14.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Finalitzen totes les alertes per pluges a la Comunitat Valenciana sis dies després

Es manté la situació 1 del Pla d’Inundacions a Castelló i la situació 2 a València

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat la fi de l’alerta groga per pluges i tempestes al nord de la província de Castelló, amb la qual cosa ja no hi ha alertes vigents a tota la Comunitat Valenciana.

Açò sí, de moment es manté la situació 1 del Pla d’Inundacions a Castelló, igual que la situació 2 del Pla d’Inundacions a tota la província de València.

Així ho ha establit el Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi) en la seua última reunió de hui dilluns a la vesprada, sis dies després de la catàstrofe que es va iniciar dimarts passat amb l’arribada de la DANA a la província de València.

Per a pal·liar els efectes de les inundacions, sobre el terreny estan desplegats més de 1.700 bombers de 42 organismes i 6.700 militars, xifra que augmentarà fins als 7.800 en les pròximes hores.

En matèria de seguretat ciutadana, actualment hi ha 6.000 efectius de Policia Nacional i Guàrdia Civil, més de 400 de les policies locals i 103 de la unitat de Policia adscrita a la Generalitat.

De moment, segons l’última actualització d’Emergències, s’ha restablit el 98% del servici elèctric i el 93% de la població afectada disposa de subministrament aigua. Es recomana l’ús d’aigua embotellada per a consum humà, però la resta es pot utilitzar per a neteja.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.