Finalitzen totes les alertes per pluges a la Comunitat Valenciana sis dies després

Es manté la situació 1 del Pla d’Inundacions a Castelló i la situació 2 a València

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat la fi de l’alerta groga per pluges i tempestes al nord de la província de Castelló, amb la qual cosa ja no hi ha alertes vigents a tota la Comunitat Valenciana.

Açò sí, de moment es manté la situació 1 del Pla d’Inundacions a Castelló, igual que la situació 2 del Pla d’Inundacions a tota la província de València.

Així ho ha establit el Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi) en la seua última reunió de hui dilluns a la vesprada, sis dies després de la catàstrofe que es va iniciar dimarts passat amb l’arribada de la DANA a la província de València.

Per a pal·liar els efectes de les inundacions, sobre el terreny estan desplegats més de 1.700 bombers de 42 organismes i 6.700 militars, xifra que augmentarà fins als 7.800 en les pròximes hores.

En matèria de seguretat ciutadana, actualment hi ha 6.000 efectius de Policia Nacional i Guàrdia Civil, més de 400 de les policies locals i 103 de la unitat de Policia adscrita a la Generalitat.

De moment, segons l’última actualització d’Emergències, s’ha restablit el 98% del servici elèctric i el 93% de la població afectada disposa de subministrament aigua. Es recomana l’ús d’aigua embotellada per a consum humà, però la resta es pot utilitzar per a neteja.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.