18.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Finalitzen totes les alertes per pluges a la Comunitat Valenciana sis dies després

Es manté la situació 1 del Pla d’Inundacions a Castelló i la situació 2 a València

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat la fi de l’alerta groga per pluges i tempestes al nord de la província de Castelló, amb la qual cosa ja no hi ha alertes vigents a tota la Comunitat Valenciana.

Açò sí, de moment es manté la situació 1 del Pla d’Inundacions a Castelló, igual que la situació 2 del Pla d’Inundacions a tota la província de València.

Així ho ha establit el Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi) en la seua última reunió de hui dilluns a la vesprada, sis dies després de la catàstrofe que es va iniciar dimarts passat amb l’arribada de la DANA a la província de València.

Per a pal·liar els efectes de les inundacions, sobre el terreny estan desplegats més de 1.700 bombers de 42 organismes i 6.700 militars, xifra que augmentarà fins als 7.800 en les pròximes hores.

En matèria de seguretat ciutadana, actualment hi ha 6.000 efectius de Policia Nacional i Guàrdia Civil, més de 400 de les policies locals i 103 de la unitat de Policia adscrita a la Generalitat.

De moment, segons l’última actualització d’Emergències, s’ha restablit el 98% del servici elèctric i el 93% de la població afectada disposa de subministrament aigua. Es recomana l’ús d’aigua embotellada per a consum humà, però la resta es pot utilitzar per a neteja.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs

Restablida la circulació de trens entre Catalunya i la Comunitat Valenciana després del vent

La circulació ferroviària entre Catalunya i la Comunitat Valenciana s'ha restablit des de les 16.00 després d'un tancament preventiu per fortes ratxes de vent al sud de Tarragona. L'aturada, actiu entre les 11.00 i les 16.00, va afectar quatre trens i la normalitat es recupera de manera progressiva.

La jutgessa de la DANA demana al Congrés la còpia de la compareixença de José Manuel Cuenca

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha sol·licitat al Congrés la remissió íntegra de la compareixença de José Manuel Cuenca del 9 de febrer. L'excap de gabinet de Carlos Mazón va negar ordenar a Salomé Pradas 'no confinar' i va defendre que només demanava cobertura legal.