Felip VI demana ‘mantenir l’ajuda i suport’ a afectats per la dana en la seua visita a Xiva

La Reina Letizia avança noves visites a municipis afectats perquè creu que l’atenció «ha de ser constant i no deu mai decaure»

VALÈNCIA, 19 (EUROPA PRESS)

El Rei Felip VI ha instat a «mantenir l’ajuda i el suport» a les persones i localitats afectades per la dana durant la seua visita a Xiva, ja que encara que ha destacat que «ha canviat molt la situació», ha precisat que «això va a tardar molt temps».

Així s’ha expressat el monarca als carrers de Xiva, on a saludat juntament amb la Reina Letizia als veïns, en declaracions al periodista d’Onda Cero Carlos Alsina que arreplega Europa Press.

El monarca ha ressaltat que estan «encantats» amb la visita al municipi de Xiva –que estava programada per al 3 de novembre, però els incidents registrats a Paiporta, quan diverses persones van llançar fang a la comitiva i van insultar al president Mazón i al president del Govern, Pedro Sánchez, van portar a ajornar-la—

«És veritat que ja ha canviat molt la situació, però això va a tardar molt temps i cal mantenir l’ajuda i suport», ha subratllat. En ser preguntat per si creu que les institucions han de demanar disculpes a la ciutadania, el Rei ha insistit que «cal estar prop dels ciutadans en tot moment, patint amb ells i recolzant-los en tot moment per a tirar endavant».

«ESCOLTAR, ESTAR, COMPARTIR»

Per la seua banda, la Reina Letizia ha explicat que han realitzat la visita per a «escoltar, estar, compartir, estar amb ells i seguir mantenint ací l’atenció, que ha de ser constant i no deu mai decaure».

En este context, ha avançat que els monarques tornaran en més ocasions a visitar municipis afectats per la dana i ha lloat el treball dels mitjans de comunicació amb la catàstrofe.

Últimes notícies

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.