13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Puig afirma que actualment s’està molt lluny de la celebració de les Falles

 

Ximo Puig ha afirmat que en estos moments, a causa de l’actual situació sanitària per la pandèmia, s’està “molt lluny” de la celebració de les Falles, previstes per a l’1 i 5 de setembre.

El president de la Generalitat Valenciana ha comparegut hui davant els mitjans costat de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per informar de les mesures aprovades en la Comissió Interdepartamental en què s’estableixen restriccions en nous municipis.

Pel que fa a com se celebraran les Falles al mes de setembre, Puig ha assenyalat que “no seran unes Falles normals, això ja tothom ho sap”, i ha demanat esperar a veure com evoluciona la pandèmia per determinar els actes que es podran celebrar.

“L’Ajuntament de València i la Conselleria de Sanitat mantenen reunions permanents i veuran d’ajustar al màxim la part de celebració que es puga fer. No podem anticipar més fins que no vaja passant el temps i millore la situació”, ha afirmat. De fet, des de l’Ajuntament i la Junta Central Fallera ja s’apunta a una celebració limitada per la situació sanitària.

Ximo Puig ha conclòs dient que hi ha una qüestió que en principi sí que podrà ser efectiva, i és la ‘cremà’ de monuments fallers, “Però cal veure com s’arriba a la situació des de la màxima prudència”, ha insistit. “Sent prudents hi haurà més capacitat per fer unes Falles que podran tenir algun tipus de sentit, encara que no siguen normals”, ha asseverat.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.