La suspensió dels Santfermins posa en dubte la celebració de les Falles en juliol

La 'meditadora' de la falla municipal 2020 se salva de les flames

La data de la celebració de les Falles continua sent una incògnita | Ajuntament de València

 

Este mateix dimarts, s’ha conegut la notícia de què els Santfermins 2020, que se celebren en juliol, han quedat suspesos per la pandèmia del coronavirus. Són moltes les celebracions que han hagut de ser posposades, moltes d’elles sense data confirmada de retorn, com les Falles.

 

«Els hem convocat per a donar una notícia que, per molt esperada que fora, no deixa de produir tristor. Hem pres la decisió de suspendre les festes de Sant Fermí d’enguany», ha anunciat l’alcaldessa de Pamplona, Ana Elizalde.

 

Davant d’esta notícia, la incògnita de la celebració de les Falles es complica encara més. L’alcalde de València, Joan Ribó, afirmà en un primer moment que se celebrarien en juliol, mentres que fa només unes setmanes el president de la Generalitat, Ximo Puig, assegurà que no estava gens clar que la festa fallera se celebrara en estiu.

 

Una data que pareix, ara més que mai, que no serà la definitiva. A pesar d’això, no serà fins al dia 16 de juny que l’Ajuntament i els representants de les comissions falleres decidiran la data definitiva o estudiaran unes altres. Una de les més sonades és el pont d’octubre, però això no ho sabrem fins que no es faça l’anunci oficial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.