FGV estudia limitar l’accés dels patinets elèctrics a dos unitats per tren o tramvia en Metrovalencia i el TRAM

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) estudia limitar a un màxim de dos el nombre de patinets elèctrics permesos per a viatjar a bord dels combois de Metrovalencia i el TRAM d’Alacant, i hauran de situar-se en els vagons intermedis, en cap cas en el primer o l’últim, segons han confirmat a Europa Press fonts de l’empresa pública.

Esta proposta la debatrà el consell d’administració de FGV en la seua reunió del mes d’octubre i s’espera que puga començar a aplicar-se cap a finals d’any, encara que la idea la porten treballant en la companyia «des de fa temps», arran de que altres mitjans de transport establiren limitacions o prohibicions a estos vehicles de mobilitat personal.

En este moment, han explicat les mateixes fonts, FGV va prendre la decisió de seguir permetent l’accés dels patinets elèctrics als combois de Metrovalencia i el TRAM, encara que des del passat estiu, davant de l'»alta presència» detectada dels vehicles en els combois, s’ha posat damunt de la taula la proposta de limitar-los.

Sobre este tema, encara que han reconegut que l'»opció fàcil» haguera sigut la prohibició total, han valorat que l’empresa pública ha optat per regular el seu accés, donades les característiques pròpies de la xarxa de Metrovalencia, en ser «molt àmplia» i connectar «molts municipis», i l’aposta de FGV per la intermodalitat i la combinació de mitjans de transport.

En qualsevol cas, han precisat que esta proposta en cap cas serà «prohibitiva» i no implicarà sancions, sinó que serà «limitativa» i apel·larà a la «corresponsabilitat» dels usuaris. També es preveu acompanyar l’aplicació d’esta mesura amb una campanya informativa prèvia.

No obstant això, en cas que «no funcione bé» esta limitació, l’empresa s’obrirà a adoptar una mesura més rígida com la prohibició. D’esta manera, se sumaria a la decisió d’altres operadors com Renfe de prohibir l’accés amb patinets elèctrics a tots els trens de viatgers, tant de Rodalies i Regionals com d’Alta Velocitat i Llarga Distància, adoptada al novembre del passat any.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.