10.3 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Prohibida la celebració d’actes taurins a Sueca

L’Ajuntament de Sueca prohibeix la celebració d’actes taurins en el municipi, així ho ha demostrat en negar-li l’autorització dels permisos a l’Associació Cultural Taurina Xe Quin Bou Sueca per a la celebració del cap de setmana taurí, que estava previst durant els dies 10 i 11 de setembre, coincidint amb les festes patronals de la localitat.

La Corporació municipal va realitzar una consulta interna abans de l’estiu per a programar els actes de les festes majors que se celebren al setembre. Durant la reunió, la majoria d’edils es van mostrar en contra de realitzar els ‘bous al carrer’.

A l’hora de votar, l’equip de govern de Sueca s’ha mostrat dividit, ja que PSPV i Ciutadans han votat en contra de la celebració dels festejos, mentre que PP i el grup independent GISPM han donat suport a la volta dels ‘bous al carrer’ a la ciutat. Per part seua, Compromís, que es troba en l’oposició, també ha rebutjat la celebració de bous com ja va fer en el seu moment quan governava.

L’ajuntament ja va realitzar un referèndum en 2016, en el qual gran part de la població es va oposar a la celebració d’aquesta mena d’actes subvencionats pel consistori.

Amb aquesta decisió Sueca se suma a altres ciutats valencianes com Tavernes que recentment també han denegat els permisos per a realitzar els festejos taurins. Tot això enmig de la polèmica que s’ha obert enguany sobre els ‘bous al carrer’ que han sumat set víctimes mortals en la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Voluntaris de la DANA deixen cadenats amb missatges en l’escultura ‘Gràcies’ d’Alaquàs

Voluntaris que van ajudar durant la DANA han deixat cadenats amb missatges en l'escultura 'Gràcies' d'Alaquàs, instal·lada al desembre com a símbol de gratitud. L'obra s'integrarà en una ruta turística per municipis afectats en la qual treballa la Mancomunitat de l'Horta Sud

La CHJ detalla als veïns de Paiporta les obres i projectes en el barranc de Poio després de la DANA

La CHJ va explicar a la ciutadania de Paiporta les actuacions executades i les previstes en el barranc de Poio per a reforçar la resiliència després de la DANA. Ja s'han intervingut 2,5 km del llit, amb un pressupost de 5 milions i més del 50% d'execució, i es preveu un programa d'adaptació de 60 milions, 2,8 d'ells per a Paiporta

Més de 50 incidències per forts vents a la província d’Alacant

El Consorci de Bombers manté obertes 52 incidències des de les 13.00 per caigudes d'arbres, branques i rebles en tota la província. No hi ha ferits i es preveu actualització a les 17.00.

Condecorats 50 soldats de la Brigada Canàries XVI per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars de la Brigada Canàries XVI han sigut condecorats per la destacada ajuda prestada als damnificats de la DANA d'octubre de 2024 a València. La seua ràpida activació, en estar de maniobres a prop, els va convertir en una de les primeres unitats desplegades.

El PP en Les Corts denuncia 15 punts negres en l’alta velocitat Madrid-València

El PP en Les Corts ha registrat una PNL per a reparar de manera urgent 15 punts negres en l'alta velocitat Madrid-València i ha acusat el Govern de posar en risc la seguretat. També ha denunciat retards i infrafinançament del Pla de Rodalia en la Comunitat Valenciana

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu

La Generalitat i l'Ajuntament han firmat amb la Hispanic Society i la família Sorolla l'acord que portarà a València unes 220 obres i objectes abans de l'estiu. La mostra arrancarà en el Museu de la Ciutat i, més avant, es traslladarà al Palau de les Comunicacions, futura seu europea de la institució.

Més de mig centenar d’incidències pels forts vents a la província d’Alacant

Els bombers tenen obertes 52 incidències des de les 13 hores per caigudes d'arbres, branques i rebles en tota la província. No consten ferits i l'alerta taronja continua activa amb ratxes que podrien superar els 90 km/h.

Emergències demana extremar la precaució per vent, fenòmens costaners i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha activat per a este dimecres avisos per vent, fenòmens costaners i nevades en gran part de la Comunitat Valenciana. Es demana limitar desplaçaments i assegurar elements en exteriors.