Pla Viu, que, segons defén, ja té 4.800 vivendes en marxa.

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.