Felip VI demana ‘mantenir l’ajuda i suport’ a afectats per la dana en la seua visita a Xiva

La Reina Letizia avança noves visites a municipis afectats perquè creu que l’atenció «ha de ser constant i no deu mai decaure»

VALÈNCIA, 19 (EUROPA PRESS)

El Rei Felip VI ha instat a «mantenir l’ajuda i el suport» a les persones i localitats afectades per la dana durant la seua visita a Xiva, ja que encara que ha destacat que «ha canviat molt la situació», ha precisat que «això va a tardar molt temps».

Així s’ha expressat el monarca als carrers de Xiva, on a saludat juntament amb la Reina Letizia als veïns, en declaracions al periodista d’Onda Cero Carlos Alsina que arreplega Europa Press.

El monarca ha ressaltat que estan «encantats» amb la visita al municipi de Xiva –que estava programada per al 3 de novembre, però els incidents registrats a Paiporta, quan diverses persones van llançar fang a la comitiva i van insultar al president Mazón i al president del Govern, Pedro Sánchez, van portar a ajornar-la—

«És veritat que ja ha canviat molt la situació, però això va a tardar molt temps i cal mantenir l’ajuda i suport», ha subratllat. En ser preguntat per si creu que les institucions han de demanar disculpes a la ciutadania, el Rei ha insistit que «cal estar prop dels ciutadans en tot moment, patint amb ells i recolzant-los en tot moment per a tirar endavant».

«ESCOLTAR, ESTAR, COMPARTIR»

Per la seua banda, la Reina Letizia ha explicat que han realitzat la visita per a «escoltar, estar, compartir, estar amb ells i seguir mantenint ací l’atenció, que ha de ser constant i no deu mai decaure».

En este context, ha avançat que els monarques tornaran en més ocasions a visitar municipis afectats per la dana i ha lloat el treball dels mitjans de comunicació amb la catàstrofe.

Últimes notícies

Confirmen 6 anys i mig de presó per intentar volar a Romania amb cocaïna i cannabis a l’aeroport de València

El TSJCV ha confirmat 6 anys i mig de presó i una multa de 100.000 euros per a una dona que va intentar volar de València a Bucarest amb més de 2 quilos de cocaïna i 5 de cannabis amagats en una maleta.

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.