Felip VI demana ‘mantenir l’ajuda i suport’ a afectats per la dana en la seua visita a Xiva

La Reina Letizia avança noves visites a municipis afectats perquè creu que l’atenció “ha de ser constant i no deu mai decaure”

VALÈNCIA, 19 (EUROPA PRESS)

El Rei Felip VI ha instat a “mantenir l’ajuda i el suport” a les persones i localitats afectades per la dana durant la seua visita a Xiva, ja que encara que ha destacat que “ha canviat molt la situació”, ha precisat que “això va a tardar molt temps”.

Així s’ha expressat el monarca als carrers de Xiva, on a saludat juntament amb la Reina Letizia als veïns, en declaracions al periodista d’Onda Cero Carlos Alsina que arreplega Europa Press.

El monarca ha ressaltat que estan “encantats” amb la visita al municipi de Xiva –que estava programada per al 3 de novembre, però els incidents registrats a Paiporta, quan diverses persones van llançar fang a la comitiva i van insultar al president Mazón i al president del Govern, Pedro Sánchez, van portar a ajornar-la—

“És veritat que ja ha canviat molt la situació, però això va a tardar molt temps i cal mantenir l’ajuda i suport”, ha subratllat. En ser preguntat per si creu que les institucions han de demanar disculpes a la ciutadania, el Rei ha insistit que “cal estar prop dels ciutadans en tot moment, patint amb ells i recolzant-los en tot moment per a tirar endavant”.

“ESCOLTAR, ESTAR, COMPARTIR”

Per la seua banda, la Reina Letizia ha explicat que han realitzat la visita per a “escoltar, estar, compartir, estar amb ells i seguir mantenint ací l’atenció, que ha de ser constant i no deu mai decaure”.

En este context, ha avançat que els monarques tornaran en més ocasions a visitar municipis afectats per la dana i ha lloat el treball dels mitjans de comunicació amb la catàstrofe.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president valencià es mostra disposat a una taula amb tots els líders autonòmics per a pactar un model just i equitatiu. Defén autonomia fiscal i rebutja privilegis, i demana a Sánchez consens europeu en política exterior.

Maten a tirs a Torrevieja a un implicat en el crim del nord-irlandés de Rojales

Un ciutadà txec de 33 anys, encausat per la seua presumpta cooperació en l'assassinat comés en 2024 a Rojales, ha sigut abatut en Punta Prima. La Guàrdia Civil investiga baix secret.

20 anys de presó per a la mare que va matar al seu bebé després de donar a llum a la seua casa d’Alcoi

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a 20 anys de presó a una dona per assassinar al seu bebé nounat. La sentència va quedar ferma després d'un acord de conformitat.

El transport marítim encara la guerra de l’Iran amb incertesa i alerta pel gas

La guerra de l'Iran va reavivar la incertesa en el transport marítim, amb desviaments pel Cap de Bona Esperança, costos a l'alça i temor pel subministrament de gas. Espanya confia en la resiliència dels seus ports i a resoldre tensions amb els EUA.

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant, amb vent i mala mar

Cels molt nuvolosos este dimecres, amb pluges més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.

Víctimes de la DANA titllen de burla el nomenament d’Olano en la Comissió Mixta

L'associació de víctimes rebutja que José Marí Olano represente a València en la Comissió Mixta de reconstrucció i demana la seua revocació. Reclama participació real, transparència i criteris tècnics en tot el procés.

Gamarra exigix accelerar la reconstrucció de casernes de la Guàrdia Civil danyats per la dana

En una visita a la caserna de Paiporta, Gamarra ha exigit a Interior accelerar la reconstrucció de casernes danyades per la dana. També ha defés que la situació judicial de Carlos Mazón no ha canviat

Agirrezabala seguix a Vitòria mentres València decidix si operar-li del menisc

El porter cedit al València roman a Vitòria mentres s'avalua si necessita operació per la seua lesió de menisc esquerre. Es va danyar en un entrenament després de tornar amb el grup.