16.7 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Felip VI demana ‘mantenir l’ajuda i suport’ a afectats per la dana en la seua visita a Xiva

La Reina Letizia avança noves visites a municipis afectats perquè creu que l’atenció “ha de ser constant i no deu mai decaure”

VALÈNCIA, 19 (EUROPA PRESS)

El Rei Felip VI ha instat a “mantenir l’ajuda i el suport” a les persones i localitats afectades per la dana durant la seua visita a Xiva, ja que encara que ha destacat que “ha canviat molt la situació”, ha precisat que “això va a tardar molt temps”.

Així s’ha expressat el monarca als carrers de Xiva, on a saludat juntament amb la Reina Letizia als veïns, en declaracions al periodista d’Onda Cero Carlos Alsina que arreplega Europa Press.

El monarca ha ressaltat que estan “encantats” amb la visita al municipi de Xiva –que estava programada per al 3 de novembre, però els incidents registrats a Paiporta, quan diverses persones van llançar fang a la comitiva i van insultar al president Mazón i al president del Govern, Pedro Sánchez, van portar a ajornar-la—

“És veritat que ja ha canviat molt la situació, però això va a tardar molt temps i cal mantenir l’ajuda i suport”, ha subratllat. En ser preguntat per si creu que les institucions han de demanar disculpes a la ciutadania, el Rei ha insistit que “cal estar prop dels ciutadans en tot moment, patint amb ells i recolzant-los en tot moment per a tirar endavant”.

“ESCOLTAR, ESTAR, COMPARTIR”

Per la seua banda, la Reina Letizia ha explicat que han realitzat la visita per a “escoltar, estar, compartir, estar amb ells i seguir mantenint ací l’atenció, que ha de ser constant i no deu mai decaure”.

En este context, ha avançat que els monarques tornaran en més ocasions a visitar municipis afectats per la dana i ha lloat el treball dels mitjans de comunicació amb la catàstrofe.

Últimes notícies

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.

València assaja un sistema que detecta senglars i activa senyals per a evitar accidents

La Diputació de València ha iniciat en la CV-600 una prova pilot de senyalització intel·ligent que detecta senglars i encén avisos lluminosos solo quan hi ha risc real. El pla inclou avaluar resultats en setmanes i estendre'l a trams sensibles si funciona.

L’IVF eleva un 7% la seua activitat i tanca 2025 amb 201,9 milions en finançament

L'IVF va tancar 2025 amb 201,9 milions finançats, un 7% més que en 2024. Les operacions es van duplicar de 807 a 1.612, amb línies bonificades i suport després de la DANA.

Arranquen les obres de 91 vivendes públiques de lloguer social en Malilla

Comencen les obres de 91 vivendes protegides en Malilla dins del Pla Viu, amb 12,7 milions d'inversió. Els lloguers aniran de 525 a 840 euros i l'adjudicació es preveu en 2028.

El vent s’agreujarà este divendres i, sobretot, el dissabte amb ratxes de fins a 120 km/h

El temporal d'origen atlàntic donarà una breu treva fins al matí del divendres, quan tornaran els avisos en la Comunitat Valenciana. A Picassent s'ha decidit tancar un col·legi per danys en un finestral.

La Guàrdia Civil explica a la jutgessa els obstacles per a recuperar els missatges de Conca en la DANA

Un informe de la Guàrdia Civil exposa a la jutgessa que investiga la DANA les traves per a accedir als missatges de Telegram i WhatsApp de José Manuel Cuenca. La recuperació depén d'ordes a les plataformes i presenta límits tècnics i legals.

Camarero demana a Morant activar 2.000 vivendes de la Sareb en la Comunitat

Susana Camarero ha instat a Diana Morant a reclamar al Govern la posada fent ús de 2.000 vivendes de la Sareb en la Comunitat. També ha demanat suprimir l'IVA en la construcció de VPP per a abaratir preus.