La suspensió dels Santfermins posa en dubte la celebració de les Falles en juliol

La 'meditadora' de la falla municipal 2020 se salva de les flames

La data de la celebració de les Falles continua sent una incògnita | Ajuntament de València

 

Este mateix dimarts, s’ha conegut la notícia de què els Santfermins 2020, que se celebren en juliol, han quedat suspesos per la pandèmia del coronavirus. Són moltes les celebracions que han hagut de ser posposades, moltes d’elles sense data confirmada de retorn, com les Falles.

 

«Els hem convocat per a donar una notícia que, per molt esperada que fora, no deixa de produir tristor. Hem pres la decisió de suspendre les festes de Sant Fermí d’enguany», ha anunciat l’alcaldessa de Pamplona, Ana Elizalde.

 

Davant d’esta notícia, la incògnita de la celebració de les Falles es complica encara més. L’alcalde de València, Joan Ribó, afirmà en un primer moment que se celebrarien en juliol, mentres que fa només unes setmanes el president de la Generalitat, Ximo Puig, assegurà que no estava gens clar que la festa fallera se celebrara en estiu.

 

Una data que pareix, ara més que mai, que no serà la definitiva. A pesar d’això, no serà fins al dia 16 de juny que l’Ajuntament i els representants de les comissions falleres decidiran la data definitiva o estudiaran unes altres. Una de les més sonades és el pont d’octubre, però això no ho sabrem fins que no es faça l’anunci oficial.

Últimes notícies

Les mínimes baixen fins a 5 graus menys però València encara patix una nit tropical amb 22,7 °C

Les mínimes han descendit fins a 5 graus en la Comunitat Valenciana, però en molts punts encara superen els 20, amb 22,7 °C a València.

Un conductor sembrà el pànic a València amb una fugida temerària de més d’onze quilòmetres

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys que ha fugit més d’onze quilòmetres per la V-30 i carrers de València, conduint en sentit contrari i provocant diversos sinistres vials fins a col·lidir al barri de Natzaret.

Detinguts quatre operaris per imprudència greu després d’un incendi en uns baixos a València

La Policia Nacional ha detingut quatre operaris per un presumpte delicte d’imprudència greu després d’un incendi en uns baixos als carrers Picayo 23 i 25 de Benicalap, que ha obligat a desallotjar uns 80 veïns sense causar ferits.

Detingut el propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València per tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut un home de 54 anys, propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València, acusat de distribuir droga a xicoteta escala en el seu establiment. En el registre han intervingut cocaïna, més de 8.000 euros en metàl·lic, una arma de fogueig i material relacionat amb la venda d’estupefaents.

Primer cap de setmana de juliol amb cels raso i calor intensa al prelitoral de València

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de juliol amb cels rasos i temperatures significativament altes en zones del prelitoral de València i el Rincón de Ademuz, segons Aemet.

Un camió bolcat talla l’AP-7 a Xilxes i provoca 4 quilòmetres de cues cap a València

L’AP-7 continua tallada a Xilxes este divendres després del bolcament nocturn d’un camió i provoca 4 quilòmetres de retencions en sentit València.

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.