FGV estudia limitar l’accés dels patinets elèctrics a dos unitats per tren o tramvia en Metrovalencia i el TRAM

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) estudia limitar a un màxim de dos el nombre de patinets elèctrics permesos per a viatjar a bord dels combois de Metrovalencia i el TRAM d’Alacant, i hauran de situar-se en els vagons intermedis, en cap cas en el primer o l’últim, segons han confirmat a Europa Press fonts de l’empresa pública.

Esta proposta la debatrà el consell d’administració de FGV en la seua reunió del mes d’octubre i s’espera que puga començar a aplicar-se cap a finals d’any, encara que la idea la porten treballant en la companyia “des de fa temps”, arran de que altres mitjans de transport establiren limitacions o prohibicions a estos vehicles de mobilitat personal.

En este moment, han explicat les mateixes fonts, FGV va prendre la decisió de seguir permetent l’accés dels patinets elèctrics als combois de Metrovalencia i el TRAM, encara que des del passat estiu, davant de l'”alta presència” detectada dels vehicles en els combois, s’ha posat damunt de la taula la proposta de limitar-los.

Sobre este tema, encara que han reconegut que l'”opció fàcil” haguera sigut la prohibició total, han valorat que l’empresa pública ha optat per regular el seu accés, donades les característiques pròpies de la xarxa de Metrovalencia, en ser “molt àmplia” i connectar “molts municipis”, i l’aposta de FGV per la intermodalitat i la combinació de mitjans de transport.

En qualsevol cas, han precisat que esta proposta en cap cas serà “prohibitiva” i no implicarà sancions, sinó que serà “limitativa” i apel·larà a la “corresponsabilitat” dels usuaris. També es preveu acompanyar l’aplicació d’esta mesura amb una campanya informativa prèvia.

No obstant això, en cas que “no funcione bé” esta limitació, l’empresa s’obrirà a adoptar una mesura més rígida com la prohibició. D’esta manera, se sumaria a la decisió d’altres operadors com Renfe de prohibir l’accés amb patinets elèctrics a tots els trens de viatgers, tant de Rodalies i Regionals com d’Alta Velocitat i Llarga Distància, adoptada al novembre del passat any.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.