La suspensió dels Santfermins posa en dubte la celebració de les Falles en juliol

La 'meditadora' de la falla municipal 2020 se salva de les flames

La data de la celebració de les Falles continua sent una incògnita | Ajuntament de València

 

Este mateix dimarts, s’ha conegut la notícia de què els Santfermins 2020, que se celebren en juliol, han quedat suspesos per la pandèmia del coronavirus. Són moltes les celebracions que han hagut de ser posposades, moltes d’elles sense data confirmada de retorn, com les Falles.

 

«Els hem convocat per a donar una notícia que, per molt esperada que fora, no deixa de produir tristor. Hem pres la decisió de suspendre les festes de Sant Fermí d’enguany», ha anunciat l’alcaldessa de Pamplona, Ana Elizalde.

 

Davant d’esta notícia, la incògnita de la celebració de les Falles es complica encara més. L’alcalde de València, Joan Ribó, afirmà en un primer moment que se celebrarien en juliol, mentres que fa només unes setmanes el president de la Generalitat, Ximo Puig, assegurà que no estava gens clar que la festa fallera se celebrara en estiu.

 

Una data que pareix, ara més que mai, que no serà la definitiva. A pesar d’això, no serà fins al dia 16 de juny que l’Ajuntament i els representants de les comissions falleres decidiran la data definitiva o estudiaran unes altres. Una de les més sonades és el pont d’octubre, però això no ho sabrem fins que no es faça l’anunci oficial.

Últimes notícies

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.
FILMOTECA D'ESTIU