12.8 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

FGV estudia limitar l’accés dels patinets elèctrics a dos unitats per tren o tramvia en Metrovalencia i el TRAM

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) estudia limitar a un màxim de dos el nombre de patinets elèctrics permesos per a viatjar a bord dels combois de Metrovalencia i el TRAM d’Alacant, i hauran de situar-se en els vagons intermedis, en cap cas en el primer o l’últim, segons han confirmat a Europa Press fonts de l’empresa pública.

Esta proposta la debatrà el consell d’administració de FGV en la seua reunió del mes d’octubre i s’espera que puga començar a aplicar-se cap a finals d’any, encara que la idea la porten treballant en la companyia “des de fa temps”, arran de que altres mitjans de transport establiren limitacions o prohibicions a estos vehicles de mobilitat personal.

En este moment, han explicat les mateixes fonts, FGV va prendre la decisió de seguir permetent l’accés dels patinets elèctrics als combois de Metrovalencia i el TRAM, encara que des del passat estiu, davant de l'”alta presència” detectada dels vehicles en els combois, s’ha posat damunt de la taula la proposta de limitar-los.

Sobre este tema, encara que han reconegut que l'”opció fàcil” haguera sigut la prohibició total, han valorat que l’empresa pública ha optat per regular el seu accés, donades les característiques pròpies de la xarxa de Metrovalencia, en ser “molt àmplia” i connectar “molts municipis”, i l’aposta de FGV per la intermodalitat i la combinació de mitjans de transport.

En qualsevol cas, han precisat que esta proposta en cap cas serà “prohibitiva” i no implicarà sancions, sinó que serà “limitativa” i apel·larà a la “corresponsabilitat” dels usuaris. També es preveu acompanyar l’aplicació d’esta mesura amb una campanya informativa prèvia.

No obstant això, en cas que “no funcione bé” esta limitació, l’empresa s’obrirà a adoptar una mesura més rígida com la prohibició. D’esta manera, se sumaria a la decisió d’altres operadors com Renfe de prohibir l’accés amb patinets elèctrics a tots els trens de viatgers, tant de Rodalies i Regionals com d’Alta Velocitat i Llarga Distància, adoptada al novembre del passat any.

Últimes notícies

Augmenten un 22,5% les dones que renuncien a declarar contra el seu agressor: 5.480 en el tercer trimestre

La dispensa legal per a no declarar es va usar per 5.480 dones entre juliol i setembre, el 11,5% del total de víctimes. Denúncies i víctimes van pujar lleument.

Mercadona dona una setmana extra de vacacions a la seua plantilla i anuncia una paga extraordinària en 2026

Mercadona ha acordat una setmana més de vacacions per als seus 110.000 empleats i una paga extraordinària al març de 2026. Les mesures, amb un impacte de 380 milions, eleven a 37 dies el descans anual des de 2026 a Espanya i Portugal i se sumen a la retribució variable.

El Consell anima a consumir carn de porc per Nadal i aprova mesures contra la pesta porcina africana

El Consell ha cridat a consumir carn de porc per Nadal en subratllar que la pesta porcina africana detectada a Catalunya és silvestre i no es transmet a humans. A més, ha aprovat un decret llei amb 6 milions i ajudes de 40 euros per senglar per a reforçar el control i la vigilància en tota la Comunitat

El Consell amplia fins al 28 de febrer de 2026 el termini de baixa definitiva dels cotxes afectats per la dana

El Consell ha aprovat una pròrroga fins al 28 de febrer de 2026 per a tramitar la baixa definitiva dels vehicles sinistrats en la dana del 29 d'octubre de 2024 que van rebre ajudes urgents.

Desallotjats del bloc 8 de Sant Antón acudixen al ple d’Elx per a exigir solucions

Veïns del bloc 8 de Sant Antón, desallotjat per risc estructural, han acudit al ple de pressupostos d'Elx per a reclamar accés als seus estris i una resposta clara.

Aemet preveu en la Comunitat Valenciana el nadal més fred des de 2010

Aemet preveu que Nadal de 2025 en la Comunitat Valenciana siga la més freda des de 2010 per l'entrada d'aire fred, amb clar contrast respecte a anys recents.

Nou mil menús nadalencs de xefs Michelin per a persones vulnerables a Alacant

Més de 9.000 menús solidaris seran elaborats en les cuines d'Alacant Gastronòmica Solidària per a persones vulnerables i es repartiran en les principals dates nadalenques.

Ruth Merino relleva a Pablo Broseta com a secretària autonòmica davant la UE i les CCAA

Ruth Merino serà la nova secretària autonòmica de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes en substitució de Pablo Broseta. El Consell confirma el relleu després del ple.