FGV estudia limitar l’accés dels patinets elèctrics a dos unitats per tren o tramvia en Metrovalencia i el TRAM

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) estudia limitar a un màxim de dos el nombre de patinets elèctrics permesos per a viatjar a bord dels combois de Metrovalencia i el TRAM d’Alacant, i hauran de situar-se en els vagons intermedis, en cap cas en el primer o l’últim, segons han confirmat a Europa Press fonts de l’empresa pública.

Esta proposta la debatrà el consell d’administració de FGV en la seua reunió del mes d’octubre i s’espera que puga començar a aplicar-se cap a finals d’any, encara que la idea la porten treballant en la companyia “des de fa temps”, arran de que altres mitjans de transport establiren limitacions o prohibicions a estos vehicles de mobilitat personal.

En este moment, han explicat les mateixes fonts, FGV va prendre la decisió de seguir permetent l’accés dels patinets elèctrics als combois de Metrovalencia i el TRAM, encara que des del passat estiu, davant de l'”alta presència” detectada dels vehicles en els combois, s’ha posat damunt de la taula la proposta de limitar-los.

Sobre este tema, encara que han reconegut que l'”opció fàcil” haguera sigut la prohibició total, han valorat que l’empresa pública ha optat per regular el seu accés, donades les característiques pròpies de la xarxa de Metrovalencia, en ser “molt àmplia” i connectar “molts municipis”, i l’aposta de FGV per la intermodalitat i la combinació de mitjans de transport.

En qualsevol cas, han precisat que esta proposta en cap cas serà “prohibitiva” i no implicarà sancions, sinó que serà “limitativa” i apel·larà a la “corresponsabilitat” dels usuaris. També es preveu acompanyar l’aplicació d’esta mesura amb una campanya informativa prèvia.

No obstant això, en cas que “no funcione bé” esta limitació, l’empresa s’obrirà a adoptar una mesura més rígida com la prohibició. D’esta manera, se sumaria a la decisió d’altres operadors com Renfe de prohibir l’accés amb patinets elèctrics a tots els trens de viatgers, tant de Rodalies i Regionals com d’Alta Velocitat i Llarga Distància, adoptada al novembre del passat any.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta una jornada amb intervals nuvolosos, possibles ruixats dispersos en el sud i un descens de les màximes a l'interior, mentres el litoral manté els valors tèrmics.

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.