Felip VI demana ‘mantenir l’ajuda i suport’ a afectats per la dana en la seua visita a Xiva

La Reina Letizia avança noves visites a municipis afectats perquè creu que l’atenció “ha de ser constant i no deu mai decaure”

VALÈNCIA, 19 (EUROPA PRESS)

El Rei Felip VI ha instat a “mantenir l’ajuda i el suport” a les persones i localitats afectades per la dana durant la seua visita a Xiva, ja que encara que ha destacat que “ha canviat molt la situació”, ha precisat que “això va a tardar molt temps”.

Així s’ha expressat el monarca als carrers de Xiva, on a saludat juntament amb la Reina Letizia als veïns, en declaracions al periodista d’Onda Cero Carlos Alsina que arreplega Europa Press.

El monarca ha ressaltat que estan “encantats” amb la visita al municipi de Xiva –que estava programada per al 3 de novembre, però els incidents registrats a Paiporta, quan diverses persones van llançar fang a la comitiva i van insultar al president Mazón i al president del Govern, Pedro Sánchez, van portar a ajornar-la—

“És veritat que ja ha canviat molt la situació, però això va a tardar molt temps i cal mantenir l’ajuda i suport”, ha subratllat. En ser preguntat per si creu que les institucions han de demanar disculpes a la ciutadania, el Rei ha insistit que “cal estar prop dels ciutadans en tot moment, patint amb ells i recolzant-los en tot moment per a tirar endavant”.

“ESCOLTAR, ESTAR, COMPARTIR”

Per la seua banda, la Reina Letizia ha explicat que han realitzat la visita per a “escoltar, estar, compartir, estar amb ells i seguir mantenint ací l’atenció, que ha de ser constant i no deu mai decaure”.

En este context, ha avançat que els monarques tornaran en més ocasions a visitar municipis afectats per la dana i ha lloat el treball dels mitjans de comunicació amb la catàstrofe.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.