El Consell exigix que la nova financiació garantisca un fons de nivellació i que els valencians no queden per baix de la mitjana

Ejemplo de shortcode con estilo
El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha reclamat el mateix fons de nivellació que demanava Arcadi España i ha defensat que la Comunitat Valenciana no quede per davall de la mitjana en el nou sistema de finançament autonòmic. També ha anunciat 10 milions més en 2026 per a millorar la retribució dels funcionaris de Justícia i ha criticat la reducció de jutges de reforç per part del Govern dEspanya.

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha reclamat que el nou finançament autonòmic incloga un fons de nivellació i ha defensat que els valencians no tornen a quedar per davall de la mitjana estatal en recursos per habitant.

En la roda de premsa posterior al Ple del Consell, Barrachina ha demanat expressament, com a condició mínima, ‘el mateix fons de nivellació que pedía el ministro de Hacienda, Arcadi España, hasta hace unos meses’, en referència a les reivindicacions que lactual titular de la cartera de Hisenda en el Govern central defensava abans del seu nomenament.

CPFF i incertesa sobre la proposta de finançament

Barrachina ha recordat que esta setmana shan reunit el Consell de Política Fiscal i Financera (CPFF), òrgan on es debaten els objectius fiscals i de despesa de les comunitats autònomes. En eixa sessió, segons ha explicat, les autonomies governades pel PP soposaren a la proposta de límit de dèficit del 0,1 % i a un sostre de gasto del 4 % en 2027.

Segons el portaveu, ‘la propuesta de financiación es todavía desconocida‘. Ha assenyalat que, des del Govern central, ‘lamentablemente tuvimos un anuncio hace ya muchos meses, que a día de hoy sigue siendo un anuncio’, i ha retret que encara no shaja concretat un model detallat.

Mentrestant, Barrachina ha tornat a exigir ‘el mismo fondo de nivelación que reclamaba Arcadi España hasta hace unos meses para igualarnos, mientras se debate el nuevo sistema de financiación autonómica’. A més, ha insistit que del futur model ‘salga una financiación autonómica para los valencianos que no esté por debajo de la media del resto de ciudadanos españoles’.

Per al portaveu, garantir este mínim resulta clau per a reduir el desequilibri històric que, segons ha manifestat en altres ocasions, patix la Comunitat Valenciana respecte a altres territoris.

Més inversió en Justícia i crítica als retalls de reforços

En lapartat de Justícia, Barrachina ha recordat que la Generalitat invertirà 10 milions deuros més en 2026 per a millorar la retribució dels 5.800 funcionaris de Justícia de la Comunitat Valenciana. Estos fons es destinaran al Complement Específic (CE), que forma part del sou que cobren estes plantilles.

Ha remarcat que el Govern valencià ‘apuesta por la justicia’, encara que ha lamentat que ho fa ‘en solitario’. En este punt ha denunciat ‘la desaparición de 18 jueves de refuerzo por decisión del Gobierno de España’, fet que, segons ha explicat, suposa menys mitjans humans per a atendre labsorció de casos.

El portaveu sha sumat així a la petició del Consejo General del Poder Judicial (CGPJ) al Ministeri de Justícia perquè reconsidere la seua negativa a reforçar els jutjats especialitzats en clàusules sòl. Estes oficines assumixen el gruix dels litigis relacionats amb les hipoteques i generen una elevada càrrega de faena.

Barrachina ha explicat que ‘hemos pasado de 30 jueces a tan solo 12 y seguimos reclamando por los 9 juzgados de violencia contra la mujer cerrados por el Gobierno de Sánchez’. A juí seu, esta reducció de jutges de reforç i el tancament daquests òrgans específics dificulten la resposta davant casos sensibles, com ara la violència de gènere, i allarguen els terminis de resolució dels procediments judicials.

Últimes notícies

Jorge Suárez deixarà Emergències i dirigirà Planificació de l’AVSRE

El subdirector general d’Emergències deixarà el càrrec a petició pròpia i ocuparà la nova Subdirecció de Planificació de l’AVSRE. Ha declarat tres vegades com a testimoni en la causa penal sobre la gestió de la dana.

Xàbia assumirà la gestió directa de la dessalinitzadora municipal

El ple de Xàbia ha aprovat per unanimitat recuperar la gestió de la dessalinitzadora a través d’AMJASA. La mesura inclou la subrogació del personal actiu.

Cap de setmana estable a la Comunitat Valenciana, amb ponent diumenge

La Comunitat Valenciana tindrà poca nuvolositat i temperatures estables durant el cap de setmana del canvi d’hora. El ponent farà pujar les màximes diumenge.

MITJANS es presenta com la casa comuna de 63 mitjans de comunicació valencians

L’associació s’ha presentat en societat en una gala celebrada al Palau de la Música de València, que ha acollit la primera edició dels Premis MITJANS i ha reivindicat el valor del periodisme de proximitat per a la democràcia

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.