FGV estudia limitar l’accés dels patinets elèctrics a dos unitats per tren o tramvia en Metrovalencia i el TRAM

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) estudia limitar a un màxim de dos el nombre de patinets elèctrics permesos per a viatjar a bord dels combois de Metrovalencia i el TRAM d’Alacant, i hauran de situar-se en els vagons intermedis, en cap cas en el primer o l’últim, segons han confirmat a Europa Press fonts de l’empresa pública.

Esta proposta la debatrà el consell d’administració de FGV en la seua reunió del mes d’octubre i s’espera que puga començar a aplicar-se cap a finals d’any, encara que la idea la porten treballant en la companyia “des de fa temps”, arran de que altres mitjans de transport establiren limitacions o prohibicions a estos vehicles de mobilitat personal.

En este moment, han explicat les mateixes fonts, FGV va prendre la decisió de seguir permetent l’accés dels patinets elèctrics als combois de Metrovalencia i el TRAM, encara que des del passat estiu, davant de l'”alta presència” detectada dels vehicles en els combois, s’ha posat damunt de la taula la proposta de limitar-los.

Sobre este tema, encara que han reconegut que l'”opció fàcil” haguera sigut la prohibició total, han valorat que l’empresa pública ha optat per regular el seu accés, donades les característiques pròpies de la xarxa de Metrovalencia, en ser “molt àmplia” i connectar “molts municipis”, i l’aposta de FGV per la intermodalitat i la combinació de mitjans de transport.

En qualsevol cas, han precisat que esta proposta en cap cas serà “prohibitiva” i no implicarà sancions, sinó que serà “limitativa” i apel·larà a la “corresponsabilitat” dels usuaris. També es preveu acompanyar l’aplicació d’esta mesura amb una campanya informativa prèvia.

No obstant això, en cas que “no funcione bé” esta limitació, l’empresa s’obrirà a adoptar una mesura més rígida com la prohibició. D’esta manera, se sumaria a la decisió d’altres operadors com Renfe de prohibir l’accés amb patinets elèctrics a tots els trens de viatgers, tant de Rodalies i Regionals com d’Alta Velocitat i Llarga Distància, adoptada al novembre del passat any.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.